Flacăra Iaşului, decembrie 2002 (Anul 3, nr. 656-680)

2002-12-02 / nr. 656

is 1 B.C.U. „M. EMINES JU ^ PEOLI Război mocnit în PSD Iași • după aproape doua luni în care declaraţiile dure între prefectul Neculai Apostol şi primarul Constantin Simirac au alternat cu "împăcări" de ochii lumii, administraţia ieșeană tinde să semene cu o bombă cu efect întârziat ! f .■ ife O Sg m 4 M p .g| 278.426 Nr. 656 - Luni, 2 decembrie 2002 Strada Nicolae Bălcescu, nr. 29 3500 lei - 16 pagini Comisia de Dialog Social a fost desfiinţată • ultima şedinţa a CCDS din acest an a stârnit nemulţumiri din partea sindicatelor, reprezentanţii Confederaţiei Judeţene Cartel Alfa anunţând în mod oficial că în viitor unii vor mai participa la discuţii • în timp ce problemele ridicate de aceştia sunt considerate de parlamentari ieşite din comun, dobânzile bancare pentru patronate par sâ-l sensibilizeze pe prefectul Neculai Apostol * în aceste difii, comisia şi-a pierdut scopul iniţial, organizarea ei devenind o acţiune pur formală p€ cor pagina 2 "Sindicatele au tot felul de solicitări, în urma cărora să se facă nişte legi din care sa curgă lapte şi miere", a declarat deputatul PSD Paul Neamţu Descinderi în forţă la locuinţele a doi magistraţi Francezii dau o lovitură grea ■ ■ m ■ ■ ■ justiţiei ieșene • apartamentele judecătoarelor acuzate câ au legături cu membrii clanului Corduneanu au fost percheziţionate sâmbăta dimineaţa ^ ^IVArVIVIII IIUIIWXil OU V/kSjll IUUUYCZ.II*IUIC prin care sa elucideze cazul jafurilor şi atacurilor armate săvârşite de români pe teritoriul Franţei Scandalul care zguduie justiţia ieşeană capătă proporţii incredibile. După ce pe 13 noiembrie apartamentele a două magistrate au fost percheziţionate de autorităţile române şi franceze, sâmbătă dimineaţă s-au efectuat noi descinderi la domiciliile judecătoarelor Carmen Capătă şi Manuela Ciopraga. Pentru ieșeni, scandalul este un prilej în plus pentru a înţelege că, în unele cazuri, legea este pentru unii un mijloc de a face rost de averi uriaşe, vile somptuoase şi limuzine de lux. Daniela Pruteanu, Manuela Ciopraga şi Carmen Capătă, trei judecătoare de la Tribunalul ieşean, ultima fostă preşedintă a Judecătoriei Răducăneni, se află într-un scandal de proporţii în care sunt implicaţi soţii şi fraţii lor, membri ai temutului clan al Cordunenilor, de care nici ofiţerii superiori ai Poliţiei nu au curajul să se ocupe. urmare în pagina 3 Francezul Luc Fontain, vicepreşedintele Curţii Superioare de Justiţie din Grenoble pare a fi singura speranţă de combatere, cel puţin parţială, a structurilor mafiote din Iași Record la stat în pat Primul robot de tatuat din lume Polonezul Daniel Baraniuk (foto), în vârstă de 27 de ani, va intra în Cartea Recordurilor după ce a înfruntat temperaturile scăzute din ultima perioadă şi a petrecut 196 de zile pe un scaun montat în vârful unui stâlp, la 2,5 metri înălţime. In toată perioada, el a coborât din două în două ore, câte zece minute. Recordul a fost stabilit în localitatea poloneză Soltau. Pentru fapta sa, Baraniuk a fost recompensat cu aproximativ 20.000 de dolari. Un electrician austriac a inventat primul robot de tatuat din lume, Niki Passath, de 25 de ani, şi-a prezentat invenţia la un târg tehnologic din Viena iar unii dintre vizitatori au rămas cu amintiri de neşters. Vorbind despre invenţia sa, pe care a botezat-o Freddy, Passath a spus: “Nu a fost uşor, pentru că singura persoană pe care puteam să fic teste eram eu. A fost dureros, dar m-a motivat să finalizez robotul cât mai repede”. Robotul de tatuat este “un artist”, declară inventatorul, “aşa că hotărăşte singur ce model îţi tatuează, nu poţi să alegi. Dar nu s-a plâns nimeni până acum”. Creierul computerizat al lui Freddy este dotat cu un program complicat care creează modele de tatuaje, finisate la perfecţie înainte de a fi bătute gratis şi pentru totdeauna pe pielea voluntarilor de la târg. Walter Franzi, care şi-a făcut un tatuaj pe spate a declarat: “Nu este primul meu tatuaj, dar nu m-a durut de loc, aş putea să îmi mai fac unul, îmi place ideea că nu mai are nimeni acelaşi model pe care îl am eu”. Cutremur în Vrancea Un cutremur cu magnitudine,’, de 5,2 grade pe scara Richter s-a produs sâmbătă, în Vrancea, la o adancime de 150 km, informează Institutul de Cercetare - Dezvoltare pentru Fizica Pământului. Cutremurul s-a produs la ora 10.00, având o intensitate de cinci grade pe scara Mercalli în zona centrală. Seismul a fost în zona centrală a Capita intensitate de 4 grade pe secării. Taur judecat la tribunal Magistraţii bulgari judecă pentru crimă un taur. Cazul respectiv priveşte moartea unui fene , al cărui trup a fost găsit în staulul “criminalului”. Cotidianul Trud citează acuzarea: “De obicei nu punem tauri în Kryvy aCUZaţilor. DâCâlTliniftili! Va fi găsit vinovat, nu va mai trebui să căutam un alt criminal”. Apărătorul “acuzatului” declarat: ‘Taurul a fost vaccinat în cursul aceleiaşi zile, ceea ce l-a scos din minţi”. 1000 de oameni pentru un discurs Aproape 1.000 de oameni au lucrat timp de un an pentru redactarea raportului lui Jiang Zening. Pentru realizarea raporti -, pe care liderul chinez Jiang Zening l-a prezentat cu ocazia celui de-al 16-lea congres al Partidului Comunist Chinez au lucrat, timp de un an, mai mult de 900 de persoane. Elaborarea discursului a început în octombrie 2001 şi a fost coordonată de vicepreşedintele Hu Jintao, recent ales în funcţia de secretar general al partidului. Cel de-al 16-lea congres al PiSC s-a desfăşurat între 8 şi 14 noiembrie. Grandiosul discurs s-a vândut la Beijing în mai mult de un milion de exemplare. Te abonezi şi alegi! Aboneazâ-te acum la Flacăra Iaşului şi-ţi poţi ridica la prima oră ziarul de la toneta aleasă de tine. Vino la sediul redacţiei şi abonează-te! Alege din lista alăturată, toneta cu autocolantul 'Abonează-te acum'. Pentru un abonament pe 3 luni la Flacăra Sasului tIt alegi singur cadoul: un calculator de buzunar, rechizite, o trusă de manichiură sau un set de bărbierit. Nu trebuie decât sa te abonezi şi primeşti cadoul pe loc. Caută acest colant pe cea mai apropiată tonetă de vânzare a ziarelor 1. P. Roş - lângă magazinul 1001 articole 2. Centru în faţă la CEC 3. CUG - rondul vechi 4. Piaţa Chirilă 5. Mircea - în staţia de troleu 6. Liceul V. Alecsandri 7. Vama Veche 8. Spitalul CFR 10. Flora 11. Tarom 12. Hala Centrală - în spate 13. Independenţei - în staţia de troleu la Foto 14. P. Roş - la Cuptorul de Aur 15. Universitate - staţia de tramvai 16. T. Vladimirescu - în faţă la TI 7 17. P. de Piatră - lângă piaţă 18. Gara Internaţională 19. Tg. Cucu - staţia de troleu 20. Filarmonică 21. Policlinica nr. 1 - staţie de taxi 22. Păcurari - Motorele 23. Bularga - vizavi de Moldomobila 24. Alexandru - Familial 25. Piaţa Nicolina 26. Iaşitex - în staţia de tramvai 27. Lic. Chimie - la semafor 28. Piaţa Dacia 29. Dacia - vizavi Bicaz 30. Cotnari 31. Nicolina - Catedrala Catolică 32. Păcurari - vizavi de fosta cofetărie Mimoza 33. Păcurari - Biserica Sf. Treime 34. Siraj - staţia de troleu 35. Bazar - intrarea 2 36. Strada Gării - Foto 37. Copou - staţia de tramvai Parhon 38. Tătăraşi - Dr. Savini 39. Moldoviţa 40. Cantemir AL 41. Canta - penultima staţie de tramvai 42. P. Roş - vizavi de Romtelecom 43. Arcu - vizavi de Romextera Flacăra Iaşului COTIDIAN DE INFORMAȚII SIHIBLICITATE 278426 Abonează-te acum! Până la amenajarea noului sediu, Flacăra Iaşului funcţionează temporar la Şcoala Postliceală "Grigore Chica Vodă" lângă Inspectoratul Şcolar