Flacăra Iaşului, aprilie 2002 (Anul 3, nr. 447-472)

2002-04-01 / nr. 447

3500 Ici - 12 pagini . I vagon de tren • secretarul general al administraţiei publice a jucat teatru în copilărie • are un motan, Vasile, despre care spune ca e mai deştept decât fostul prim-ministru cu acelaşi nume Este văzut ca un ghimpe în coaste de edilii locali ai Iaşului şi ca un idealist de cei care îl cunosc bine. E un naţionalist, e de părere că românii suferă de o boală incredibilă: delaţiunea. Poreclit Mefisto, are mulţi duşmani în politică, dar nu dă doi bani pe antipatia acestora. In spatele acestei imagini, e pasionat de teatru, deanimale, de sport şi şah, în tinereţe a făcut lupte pentru că e un individualist şi pentru că vroia să se apere de golani, încă mai crede că tot Făt-Frumos va învinge întotdeuna, indiferent de cât de puternic e zmeul cel rău. A compus o piesă de teatru, în copilărie a jucat multe roluri şi vrea să scrie o carte când se va retrage din administrație, urmare în pagina 2 La ferma Fântânie, veterinarii au descoperit lindan, prin substanța cancerigenă, în lapte pagina 2 La Iași, gigacaloria va costa 1.265.000 de lei pagina 4 Nr. 447 - Luni, 1 aprilie 2002 Ionescu poate sa place din Europa • senatorul PSD Ion Solcanu considera ca, în prezent, imensa clădire din Elena Doamne (Word Trade Center şi Hotel Europa) se afla în proprietatea Primăriei • conform declaraţiilor acestuia, plata imobilului va fi făcuta la un preţ stabilit de către specialişti şi nu la cel solicitat de Gheorghe Ionescu, însă numai în rate şi pe o anumită perioadă • Consiliul Judeţean ar putea profita şi el de pe urma acestei afaceri laStafia a . 1 • ■iv Sarod Mina s-a născut într-un Senatorul Ion Solcanu consideră că preluarea clădirii World Trade Center de către Primărie poate fi una dintre cele mai profitabile afaceri ale municipalităţii, afirmând că primarul Constantin Simirad se va bucura de sprijinul partidului în acest sens. „ Reamintim că la mijlocul săptămânii trecute, conducerea oraşului a fost zguduită de anunțul patronului Gheorghe lonescu, în care se specifica că WÎC se află in proprietatea Primăriei, în virtutea articolului 13 din contractul semnat în 1995 de primarul Constantin Simirad cu firma “Inproiect”, patronată de Gheorghe lonescu, imensa clădire din Elena Doamna intră în posesia municipalităţii dacă în termen de două luni actualul proprietar nu-şi achită datoriile către stat Cum restanţele firmei patronate de către Ionescu au depăşit suma de 2 miliarde de lei, acesta a profitat de clauzele contractuale şi a înaintat o cerere către Primărie în prin care anunța că până la data de 28 martie 2002 municipalitatea trebuie să plătească 18 milioane de dolari. Suma di cauză a fost stabilită de către un expert angajat de Gheorghe Ionescu, deși acesta a recunoscut, prin semnătura dată pe devizul de primire a imobilului din 2001 în momentul încheierii lucrărilor de construcţie, că valoarea depăşeşte 1,5 milioane de dolari. Dacă iniţial părea o lovitură foarte dură dată b bugetului local şi primăriei, în urmărori, Ion Solcanu a luat o poziţie fermă în scandalul World Trade Center Iaşi, ceea ce reprezintă un semnal clar că omul de afaceri Gheorghe Ionescu nu mai are nici o şansă toatele zile, ideea preluării WTC a devenit o propunere tentantă atât pentru Constantin Simirad, cât şi pentru liderii PSD. “Chiar dacă în prezent acest obiectiv pare lipsit de eficienţă, în mod sigur, în următorii patru ani WTC va fi o sursă serioasă de finanţare pentru bugetul local, şi convingerea mea e că Primăria poate scoate cel mai bun din această situaţie”, a precizat Ion Solcanu. Senatorul ieşean a specificat ieri, în cadrul unei conferinţe, că indiferent de doleanţele lui Gheorghe Ionescu, suma de achiziţie a WTC va fi stabilită în urma unui studiu oferit de către specialişti şi trai mui, plata va fi făcută în tranşe pe o anumită durată. ‘Trebuie efectuat un studiu serios care să probeze valoarea investiţiei pentru că nu putem avea încredere în ceea ce spune un anume specialist (cel angajat de către Gheorghe Ionescu care a evaluat clădirea la 18 milioane de dolari n.r.), în plus, va fi stabilită modalitatea de plată, mai exact eşalonarea pe o anumită durată. Oricum, ceea ce este foarte clar e faptul că WTO aparţine în prezent Primăriei ieşene”, a precizat Ion Solcanu, urmare în pagina 8 Un Paşti şocant • un membru al comunităţii catolice italiene din Germania s-a lăsat crucificat în oraşul Bensheim • peste 100 de actori au oferit un spectacol grandios dedicat Paştelui catolic Mii de catolici din întreaga lume au îndurat de bunăvoie, chinuri similare celor prin care a trecut Mântuitorul în urmă cu aproape 2000 de ani, în ziua răstignirii sale pe cruce, marcate de atunci în întreaga creştinătate sub numele de Vinerea Mare. Ei au demonstrat, pe această cale, că orice durere poate fi îndurată prin credinţă. Flagelări, cuie bătute în mâini şi picioare, coroane de ghimpi înfipte în pielea capului, amintind cu exactitate de chinurile prin care a trecut Iisus Hristos, toate au fost reproduse de creştinii catolici cei mai fervenţi. Dintre ei s-au remarcat în mod clar filipinezii. Un credincios filipinez şi-a străpuns picioarele cu două cuie, în timpul unei ceremonii desfăşurate în Vinerea Mare, cu două zile înainte de Paştele catolic. Astfel de practici sunt des întâlnite în Filipine, oamenii încercând să-şi demonstreze, pe această cale, credinţa în Dumnezeu. Un alt filipinez plin de sânge a îndurat cu stoicism loviturile cu un bici special, date de propriul său fiu, în satul San Fernando Pampanga. Conform tradiţiei din această regiune, în Vinerea Mare, orice bărbat sănătos trebuie să îndure cât mai multe chinuri, pentru a-şi demonstra credinţa. Apoi, timp de un an, ei sunt consideraţi de comunitate drept eroi, pentru care nici un sacrificiu făcut în numele credinţei nu pare prea mare. rrfc Möb 61*4191 24 47 32 33 44 22 Loto 6/49 2 4 8 7 2 7 4 La 62 de ani, în Playboy Primul număr al revistei Playboy în Bulgaria, cu un tiraj de 40.000 de exemplare, care conţine fotografii erotice ale cântăreţei Lili Ivanova, în vârstă de 62 de ani, s-a epuizat şi va fi reeditat Lili Ivanova a fost cântăreaţa pop cea mai celebră a ţării în anii '60, ‘70 şi ‘80. Ea încă mai cântă şi arată foarte bine. “Iubesc provocările”, a explicat ea, pentru a-şi justifica apariţia în Playboy. In acelaşi număr al revistei, fotbalistul bulgar Iordan Lecikov, fost jucător la Olympique Marseille şi Hamburger SV, răspunde la 20 de întrebări despre sexualitate. Revista are o sută de pagini şi este editată de societatea bulgaro-greacă Atika Media Bulgaria. Preţul unui exemplar este de 3,95 leva (2 euro). De la vorbă lungă, la proces penal Unui american i s-a deschis un proces penal după ce în cursul unei şedinţe a consiliului local a depăşit timpul alocat prin regulament intervenţiilor verbale. Jim Barbe este acuzat că a vorbit 11 minute la o întrunire a funcţionarilor primăriei din Salem (statul Pennsylvania) faţă de cele 5 minute alocate fiecărui vorbitor. El riscă o pedeapsă cu închisoarea de până la doi ani şi o amendă de 5000 de dolari. în opinia procurorului, care a decis inculparea lui Barbe, deşi libertatea expresiei este un drept real, el a nesocotit regulile interne ale primăriei. Lui Barbe i se reproşează că a sfidat prin discursul său prea lung întreaga adunare publică. Pe tocuri, în armată O femeie, ofiţer al Forţelor Aeriene Regale din Marea Britanie a câştigat o bătălie juridică de şase ani cu armata, după ce a fost obligată de un superior să alerge, pe tocuri, cu o greutate de 36 kg în spate. în august 1996, Deborah Burns venise de doar trei zile la baza Cranwell a RAF şi era îmbrăcată elegant, pentru o paradă, când un superior i-a ordonat să facă pas alergător cu un sac de antrenament în spate. Sfântul Părinte, marcat de suferinţă Pentru prima oară în timpul pontificatului său, papa Ioan Paul al II-lea nu a mai putut străbate pe jos Drumul Crucii. Sfântul Părinte a parcurs traseul într-un fotoliu rulant, obligat la această postură de artroza ireversibilă a genunchiului drept şi de proteza de femur implantată în urma accidentului din 1994. Papa, diagnosticat şi cu boala Parkinson, a reapărut în public vineri, după o îndelungată absență, folosindu-se pentru deplasările din timpul ritualului Patimilor de un cadru. Vrei un bax de Coca Cola? O talonul şi regulamentul concursului, în pagina 8 Sponsor: Coca Cola Iaşi Concursuri Câştigaţi 6QO.OOO de iei cu un singur talon O pagina 5 Flacăra Iaşului Curs de limbi străine O s-a reluat publicarea taloanelor, pentru etapa lunii martie. O regulamentul şi talonul, în pagina 4. Sponsor: Euroed Fir întins Sponsor: Egibo Prod Impex SRL (GIPO PESCAR) Talonul și regulamentul concursului pentru pescari apar în fiecare joi.