Flacăra Iaşului, martie 2002 (Anul 3, nr. 421-446)

2002-03-01 / nr. 421

/ jj .. ^ 1 Din grabă, unii ieșeni aui , și-au trecut în fişele fiscale două soții 3500 lei - 12 pagini 5 pagina 3 .-C.I. „IV. EMINESCU” IAȘI Hi va avea pagina o mare agitaţie atât în rândul pacienţilor, cât şi printre de internet cadrele medicale pagina 2 278.426 Nr. 421 Vineri, 1 martie 2002 Spitalul Socola Intenţia unui tânăr de ependent de droguri a stârnit Aseară, pe San Siro, AC Milan s-a calificat în sferturile de finală ale Cupei UEFA, după ce a învins pe Roda JC cu scorul de 3-2 (după penaltiuri), prin golul marcat de Cosmin Contra n nl NI» proprietarii • ieşeanul Dan Pavelescu cere despăgubiri de 500.000 de dolari pentru cinematografele Sidoli, Phoenix, Trianon şi Puşkin, iar Elena Ionescu solicită, pentru un teren din vecinătatea Universităţii *Gh. Asachi*, 800.000 de dolari Despăgubirile băneşti solicitate de persoanele care au depus dosare pentru retrocedarea proprietăţilor preluate abuziv în perioada 1945-1989, ating fabuloasa cifră de o mie de miliarde de lei. Cumulând doar câteva dintre pretenţiile foştilor proprietari se poate elucida foarte simplu “misterul” prin care s-a ajuns la suma respectivă. Astfel, Dan Pavelescu cere despăgubiri de 500.000 de dolari pentru cinematografele Sideli, Phoenix, Trianon şi Puşkin, în timp ce Elena Ionescu solicită, pentru un teren din vecinătatea Universităţii “Gh. Asachi” nici mai mult nici mai puţin de 800.000 de dolari şi lista poate continua. “Sunt unii care cer sume incredibile, aproape 8 persoane solicitând peste un milion de dolari fiecare”, a declarat prefectul Corneliu Rusu Banu. Ceea ce se pare că pierd din vedere unii dintre foştii proprietari este faptul că legea 10/2001 prevede şi pedepse pentru cei care, fie emit pretenţii de despăgubire fără a fi în posesia unor acte doveditoare, fie sumele pe care le estimează sunt total eronate. (S.C.) Situaţie de pericol maxim în cea mai importantă unitate de fabricare a pâinii din Iaşi Grâu otrăvit la Pangran Un kilogram de grâu adus la analize de către societatea Pangran Iaşi s-a dovedit a fi infestat cu fosfură de zinc, o substanţă otrăvitoare. La ora actuală, nu se ştie cu exactitate dacă toate cele câteva zeci de tone de grâu aflate în depozitele Pangran sunt infestate, dar oricum acest lucru este greu de probat. Angajatul unităţii care a adus proba la analize a afirmat că la un moment dat s-a făcut deratizarea în siloz şi nu este exclus ca şoarecii sau şobolanii să fi “traversat” pe deasupra grâului din siloz şi astfel să se fi ajuns la prezenţa fosfurii de zinc. Pentru mai multă siguranţă, analizele la grâu vor fi reluate şi a fost înaintata o probă şi la laboratorul Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi. Din moment ce nu se cunoaşte cantitatea de grâu care este infestată, ar fi normal să se dispună distrugerea întregii şarje. în cazul în care acest grâu ar fi consumat de oameni sau de animale, vor apărea în mod cert hemoragii interne, atenţionează specialiştii. Fosfura de zinc se foloseşte pentru exterminarea şoarecilor şi şobolanilor, la care, după ce au trecut pe un teren unde a fost împrăştiată substanţa, apar mâncărimi la lăbuţe, se ling, după care mor. Până astăzi, conducerea societăţii nu a comeţnat incidentul. (D. N.) Capii poliţiei ieşene se ascund după degete doi colonei, Mircea Artenie şi Gheorghe Grigoriu, sunt acuzaţi de prejudicierea firmei Walters SRL cu 3 miliarde de lei Ieri, lt. col. Ioan Câmpeanu, prim adjunctul comandantului IPJ, a transmis prin intermediul purtătorului de cuvânt că nu doreşte să comenteze acuzaţiile care au apărut pe internet. “La Parchetul Militar de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie se află un proces pe rol şi nu avem nici un motiv să facem comentarii privind acuzaţiile care au apărut pe site-ul creat de Mihai Gotcu", ne-a declarat It. col. Ioan Bodia. Mai mult decât atât, se pare că poliţiştii nu sunt prea deranjaţi de conţinutul site-ului, întrucât principalele personaje acuzate nu mai lucrează în cadrul IPJ, col. Mircea Artenie pensionându-se încă din luna septembrie a anului trecut, iar col. Gheorghe Grigoriu fiind şeful Inspectoratului Poliţiei Transporturi Feroviare. Reamintim faptul că Mihai Gotcu l-a acuzat pe fostul şef al Poliţiei Municipiului şi al IPJ de abuz în serviciu, fals şi uz de fids. Adriana şi Mihai Gotcu, în prezent administratorii SC Walters SRL, fostă Panda Prima, au înregistrat un prejudiciu de 3 miliarde de lei. Mihai Gotcu, fost judecător, a fost cel care a avut iniţiativa de a face publice problemele pe care le-a avut cu oamenii legii din Iaşi, în urma unui control desfăşurat în anul 2000 de ofiţeri şi subofiţeri de la Poliţia Municipiului, din magazinele familiei Gotcu a fost confiscată marfa de 500 de milioane de lei, pe motiv că nu existau acte de însoţire a mărfii. Aceste acte existau, însă la un alt sediu al firmei, deoarece fuseseră prezentate cu doar două zile înainte inspectorilor de la Garda Financiară, şi au fost predate poliţiştilor într-un sfert de oră de la cerere, numai că între timp produsele fuseseră luate, urmare în pagina 3 Col. Gheorghe Grigoriu este unul dintre ofiţerii acuzaţi de fostul judecător Mihai Gotcu Purtătorii Mărţişorului vor fi pârliţi de soare la vară Mărţişorul simbolizează funia zilelor, săptămânilor şi lunilor anului adunate într-un şnur bicolor, reprezentând iarna şi vara, făcut cadou la 1 martie (Ziua Dochiei şi a începutului unui nou An Agrar). Mărţişorul, generalizat astăzi la sate şi la oraşe, este confecţionat din două fire colorate în alb şi în roşu, de care se prinde un obiect artizanal, pentru a fi dăruit fetelor şi femeilor. La sfârşitul secolului al XIX-lea, el era dănit copiilor, fetelor şi băieţilor, înainte de răsăritul soarelui. Mărţişorul, de care se lega o monedă de argint, era purtat până la Măcinici, Florii ori Paşte, sau până la intificarea unor arbuşti şi pomi fructiferi (moceş, trandafir, vişin, cireş ş.a.), după care era agăţat de ramurile înflorite. Se credea că purtătorii lui nu vor fi pârliţi de Soare pe timpul verii, că vor fi sănătoşi şi frumoşi ca florile, plăcuţi şi drăgăstoşi, bogaţi şi norocoşi, feriţi de boli şi de deochi. Cele două culori ale Mărţişorului mai simbolizează şi lumina sau puritatea (albul), şi sângele sau viaţa (roşul). Obiceiul Mărţişorului este o parte din scenariul ritual de înnoire a timpului şi anului, primăvara, la moartea şi naşterea simbolică a Babei Dochia. După unele tradiţii, firul lui ar fi tors chiar de Dochia în timp ce urca cu oile la munte. Astfel, întrucât Mărţişorul este inseparabil de tradiţia Dochiei carpatice, se poate afirma cu certitudine că acesta este un obicei vechi ■romândăc, atestat în toate zonele locuite de români și aromâni, preluat apoi de alte popoare din centrul și sudestul Europei. Ştreangul) în locul cancerului La auzul veştii că are cancer, un bărbat în vârstă de 68 ani şi-a pus ştreangul la gât, în urmă cu două zile Costelonescu, din Piatra Neamţ, a aflat că suferă de o formă incurabilă de cancer. Pentru a-şi curma suferinţa, bărbatul s-a îmbătat şi după aceea şi-a pus ştreangul la gât, întreaga scenă s-a petrecut sub ochii îngroziţi ai femeii care îl ajuta la întreţinerea casei. Fără a-şi pierde sângele rece, aceasta s-a dus la bucătărie de unde a adus un cuţit cu ajutorul căruia avea de gând să taie frânghia, însă atunci când s-a întors a constatat că din cauza greutăţii bărbatul a căzut pe pardoseala de ciment. După ce s-a asigurat că sinucigaşul mai prezintă semne de viaţă, femeia a chemat ambulanţa care l-a transportat la spitalul municipal, de unde a fost trimis la Iaşi. Medicii neurochirurgi afirmă că Ionescu are şanse slabe de supravieţuire. (CM) Petrom ieftineşte benzina începând de astăzi, benzina Premium este cu 500 de lei mai ieftina. Astfel, în Bucureşti, un litru de benzină se va vinde de acum cu 16.900 de lei, faţă de 17.400, însă, în ţară, preţul nu va coborî sub limita de 17.000 de lei. Premierul Adrian Năstase nu a precizat cât timp va ţine această ieftinire, însă se crede că bucuria şoferilor nu va fi decât până la 15 martie. De asemenea, conducerea Petrom nu a explicat care este raţionamentul economic al acestei ieftiniri. Benzina Premium are un preţ mai mic şi la depozitele de rafinării, nu numai la pompe. Băsescu "Pinocchio" Primarul general al Capitalei, Traian Băsescu, a fost poreclit de secretarul general al PSD, Cozmin Guşă, “Pinocchio”. Pesedistul a explicat că Băsescu seamănă cu personajul de poveste pentru că, exact ca omuleţul din lemn, şi edilul-şef minte şi trage de timp, Guşă nu a făcut aprecieri legate de dimensiunea nasului primarului. Tyson şi Lewis ar putea boxa la Bucureştii Promotorul Eugen Dunca a lansat managerului pugilistului american Mike Tyson o ofertă de 15 milioane de dolari pentru ca supervedeta boxului profesionist să-l întâlnească în România pe britanicul Lennox Lewis. Meciul celor mai buni grei ai lumii la ora actuală nu mai poate fi găzduit la Las Vegas după ce Comisia de box a statului Nevada i-a retras licenţa lui Mike Tyson. Managerul lui Lennox Lewis trebuie să anunţe până pe 25 martie locul desfăşurării meciului, care este programat cel mai probabil pentru luna iunie. Dacă va fi găzduit de România, Tyson şi Lewis vor boxa pe stadionul Naţional (65.000 de locuri), Eugen Dunca afirmând ieri că biletele vor costa între 300 şi 5000 de dolari şi că mizează pe circa 30.000 de spectatori britanici. Bianca mută mobila Pe Bianca Brad, primăvara timpurie a surprins-o redecorându-şi apartamentul. Dornică de schimbare, dar şi de echilibru, frumoasa roşcată nu mută însă mobila doar de dragul de a o muta, ci utprează schema Feng Shui şi îşi aranjează lucrurile în aşa fel încât să atragă energia pozitivă. Feng Shui are origini chinezeşti şi - spune Bianca - “înseamnă vânt şi apă sau energia vieţii. E o schemă care se aplică peste cea a casei şi îţi dă posibilitatea să o decorezi astfel încât să activezi energiile benefice ţie” Vrei un bax de Coca Cola? O talonul şi regulamentul concursului, în pagina 6 O sponsor: Coca Cola Iaşi Concursuri Câştigaţi 700.000 lei cu un singur talon • pagina 9 FIACARA IAŞului Cura de limbi străine , de astăzi, s-a reluat publicarea taloanelor, pentru etapa lunii martie. O regulamentul și talonul, în pagina 8. Sponsor: Burned Firentins Prod Impex SRL (GIPO PESCAR) Talonul și regulamentul concursului pentru pescari apar la fiecare joi. Sponsor: Egibo