Flacăra Iaşului, februarie 1988 (Anul 44, nr. 12845-12868)

1988-02-02 / nr. 12845

*** * * In spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru înfăptuirea hotărîrilor Conferinţei Naţionale a partidului----------Ritmuri înalte de lucru, pentru------Îndeplinirea planului pe luna februarie Întreaga ţară, întregul nostru popor, într-o deplină unitate de cuget şi simţire, au omagiat cea de-a 70-a aniversare a zilei de naştere şi împlinirea a peste 53 de ani de eroică activitate revoluţionară, patriotică a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, iubitul nostru conducător, prin acţiuni hotărîte pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. Firesc, cel mai concret omagiu adus de oamenii muncii din judeţul nostru, aidoma celor din întreaga ţară, l-au constituit faptele de muncă vizitdexemplara îndeplinire a planului pe luna ianuarie. De altfel, pe ansamblul judeţului, producţia marfă prevăzută pe luna ianuarie a fost realizată. Au fost atinse prevederile de plan şi la investiţii. Unităţile economice ieşene au livrat suplimentar economiei naţionale 100 de tone de oţel brut, 400 de tone de ţevi sudate, peste 200 de tone de profile îndoite, 100 de tone de produse prelucrate din p.v.c, produse ale industriei electronice în valoare de 1,6 milioane de hd, utilaje pentru construcţii de drumuri, medicamente, produse ale industriilor uşoară, alimentară, de prelucrarea lemnului etc. Cu toate acestea, în unele întreprinderi nu s-au rezolvat corespunzător şi la timp toate problemele legate de buna organizare şi desfăşurare a producţiei şi, din această cauză, rezultatele sunt sub posibilităţi. Ca atare, aşa cum a cerut tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se impune să se tragă toate concluziile din activitatea de pînă acum şi, in spiritul analizei efectuate in cadrul şedinţei Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 14 ianuarie a.c., să se ia imediat cele mai ferme măsuri de rezolvare practică, efectivă, a tuturor problemelor privind asigurarea bazei materiale şi a comenzilor necesare, înnoirea şi diversificarea producţiei, perfecţionarea organizării producţiei şi a muncii, întărirea ordinii şi disciplinei în fiecare unitate, pentru recuperarea rămânerilor în urmă şi îndeplinirea integrală, la toţi indicatorii, a sarcinilor de plan pe februarie şi pe întregul trimestru. In spiritul sarcinilor cobsorate de secretarul general al partidului, este necesar ca toate eşaloanele organizării producţiei să acţioneze cu maximă răspundere pentru ca activitatea economică să se situeze la nivelul cerinţelor, al sarcinilor de plan pe 1988. O deosebită atenţie, alături de îndeplinirea ritmică a producţiei fizice, cu prioritate a producţiei de export, trebuie acordată realizării productivităţii muncii prevăzute, reducerii consumurilor specifice de materii prime şi materiale, să nu se uite că, şi la aceşti doi indicatori calitativi, prevederile de plan sunt deosebit de mobilizatoare ; productivitatea muncii in industrie urmează să crească în acest an cu 22 la sută, iar cheltuielile de producţia trebuie să se reducă cu peste 8 la sută. Prin plan, s-au asigurat re- sursele necesare pentru des- ? fășurarea normală a produc- *ției. Totul depinde acum nemijlocit de dăruirea, compe(continuare în pag. a 3-a) t ^ tronice in valoare de 1,6 mi- mustru. A început recensămîntul animalelor domestice* Operativitate A început recensămintul animalelor domestice, In satele comunei Beţcani, cu 1650 de gospodării, cele şase comisii au trecut la lucru luni, aşa cum s-a stabilit, la ora opt, şi au continuat recenzarea fără întrerupere pînă seara. Majoritatea cetăţenilor era acasă, în aşteptarea comisiilor, croind pirtii prin zăpadă spre adăposturile de animale, spre stogurile de furaje, spre punctele de adăpare. In ograda gospodarului Gheorghe Tăutescu din satul Bogonos, recenzorii Pamfil Archip şi Ion Mariaş au avut ce înregistra. Familia acestui harnic cetăţean creşte 82 de oi, trei taurine, doi porci, 40 de păsări. Creşte animale şi păsări pentru nevoile familiei, pentru contractare. Anul acesta a încheiat contracte pentru valorificarea a 10 oi, 240 de kilograme de caş, 164 de kilograme de lînâ, 1200 de litri de lapte, a unui porc. In felul acesta, realizează importante venituri băneşti. Peste tot, recenzorii sunt bine primiţi, sânt însoţiţi şi ajutaţi să efectueze cu operativitate şi exactitate numărătoarea şi înregistrarea. Ion Harastia, recenzând şef, ne informează că şi exactitate recensământul animalelor decurge bine şi ţine să evidenţieze numeroşi cetăţeni, intre care Toader Plumb, Mihai Cft. Gheorghe, Ion Irimiţa, Petru Irimiţa, Dumitru Grasu, Gheorghe Gh. Sandu, care i-au primit la poartă pe recenzori şi au declarat corect, cinstit animalele şi păsările din gospodăriile lor. Toţi cunosc bine importanţa recensămîntului, care se desfăşoară în aceste zile. „Acţiunea respectivă, ţine să spună Toader Plumb, este in folosul nostru, al crescătorilor de animale. Pe această bază sunt luate măsurile necesare pentru consolidarea bazei furajere, pentru îmbunătăţirea efectivelor“. Contribuţia familiei sale cu produse zootehnice la fondul de stat este în fiecare an substanţială. In acest an, a încheiat contracte pentru un tăuraş, 1600 de litri de lapte şi alte produse animaliere. La Leţcani, ca şi în celelalte localităţi ale judeţului nostru, cetăţenii acordă tot sprijinul bunei desfăşurări a recensămintului animalelor domestice» GH. STEJARU ,« Staţiunea de cercetare şi producţie pentru creşterea bovinelor de la Dancu, recenzorii inventariază cu operativitate efectivul de animale, a vinit sprijinul lucrătorilor din această unitate Foto : L. STRATULAT Pentru realizarea şi depăşirea planului pe anul 1988 CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Organizaţia judeţeană Argeş a P.C.R. fostulor organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti Cu cele mai alese sentimente de nemărginită recunoştinţă şi preţuire, oamenii muncii din judeţul Argeş, asemenea întregului popor, sărbătorim şi cinstim, in această perioadă, pe marele şi iubitul conducător al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la împlinirea a 71 de ani de viaţă şi a peste 55 de ani de eroică activitate revoluţionară. Asemenea întregului popor, oamenii muncii din judeţul Argeş sunt pe deplin conştienţi că marile întreprinderi şi platforme industriale, dezvoltarea puternică a agriculturii, învăţămîntului, culturii şi ştiinţei, creşterea nivelului de trai, tot ce s-a înfăptuit în aceşti ani de avînt revoluţionar, de impulsionare fără precedent a capacităţii creatoare a maselor, se leagă direct şi indisolubil de numele şi de activitatea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de grija permanentă pe care o poartă dezvoltării armonioase a tuturor zonelor ţării. Folosim acest prilej pentru a transmite strălucitului strateg şi ctitor al României moderne, luptătorului neobosit pentru liniştea noastră şi a întregii planete, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cele mai vii mulţumiri, cea mai profundă recunoştinţă, încredinţindu-l de ataşamentul nostru neclintit faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru. Exprimînd aceste calde sentimente, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul nostru suntem conştienţi că cel mai înalt omagiu, cea mai grăitoare expresie a recunoştinţei pe care o purtăm tovarăşului Nicolae Ceauşescu o constituie, faptele noastre de muncă, îndeplnirea la cele mai bune condiţii a planului în industrie şi în celelalte domenii, traducerea neabătută în viaţă a indicaţiilor şi sarcinilor trasate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a întregului program de acţiune stabilit de Conferinţa Naţională a partidului. Cu îndreptăţită mîndrie patriotică, raportăm tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, că în anul 1987, acţionînd cu fermitate pentru continua modernizare a producţiei, prin implementarea celor mai noi realizări ale ştiinţei şi tehnologiei, perfecţionarea şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei şi creşterea competitivităţii produselor, valorificarea superioară a resurselor de materii prime şi energetice, creşterea productivităţii muncii, sporirea eficienţei şi rentabilităţii în toate sectoarele, am obţinut importante rezultate in îndeplinirea prevederilor planului la profil teritorial. Un moment deosebit de important in viaţa organizaţiei judeţene de partid, a tuturor colectivelor de oameni ai muncii, în întreaga noastră activitate economică l-a constituit vizita de lucru efectuată în judeţul nostru de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu. Analiza exigentă şi dialogul însufleţit purtat cu muncitorii şi specialiştii şi indicaţiile practice, de cea mai înaltă valoare. (continuare în pag. a 2-a) CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Organizația judeţeană Bihor a P.C.R. tuturor organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti Angajaţi plenar, cu înaltă responsabilitate, în efortul naţional de transpunere, în vasta operă a construcţiei noastre socialiste, a istoricelor hotărîri adoptate de Congresul al XIIIIea şi de Conferinţa Naţională ale partidului, a orientărilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, cel mai iubit fiu al naţiunii, eroul între eroii neamului, de numele căruia sunt pentru totdeauna legate înfăptuirile profunde ale României socialiste moderne de azi, oamenii muncii din patria noastră au obţinut şi în 1987 succese deosebite în Industrie şi agricultură, in creşterea eficienţei economice, în dezvoltarea ştiinţei, învăţămîntului, putturii şi artei, în ridicarea continuă a nivelului de trai, material şi spiritual al întregului popor. Succesele de prestigiu obţinute sub conducerea clarvăzătoare a Partidului Comunist Român au la bază şi se datoresc contribuţiei hotărîtoare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea şi înfăptuirea întregii politici interne şi externe a partidului şi statului nostru. Realizările semnificative din anul nu de mult încheiat se înscriu cu deplină onoare pentru harnica noastră clasă muncitoare, pentru generaţiile prezente, în istoria perioadei de un neasemuit de mare dinamism, pe toate planurile activităţii economice şi sociale, care a urmat Congresului al IX-lea al partidului, marcînd pregnant, cu litere de aur, cea mai fertilă perioadă din întreaga noastră existenţă, „Epoca Nicolae Ceauşescu“. Oamenii muncii din judeţul Bihor raportează, cu justificată mîndrie patriotică, secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, că, in anul 1987, exercitînd mai ferm şi mai eficient actul autoconducerii muncitoreşti, al autogestiunii şi autofinanţării şi-au sporit substanţial contribuţia la creşterea venitului naţional, la consolidarea şi dezvoltarea proprietăţii socialiste. Producţia industrială şi cea agricolă a judeţului au crescut necontenit. Au fost larg aplicate în industria bihoreana măsurile din programele speciale privind organizarea muncii şi modernizarea structurilor de producţie, creşterea mai pronunţată a productivităţii muncii, îmbunătăţirea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, urmărindu-se sporirea eficienţei şi rentabilităţii în toate sectoarele de activitate. Astfel, faţă de anul 1986, producţia-marfă industrială realizată în 1987 a fost măi mare cu aproape 1,4 miliarde lei. Au fost date peste gbila economiei naţionale o producţie de 121 400 tone lignit net şi 140 851 mii kWh energie electrică. La export s-a îndeplinit producţia marfă planificată pe cliring ţări socialiste în proporţie de 104,7 la sută şi s-au realizat toate contractele şi comenzile pe relaţia devize convertibile. Utilizînd mai bine capacităţile de producţie şi forţa de muncă, precum şi prin aplicarea măsurilor de organizare şi modernizare s-a realizat productivitatea muncii în industrie cu un plus de 261 lei pe personal muncitor, iar productivitatea muncii în construcţii-montaj a crescut de 20 880 lei faţă de plan. - ■ (continuare în pag. a 2-a)