Flacăra Iaşului, martie 2003 (Anul 4, nr. 727-752)

2003-03-01 / nr. 727

jt T I . Controversatul Cod al Muncii, asigură mai multe drepturi angajatului Mult discutata lege este blamată de patronate pentru că reduce drastic puterea de decizie a angajatorilor * naevna 2 Jr & Azi, record de căsătorii pentru o zi de 1 Martie • 40 de cupluri vor spune "da* la Starea Civilă din Iaşi Nu mai puţin de 40 de cupluri din Iaşi au ales să-şi unească destinele astăzi, în prima zi de primăvară. Şefa Oficiului Stării Civile, Renata Puşcaşu a declarat vineri că cifra reprezintă un record pentru ziua de 1 martie înregistrat în ultimii 13 ani. "De obicei aveam câte 14-15 căsătorii în ziua de 1 Martie. Anul acesta însă suma s-a triplat. Situaţia poate fi explicată prin faptul că se apropie Postul Mare când nu vom mai oficia căsătorii, iar unii tineri au lăsat pe ultima sută de metri să se căsătorească. Alte cupluri au ales această zi pentru a-şi face un cadou de mărţişor”, susţine Renata Puşcaşu. Ea a adăugat că pentru a putea fi oficiate toate căsătoriile, programul de lucru al Oficiului Stării Civile a fost prelungit până la ora 16.00. Toate perechile care se vor căsători mâine vor trebui să scoată bani mai mulţi din buzunar pentru a plăti taxa specială de sâmbătă, care este în valoare de 520.000 de lei. Totul despre datinile de 1 Martie, in pagina 4 Britney Spears numai Prietenul cântăreţei Britney Spears, cântăreţul Fred Durst, de la Limp Bizkit pretinde că a petrecut o noapte cu Bitney, la începutul anului, pe vremea când erau împreună. El declarat că a avut o noapte pe care nu o va uita prea curând. “Tot ce pot să spun e că Britney este sălbatică în pat”. Britney a cedat în cele din urmă, cu toate că, de curând a declarat că nu va avea nici o aventură, înainte de căsătorie. Cu toate că Fred a descris cu lux de amănunte noaptea pe care a petrecut-o cu Britney, aceasta a negat că ar fi avut o relaţie cu membrul formaţiei Limp Bizkit. “Nici nu îl cunosc prea bine”, a jjg, declarat cântăreaţa. . Fred a povestit jurnaliştilor de la “The ||4 Sun” cum Britney si gp a pus în seara cu pricina o bluză provo- n catoare. “N-am virgina putut rezista. E o dulce dar încă nu s-a maturizat”, a spus acesta. Durst spune că a fost încântat să descopere că Britney este blondă natural şi a ţinut să precizeze că are un corp mult mai frumos decât al fostei lui prietene, Carmen Electra. Partenerul lui Britney a spus că a aflat cu această ocazie că Britney nu mai e de mult timp virgină. “Cred că relaţia cu Justin Timberlake afost una mult mai strânsă decât a declarat Brit”, a spus Fred. Rockerul a declarat că totul s-a petrecut atât de repede încât au uitat să se protejeze. Supergală de box profesionist tii să Initre/on în tribunele Sălii Polivalente la gala de box profesionist “Big Names Great Fights”? Răspunde la întrebarea zilnică din paginile ziarului nostru şi poţi câştiga în fiecare zi unui bilet gratuit la marele eveniment. De£ţiţrează talonul şi trimite-l pe adresa redacţiei până pe 3 martie, întrebarea de astăzi este: Nume -La ce oră va începe PrenumZZZZZZZZ gala de box? Biserie....numfe.................. Telefon.................................... Răspuns:.................................... Un depozit clandestin a fost descoperit pentru că "a ciripit" cineva Direcţia Sanitar-Veterinară a descoperit caşcaval, brânză de burduf şi iaurt depozitate la condiții ipproprii pagina 3 Fantomă în clădirea parlamentului Fundaţia pentru cercetarea fan tomelor, Ghost Research Fundation, a descoperit o... fantomă în clădirea parlamentului statului Carolina de Nord, după o cercetare începută în luna noiembrie a anului trecut. "Descoperirea” a fost posibilă după ce s-a recurs la aparatura modernă - camere video cu raze infraroşii, instrumente electromagnetice de căutare, sonde de temperatură. Astfel, este incontestabil faptul că în clădire bântuie într-adevăr o fantomă, care se aşaza totdeauna în vechea sală de şedinţe, pe al treilea scaun din rândul trei. Năstase îl pune la punct pe Iliescu Premierul crede că nivelul de impozitare ar trebui redus la 12-13 la sută Ministrul finanţelor îşi anunţă demisia dacă se va ţine cont de sugestia lui Ion Iliescu pagina 5 3500 lei - 16 pagini 278.426. 256.253 Nr. 727 - Sâmbătă 1 martie 2003 Şoseaua Națională nr. 43, parter Culisele contractului “Oxigen” pentru maternitate • după cercetarea unui contract dubios, semnat de Maternitatea "Cuza Vodă" cu o firmă din Craiova, de către corpul de control al ministerului, afacerea a intrat şi sub lupa Curţii de Conturi Direcţia de Sănătate Publică Iaşi a dispus ieri înaintarea la Curtea de Conturi a contractului dintre Maternitatea “Cuza Vodă” şi firma care furniza oxigenul pentru a analiza legalitatea încheierii acestuia. “Oricare vor fi rezultatele anchetei contractul va fi reziliat urmând a se încheia alte acte în strictă conformitate cu legea”, a declarat dr. Ştefan Georgescu, preşedintele DSP. Măsura de control a legalităţii actului a venit în urma sesizării din partea Ministerului Sănătăţii şi Familiei a unei serii de clauze neconforme cu legea, între care încheierea contractului pe termen de 20 de ani şi prelungirea tacită a acestuia în fiecare an. Prof.dr. Dragoş Dragomir, fostul director al maternităţii, care a semnat contractul cu firma Micro Computere Service din Craiova, susţine că actul a fost analizat de juriştii spitalului care au stabilit că este favorabil pentru acesta, urmare în pagina 3 Nou-născuţii sunt singurii cărora nu le pasă de contracte, ci numai de oxigenul necesar supravieţuirii Amendă pentru că nu a transportat porcii cu bussines-class în urma unui control al Direcţiei Sanitar Veterinare Iaşi (DSV), Laurenţiu Milea din judeţul Dâmboviţa, a fost amendat cu 6 milioane de lei deoarece a achiziţionat 10 porci de la oborul din Şipote, fără să aibă aprobarea inspectorilor DSV. Direcţia Sanitar Veterinară îi atenţioneză pe comercianţii de animale că, potrivit noilor reglementări, trebuie să ţină cont de mai multe aspecte atunci când cumpără sau aduc animale dintr-un judeţ în altul. în primul rând, în momentul în care sunt depistaţi că transportă animale dintr-o zonă în alta a ţării fără aprobarea DSV, vor fi amendaţi. Măsura a fost luată pentru a se evita contactarea sau răspândrea de boli de la animalele bolnave la altele sănătoase. De asemenea, maşinile în care sunt transportate animalele trebuie, mai nou, să prezinte condiţii speciale: să fie încăpătoare, să fie căptuşite, să fie destul de înalte pentru a nu pune în pericol viaţa animalelor. (A.G.) Ungaria nu vrea o “cortină de fier” la graniţa cu România Ministrul de externe ungar László Kovács (foto) a declarat ieri că Ungaria nu doreşte o nouă Cortină de Fier de-a lungul graniţei sale cu Ucraina, România, Serbia şi Croaţia, după ce va adera la Uniunea Europeană. Şeful diplomaţiei ungare, care a făcut o evaluare a celor mai importante evenimente economice petrecute în 2002, a subliniat că guvernul său caută modalităţi de a evita ca viitoarele sale graniţe “Schengen” să-i afecteze relaţiile economice cu statele vecine ne membre ale UE. László Kovács a apre ciat totodată drept încurajatoare și pozitive convorbirile sale de la Bratislava cu privire la legea ungară privind statutul etnicilor maghiari din afara țării, contestată de slovaci. Reduceri pentru elevi şi studenţi Ministerul Educaţiei şi Cercetrii (MEC) şi Ministerul Lucrărilor biblice, Transporturilor şi Locuinţei (MLTPL) au stabilit ca reducerile de 50 la sută pentru transportul pe calea ferată şi ca metroul să fie acordate elevilor din învăţământul primar, gimnazial şi liceal de stat, cursuri de zi, şi studenţilor din învăţământul superior de stat, cursuri de zi, pe baza carnetului de elev şi respectiv a legitimaţiei de student. Noua legitimaţie de student are în plus trei elemente de siguranţă: filigram special, bandă cu cerneală fluorescentă UV şi ştampila securizată vizibilă numai cu UV. Legitimaţiile de călătorie sunt valabile numai însoţite de carnetul de elev, respectiv de legitimaţia de student, vizate pentru anul de învăţământ în curs. Legitimaţiile de student vor fi tipărite de MEC şi se vor predate Universităţilor pentru a fi repartizate studenţilor prin secretariate. Pentru Zeta-Jones, un milion de lire nu sunt mare lucru După ce a declarat, în cadrul procesului intentat de ea şi soţul său revistei “OK!”, că un milion de lire nu înseamnă prea mult pentru ea, actriţa Catherine Zeta-Jones a fost abordată de o fundaţie care îi solicită această sumă ca donaţie. în timpul mărturiei depuse împotriva revistei “OK!”, care a publicat fotografii de nuntă ale celor doi fără aprobarea acestora, actriţa britanică a declarat: “Un milion de lire sterline înseamnă probabil mulţi bani pentru mulţi oameni, dar pentru mine nu este mare lucru”. După această declaraţie, un grup de 120 de tinere care încearcă să adune fonduri pentru a ameliora calitatea vieţii copiilor din Nicaragua i-a scris pentru a-i cere ajutorul.