Flacăra Iaşului, iunie 1986 (Anul 42, nr. 12327-12351)

1986-06-01 / nr. 12327

FLACĂRA IAȘULUI------------ CRONICA MAI Am încheiat încă o lună din cel dinţii an al actualului cincinal, lună bogată în evenimente de excepţională însemnătate în viaţa partidului şi a ţării. Intr-o atmosferă de mare însufleţire, de vibrant entuziasm, elan patriotic şi deplină încredere in viitor, comuniştii, toţi oamenii muncii, întreaga ţară au sărbătorit, la 8 mai, împlinirea a 65 de ani de la făurirea Partidului Comunist Român, conducătorul încercat al poporului nostru în toate marile bătălii pentru lichidarea exploatării şi asupririi, pentru transformarea revoluţionară a societăţii, pentru triumful socialismului şi comunismului în România. Manifestările organizate în cinstea gloriosului jubileu, care au culminat cu Adunarea solemnă din Capitală, au constituit o nouă şi puternică expresie a unităţii depline a întregului popor în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Ei au dat glas, încă o dată, sentimentelor de dragoste, stimă şi profundă recunoştinţă pe care întregul nostru popor le nutreşte faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu — marele fiu al naţiunii române, ilustru conducător şi strălucit ginditor al epocii contemporane, remarcabil strateg al operei de edificare a noii orînduiri, militant de frunte al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, faţă de exemplara şi prodigioasa sa activitate, pusă în slujba măreţei cauze a partidului, a libertăţii, bunăstării şi demnităţii poporului, a socialismului şi păcii, a înţelegerii şi colaborării între toate naţiunile Uimii. La marea Adunare solemnă din Capitală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a rostit, după cum se ştie, o magistrală cuvîntare, care reprezintă un strălucit bilanţ şi, totodată, un amplu şi mobilizator program de acţiune revoluţionară, o călăuză de mare valoare teoretică şi practică în lupta întregului partid şi popor pentru edificarea noii orînduiri, pentru progresul şi înflorirea patriei. In atmosfera de intensă şi efervescentă activitate creatoare generată de gloriosul jubileu al partidului din Capitală, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, s-au desfăşurat, zilele trecute, lucrările celui de-al Ill-lea Congres al consiliilor de conducere ale unităţilor agricole socialiste, al întregii ţărănimi, al consiliilor oamenilor muncii din industria alimentară, silvicultură şi gospodărirea apelor, reprezentativ forum democratic al ţărănimii şi oamenilor muncii din agricultură, instituit din iniţiativa secretarului general al partidului, care constituie o nouă şi elocventă expresie a profundului democratism ce caracterizează orânduirea noastră socialistă. In spiritul tezelor, ideilor, orientărilor şi sarcinilor cuprinse în cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la deschiderea lucrărilor, amplu şi mobilizator program de acţiune pentru Înfăptuirea noii revoluţii agrare, cei peste 11 000 de participanţi la congres au făcut o analiză cuprinzătoare şi responsabilă, critică şi autocritică, a activităţii depuse şi a rezultatelor obţinute în agricultură, industria alimentară, silvicultură şi gospodărirea apelor în cibcinalul trecut, stabilind, pe baza concluziilor desprinse in lumina exigenţelor formulate de conducătorul partidului şi statului nostru, măsurile menite să asigure îndeplinirea integrală a planului pe acest an si pe întreaga perioadă 1986—1990. Sub semnul glorioasei aniversări a partidului, al hotărîrii ferme a întregului popor de a urma neabătut eroicul nostru partid comunist, de a acţiona cu dăruire şi abnegaţie în spirit revoluţionar pentru, traducerea în viaţă a istoricelor obiective ale Congresului al XIII-lea, ale Programului partidului, s-au desfăşurat şi vizitele de lucru pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, le-a efectuat in judeţele Satu Mare, Maramureş şi Sălaj. Intîlnirile secretarului general al partidului cu colectivele de oameni ai muncii, cu locuitorii de pe aceste străvechi meleaguri româneşti, marile adunări populare organizate în municipiile Satu Mare, Baia Mare şi Zalău s-au transformat în puternice manifestări ale ataşamentului şi încrederii oamenilor muncii în polipalnostru, poportica internă şi externa titlului şi statului ale voinţei întregului de a înfăptui neabătut hotărîrile stabilite de cel de al I XIII-lea Congres al partidului, de a realiza integral sari cinile de plan din acest prim an al actualului cincinal. Cuivîntările secretarului general al partidului rostite la ma- rile adunări populare şi transmise în direct de postu- | rile noastre de radio şi te leviziune au dinamizat energi- ile creatoare ale tuturor oa- menilor muncii, îndemnind 4 la acţiune unită şi responsa- bilă, la muncă avîntată pen- t tru ca, îndeplinind prevede- i rile de plan pe anul 1986, să asigurăm o bază trainică înfăp- tuirii întregului cin- j cinai 1986—1990, al cărui obiectiv funda- mental îl constituie trecerea României la un nou stadiu de dezvoltare. 1 Din bogata agendă a vieţii politice interne româneşti s- avidenţient, de asemenea, şe- dinţele Comitetului Politic E- executiv al C.C. al P.C.R. din zilele de 9 şi 23 mai, des- făşurate sub preşedinţia to- * varăşului Nicolae Ceauşescu, în care au fost examinate • probleme de importanţă deo- sebită pentru desfăşurarea cu bune rezultate a activităţii e- economico-sociale din acest an, * stabilindu-se cele mai eficien-te măsuri în vederea creşterii contribuţiei colectivelor de oameni ai muncii, a întregu- lui popor, la dezvoltarea mul-tilaterală a patriei. ţ Cu hotărirea fermă a tu- turor celor ce muncesc de a înfăptui neabătut programele de dezvoltare economico-so- , cială a ţării, ■ de a acţiona , strîns uniţi în jurul parti- dului, al secretarului său ge-neral, tovarăşul Nicolae ’ Ceauşescu, a fost sărbătorită şi ziua de 1 Mai, prilej cu care, în Capitală, a avut loc o adunare festivă la care au participat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi 4 din conducerea partidului şi a statului. Am încheiat, aşadar, o lună bogată în evenimente politice, în realizări de prestigiu în toate sectoarele de activitate, pe care poporul român le dedică înfloririi necontenite a patriei, ridicării sale pe noi trepte de progres și bunăstare. ( CONSTANTIN LUPU ) Curier Gheorghe Marcu, aleea Păcurari, nr. 8, bloc G 4, sc. 2, ap. 2 , Asociaţia de locatari ,din, care face parte şi blocul în care locuiţi încasează pentru serviciile şi prestaţiile efectuate de Întreprinderile furnizoare de energie termică, electrică, gaze naturale, apă etc., precum şi pentru celelalte cheltuieli administrativgospodăreşti o cotă parte, în raport de suprafaţa locativă şi numărul persoanelor, indiferent de natura proprietăţii (personală sau de stat). Aceste cheltuieli comune se datorează independent de plata impozitului pe clădiri, în cazul imobilelor proprietate personală. Florin Eugen Ivan, comuna Erbiceni : Avînd mai puţin de 5 ani vechime în muncă, durata concediului de odihnă anual este de 15 zile lucrătoare. Constituie vechime în muncă, printre altele, şi timpul in care o persoană încadrată în ■muncă şi-a întrerupt activitatea deoarece a îndeplinit serviciul militar în termen, fieluîndu-vă activitatea în baza aceluiaşi contract de muncă, beneficiaţi de concediul de odihnă pe anul în curs, durata acestuia fiind proporţională cu lunile cuprinse între intervalul de la data prezentării la unitate şi pînă la sfîrşitul anului calendaristic. De concediile de studii fără plată beneficiază persoanele înscrise în învăţămîntul seral sau fără frecvenţă, conform H.C.M. 1053/1962. Date cu privire la condiţiile de înscriere la examenul de admitere în învăţămîntul superior puteţi obţine de la decanatul facultăţii respective. Elena Nălbaru — Leagănul juridic de copii, satul Goeşti, comuna Lungani . In conformitate cu dispoziţiile Codului muncii, pauzele pentru alimentarea si îngrijirea copilului pot fi înlocuite cu reducerea programului normal de lucru, cu 2 ore zilnic. Acest regim se practică pînă la împlinirea vîrstei de 9 luni, putîndu-se prelungi pînă la 12 luni, în cazul copiilor prematuri, distrofici și al celor care necesită măsuri deosebite de îngrijire, pe baza recomandărilor medicale. De asemenea, femeile care au copii în vîrstă de pină la 6 ani, pe care îi îngrijesc, pot lucra cu 1/2 din normă, dacă nu beneficiază de creșe sau cămine. Gh. Gavril, str. Vasile Lupu nr. 120, bl. C3, sc. C, et 3, ap. 1 : Potrivit prevederilor art. 18, alin. 2 din Legea nr. 26/ 1967, concediul de odihnă neacordat persoanei transferate de către unitatea de la care s-a efectuat transferarea se va acorda acestuia de unitatea la care a fost transferat. Indemnizaţia de concediu va fi suportată de către cele două unităţi, proporţional cu timpul lucrat la fiecare dintre acestea in cursul anului calendaristic respectiv. Considerăm că unitatea Unde sînteţi încadrat nu era în drept să condiţioneze plata drepturilor cuvenite dv. de încasarea prealabilă de la unitatea de unde v-aţi transferat a cotei părţi din indemnizaţia respectivă, debitul creat urmînd a fi rezolvat exclusiv între cele două unități socialiste. GH. TEODOROVICI consilier juridic principal —-----------PAGINA A lll-A] ÎN CAMPANIA AGRICOLĂ - MOBILIZARE EXEMPLARĂ, RITMURI DE LUCRU MAXIME ! Toţi legumicultorii, la posturi Buna întreţinere a culturilor îi preocupă la maximum şi pe legumicultorii de la C.A.P. Gropniţa. C. Plumbu, inginerul şef al unităţii, ne informează că varza timpurie a şi fost prăşită în întregime prima dată, această lucrare desfăşurîndu-se din plin la culturile de tomate şi ardei. Sistemul de irigaţii funcţionează din plin. De reţinut şi faptul că la cartofii timpurii (ca şi la 20 ha cu porumb) s-au aplicat udări cu apă în amestec cu must de grajd, folosindu-se butoaiele, vidanjele, găleţile Zilnic participă la lucru toţi cei 70 de membri ai fermei, dintre care în mod deosebit se evidenţiază V. Cadar, Maria Luca, Frenţ Luca, V. Bălteanu. Muncă spornică şi în tivezi în plină campanie sunt şi lucrătorii Asociaţiei pomicole intercooperatiste de la Cotnari. Cea mai mare concentrare de forţe există în momentul de faţă la prăşitul culturilor intercalate, care ocupă majoritatea celor 432 hectare cu livezi. în paralel, se dă zor şi cu aplicarea celui de al şaptelea tratament împotriva bolilor şi dăunătorilor, iar în plantaţiile de cireşi s-a trecut de cîteva zile şi la recoltat. Toţi specialiştii, în frunte cu ing. C. Vornicu, directorul unităţii, sunt permanent pe teren, acordînd asistenţa tehnică necesară. Fiecare sursă de apă, folosită la udatul culturilor (urmare din pag.3 forţe folosesc toate sursele de apă (recent s-au amenajat încă 3 acumulări) şi mijloacele de transport existente (5 cisterne şi 25 de atelaje) pentru a reface rezerva de umiditate a solului. In această acţiune, alături de membrii cooperatori, participă şi elevii şcolilor din localitate. Pînă acum au fost udate astfel circa 50 de hectare cultivate cu sfeclă de zahăr şi cartofi, o suprafaţă şi mai imensă de păşune fiind irigată prin inundare. Conducerea T.A.G.CM.mai aproape de solicitările constructorilor (urmare din pag. 1) samentelor neeliberate. Exemplificăm : 136 apartamente la Tomești, 56 la Belcești și 53 la Vlădeni, toate planificate să se realizeze de către constructori ai Antreprizei nr. 2. Consiliile populare din aceste localităţi trebuie să dovedească mai multă preocupare pentru noile construcţii de locuinţe. De asemenea, ar trebui să urmeze exemplul de la Paşcani, unde oricine poate constata interesul sporit manifestat de organele locale pentru ca noile construcţii să includă cu mai multe elemente de arhitectură modernă, să se respecte parametrii calitativi la toate lucrările executate. Primarul oraşului, tovarăşul Nicolae Răţoi, urmăreşte îndeaproape ritmul de lucru pe şantierele din locatate, sprijină efectiv activitatea în acest domeniu. „Zilnic, ne spunea interlocutorul, alături de constructori mai lucrează şi 201, de oameni ai muncii din întreprinderile păşcănene pentru a realiza un ritm de lucru susţinut. Aşa se explică făptui că, în prezent, toate apartamentele planificate pe acest an (214) se află în diferite stadii de execuţie. Mai mult, profitând de timpul prielnic, am deschis şi fronturi de lucru pentru construcţiile de locuinţe ale anului viitor“. De altfel, planul brigăzii de construcţii de aici a fost depăşit cu aproape 10 procente. Totuşi, rezultatele puteau fi şi mai bune dacă factorii de conducere ai Trustului judeţean răspundeau mai prompt la solicitările celor 230 de constructori păşcăneni. Pentru creşterea ritmului de lucru, s-a cerut insistent o macara M.T. 5,5. Acest utilaj a sosit la Paşcani cu... două luni întîrziere. De fapt, un asemenea mod de lucru nu-i singular. Şi constructorii din Tg. Frumos aşteptau de vreo 4 zile mecanicii de la SALT. Iaşi pentru a le monta o macara la un alt tronson, unde totul era pregătit pentru montarea panourilor prefabricate. Şi la acest oraş, ca de altfel şi în celelalte localităţi, ritmul de lucru pe şantiere poate fi îmbunătăţit. Cu o condiţie însăşi conducerea T.A.G.C.M. să sprijine mai substanţial echipele de constructori care acţionează în judeţ, atît în ceea ce priveşte aprovizionarea corespunzătoare, cit şi pentru soluţionarea tuturor problemelor legate de construcția de locuințe. TELEVIZ 11 N E. DUMIMICA. 1 IUNIE ; 11,30 Telex ; 11,35 Lumea copiilor ; 12,40 Din cununa cîntecului românesc. Muzică populară ; 13 Album duminical ; 14,45 însemne ale unui timp eroic ; 19 Telejurnal ; 19,15 Copiii, primăvara şi viitorul naţiunii — documentar ; 19,30 Din inimi de copii, un imn partidului iubit. Spectacol literar-muzical-coregrafie ; 21,in Film artistic : „Copiii inventatorului“ ; 21,50 Telejurnal. LUNI: 2 IUNIE : 20 Telejurnal ; 20,20 Orizont tehnico-ştiinţific ; 20,35 Copiii — inaltă datorie faţă de viitorul naţiunii. Reportaj : 20,45 Tezaur folcloric : 21 Film serial : „Wullelm Cuceritorul“, ultimul episod ; 21,50 Telejurnal. CINEMATOGRAFE. VICTORIA, Orele 9 ; ii ; 14 ; 1« ; 18 ; 20 : „Clinele“. REPUBLICA, orele 9 ; li ; 14 ; 16 ; 18 ; 20 : „Aventuri in Ontario“.. COPOU, orele 9 ; 11 ; 13 ; 15 ; 17 ; 19 : „Cei trei care au speriat restul“. Da lA, «Orele 9 ; 11,3« ; 14; 16,30 ; «3 : „Bunul meu vecin Sani“. TINERETULUI, ora 8,45: „Frumoasa Asii şi Viteazul Muwoham“ ; orele 10,45 ; 13,30 ; 16,15 ; 19 : „Toată lumea este a mea“. CLUBUl PANIFICAŢIEI, orele 10 ; 15 ; 17 ; 19 : „Epoca îndepărtată“. GRADINA DE VARA, ora 21,15 : „Neînvinsul“. IN JUDEŢ. PAŞCANI, CASA DE CULTURA : „Aventuri in Ontario“. CLUBUl, C.F.R. : „Clinele“. TG. FRUMOS : „Toate mi se intimplă numai mie“. HIRLĂU : „Piedone in Egipt“. PODU ILOAIEI : „Lovitură fulgerătoare“. HALAIBEŞTI: „Viat! Ţepeş“. RADUCANENI : „Avertismentul“. TEATRUL NAŢIONAL. Astăzi, la ora 9 : „Visul unei nopţi de vară “ (valabile tichetele cu seria 661) ; la ora 18: „Arma secretă a lui Arhimede“ (seria de lichele 662). Mâine, luni, 2 iunie, ora 18, în sala Studio : „Cerul înstelat deasupra noastră“, de Ecaterina Oproiu (premieră). OPERA Româna prezintă, astăzi, la ora 15, spectacolul „Fata moşului cea harnică“ (seria de tichete 523). TIMPUL PROBABIL, în următorul interval, vremea va fi instabilă, cu cerul mai mult noros. Sunt posibile averse de ploaie şi, izolat, grindină. Temperatura aerului : minimele vor oscila intre 10 și 14 grade, iar maximele, intre 19 și 23 grade.