Flacăra Iaşului, mai 2002 (Anul 3, nr. 473-497)

2002-05-01 / nr. 473

T jj 3500 lei - 12 pagini Maria, ispita lni fii d in IMezatu Cu un buti de 96, o talie de 62, şolduri de 96, un corn ispititor de 1.75 şi o vârstă de numai 15 ani, Maria Drăgan din Bucureşti l-a impresionat pe Cătălin Botezatu. Pentru a ajunge aia, Maria a schimbat discoteca cu sala de fitness, ieşirile cu prietenii în timpul liber cu munca de model, şi zâmbetul de copil cu o atitudine de femeie în devenire. Şi pentru asta Maria a fost cel mai tânăr model din cele 150 care au participat la Romanian Fashion Week, organizat la Iaşi, defilând pe cel mai mare podium de modă din ţară numai pentru râvnitul designer Cătălin Botezatu. Maria Drăgan este elevă în clasa a IX -a la Liceul de Artă “Constantin Brâncuşi” din Bucureşti. De mic copil i-au plăcut fustiţele şi părul lung, iar mai apoi şi-a dorit să ajungă un manechin vestit, ca şi Naomi Campbell, modelul ei preferat şi idealul femenităţii. Aşa că, după ce a intrat la liceu, s-a înscris la cursurile unei agenţii bucureştene de modelling şi a învăţat într-o lună cum să păşească, cum să-şi mişte mâinile,cum să zâmbească şi cum să privească pentru a prezenta pe cât mai multe podiumuri de modă, urmare în pagina 2 278.426 Nr. 473 Miercuri, 1 mai 2002 Circa 80 la sută din elevii finalişti participanţi la faza naţională a olimpiadei la Limba şi literatura română, desfăşurată la Iaşi, s-au întors acasă dezamăgiţi. Ei susţin că în acest an au fost victimele unui experiment al Ministerului învăţământului care s-a dovedit a fi un eşec. Atât profesorii, cât şi copiii apreciază că noua structură a subiectului, precum şi sistemul de notare i-a dat peste cap. Statistica arată că notele s-au situat între 3,63 şi 9,65, două extreme care nu s-au mai întâlnit la un concurs de o asemenea anvergură. S-au înregistrat 9 note de 5, umilitor chiar şi pentru un extemporal şi doar 11 note peste 9, prag care în ediţiile din anii trecuţi era uşor de depăşit. La clasa a XI-a, nici un elev nu a reuşit să obţină peste nota 9, la a IX-a a existat un singur 9 şi la a X-a doar doi candidaţi au reuşit trecerea peste acest prag. Concluzia ce se poate desprinde este fie că în acest an calitatea participanţilor a lăsat de dorit, fie că experimentul Ministerului Educaţiei şi Cercetării a eşuat. Profesorii, găsiţi vinovaţi Un an trist pentru concurenţii la faza naţională a olimpiadei la limba şi literatura română. Peste 80 la sută dintre concurenţi au fost nemulţumiţi de nota acordată. Mai bine de jumătate din cei 540 de participanţi au solicitat recorectarea tezei. “Numărul mare de contestaţii pune sub semnul întrebării sistemul de corectură şi nu oamenii. Dacă ar fi vorba despre elevi şi profesori, atunci nici unii dintre noi nu ne-am găsi locul într-un concurs de o asemenea talie. Cred că sistemul trebuie schimbat. Majoritatea colegilor mei contestă un sistem, nu o corectură. Numărul mare al contestaţiilor este exprimarea nemulţumirii împotriva unui barem”, a declarat Constantin Vică, elev în clasa a Xll-a, participant din Ploieşti. El este de părere că între cerinţa pentru examen şi programa şcolară este o distanţă foarte mare şi o parte din vină aparţine profesorilor. “S-a creat o ruptură între ceea ce se predă la clasă şi cerinţele la această olimpiadă. Concursul este după programă, dar în multe şcoli programa nu este respectată. In concuzie, vina este în proporţie flei la suta a profesorilor de limba şi literatura română”, a mai spus olimpicul, care a reuşit o performanţă deosebită, cu un punctaj de 9,60. Peste 300 de olimpici subapreciaţi Rezultatul final a fost catalogat de specialişti “slab”. Din cei 540 de participanţi, doar 30 s-au clasat pe locurile I, II şi III şi alţi 120 de elevi au primit menţiune. Pentru abordare originală a subiectelor, 50 de copii au primit premii speciale. Cea mai mare notă din concurs a fost obţinută de o ieşeancă, Delia Ungureanu de la Colegiul Naţional, elevă în clasa a Xll-a, care cu 9,65 s-a clasat pe primul loc, urmare în pagina 3 concursul national de limba româna a eşuat lamentabil la Iaşi de notele acordate şi au boicotat ieri festivitatea de premiere , recunosc greşelile făcute ► olimpicii au fost nemulţumiţi reprezentanţii ministerului Constantin Corega, ministrul secretar de stat în Ministerul Educaţiei şi Cercetării. "Este un experiment de concurs. Orice este creat de om este perfectibil. Sunt convins că după concluziile pe care le vom desprinde din fazele finale ale olimpiadelor din acest an, regulamentul de concurs va suferi oarece modificări" în fiecare picătură... Legenda spune că, aflându-se Iisus răstignit pe cruce, Maria Magdalena veni să i se închine Lui. O picătură din sângele Domnului căzu pe ouăle din coşul cu care venise Maria Magdalena şi, pe dată, acestea se făcură roşii.. Un Paşte fericit! IAŞI V Prea mulţi iubiţi strică Cercetătorii de la Universitatea din Adelaide, Australia, au descoperit recent că femeile care schimbă des partenerii au sistemul imunitar mai puţin rezistent decât în mod normal. Oamenii de ştiinţă au găsit şi explicaţia acestei situaţii: anumite substanţe din lichidul seminal sunt percepute de organismul feminin drept “corpi străini”, ceea ce determină reacţia de apărare a sistemului imunitar. Dacă femeia are relaţii sexuale cu un singur partener, după o perioadă, organismul se “învaţă” cu “corpii străini” şi nu mai reacţionează negativ, în cazul schimbării prea dese a partenerilor, au explicat doctorii australieni, sistemul imunitar nu mai face faţă “atacului” corpurilor străine şi puterea de apărare a organismului slăbeşte, ceea ce determină apariţia unor boli. Primul copil născut în oraş, după‘45 de ani Un orăşel american a sărbătorit, la începutul acestei luni, naşterea primului copil al comunităţii după o perioadă de 45 de ani. Severyn Niewiarowski Scott, care a venit pe lume la 7 aprilie, este primul copil născut la Belleair Shore din 1957. Belleair Shore este un orășel cu numai 50 de case și 84 de locuitori, în cea mai mare parte pensionari. Mănâncă de 5 ani doar pizza Un american din New Jersey a mâncat în fiecare zi, timp de cinci ani, câte o pizza medie şi a băut patru Coca-Cola dietetice, cumpărate de la acelaşi restaurant. Mike Uris nu a intrat, de fapt, niciodată în restaurantul respectiv. El a comandat numai prin telefon. Uris, care a lucrat în domeniul publicităţii şi în prezent este pensionar, estimează că a mâncat în total 2.000 de pizza cu opt felii în cinci ani, începându-şi fiecare zi cu şase felii, la prânz. El bea două cutii de cola la prânz şi câte una, cu o felie de pizza, la cină şi noaptea. Iliescu este doborât de o viroză Preşedintele României este ţinut la pat de o viroză respiratorie, pe care a contactat-o, se pare, în timpul recent încheiatului turneu prin câteva ţări din Europa. Ion Iliescu şi-a anulat programul oficial de ieri, care includea şi participarea la şedinţa de bilanţ a Serviciului de Transmisiuni Speciale, şi a fost consultat de medicii de la Spitalul Clinic Militar Elias din Bucureşti. După cum a declarat profesorul universitar din Sorin Oprescu, directorul Spitalului Elias, medicii s-au deplasat la domiciliul şefului statului pentru a-l consulta. Rezultatul analizelor s-a dovedit a fi bun, în afara sinptomelor virozei respiratorii neînregistrându-se complicaţii. • Benzina a depăşit pragul de 20.000 de lei /litru ! După o săptămână de ezitări şi declaraţii contradictorii autorităţile au decis să majoreze, în pragul Sărbătorilor de Paşti, preţurile la benzină. Conducerea Societăţii Naţionale a Petrolului Petrom a anunţat ieri seară că preţurile la benzina achiziţionată la pompă cresc de astăzi cu un procent de maxim 5 la sută. In stabilirea noilor preţuri SNP Petrom a ţinut cont de influenţa devalorizării leului în raport cu euro, creşterea taxei de drum şi a accizelor. In noile condiţii preţul unui litru de benzină Premium este de 19.400 de lei, cel al benzinei Super plus depăşeşte, în premieră, pragul psihologic de 20.000 de lei, “oprindu-se” la 20.400 lei/litru, iar benzina Superplus Iară Plumb, la 19.700 de lei /litru. Simultan au fost majorate preţurile benzinări la poarta rafinăriilor, fapt care va atrage majorări de preţuri şi la benzinăriile din sectorul privat. Vrei un bax de Coca Cola? O câştigătorul etapei de săptămâna trecută este Nadejda Reabcenco, str. V. Lupu nr. 118, bl. C1, sc. A, et. 2, ap. 4 O talonul şi regulamentul concursului, în pagina 11 Sponsor: Coca Cola Iaşi ONCURSURI: Lacara IasuLui Câştigaţi 1.□□0.000 de lei cu un singur talon O talonul, în pagina 5 Curs de limbi străine Fir întins Talonul și regulamentul" concursului pentru pescari apar în fiecare joi. "Sponsor: Egibo Prod Impex SRL (GIPO PESCAR) O regulamentul și talonul, în pagina 4. Sponsor: Euroed 1