Flacăra Iaşului, noiembrie 1986 (Anul 42, nr. 12458-12483)

1986-11-01 / nr. 12458

Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P. C. R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu,secretar general al Partidului Comunist Român, jiliieri, 31 octombrie, a avut loc şedinţa Comi- petului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. In cadrul şedinţei, Comitetul Politic Executiv a analizat«APORTUL PRIVIND ASIGURAEA ŞI CONTROLUL, CALITĂŢII PRODUSELOR ŞI ACTIVITATEA DE METROLOGIE IN TRIMESTRUL III/1986. S-a apreciat că, prin aplicarea măsurilor prabilite, au fost înregistrate o serie de rezultate bune în ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, în întărirea controlului pe toate fazele de fabricaţie. Pornind de la exigenţele tot mai mari privind calitatea produselor ce se manifestă atît pe ijpiaţa internă, cît şi pe cea externă, ComitetulPolitic Executiv a cerut guvernului, ministerelor, centralelor industriale și întreprinderilor, Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calității Produselor să ia, în continuare, «nasuri hotărîte pentru ridicarea la un nivel superior a întregii activități din acest domeniu, în mod deosebit, a fost subliniată necesitatea de a se asigura respectarea întocmai a prevederilor legii privind calitatea produselor, a programului de ridicare a nivelului tehnic şi calitativ al produselor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, a cerut să se ia măsuri hotărîte pentru ca preocuparea pentru calitate să se manifeste cu putere pe toate fazele, începînd de la activitatea de cercetare, proiectare „şi pină la realizarea produsului finit. S-a cerut, din acest sens, să -şi fracţioneze... mai ferm pentru înfăptuirea practică, în viaţă, a programelor ,de modernizare a tehnologiilor şi prorduselor; [pentru perfecţionarea în continuare a acest sorţs- p pentru aplicarea unor soluţii constructive avansate, de înaltă eficienţă, care să asigure fiecărui produs un nivel calitativ ridicat, performanţe tehnico-funcţionale superioare. A fost subliniată necesitatea de a se acţiona cu hotărâre pentru perfecţionarea întregii activităţi de proiectare, pentru o schimbare radicală în gîndirea, conceperea şi realizarea tuturor produselor, astfel incit acestea să răspundă, din toate punctele de vedere, exigenţelor revoluţiei ,tehmnico-ştiinţifice, să se situeze la nivelul celor mai reuşite realizări pe plan mondial. Comitetul Politic Executiv a examinat, în continuare, RAPORTUL PRIVIND ÎNDEPLINIREA PLANULUI DE REPARAŢII CAPITALE, MODERNIZĂRI ŞI REVIZII GENERALE ALE FONDURILOR FIXE ÎN PERIOADA 1 IANUARIE —,VS0 SEPTEMBRIE 1986. Avînd în vedere realizările obţinute, precum tot neajunsurile manifestate în acest sector, Co- Snitetul Politic Executiv a cerut să se acţioneze fu mai multă hotărire pentru perfecţionareaactivităţii în acest domeniu, pentru îmbunătăţirea calităţii reparaţiilor, reducerea duratei de executare a acestora, precum şi a costurilor lor. Subliniind că toate lucrările de reparaţii capitale trebuie privite ca o parte integrantă a activităţii de investiţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se ia măsuri hotărîte pentru ca fiecare reparaţie capitală să asigure neapărat o îmbunătăţire a parametrilor tehnicoeconomici ai utilajelor sau instalaţiilor respective, ai fiecărei capacităţi de producţie, să ducă, practic, la creşterea producţiei şi productivităţii muncii, reducerea consumurilor de materii prime, materiale, combustibili şi energie, la sporirea eficienţei economice. S-a indicat să se revadă şi să se perfecţioneze în continuare, reglementările şi normele de realizare a lucrărilor de reparaţii capitale, modernizări şi revizii generale ale fondurilor fixe. In acest spirit s-a cerut guvernului să analizeze în continuare situaţia reparaţiilor capitale şi să prezinte propuneri concrete pentru introducerea unui înalt spirit de ordine şi responsabilitate, îmbunătăţirea radicală a întregii activităţi din acest domeniu. In continuare, Comitetul Politic Executiv a dezbătut si aprobat RAPORTUL CU PRIVIRE LA DESFĂŞURAREA INVAŢAMÎNTULUI POLITICO-IDEOLOGIC ÎN ANUL 1985—1986 ŞI MASURILE ce se impun pentru noul an DE STUDIU. Analizînd rezultatele obţinute, Comitetul Politic Executiv a stabilit măsuri privind îmbunătăţirea, în continuare, a organizării şi desfăşurării învăţămintului politico-ideologic în anul de studiu 1986—1987. Măsurile stabilite asigură — în lumina exigenţelor Programului ideologic al partidului, a orientărilor şi sarcinilor stabilite de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — creşterea rolului învăţării,întâlui politico-ideologic în ridicarea nivelului de pregătire a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii, în înfăptuirea hotărîrilor partidului şi statului, a legilor ţării, în dezvoltarea spiritului revoluţionar, a combativităţii şi responsabilităţii cadrelor de partid şi de stat, a fiecărui om al muncii la locul de producţie şi in societate. în acest spirit, s-a stabilit desfăşurarea învăţămintului politico-ideologic intr-un sistem unitar, atît pentru cadrele şi activul de partid, cit şi perttru ceilalţi comunişti şi oameni ai muncii, urmărindu-se îmbinarea organică a pregătirii ideologice a acestora cu însuşirea temeinică a problemelor privind perfecţionarea în continuare a activităţii economico-sociale, a organizării şi conducerii democratice a societăţii, în cadrul procesului general de dezvoltare socialistă a ţării, întreaga desfăşurare a învăţământului de partid va trebui să asigure creşterea rolului organizaţiilor de partid, al consiliilor oamenilor muncii în soluţionarea problemelor economice, ale organizării muncii şi producţiei, însuşirea temeinică de către comunişti, de toţi oamenii muncii a problemelor fundamentale ale conducerii ştiinţifice a societății, ale autoconducerii (continuare în pag. a 4-a) 96 ---------.— IN CUPRINSUL ZIARULUI-----------. ........... ................. ... % Activităţi culturale încă departe de cerinţe şi posibilităţi 9 Dan Hatmanu—artistul total 9 Cronica lunii octombrie © Sesiunea Adunării Generale a O.N.U* 9 Puncte cardinale Anotimpul friguros nu e întîmpinat în unele ferme zootehnice cum se cuvine. De ce? Din nou despre stadiul pregătirilor pentru iernarea animalelor Vremea în continuă răcire obligă zootehniştii să finalizeze de urgenţă pregătirile pentru iernarea animalelor. Bine pregătiţi pentru iarnă i-am găsit pe oamenii muncii de la ferma de creştere şi îngrăşare a taurinelor de la Movileni a I.A.S. Iaşi. Inginerul Neculai Gavrilovici, şeful fermei, ne-a precizat că reparaţiile la adăposturi şi reviziile la instalaţiile de apă, electrice şi de evacuare a dejecţiilor, precum şi la cele de preparare a furajelor, au fost de mult încheiate. De altfel, toate animalele se află acum la grajd. „In prezent, ne-a spus interlocutorul, stringent ultimele cantităţi de nutreţuri pe care le mai oferă cîmpul. Avem deja în stoc 200 de tone de fin şi 400 de tone de suculente peste necesar. O depăşire a planului vom realiza şi la grosiere“. Cu pregătirile pentru iarnă încheiate sunt şi crescătorii de animale de la ferma zootehnică a C.A.P. Balş. In alte unităţi anotimpul friguros nu este întîmpinat însă aşa cum se cuvine. La Asociaţia economică intercooperatistă pentru creşterea vacilor de lapte din Belceşti conducerea unităţii a executat, cu forţe proprii, reparaţiile la toate adăposturile, a pus la punct toate instalaţiile. Au fost înlocuite de asemenea şi trei pompe de muls şi s-a construit un fînar de mare capacitate. Cu toate acestea, nu se poate spune că la A.E.I. Belceşti pregătirile pentru iarnă au fost -------------------------0p încheiate, în cadrul programului de modernizare a unităţii Antrepriza nr. 2 a T.A.G.C.M. are de executat o platformă de dejecţii. După cum aprecia Victor Budeanu, directorul asociaţiei, constructorul a realizat pînă acum doar circa 80 la sută din volumul de lucrări planificat, deşi termenul de dare în folosinţă a acestui obiectiv a expirat de mult. Subinginerul Stelian Vidraşcu, şeful punctului de lucru, a promis conducerii unităţii că în câteva zile lucrările la platforma de dejecţii vor fi încheiate. Să sperăm că măcar de această dată constructorul îşi va respecta angajamentul asumat. Nici în ceea ce priveşte asigurarea necesarului de ntreţuri situaţia nu este prea bună. Şi aceasta datorită faptului că cele două cooperative asociate (C.A.P. Tansa şi C.A.P. Belceşti) n-au asigurat nici pînă acum cantitatea de coceni contractată. Concret, C.A.P. Tansa a livrat unităţii doar 234 de tone de coceni, iar C.A.P. Belceşti 490 de tone din cele 600 şi, respectiv, 2 000 de tone. Nici chiar la intervenţia biroului executiv al consiliului unic, preşedinţii celor două cooperative agricole (Ing. Mihai Lincu la C.A.P. Tansa şi ing. Dan Bălan la C.A.P. Belceşti) n-au luat măsurile necesare pentru livrarea către asociaţie DUMITRU GRINEANU (continuare în pag. a 3-a) ară şi fertilizează livezile Şi livezile fermei Cirica I.A.S. Copou au avut rod bogat. Pentru a nu pierde nimic din producţie, lucrătorii acestei formaţii au depus eforturi susţinute şi au reuşit să stringă la timp fructele. Cea mai mare producţie s-a înregistrat la mere, sarcinile de plan fiind depăşite cu parte 200 de tone. Ing. Eugen Sandu, şeful fermei, ne-a spus că o parte din recoltă a fost livrată la export. "Acum lucrătorii din fermă pregătesc producţia următoare. Ei aduc şi administrează gunoi de grajd din alte unităţi, execută arăturile. Totodată fac pregătirile necesare în vederea efectuării tratamentelor de iarnă, în fruntea acestor acţiuni se află lucrătorii Gh. Mustaţă, Const. Săbăduş, Ion Marteş, Ghiorghiţă Creţu şi alţii. Noua iniţiativă de pace a tovarăşului Nicolae Ceauşescu — expresie a voinţei întregului popor Pentru viitorul copiilor noştri Sunt confecţioneră •la Cooperativa meşteşugărească „Munca colectivă“, soţul meu lucrează şi el intr-o unitate economică din oraşul Paşcani şi avem patru copii, un cămin fericit. Nu avem o dorinţă mai mare decât să ne creştem copiii mari şi sănătoşi, să devină fii de nădejde ai patriei, demni continuatori a tot ce am înfăptuit mai măreţ şi mai durabil in această epocă de glorie, numită „Epoca. Nicolae Ceauşescu“. Este nevoie însă că în ţară şi în întreaga lume să fie pace. Iată de ce am trăit o mare bucurie ,cînd am aflat de noua iniţiativă de pace a secretarului general al partidului, de legea adoptată recent de M.A.N. privind reducerea cu 5 la sută a armamentelor, cheltuielilor şi efectivelor militare. Este o hotărîre înţeleaptă, un grăitor exemplu pentru toate popoarele lumii, pentru conducătorii acestora de a se renunţa cît mai grabnic la declaraţiile de principii şi a se trece la măsuri concrete de dezarmare, de sporire a Încrederii. Iniţiativa României de a trece unilateral la reducerea cheltuielilor şi efectivelor militare este o strălucită manifestare a grijii permanente pe care conducerea superioară de partid şi de stat, personal tovarăşul Nicolae Ceauşescu o poartă faţă de generaţia de astăzi, de cele viitoare ale patriei. Alături de toate colegele mele de muncă, de toţi păşcănenii, la 23 noiembrie a.c. voi susţine, din toată inima noua iniţiativă de pace a partidului şi statului nostru, a conducătorului nostru şi voi spune un „Da“ hotărît în cadrul referendumului organizat. Eu şi colegele mele de muncă ne angajăm, totodată, să muncim neabătut pentruînflorirea scumpei noastre patrii, pentru bunăstarea şifericirea poporului. TATIANA APOSTOL confecţioneră, Cooperativa „Munca colectivă"1 Paşcani Patria, cîntecul păcii —----- Matcă şi leagăn al vieţii mai tare ca timpul — patria, singura nepieritoare veghind in superba gîndirii columnă, luminînd în cuvintul ce cintă şi doare. Respiră prin noi precum vaslui ocean al stelelor totdeauna sfioase, mirate. Un arbor de vis creşte înalt din inima ei numindu-se simplu : eternitate. E blinda şi duioasă asemenea mamei cu toţi cei ce-n suflet întreagă o poartă, dar aspră şi neîndurătoare cu ochii acelor ce n-au lăcrimat pentru ea niciodată. Urgii şi restrişti fără număr îi loviră, din veac pămintul şi oamenii, cu lăcomie haină... Dar sufletul, sufletul ei niciodată n-a îngenuncheat, ci tot mai înalt şi-a deschis corola de azur în lumină. Matcă şi leagăn al vieţii mai tare ca timpul — nebiruita/eroica patrie a românilor. Cu graiul păcii izvodit din iubirea de oameni cîntecul ei e asemeni candorii din cupele crinilor. HARALAMBIE ŢUGUI • • Toamna cu al ei covor de frunze... Foto : L. STRATULUI