Flacăra Iaşului, ianuarie 2001 (Anul 2, nr. 67-90)

2001-01-04 / nr. 67

Ce vă prezic astre pentru noul an paginile 8-9 Ziarul pe care nu îl poţi uita Mucuri 11111 Programele TV pentru perioada Joi, 4 ianuarie 2001. . .. Edit^Istia astăzi conţine 04-10 ianuarie 2001 Cotidian de informaţii şi publicitate Anul 11 — Nt 67 20 pagini 1.900 de lei Telefon/fax: 278426 Regiile ieșene roiau campania de debranșare Impozitul pentru locuinţă s-a dublat ♦ anul trecut, impozitul pentru un apartament cu 3 camere era de circa 440.000 de lei ♦ din acest an, impozitul depăşeşte suma de 900.000 de lei în conformitate cu hotărârile emise anul trecut de Consiliul Local Municipal Iaşi, începând cu data de 1 ianuarie, taxele şi impozitele locale s-au majorat cu indicele de inflaţie, respectiv cu aproape 50 la sută. Având în vedere faptul că în acest an municipalitatea nu va mai acorda reduceri la taxele şi impozitele locale, ieșenii vor plăti impozit pe casă dublu faţă de anul trecut. Astfel, pentru un apartament cu 3 camere, în suprafaţă de 70 mp, impozitul care a fost plătit anul trecut s-a ridicat la 442.680 de lei. în 2001, respectiva familie va avea de plătit pentm acelaşi apartament un impozit de 903.870 lei pe an. “în 2000, Primăria a redus cu 30 la sută impozitul care se plătea de către persoanele fizice pentru imobilele deţinute, în acest an s-a renunţat la această reducere şi impozitele au fost indexate cu indicele de inflaţie, ajungându-se practic la o dublare a sumei de plată”, a declarat Georgeta Ştirbu, directorul Direcţiei Finanţelor Publice Locale. Indicele de inflaţie a fost calculat pentru perioada 1 noiembrie 1999 - 31 octombrie 2000, acesta fiind de 142,9 la sută. Georgeta Ştirbu a mai declarat că agenţii economici au obligativitatea, conform legislaţiei în vigoare, să depună o declaraţie de impunere până la data de 30 ianuarie 2001, în caz contrar, aceştia vor plăti amenzi cuprinse între 1,6 şi 6,4 milioane lei. Totodată, agenţii economici vor plăti penalizări de 5, 10 sau 50 la sută din valoarea impozitului nedeclarat, în cazul în care au evaluat greşit sumele pe care le au de plată către finanţele locale. (I.S.) S-a identificat o genă care provoacă surzenia O genă care provoacă surzenia a fost identificată de o echipă internaţională de oameni de ştiinţă. Oamenii de ştiinţă au identificat pe cromozomul 21 o genă responsabilă pentru două forme acute de surzenie, una prezentă încă de la naştere şi alta care intervine în copilărie. Studiile efectuate asupra cromozomului 21, prin comparaţie, între persoane având acest handicap şi persoane cu o acuitate auditivă normală, au scos în evidenţă o modificare genetică având capacitatea de a neutraliza acţiunea genei care provoacă surzenia. Anomalia se prezintă sub forma repetării unei secvențe ADN în mai multe locuri în genomul uman, care împiedică gena să producă o proteină specifică prezentă în urechea internă. Pentru a putea fi stabilit un tratament mai este însă nevoie să fie stabilit cu exactitate rolul pe care îl joacă această proteină. K*ÍN/T»! 3W !&C! 1 Locul în care se plătesc poliţele de peste an Bătaie organizată la Ruginoasa ♦ mascaţii “se altoiesc ”, păziţi de scutieri, pentru ca rivalitatea dintre băieţii comunei să nu degenereze ♦ învingătorii devin, vreme de un an de zile, eroi locali Dimineaţa devreme, în ultima zi a fiecărui an, la Ruginoasa, este forfotă mare. Zeci de tineri din comună, mascaţi după cum i-a tăiat capetele, se strâng tăcuţi în centrul comunei. în final, numărul acestora se ridică la aproximativ 60-80 de oameni. Sunt plini de pene, cordele de diferite culori, iar în mâini ţin ciomege “sănătoase”, noduroase, care vor folosi, puţin mai târziu, drept arme. Deşi hainele multora sunt aproape identice, ei se grupează, puţin înainte de demararea obiceiului, în două tabere rivale. Terenul de confruntare este satul Dumbrăviţa, iar celor aproape 3.000 de spectatori, săteni, li se adaugă încă alţi 60- 70 de “scutieri”. Aceştia au rolul de a interveni în cazul în care, în timpul confruntării, lucrurile iau o întorsătură nu tocmai plăcută. Totul este tăcere, spartă, din când în când, de zgomotele unor paşi grăbiţi, care frământă noroaiele îmbibate de apa ploii, care curge cu nemiluita din cer. “De regulă, spun sătenii care au ochii cârpiţi de somn, lupta asta se dădea pe o zăpadă mare cât un stat de om. Acum, nici iarna nu mai ţine cu noi...”. Lumea se adună tăcută şi atentă, undeva, lângă o clădire ce pare a fi o şcoală. Când lucrurile par a fi pregătite, “nebunia” se pornește ca din senin. Urmare în pagina 3 ilnamgn.ii ds zah.ă£....avi...ingepiit..Qoal mileniu cu stângul Revoltă la nectar Paşcani ♦ peste 250 de salariaţi ai societăţii Nectar SA Paşcani au protestat Tragedie în Marea Mediterană ♦ şase morţi şi 45 de dispăruţi este bilanţul naufragiului pagina 14