Flacăra Iaşului, noiembrie 1988 (Anul 44, nr. 13078-13103)

1988-11-01 / nr. 13078

Anul XLV — Nr. 13 078 .Marți, 1 noiembrie 1988 4 pagini — 50 bani! »b IN CUPRINSUL ZIARULUI - -------- Cronica lunii octombrie — evenimente interne Din agenda manifestărilor politico-educative ale săptămînii Dialog cu cititorii Sport Pe meridianele globului n spiritul Tezelor din aprilie, al sarcinilor subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al C. C. al P. I. R. Maximă mobilizare pentru îndeplinirea planului pe noiembrie, pe ultimul trimestru, pe întregul an! intrăm, astăzi, în luna noiembrie, lună hotârîtoare pentru îndeplinirea planului pe ultimul trimestru, pe întregul an, perioadă în care toate colectivele de muncă din judeţul nostru sunt chemate să dea măsura deplinei răspunderi, a maximei mobilizări , dovezile cele mai elocvente ale înţelegerii şi transpunerii în practică a orientărilor şi sarcinilor subliniate de secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, privind îndeplinirea ritmică şi integrală a tuturor indicatorilor de plan , cu prioritate a producţiei fizice şi exportului, utilizarea optimă a capacităţilor de producţie, încadrarea strictă în consumurile normate de materii prime, materiale, combustibil şi energie, reducerea costurilor de fabricaţie şi rentabilizarea tuturor produselor. Activitatea desfăşurată în luna încheiată, în perioada care a trecut din acest an, în general, experienţa acumulată , demonstrată de bilanţul încheiat, de importantele depăşiri ale prevederilor într-o serie de unităţi (între care, din nou, se remarcă cele păşcănene) şi la o seamă de produse (electronice şi electrotehnice, mobilier, ţesături şi tricotaje, materiale de construcţie, maşini şi utilaje etc.) — constituie baze solide pentru activitatea viitoare, astfel că, prin întărirea ordinii şi disciplinei, printr-o amplă şi susţinută mobilizare a tuturor forţelor, a tuturor oamenilor muncii, în frunte cu cornu ţii toate unităţile economice nu ştii, prevederile de plan pe trimestrul al IV-lea şi pe întregul an pot fi realizate integral, in unele domenii chiar cu însemnate depăşiri, aşa cum o cer interesele fiecărui colectiv, ale economiei naţionale. Iată de ce, aşa cum a cerut tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., zilele rămase pînă la sfirşitul anului trebuie utilizate din plin, în aşa fel încît ritmul producţiei să crească necontenit, recuperîndu-se restanţele care mai există, realizîndu-se acolo unde cerinţele economiei o impun — producţii suplimentare cît mai mari. Pentru aceasta, organele şi organizaţiile de partid, consiliile oamenilor muncii au datoria să analizeze temeinic, cu exigenţă muncitorească, activitatea desfăşurată pînă acum şi, pe această bază, să ia cele mai eficiente măsuri pentru perfecţionarea propriului stil şi metode de muncă, pentru întărirea ordinii şi disciplinei, pentru crearea condiţiilor — pînă la 15 noiembrie — de realizare a tuturor comenzilor pe această lună şi pe întregul an, ceea ce va permite şi o temeinică pregătire a producţiei anului 1989. Situaţia concretă din întreprinderi, experienţa dobîndită demonstrează că nu există cauze obiective care să determine nerealizarea sarcinilor de plan ; diferenţele existente, restanţele se datorează, evident, numai stilului de muncă necorespunzător al unor organe şi organizaţii de partid, organisme ale democraţiei muncitoreşti, care nu au acţionat consecvent, cu suficientă hotărîre şi dăruire (continuare în pag. a 2-a) De mai mulţi ani, cooperatorii din comuna Ciurea demonstrează, prin temeinicia muncii lor, că întreaga activitate dintr-o unitate agricolă poate fi ridicată şi menţinută constant la un nivel înalt de eficienţă, în această direcţie acumulîndu-se aici o bogată experienţă. „Ziua Recoltei" a fost marcată prin muncă tenace şi în această localitate, vibrantul Mesaj adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu fiind înţeles ca cea mai înaltă chemare patriotică la acţiune, la desfăşurarea largă a întrecerii socialiste, pentru înfăptuirea exemplară a hotărîrilor Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, a obiectivelor noii revoluţii agrare. Dr. Ing. Ştefan Vişoianu, preşedintele unităţii, aprecia că, în condiţiile nu tocmai favorabile ale acestui an, toate recoltele sunt bune, fiind asigurate „prin felul în care ne-am CONSTANTIN ILIE (continuare în pag. a 3-a) Sub semnul înaltelor semnificatii! ale „Zilei Recoltei** Ritmurile campaniei agricole, intensificate pretutindeni Mesajul tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, adresat ţărănimii cooperatiste, lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat, mecanizatorilor şi specialiştilor, tuturor oamenilor muncii din agricultură, cu prilejul „Zilei Recoltei“, a fost primit cu deosebit interes şi de către agricultorii ieşeni, de către toţi oamenii muncii de la sate. îndemnurile, indicaţiile şi orientările secretarului general al partidului sunt urmate cu hotărîrea fermă de intensificare a eforturilor, de mobilizare plenară a forţelor pentru punerea grabnică la adăpost a tuturor roadelor toamnei, pentru aşezarea pe baze solide a producţiei anului viitor. Angajîndu-se să îndeplinească exemplar toate sarcinile ce le revin în actuala campanie agricolă, oamenii muncii din agricultura ieşeană, în frunte cu comuniştii, au sărbătorit „Ziua Recoltei" prin muncă, adăugind la bilanţul realizărilor de pînă acum noi şi importante succese. „ C.A.P. Ciurea Eficienţă, hărnicie — atribute ale tradiţiei mereu reconfirmate a fruntaşilor 1MC Producţie suplimentară, la export Oamenii muncii de la întreprinderea pentru materiale de construcţii Iaşi au intrat în cea de a 11-a lună a anului cu realizări de prestigiu. Astfel, după cum ne-a informat economistul Nicolae Pintilie, şeful biroului plan-dezvoltare al întreprinderii, toţi indicatorii prevăzuţi sunt substanţial depăşiţi. La export, producţia suplimentară obţinută pînă în prezent este estimată la peste 15 milioane de lei, la producţia fiz.ica, sporurile se materializează în 800 m.c. prefabricate, full m.c. panouri prefabricate mari şi circa 800 000 bucăţi blocuri ceramice. Aceste sporuri, precum şi măsurile care vor fi aplicate in continuare, dau garanţia încheierii anului cu rezultate dintre cele mai bune. ------- Operatorul chimist Neculai Tîrzuman, din cadrul secţiei a II-a — extrudere grea a I.P.M.P. Iaşi, realizează produse de înalt nivel calitativ Foto : L. STRATUI.AT Amplificîndu-şi eforturile pentru îndeplinirea exemplară a planului pe acest trimestru şi pe întregul an, muncitorii şi specialiştii Antreprizei de montaj Iaşi raportează noi succese in activitatea ce o desfăşoară în domeniul investiţiilor. Astfel, după cum ne informa ieri ing. Vasile Danale, directorul antreprizei, indicatorii de plan pe 10 luni sunt realizaţi şi depăşiţi, sporurile de producţie fiind urmarea creşterii accentuate a productivităţii muncii La producţia globală, de pildă, depăşirea însumează 15 milioane de lei. De remarcat faptul că, în perioada care a trecut din anul curent, montorii ieşeni au efectuat lucrări în mai multe judeţe ale ţării, lucrări ce depăşesc 600 milioane de lei. Intre obiectivele importante se află şi magistrala de termoficare C.E.T. II — C.E.T. I Iaşi, al cărei montaj a fost încheiat până în bulevardul Metalurgiei (18 km de țeava), permițînd mai buna aprovizionare cu energie termică a municipiului. întreprinderea „Electrocentrale" Creşte siguranţa în exploatare a utilajelor Cazanele de 420 tone de abur pe oră, de la Centralatermoelectrică de la Holboca, au fost recent modernizate, prin aportul muncitorilor şi specialiştilor unităţii. Inversarea fluxurilor de abur ale unor supraîncălzitoare va permite o funcţionare mai economică a utilajelor şi creşterea gradului de siguranţă în exploatarea cazanelor. Arăturile de toamnă, grabnic încheiate încheierea grabnică a arăturilor pentru însămînţările de primăvară, realizarea acestora la un nivel calitativ superior, în condiţiile tehnologiilor specifice fiecărei culturi, constituie o preocupare principală şi pentru mecanizatorii de la S.M.A. Popricani. Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresat cu prilejul „Zilei Recoltei“ i-a mobilizat şi mai mult, ei fiind prezenţi la executarea ogoarelor din zori şi pînă in noapte. După cum ne spunea inginerul Florin Rodnic, directorul staţiunii, la arat sunt mobilizate acum 84 de tractoare. „In prezent, arăm terenurile de şes, ne-a precizat interlocutorul, unde, datorită excesului de umiditate, se lucrează mai greu. Cu toate acestea, reuşim să realizăm viteza de lucru planificată“. Reţinem că au fost brăzdate aproape 1500 de hectare. Duminică şi ieri, s-au executat arături de toamnă pe circa 500 de hectare. Cele mai mari suprafeţe au fost brăzdate în cooperativele agricole Bivolari, Merifeşti şi Perieni. Începînd de astăzi, din cadrul celei de a doua etape Noi categorii de oameni ai muncii succese ale mentorilor ieșeni beneficiază de majorarea retribuţiilor iificîndu-şi eforturile deGăsirea însumează 15 milina. «p * Majorarea retribuţiilor personalului muncitor — acţiune cu profunde semnificaţii privind politica partidului nostru de dezvoltare intensivă a economiei naţionale — intră, începînd de astăzi, din a doua etapă. Da------------- , că în prima etapă (1 august — 1 octombrie) au beneficiat de majorarea retribuţiilor 2,5 milioane de persoane, cu retribuţii de pina la 2 000 de lei lunar, acum, în a doua etapă, beneficiază alte 1,8 milioane persoane, cu retribuţii cuprinse între 2 001 şi 2 250 Iei. Se remarcă, astfel, că in cadrul acestei acţiuni cu un profund caracter umanist se acordă prioritate majorării reretribuţiilor mici, ceea ce corespunde întru totul princi-ipiilor eticii şi echităţii socialiste. De asemenea, trebuie să observăm că în cadrul etapelor de majorare a retribuţiilor se acordă prioritate celor care lucrează în ramurile de bază ale economiei naţionale. Astfel, începînd din această lună, vor primi retribuţii majorate oameni ai muncii din industriile minieră, a petrolului, energiei electrice, metalurgice, construcţiei de maşini, electrotehnică, chimică, a lemnului şi materialelor de construcţii, uşoară, din sectoarele de geologie şi cercetare ştiinţifică. Aşa cum prevede Decretul Consiliului de de Stat din iulie a.c., in sporirea veniturilor sunt cuprinse şi compensaţiile acordate anterior pentru produse agroalimentare, energie ter-----------mică, gaze naturale şi alţi combustibili. Majorarea retribuţiilor în medie cu 8 la sută într-o perioadă cînd în ţările capitaliste, chiar în cele dezvoltate, se înregistrează feno_____mene de recesiune economică, de şomaj, care duc la diminuarea veniturilor oamenilor muncii, dovedeşte cu pregnanţă că economia noastră naţională este viguroasă, se dezvoltă neîncetat pe coordonatele ştiinţifice(continuare în pag. a 2-a) Elocventă dovadă a consecvenţei politicii umaniste a partidului de creştere a nivelului de trai