Flacăra Iaşului, februarie 2002 (Anul 3, nr. 396-420)

2002-02-01 / nr. 396

n jj 1 Apele au început să măture totul în cale In zona comunei Andrieşeni, apele râului Jijia s-au revărsat ieri inundând peste 120 de hectare de păşune şi teren arabil. Mai mult, satele din apropiere, Spineni şi Glăvăneni, au rămas izolate, râul acoperind podurile care făceau legătura cu centrul comunei. Inspectoratul de Protecţie Civilă avertiza ieri dupăamiază că podul mare din Andrieşeni se afla în pericol datorită acumulării sloiurilor de gheaţă la baza acestuia. Pe raza comunei, grădinile şi curţile a 17 gospodării sunt sub ape, fiind luată măsura de evacuare a locuitorilor din zonă, în acelaşi timp, la Vlădeni, Jijia a ieşit din matcă inundând 200 de hectare de păşune, bucăţile mari de gheaţă acumulate pe cursul râului blocând scurgerea apei. în asemena condiţii, Inspectoratul pentru Protecţia Civilă a fost nevoită să facă din nou apel la “muniţia de război” pentru a dinamita podurile de gheaţă. Primul caz semnalat pe Siret, în zona Vânători- Paşcani, a fost rezolvat apelând la această metodă în cursul dimineţii de ieri. Pe aproape toate cursurile de apă ce traversează judeţul Iaşi, temperaturile ridicate din ultima săptămână au determinat depăşirea cotelor de inundaţie, în unele cazuri, sloiurile de gheaţă şi gunoaiele venite din amonte au dus la blocarea râurilor, existând pericolul inundaţiilor. Ieri dimineaţă, prefectul Corneliu Rusu Banu a solicitat inspectorilor de la Protecţia Civilă şi celor de la Direcţia Judeţeană Ape-Prut să monitorizeze, pe toată această perioadă, nivelul cursurilor de apă pentru a se putea interveni imediat ce apar probleme. “Este de fapt şi cerinţa primului ministru care, în videoconferinţa de azi, a cerut administraţiilor din judeţele Botoşani şi Iaşi să fie foarte atente cu asemenea fenomene. De aceea am cerit să se deplaseze echipe la Vânători, unde deja s-a format un pod de gheaţă pe Siret şi la Vlădeni şi Andrieşeni, unde Jijia şi Jijioara au depăşit nivelul cotelor de inundaţie”, a precizat prefectul. Gruia URSU Antrefrig a încurcat malaxoarele • o angajata care a sunat la Iaşi încercând sa aplaneze scandalul şi directorul general al societăţii din Bucureşti s-au contrazis în afirmaţii • până la urma, explicaţia oficială a fost ca este vorba de... o greşeală de tipografie Directorul general al societăţii Raffaello Antrefrig, Shajaani M. Said, consideră că ceea ce s-a întâmplat la Iaşi este “o lucrare regizată de prost gust”. El nu crede că pachetele de carne tocată găsite la societatea Gane General SRL din cartierul Dancu provin de la societatea pe care o conduce. » “Comercianţii din Iaşi nu au avut nici o posibilitate să introducă şi carne de cal în marfa cumpărată de la Raffaello, şi în plus, ambalajele firmei au o serie de elemente de identificare care indică cu claritate de unde provine marfa”, a declarat Vasile Hriţcu, în ceea ce priveşte carnea de pasăre descoperită la analizele de laborator, directorul general al societăţii bucureştene a precizat că, într-adevăr, în această carne tocată a fost introdusă, în cantităţi mici, şi carne tocată de pasăre. “Acesta a fost o şarjă de probă şi dacă nu a fost menţionată şi pe etichetă, este din cauza unei încurcături de la tipografie, care va fi remediată în curând”, a mai declarat directorul general al SC Raffaello Antrefrig. Cu toate acestea, ieri, la ora prânzului, o angajată a societăţii bucureştene l-a contactat telefonic pe Vasile Hriţcu, directorul DSV Iaşi, în încercarea de a aplana scandalul, iar în timpul discuţiei a precizat că acea carne de pasăre a ajuns în compoziţia cărnii tocate din cauza faptului că pe malaxoarele în care s-a pregătit produsul ar fi fost şi nişte resturi de pastă de pasăre. Pentru că a dat telefon fără a avea aprobare din partea conducerii firmei, directorul general a declarat că “a fost sancţionată, dar probabil că a făcut acest lucru sperată fiind că-şi poate pierde locul de muncă”. El a mai precizat că “SC Raffaello-Antrefrig SRL este cea mai mare firmă de acest fel din sud-estul Europei, care beneficiază de serviciile a şase medici veterinari care verifică fiecare şarjă de marfă ce intră în unitate, în aceste condiţii este imposibil să se strecoare materie primă de proastă calitate”. Carnea suspectă a ajuns la Bucureşti Ieri la ora 11, carnea tocată pusă sub sechestru în depozitul de la Iaşi a ajuns la Bucureşti, iar medicii veterinari de la Direcţia Sanitar-Veterinară au recoltat probe pentru analize în prezenţa mass-media, urmare în pagina 2 Directorul general nu a putut să precizeze dacă şi până acum în carnea tocată a mai fost sau nu introdusa pasta de pasăre Bomba stătea de 50 de ani în treptele Palatului Culturii Conform spuselor celor de la Serviciul Tehnic al Palatului Culturii, pe latura clădirii unde a fost găsit un proiectil în urmă cu două zile nu au fost efectuate lucrări de consolidare de mai bine de 50 de ani, deci este foarte probabil ca bomba să fi rămas acolo din timpul celui de al doilea război mondial. Ei au mai spus că astfel de proiectile au mai fost descoperite în timpul lucrărilor de consolidare care s-au făcut la Turnul de Strajă. Miercuri, 30 ianuarie, pe scările laterale dintre Biblioteca “Gh. Asachi” și Palatul Culturii a fost găsit un proiectil neexplodat. După cîteva ore de săpături, angajaţii de la Inspectoratul de Protecţie Civilă au scos proiectilul din beton, operaţiune care a decurs fără probleme. Grenada era dezactivată şi era zidită în betonul de pe prima treaptă. Claudia ANDRIESCU Dracula Park nu este susţinut de Greenpeace După scandalul legat de faptul că proiectul Dracula Park a fost încredinţat unui SRL fantomă, cu sediul la Viena, mai nou, organizaţia ecologică Greenpeace dă în judecată organizaţia omoloagă română pentru că-i poartă ilegal numele. Declaraţia a fost făcută ieri la Viena, de Bernhard Dramer, directorul executiv al Greenpeace din Austria, care a precizat că a somat în repetate rânduri organizaţia Greenpeace din România să înceteze să folosească ilegal şi abuziv numele, având în vedere că nu are pentru aceasta acceptul legal al organizaţiei Greenpeace. El a mai adăugat că Dan Petre Popa, persoana care pretinde că reprezintă Greenpeace în România s-a declarat astfel ca de la sine putere, în favoarea proiectului Dracula Park. Astfel, directorul Greenpeace din Viena l-a informat pe ministrul român al turismului, Dan Matei Agathon, în legătură cu poziţia Greenpeace faţă de proiectul Dracula Park, rugându-l să ni mai menţioneze în declaraţiile sale organizaţia, ca suport al proiectului. Reprezentantul Greenpeace a mai afumat că organizaţia sa nu face propagandă proiectului Dracula Park şi că are semnale că acest proiect prezintă potenţiale pericole ecologice, dacă se are în vedere că această construcţie ameninţă viitorul pădurii de stejar din Sighişoara. A fost stabilit programul grevei profesorilor Datorită neacordării tichetelor de masă şi a întârzierii noului proiect al grilei de salarizare pentru bugetari, Federaţia Sindicatelor Libere din învăţământ (FSLI) a decis declanşarea grevei în învăţământul preuniversitar. în acest context, a fost stabilit graficul mişcărilor de protest, care include următoarele etape: în 26 februarie o grevă de avertisment, urmată de o grevă generală de o zi, care va avea loc în 6 martie 2002. “Dacă nici până la această dată Executivul nu va soluţiona revendicările noastre, începând cu data de 4 iunie 2002 FSLI va declanşa grevă generală, pe perioadă nedeterminată”, a declarat Violeta Amariei, lider sindical al Asociaţiei Sindicale “Gh. Asachi” Iaşi, afiliată FSLI. Aprobarea noii grile de salarizare ar aduce o creştere salarială substanţială pentru bugetarii din învăţământ. Dacă, în prezent, un profesor debutant câştigă circa două milioane de lei, după noua grilă, venitul acestuia ar depăşi trei milioane de lei. Violeta Amariei a mai susţinut că: “Executivul a tergiversat discutarea în plen a proiectului până în martie, dar acest fapt nu reprezintă decât o nouă amânare, ce va fi urmată de o alta, ceea ce ar putea conduce la aplicarea noii grile de salarizare pentru bugetari începând cu 1 ianuarie 2003.” Gabi PADURARIU Dacă Executivul nu va soluţiona revendicările, începând cu data de 4 iunie 2002 FSU va declanșa grevă generală Manevră PSD pentru favorizarea clientelei politice? Secretarul executiv al PD, Mihai Baciu a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că Guvernul a emis, în decembrie 2001, o ordonanţă de urgenţă prin care transferă dreptul de administrare a şcolilor normale şi speciale preuniversitare de la inspectoratele şcolare la autorităţile publice locale, ordonanţă care vine în sprijinul clientelei politice a PSD. Mihai Baciu a precizat că în Bucureşti administrarea şcolilor normale şi speciale a intrat în atribuţiile sectoarelor Capitalei, constituind astfel o sursă de corupţie pentru clientela PSD, prin faptul că aprovizionarea acestor şcoli cu alimente, precum şi autorizaţiile de reparaţie, sunt date de către această clientelă. El a spus că o atracţie majoră pentru clientela PSD o constituie şcolile speciale care sunt finanţate prin fonduri publice şi unde se pot încheia contracte preferenţiale pentru aprovizionarea cu alimente. Baciu a mai afirmat că legea privind patrimoniul şcolilor normale şi speciale preuniversitare a fost modificată prin această ordonanţă la doar şapte zile de la emiterea legii, modificând totodată o lege organică. “In ce ţară o lege durează şapte zile?”, a întrebat, retoric, Baciu, subliniind că nici un investitor serios nu va veni într-o ţară cu legislaţie instabilă. Deputatul ieşean Mihai Baciu incriminează transferul dreptului de administrare a şcolilor către primării k Concursuri in Flacara IASUlui • câştigătorul va avea dreptul să urmeze gratuit un modul la alegere. • talonul şi regulamentul, în pagina 8. Sponsor: Euroed • talonul şi regulamentul concursului pentru pescari apar în fiecare joi. Sponsor: Egibo Prod Impex SRL (GIPO PESCAR) IDO de acţiuni l a fișa de concurs, în pagina 3. Curs de limbi străine