Flacăra Iaşului, aprilie 1986 (Anul 42, nr. 12275-12300)

1986-04-01 / nr. 12275

if FLACĂRA IAȘULUI —------------------------------------—-----------------------------------------------------------------------------—■»«.— -----—PAGINA A »H-A | Unanimă adeziune a ieşenilor la însufleţitorul program al României socialiste pentru pace şi dezarmare! Asemenea întregului popor, oamenii muncii ieşeni, toţi locuitorii judeţului au primit cu deplină aprobare şi unanimă adeziune însufleţitoarele chemări pentru pace şi dezarmare conţinute în magistrala cuvîntare a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, rostită la recenta Plenară a Consiliului Naţional al F.D.U.S., în Declaraţia-Apel a Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, în Programul de acţiuni pentru marcarea în ţara noastră a Anului Internaţional al Păcii. Acţiuni concrete de reducere a arsenalelor militare! Declararea de către Organizaţia Naţiunilor Unite a anului 1986 drept Anul Internaţional al Păcii constituie o iniţiativă dintre cele mai generoase care dovedeşte că guvernele şi statele, forţele politice de pretutindeni sunt preocupate din ce în ce mai mult de apărarea dreptului la viaţă al omenirii, de înlăturarea unei primejdii nucleare. Dar, aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta Plenară a Consiliului Naţional al F.D.U.S., trebuie să nu rămînă un an dedeclaraţii şi proclamaţii. Este timpul să se treacă de la declaraţii la fapte, să se adopte măsuri concrete pentru oprirea cursei aberante a înarmărilor. Aşa cum se menţionează în cuvîntarea conducătorului partidului şi statului nostru, în Declaraţia- Apel a Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, in Programul de acţiuni adoptat, poporul român a trecut cu însufleţire la realizarea celui de-al VllI-lea cincinal al edificării socialiste a patriei. Şi alte popoare au trecut la înfăptuirea unor ample programe de dezvoltare economicosocială. Toate acestea nu se pot înfăptui decit în condiţii de pace, cînd resursele materiale şi umane sunt folosite exclusiv în scopul dezvoltării economice şi nu al creşterii arsenalelor militare şi aşa neînchipuit de mari. Iată de ce susţinem cu putere glasul României socialiste, al strălucitului său conducător, cerînd să se treacă la acţiuni concrete pentru dezarmare şi pace. GH. NASTASIU maistru la întreprinderea de prelucrare a lemnului Iaşi Dreptul la viaţă — primul nostru drept Cooperatorii din Aroneanu, asemenea tuturor oamenilor muncii din ţara noastră,au obiective importante de îndeplinit. Vrem ca în acest an să obţinem, în medie, la hectar, cel puţin 5 tone de porumb, iar de pe unele tarlale chiar 10 şi 20 de tone la hectar, să realizăm 50 de tone la sfecla de zahăr, să plantăm viţă de vie, să dezvoltăm sectorul zootehnic.Pentru a ne îndeplini planurile, pentru a ne face viaţa şi, mai frumoasă, avem nevoie de pace, de linişte pe pămînt. Apelul adresat marilor puteri de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, conducătorul nostru iubit şi stimat, de a se trece cu hotărîre la dezarmare şi în primul rînd la dezarmarea nucleară, de a se respecta drepturile popoarelor la viaţă, la muncă, a găsit şi de această dată un larg ecou în inimile noastre. Ţăranii din Aroneanu ştiu ce înseamnă războiul. Peste localitatea noastră a trecut valul celui de al doilea război mondial care a lăsat răni adin ei în sufletul şi casa fiecăruia. Vom strînge şi mai mult rîndurile în jurul tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi vom lupta pentru a triumfa pacea. Am patru copii dintre care doi sînt la casele lor. Doresc să crească şi să muncească sub un cer senin, lipsit de arme, să fie folositori patriei. Dreptul la viaţă este primul drept al omului. îl asigurăm pe iubitul nostru conducător că nu ne vom precupeţi forţele pentru a îndeplini şi depăşi sarcinile de plan pe anul în curs şi pe întregul cincinal, că vom realiza toate lucrările agricole de primăvară la timp şi de calitate. PARASCHIVA VLAD șefă de echipă, C.A.P. Aroneanu Unii au ieşit la semănat din zori (urmare din pag. 1) Şi tot aici îngrăşămintele naturale aduse la marginea tarlalei n-au mai fost şi administrate. Urmează a fi cărate... la grădină. Este o soluţie. Dar era mai bine dacă n-ar fi fost lăsate să-şi piardă din elementele nutritive şi erau îngropate din vreme sub brazdă. Ceva mai tîrziu aveam să constatăm că la vecinii de la C.A.P. Hălăuceşti tractoarele intraseră în cîmp după ora prînzului pentru simplul motiv că mecanizatorii nu veniseră la treabă. De altfel, aşa se şi explică de ce aici s-au pregătit duminică numai 20 de hectare şi s-au însăminţat cu mac doar 10 hectare. Iată un semnal de alarmă pentru conducerea cooperativei agricole, pentru comitetul comunal de partid, care n-au reuşit încă să introducă în rîndul mecanizatorilor spiritul de ordine şi de disciplină solicitat de actuala campanie. Este direcţia în care organele locale şi biroul executiv al consiliului unic agroindustrial au obligaţia să acţioneze fără întirziere. Orice asemănare cu situaţia de la A.R.I. Mirceşti nu este deloc... întîmplătoare . Hai să plecăm spro, că poate vin cooperatorii să împrăștie gunoiul pe tarla. _ N-ai nici o grijă, ne rămîne nouă, nu vezi că tractoriștii au și intrat la discuit ? TELEVIZIUNE. 20 Telejurnal; 20,15 Actualitatea in economie; 20,30 învăţămintul puternic racordat la cerinţele prezente şi de perspectivă ale societăţii. Reportaj : 20,45 Film artistic (C) ; „Memoria“. Producţie a studiourilor bulgare. Premieră pe ţară ; 21,50 Telejurnal. CINEMATOGRAFE. VICTORIA, orele 9 ; 11 ; 13 ; 15 ; 17 ; 19 : „Contrabandiştii din Santa Lucia“. REPUBLICA, orele 9 ; 11 ; 13 ; 15 ; 17 ; 19 : „Superpoliţistul“. COPOU, orele 9; II ; 13 ; 15 ; 17 ; 19 : „Racolarea“. DACIA, orele 9 ; 1i 13 ; 15 ; 17 ; 19 : „Jandarmul şi extratereştrii“. TINERETULUI, orele 9 ; 11 ; 13 ; 15 ; 17 : „Căpitanul răzbunării“ , ora 19 : „...Şi a fost Jazzul“. CLUBUL PANIFICAŢIEI, orele 10 ; 14 ; 16 ; 18 : „Legenda călăreţuluisinguratic“, în judeţ. PAŞCANI, Casa de cultură : „La răspîntie“. Clubul C.F.R. : „Mexicul în flăcări“. HÎRLAU : „Sper să ne mai vedem“. TG. FRUMOS: „Sonată pe malul lacului“. PODI ILOAIEI : „O fată şi un băiat“. RADUCANENI : „A treia faţă a monedei“. HALAUCEŞTI : „Provocarea dragonului“. TEATRUL NAŢIONAL. La 6,rele 17 şi 20, Teatrul Ciuleşti prezintă spectacolul „Amadeus“ cu Radu Beligan (sunt valabile tichetele cu seriile 619 şi, respectiv, 620). FILARMONICA „MOLDOVA". Astăzi, la ora 19:30, are loc un recital susţinut de Michaela Barbuzan (violoncel), Tatiana Moroşanu (plan) şi Cristian Waks (bas). TIMPUL PROBABIL. De la Centrul de prevedere a timpului Bacău, meteorologul de serviciu, C. Prepeliţă, transmite , în următorul interval, vremea va fi caldă, cu cerul temporar noros, favorabil averselor de ploaie, însoţite de descărcări electrice. Temperatura aerului : minimele vor oscila între 6 şi 10 grade, iar maximele, între 16 şi 22 grade. Cu totul izolat, dimineața, ceață. " HANDBAL, DIVA Terom — Chimistul 25—25 Toţi cei care au fost martori la întîlnirea dintre handbalistele de la Terom şi cele de la Chimistul Rm. Vîlcea au rămas cu convingerea că ieşencele, deşi au acuzat absenţa a două jucătoare de bază (Cozma şi Haidău) şi lipsa de formă a ambilor portari utilizaţi duminică, puteau, totuşi, învinge şi lua astfel o opţiune importantă asupra unui... „fotoliu de orchestră“ în actualul campionat. Dar, din păcate, meciul s-a încheiat la egalitate, 25—25 (12— 14), gazdele trecînd la... cîteva zeci de secunde de o meritată victorie , în min. 58, ieșencele conduceau cu 25—23 ! Dar ce s-a întîmplat pînă atunci ? Handbalistele de la Rm. Vîlcea au dominat prima parte a întîlnirii, uneori cu autoritate (9—5 în min. 18). La începutul reprizei secunde însă, Terom, printr-un efort deosebit (apărare pe semicerc mai agresivă, combinaţii subtile în atac), reuşeşte să egaleze şi să treacă. Pe scurt ■ La Casa pionierilor şi şoimilor patriei din Iaşi s-a organizat un interesant concurs de tir, dotat cu „Cupa primăverii". Primele locuri au fost ocupate de Maria Mafteiac (Şcoala nr. 24) şi Marius Grcu (Şcoala nr. 7). (Adriana Giugulă, „Opinia pionierească“) Bl Intr-Un meci contînd pentru turul al doilea al calificărilor pentru div. B, echipa de şah „Olimpia“, a sindicatului învăţămînt, a întrecut formaţia Metalurgia Bacău cu scorul 5,5— 4,5 p. Din formaţie au făcut parte D. Alimoftoaiei, V. Insurăţelu, A. Giangalău, Al. Neamţu, I. Pielescu, D. Tamba, Monica Ilade, Mirela Niţă şi Lida Weistein. (Prof. Onică Filip) Cîteva zeci de copii (mai puţini decit ne aşteptam!) au participat la prima ediţie a „Cupei Copoului“, la orientare turistică. Plecînd de lingă Teiul lui Eminescu, cei mici au parcurs aleile grădinii, prilej nu numai de a petrece clipe plăcute în aer liber, ci şi de instruire. în ordinea categoriilor de vîrstă, primii s-au clasat Claudia Diaconu şi Tatiana Naveschi (Şc. nr. 5), Cr. Mardare şi I. Talaşcă (Şc. nr. 5), Carmen Bucătaru şi Maria Tudose (Sc. nr. 4), I. Nicolăeş (Sc. nr. 4) etc. din min. 35, pentru prima dată, la conducere pe tabela de scor (16—15). Urmează momente dramatice, cu palpitante răsturnări de scor (18—16 şi 20— 18 pentru Chimistul) şi un „sprint" prelungit al ieşencelor (se remarcă, în această perioadă, prin golurile oportun Înscrise, junioara Duca). Terom conduce cu 23—21, 24—22 şi 25 —23. Decizia finală, de „meci nul", va fi stabilită însă şi cu largul concurs al arbitrilor bucureşteni Gh. Marghescu şi Tr. Popescu (în special al acestuia) care n-au acordat (la 24—22) un „7 m" pentru Terom (Covaliuc a fost blocată de două adversare aflate în... semicerc !), aruncare ce o vor acorda, în schimb, gratuit, în ultimele secunde de joc, Chimistului... De altfel, întreaga partidă a fost stînjenită din cauza unor erori de arbitraj, decizii ce au defavorizat, în special, formaţia Terom. Pentru ieşence, cele mai multe goluri le-au înscris Anton (7), Covaliuc (7) şi Duca (5), iar pentru vîlcene, Török (8) şi Remete (5). GH. VASILIU BASCHET, DIVA Ieşenii, pe locul VI La sfârşitul săptămânii trecute, baschetbaliştii de la Politehnica Iaşi au susţinut, la Bucureşti, dubla întâlnire cu Academia Militară, în cadrul penultimului turneu al campionatului primei divizii (grupa locurilor 7—11). Baschetbaliştii ieşeni, desfăşurînd un joc cu multe virtuţi tehnice, spectaculos, au dominat ambele confruntări obţinînd, duminică, o victorie clară, cu 89—77 (44- 39), după ce, cu o zi înainte, pierduseră cu 86—90 (43—54). în cele două partide, pentru Politehnica au marcat Boişteanu (21+11), Mihăilescu (13+14), Moscalu (13+14), Cilibiu (3+17), Măgurean (12+5), Anton (3+20), Tacakis (9+8) și Bahrin (12+0). In urma victoriei de duminică, Politehnica se află încontinuare pe locul întîi în această grupă. Campionatul se întrerupe acum pînă la 17 mai, timp în care jucătorii selecţionaţi în loturile naţionale (de la politehnica Moscalu, căpitanul reprezentativei de juniori a ţării noastre) se vor pregăti şi vor participa la întreceri balcanice şi europene. FOTBAL, DIV.B Politehnica Iaşi — Dunărea Galaţi 1-2 (0-1)! Gălăţenii nu au forţat prea mult, singurele lor acţiuni ofensive, singurele şuturi pe spaţiul porţii ieşene însemnînd şi golurile victoriei. In minutul 26, Ragea a deviat cu capul in poartă un sul-centrare, iar în min. 72 Bakiban a transformat un penalti, acordat corect de arbitrul M. Neşu, la un fault copilăresc în suprafaţa de pedeapsă comis de R. Viorel asupra lui Diaconescu. Aceasta, după ce Constantin reuşise egalarea, în min. 60, cu un frumos şut de la circa 20 m. Dincolo de momentele înscrierii golurilor, partida s-a desfăşurat în jumătatea de teren a oaspeţilor, care s-au apărat foarte bine, lucru facilitat şi de apatia gazdelor în organizarea ofensivei. Repriza a doua a fost, ce-i drept, mai animată. Constantin, Filip şi Florean s-au zbătut mult pentru a marca, dar indecizia lor, a lui Stăncioiu şi Burdujan, pe de o parte, şi inspiratele intervenţii ale portarului gălăţean Stamate, pe de altă parte, au zădărnicit orice travaliu. Trebuie să recunoaştem că registrul tactic al Politehnicii, destul de sărac, abundînd în lansările extreme, urmate de centrări în careul de 16 m, a uşurat misiunea înalţilor apărători de la Dunărea. în plus, au fost evidente lipsa unei serioase pregătiri fizice, cit şi superficialitatea la unele execuţii tehnice. La Politehnica au evoluat: Dohot — Filip, Agachi, Ciocîrlan, Frîncu — Mihalcea (min. 46, Florean), Constantin, Anton, Radu Mircea (min. 46, Stăncioiu) —, Radu Viorel, Burdujan, Vasile Arhive P.S. Pe fondul evoluţiei „cenuşii" a fotbaliştilor ieşeni, merită semnalat admirabilul efort de voinţă al lui Agachi care, serios accidentat şi fără posibilitatea de a mai fi înlocuit, a rămas pînă în min. 90 alături de coechipierii săi.