Flacăra Iaşului, iunie 1987 (Anul 43, nr. 12637-12661)

1987-06-17 / nr. 12650

0 1 A y f flacara fa^elui'—■”■----------------PAGINA a fll-A Cum procedăm ne intră cînd chilipirul în casă ? ! Vineri, 12 iunie a. c, timp de mai bine de o oră, sala de şedinţe a întreprinderii „Ţesătura“ a fost transformată în sală de judecare publică a doiinfractori: soţii Florida şi Traian Niţescu, din Iaşi, str. Cerna nr. 10/A, bl. B-1. De ce în cadrul acestei întreprinderi ? Pentru că de aici, mai exact din secţia ţesătorie, au fost furate, pe parcursul unui an, importante cantităţi de textile ttercot, pinză albă etc.). Organizatorul sustragerilor, T.N., recidivist, fără ocupaţie, tată a trei copii minori, i-a cerut soţiei (F.N.), bobinatoare la atelierul de preparaţie al „Ţesăturii“, să fure (cînd lucra în schimbul de noapte) din secţia de produse finite diferite cupoane de pînă la 80 m saturi şi să i le predea... sub poarta nr. 2 a unităţii. Intrind în posesia mărfii, T.N. isi căuta clienţi printre vecini şi cunoscuţi, iar sumele de bani încasate le folosea, în cea mai mare parte, pentru procurarea de băuturi alcoolice. Pe scurt, acestea sunt faptele comise care, conform Codului penal, înseamnă furt calificat în paguba avutului obştesc. Firesc era ca această infracţiune să fi fost prevenită sau depistată la timp de către colegi, maiştri, şeful de atelier sau paznicii întreprinderii. Chiar nimeni n-a sesizat că, in repetate rînduri, infractoarea părăsea’ locul de muncă?! Chiar nimeni n-a văzut-o circulînd prin unitate cu pachete suspecte ?! Dar ce făcea paznicul de serviciu, anume plătit pentru apărarea integrităţii bunurilor obşteşti ? Este clar că autorii furtului au beneficiat de o crasă neglijenţă, de lipsă de vigilenţă. De asemenea, era firesc ca măcar unul dintre clienţii lui T.N. să fi anunţat organele de ordine pentru a se verifica operativ provenienţa ţesăturilor oferite de infractor. Din declaraţiile existente la dosar, rezultă că unii ştiau că T.N. era fără ocupaţie , şi, cu toate acestea, nu s-au întrebat de unde şi prin ce mijloace procură zeci de metri de tercot, pinză albă ş.a. Toţi s-au dovedit a fi amatori de chilipiruri sau, aşa cum a ţinut să precizeze procurorul Dan Pahopol, „adevăraţi tăinuitori ai infracţiunii săvîrşite de cei doi soţi“. Cum adică, îţi vine cineva la uşă (chiar cunoscut fiind) şi îţi oferă un pachet cu... 40 m de pinză şi tu, muncitor la I.J.T.L. (T. Alupului), la „Textila“ (A. Guter), la I.P.L. (C. Verdeş), la I.L.F. (A. Călin şi E. Borş), sau asistent medical la Clinica de ginecologie (S. Pojoga) ş.a., nu iei atitudine, ci te bucuri că ţi-a intrat chilipirul în casă? Lingă cuplu de infractori s-au aflat (nu şi in faţa instanţei de fond) şi aceşti vinovaţi, cel puţin moral, din umbră, dar implicaţi prin pasivitatea de care au dat dovadă. Fără îndoiala, oamenii de la ţesătorie, care au asistat la judecarea acestui dosar penal, au tras concluziile cuvenite. Legea şi-a spus cuvîntul : T.N. a fost condamnat la 2 ani închisoare cu executarea pedepsei în penitenciar, urmînd să execute de fapt trei ani pentru că, în 1984, a beneficiat de graţierea unei pedepse de un an pentru mărturie mincinoasă, iar soţiasa — la un an şi trei luni, cu executarea pedepsei la locul de muncă. Cu alte cuvinte, unităţii i-a fost încredinţată vinovata, în ideea ca măcar de acum încolo colectivul de muncă să o supravegheze şi să oeduce în spiritul respectării legilor, al normeloreticii şi echităţii socialiste. In aplicarea pedepsei, s-a vădit umanismul legilor noastre, s-a avut în vedere faptul că cei trei copii minori au nevoie de mamă. „Ne-am gîndit la copii şi de aceea am hotărît (avînd la dosar şi adresa semnată de conducerea întreprinderii) să o încredinţăm pe Florica Niţescu colectivului din care face parte“, a adăugat, după pronunţarea sentinţei, tovarăşul Ioan Dincă, preşedintele Judecătoriei Iaşi . E de dorit însă ca însuşi colectivul de muncă să fi tras învăţămintele ce se impun din acest caz. IOAN ŞCHIOPU FAPTELE NOASTRE IM LUMINA CODULUI ETIC de ţepe ©«CIÍMŰ m SOLIDARITATE. Soţia cetăţeanului Ioan Fanaragiu a fost internată, în stare gravă, la maternitatea din str. Elena Doamna. Pentru salvarea ei era nevoie de o mare cantitate de singe. Aflînd despre acest lucru, colegele şi colegii săi de muncă, din secţia ţesătorie, tura B, a întreprinderii „Ţesătura“, Si-au prezentat şi au domit singe. Acum, datorită îngrijirilor medicale primite, dar şi sîngelui donat, colega lor este în afara oricărui pericol. 1. ACŢIIUNE. Din iniţiativa conducerii Direcţiei sanitare judeţene, lucrătorii laboratorului de educaţie sanitară, împreună cu comitetele U.T.C. şi ale altor organizaţii de masă din întreprinderile ieşene, organizează o serie de acţiuni reunite sub genericul „Familia celulă de bază a societăţii“.Asemenea acţiuni au avut deja loc la întreprinderile de confecţii, de mătase „Victoria“, de bere şi spirt, C.F.S. (Emil Fetrişor) 0 JOCURI. La unitatea pentru jocuri mecanice din str. Lăpuşneanu pot fi văzuţi zilnic, mai ales dimineaţa, zeci de elevi, care ar trebui să fie, in acest interval de timp, la şcoală. Legea interzice intrarea copiilor în astfel de localuri. Cine o aplică? (Şt. Tărtăcuţă) IB LIFT. în decembrie anul trecut, lucrători de la I.J.I.M. au montat un lift la blocul CLZ din străpungerea Silvestru. Au încasat banii şi au plecat, iar liftul respectiv nu funcţionează nici în prezent. Cei peste 200 de locatari întreabă cînd îl vor da, totuși, în exploatare ? Poate răspunde conducerea întreprinderii. ■ ARESTATĂ. A fost arestată Maria Rotaru (str. Drobeta nr. 1), vînzătoare la magazinul alimentar nr. 21, din cadrul complexului comercial Podu de Piatră, care a fost surprinsă încasînd bani în plus de la cumpărători. ■ RESTANŢIERI. Asociaţia de locatari nr. 3 din oraşul Hîrlău nu-şi poate plăti datoriile faţă de furnizori din cauza unor membri ce nu-şi achită de mult timp cheltuielile de întreţinere. Cele mai mari debite se au St. Belcescu, I. Ungureanu, Elena Boga, Gh. Drăgoi și Toader Bazon. DUMITRU HARIGA jo— « «r- t«»i j sw-fcjri ai— • Tl'XEVIZIUNE. 20 Telejurnal ; 20*20 Viaţa economică; 20,35 Trăim decenii de împliniri măreţe. Versuri şi cîntece patriotice; 20,35 Tribuna Tv. : Noua revoluţie agrarfi — magistrală a satului românesc spre viitorul sau comunist ; 21 Film serial: ,»Rivalitate“. Premieră pe ţară. Producţie a Televiziunii din R.D. Germană; 21,50 Telejurnal. STNEMATOGRAFE. VICTORIA, orele 9; II; 13; 15; 17; 19: „Desculţ în parc“. REPUBLICA, orele Mil; ii;26; 14 ; 16,40; 19,20: „Trenul de aur TEATRU“.. DE VARA „PALAT*1 ora 21,30: „Satra COPOU, orele 9; 11; 13; 13; 17; 19: „Cei şapte fantastici“. li ACTA, orele 9; ii; 13; 13; 17; .59: „Apaşii“. TINERETULUI, orele 9; 12; 15; 18: „O floare şi «ioi grădinari“. CASA SINDICATELOR, orele 9; ii; 13; 15; 17; 19 : „Parada Chaplin“. TIMPUL PROBABIL. Vremea Vis fi instabilă. Minimele : 10—20grade ; maximele : 18—28 grade. s \ s . \ \ I i • * Excursii După cum sîntem informaţi, Agenţia de turism U.J.E.COOP. mai dispune de un număr limitat de locuri la excursiile in Ţara Ardealului (1—6 iulie), Bucovina (4—5 iulie), Maramureş — Oaş (6—10 iunie), Ţinutul Neamţului (11—12 iulie), Transfăgărăşanil (13—17 şi 27— 31 iulie), Obîrşia Oltului (17— 19 iulie), Turul României (20—27 iulie) şi Ceahlău (24—26 iulie). Cei interesaţi se pot adresa la sediul Agenţiei, din str. Arcu, sau la telefon 15309. Magazinul „Moldoplast“ , într-un nou local Magazinul „Moldoplast“, a fost mutat la parterul imobilului din strada Ştefan cel Mare nr. 6. Magazinul pune la dispoziţia celor interesaţi o gamă variată de produse din mase plastice şi articole sanitare. De asemenea, cumpărătorii pot găsi la această unitate o mare varietate de covoare p.v.c., simple sau prizate, intr-o bogată paletă coloristică. Magazinul este deschis zilnic între orele 8—16. S \ s\ \ \ \ [ combinatul petrochimic midia năvodari judeţul Constanţa încadrează personal calificat (bărbaţi) in următoarele meserii : — operatori chimmişti; — lăcătuşi mecanici ; — electromecanici A.M.A. ; — compresorişti. Unitatea asigură pentru familişti apartamente în oraşul Năvodari, iar pentru nefamilişti, cazare în căminele de tineret din oraşul Năvodari. De asemenea, recrutează bărbaţi, absolvenţi a 10—12 ■clase, pînă la vîrsta de 30 de ani, în vederea calificării în meseria de operator chimist. Informaţii suplimentare se obţin la telefonul 916/64600, interioare 1045 și 2123. —--COOPERATIVA DE PRODUCȚIE, ACHIZIŢII —■Şi DESFACERE A MĂRFURILOR REDIU încadrează de urgență lucrători în următoarele meserii : — zidar-zugrav ; —cojocărie-vopsit haine piele ; — croitor ; — tricoter ; — sudor-lăcătuş ; — tîmplar-dulgher ; — maistru croitor. Relaţii suplimentare se pot da la telefonul 64375, la sediul cooperativei din satul Valea Lupului, comuna Rediu, si I I s I I I I I DACIADA atletism Octavian Mazilu - locul I Cupa “Sănătatea“ în organizarea Consiliului judeţean Iaşi al sindicatelor, a avut loc Cupa „Sănătatea", faza pe judeţ, la volei, tenis de masă şi şah, la care au participat peste 150 de concurenţi din unităţile sanitare din judeţ. Primele locuri au fost oLa recentele întreceri, de la Bistriţa, din cadrul finalelor pe ţară ale tetratlonului atletic şcolar, sportivul ieşean Octavian Mazilu (Lie. ind. nr. 8), a avut o comportare excelentă, clasîndu-se pe locul I, la individual. O comportare bună a avut şi Anişoara Pamfil (Lic pedagogic), care s-a situat pe locul VII, la individual, în întrecerea cu reprezentanţii tuturor judeţelor din ţară, iar în clasamentul general pe echipe, Iaşul a ocupat locul al IX-lea. în proba de ştafete, sportivii noştri au ocupat locul al VIII- lea la fete şi al IX-lea la băieţi. Ocupate de Carmen Coşovei şi A. Condrea (ambii, de la Institutul de igienă şi sănătate publica) — la şah; V. Chirilă (Spitalul de neurochirurgie) şi Cecilia Lazăr (Spitalul judeţean) — la tenis de masă, echipele de volei„ băieţi şi fete, de la Spitalul judeţean. Cupa „Constructorul“ Sub generosul cadru al Daciadei, s-a desfăşurat faza judeţeană a Cupei „Constructorul“ la volei, handbal, tenis de cimp şi popice, la care au luat parte numeroşi concurenţi de la T.A.G.C.M., T.A.G.C. inel., I.U.G.T.C. şi ICPROM. Cei mai buni s-au dovedit a fi voleibaliştii de la T.A.G.C.M., handbaliştii de la I.U.G.T.C., tenis, menai de câmp Vasile Moruz şi, la popice, Victor Ajudelui (ultimul va reprezenta judeţul în faza finală a competiţiei), ambii de la T.A.G.C.M. Pe primul joc în clasamentul general s-a situat T.A.G.C.M. în etapa I a fazei de zonă, de la Iaşi, reprezentanţii judeţului nostru au întîlnit pe constructorii din judeţul Neamţ, în faţa cărora au cîştigat la volei, handbal şi tenis de cîmp,prin V. Morutzi. fotbal» Campionatul judeţean Au luat sfîrşit întrecerile din cadrul campionatului judeţean de fotbal, ediţia 1986— 1987. După o dispută dîrză intre echipele clasate, în final, pe locurile 1—6 pentru ocuparea primului loc în prima serie valorică, iată şi configuraţia clasamentului: 1. Aurora Tg. Frumos 54 puncte; 2. I.S.C.I.P. Tomeşti 48 p. ; 3. I.J.T.L. 45 p. ; 4. Viitorul I.G.C.L. 40 p. ; 5. Fortus 40 p. ; 6. Precizia Paşcani 39 p. ; 7. Locomotiva Iaşi 31 p. ; 8. Unirea Ruginoasa 26 p. ; 9. Unirea Pd. Iloaiei 28 p. ; 10. Gloria Iaşi 21 p. ; 11. Ţesătura Ţibăleşti 18 p. ; 12. Spicul Ţigănaşi 18 p. ; 13. Locomotiva Paşcani 18 p. ; 14. Avîntul Todireşti 18 p. ; 15. Progresul Iaşi 17 p. ; 16. Gloria Bălţaţi 7 p. Au retrogradat ocupantele locurilor 14, 15 şi 16, respectiv Avîntul Todireşti, Progresul Iaşi şi Gloria Bălţaţi, iar Aurora Tg. Frumos (instructor, V. Oșlobanu) va participa la calificările pentru divizia C. * Pe scurt , în ultimul timp, boxerii de la centrul de pregătire Erbiceni (care aparţine de Voinţa) au susţinut mai multe confruntări cu pugilişti din Iaşi, Dorohoi, Sf. Gheorghe, Fălticeni, Focşani. Dintre sportivii antrenaţi de C. Ivan, s-au remarcat V. Petrescu, I. Ivan, D. Balancea, T. Nedelcu (elevi, la Şcoala din Erbiceni, director Viorica Prisecaru), FI. Prisecaru ş.a. (I. Alistar) . La campionatele naţionale şcolare de atletism, de la Piteşti, elevii Ltc. „M. Emineatu” au avut o comportare meritorie, cucerind trei locuri : două prin FI. Baltaru (la 2 000 m obstacole şi 2 000 m) şi unul prin Liviu Mocanu (800 m). La aceeaşi competiţie, C. Măriuţă a ocupat locul III, la 800 m (cei trei sportivi sunt pregătiţi de prof. V. Midvighil, iar V. Tănase (pregătit de prof. I. Ghiorghică) s-a clasat pee locul IV, la 400 m.g. ■ La Vaslui a avut loc etapa de zonă a campionatului R.S.U. ,de seniori, la lupte libere. Printre sportivii de la Nicolina (antrenaţi de V. Ţigănaş) care s-au calificat la finalele pe ţară se Simbătă, la Paşcani, a avuzit loc finala pe judeţ a „Cupei României" la fotbal, care s-a disputat între echipele din campionatul judeţean Precizia Paşcani (organizatoarea jocului, datorită poziţiei inferioare in clasament) şi Viitorul I.G.C.L. Iaşi. Echipă ieşeană Viitorul (antrenată de Paul Costaş, fostul portar al Politehnicii) a câştigat cu 3-0, şi va participa în etapa superioară a competiţiei, numără I. Fron, C. Leizebue, S. Creţu, P. Hodorogeanu, Gh. Radu, Gh. Broşteanu, C. Condurache, A. Neagu, D. Cezarnuc, C. Păpuşoiu şi I. Taciuc. Săptămîna trecută, s-a desfăşurat, pe stadionul „Constructorul", tradiţionala întîlniere de fotbal dintre membrii colegiului de arbitri din Iaşi şi subcolegiul din Birlad. „Cavalerii fluierului“ din Iaşi s-au dovedit a fi mai buni la acest capitol, cîştigînd partida cu scorul de 6—4 (5—2). întîlnirea a fost condusă la centru de cunoscutul arbitru ieșean N. Ciolan. în etapa a IlI-a a calificărilor pentru divizia A la popice, Locomotiva Iaşi a întrecut cu 4 750—4 710 p.d. pe Rafinorul Ploieşti, iar în etapa a IV-a a fost învinsă cu 4 767— 4 888 p.d. de Constructorul Galaţi, echipa de pe malul Dunării cîştigînd dreptul de a activa în div. A, campionatul următor. Cu prilejul Zilei aviaţiei, Aeroclubul „Moldova“ organizează sâmbătă, 20 iunie a.c., între orele 10—12, o interesantă manifestare, care va atrage, cu siguranţă, un public numeros. în program sunt incluse atractive zboruri de avioane şi planoare, lansări de paraşutişti. L ----------------------- ■----------— ---------—- JUDECĂTORIA IAȘI -------Executorul judecătoresc vinde la licitație publică, in ziua de 25 iunie 1987, ora 8,30, apartamentul, confort I, compus din două camere, al debitoarei Botez Savastița, din Iași, bulevardul Independenței nr. 28, blocul Y.4, apartamentul 3, parter.