Flacăra Iaşului, octombrie 2003 (Anul 4, nr. 908-934)

2003-10-01 / nr. 908

* a B.C.U. „M. EMINESCU" IAŞI PECU Apariţia unei societăţi cu acelaşi profil de activitate ca al Termo-Service l-a determinat pe viceprimaml Gheorghe Nichita să trimită un control la teritoriu pagina 2 Amintiţi-vă de 1973 Ariel Sharon nu exclude un atac al armatelor egiptene şi siriene pagina 4 Termo-Service sau Thermoservice 3500 lei - 16 pagini Boala lui Aghaton loveşte unde nici nu te gândeşti Palmieri pentru Năstase • tablourile şefilor PSD au fost şterse de praf • la cantina din complexul *Titu Maiorescu* totul străluceşte de curâţenie deoarece acolo va lua prânzul premierul • în floa şcolilor au fost plantaţi copaci iar la Universitate, palmieri Venirea la Iaşi a premierului Adrian Năstase a pus pe jar conducerile instituţiilor ce vor fi vizitate la perioada celor şase ore. Chiar dacă edilii nu recunosc, pe străzile oraşului a fost suplimentat numărul angajaţilor care mătură sau spală străzile. “Este normal ca pe traseul parcurs de primul ministru să fie curat deoarece este vorba de Faţa oraşului. De fapt, ceea ce se face intră la atribuţiile zilnice ale angajaţilor Salubris şi Citadin fără a interveni municipalitatea la mod special pentru această vizită", ne-a declarat viceprimal Gheorghe Nichita. Z. De asemenea, de două zile, angajaţii Colegiului Naţional şi cei ai Liceului Sportiv trebuluiesc fără încetare la efectuarea ultimelor retuşuri, în timp ce unii ştergeau cu mare sârg geamurile, mobilierul şi uşile sălilor de clase erau vopsite, alţii spălau pe jos, în acelaşi timp câţiva angajaţi ai instituţiilor de învăţământ preuniversitar făceau curăţenie sau plantau arbuşti la jurul şcolilor. Nici universitarii nu s-au lăsat mai prejos, eia trecându-se pe sine şi chiar pe colegii lor preuniversitari. Drept urmare, lacereind să combine stilul arhitectonic cu cel avangardist, la faţa Universităţii au fost plantaţi câţiva palmieri aduşi de la Grădina Botanică. »mort in pagina 2 Liga Campionilor • Gnqm A: Celtic Glasgow (Scoţia) - Olympique Lyon (Franţa) 2*0 (0-0): Miller ‘70, Sutton ‘78, Anderleeht Bruxelles (Belgia) - Bayern München (Germania) 1-1 (0-0): Momar ‘53 / Santa Crnz ‘74, O Grupa S; Intemazionale Milano (Italia) - Dinamo Kiev (Ucraina) 2-1 (1-1): Adani ‘22, Vieri ‘90 / Fedorov ‘34, Lokomotiv Moscova fljtasia) - Arsenal Londra (Angliaţ0-0, • Grupa O AS Monaco (Franţa) - AER Atena (Grecia) 4*0 (2-0); Giuly ‘23, Morientes ‘27, ‘56, Prso ‘86, Deportivo La Coruna (Spania) - PSV Eindhoven (Olanda) 2-0 (l-O): Sergio' 19, Pandiani ‘51 (p), • Grupa Di Olympiakos Pireu (Grecia) - Juventus Torino (Italia) 1-2 (1-1): Stoltidis *121 Nedved (foto) ‘21, *79, Galatasaray Istanbul (Ttircia) - Real Sociedad (Spania) 1-2 (0-1): H. Sukur ‘60 / Kovaeevic ‘3, X, Alonso *72, Grevă japoneză de trei zile După cele 3 zile de protest la locul de muncă, membrii Sanitas simt hotărâți , iasă la stradă pagina 3 Nr. 908 - Miercuri 1 octombrie 2003 m 243.161 Şoseaua Naţională nr. 43, parter Primarul a câştigat procesul stimulentelor e judecătorii au respins sesizarea emisă de procurorii financiari în procesul stimulentelor e în urma acestui verdict, Curtea de Conturi va înapoia 770 milioane lei lui Constantin Simirad, Vasile Munteanu şi Vasile Dumitriu , procurorii financiari pot face recurs pentru verdictul emis ieri în termen de 15 ole Ieri, la Colegiul Jurisdicţional al Curţii de Conturi din Iaşi, a fost dat verdictul la procesul stimulentelor acordate primarului Constantin Simirad, viceprimarlui Vasile Munteanu, fostului viceprimar Vasile Dumitriu şi unor funcţionari publici. După un termen de aproximativ 7 luni de la intentarea procesului, judecătorii au respins actul de sesizare al procurorului financiar şi au dispus ridicarea măsurilor asigurătorii. "Au fost ridicate sechestrele de pe averile celor care au încasat banii prin stimulente. Constantin Simirad, Vasile Munteanu și Vasile Dumitriu vor primi înapoi sumele achitate cu titlu de stimulente. Recursul la cazul acestui proces poate fi făcut de procurorul financiar la termen de 15 zile", a declarat judecătorul Marioara Galiei. Drumul stimulentelor Deoarece au recuperat datoriile pe care le aveau unele firme către Primăria Iaşi, mai mulţi funcţionari la frunte cu şefii Palatului Roznovanu, viceprimarl Vasile Munteanu şi fostul viceprimar Vasile Dumitriu, au încasat stimulente financiare. în urma unui proces intentat de Curtea de Conturi, a fost emis un ordin prin care sumele de bani încasate ca stimulente au forst declarate ilegale. în conformitate cu verdictul dat la acea data, persoanele care au încasat stimulente răspundeau la solidar iar bunurile acestora au fost puse sub sechestru. Pentru a scăpa de sechestru, Constantin Simirad a achitat integral aproximativ 400 de milioane de lei iar Vasile Munteanu și Vasile Dumitriu au semnat angajamente de plata prin care precizau că vor înapoia stimulentele dar vor face recurs. După încheierea procesului, Curtea de Conturi trebuie să înapoieze 770 milioane lei, bani pe care i-a încasat de la Constantin Simirad, Vasile Munteanu și Vasile Dumitriu. Palida CIMSCm Cel mai bătrân bărbat din lume a murit la 114 ani Un crescător japonez de viermi de mătase, considerat ce mai bătrân bărbat i din lume, a murit la vârsta de 114 ani. Familia declară că decesul lui Yukichi Chuganji (foto) s-a produs din cauze naturale. Bărbatul s-a născut la 23 martie la anul 1889, lntr-un orăşel din Japonia. Japonezul mânca la fiecare masă orez şi bea lapte şi nu obişnuia să consume nici un strop de alcool. Cea mai bătrână femeie din lume provine din aceeaşi zonă a Japoniei ca şi Chuganji, este tacă la viaţă şi a împlinit recent vârsta de 116 ani. Potrivit statisticilor, 20 de mii de japonezi, dintre care 80 la suta femei, depăşesc vârsta de 100 de ani. Savanţii spun că secretul duratei de viaţă impresionante din aceasta ţară este legat de obişnuinţa japonezilor de a mânca mult peşte, orez şi grăsimi puţine. Keanu Reeves renunţă la actorie? Keanu Reeves ar putea renunţa la cariera de actor de dragul surorii lui, Kim, care este bolnavă de cancer. Prietenii apropriaţi lui Keanu spun că acesta este mereu latr-o stare depresivă şi că nu se ştie dacă va mai juca la vreun film. Familia a crezut că sora lui Keanu a reuşit să învingă boala rasâ leucemia a recidivat "A duso la ce mai buni specialişti dta lumea dar nimic nu pare a o ajuta. Dacă sora lui păţeşte ceva, va fi o a doua tragedie la viaţa lui Keanu, prima fiind moartea logodnicei lui, care s-a stins din viaţă la urma un accident de maşină, la doar câteva luni după ce a născut un copil neînsufleţit", au declarat prietenii actorului. Keanu lucrează momentan la filmul "Constantine" dar că de acolo spun că actorul sta la pauze şi se uita la gol, vine cu pantofii rupţi şi nu vorbeşte decât dacă este neapărata nevoie. Ruşii au scos Cărţile Unite ale Americii în replică sau nu la pachetul de cărţi de joc cu figurile celor mai căutaţi demnitari irakieni, un cotidian rus a publicat cărţi de joc cu figurile politicienilor americani. Astfel, preşedintele ms Vladimir Putin are la dispoziţie un ghid de nădejde pentu data de 25 octombrie, când urmează să se întâlnească cu George W. Bush la Casa Albă, Cărţile Unite ale Americii, aşa se intitulează cărţile tipărite de gazeta rusă, unde preşedintele George W. Bush apare la chip de Valet de cupă. Prima doamnă a Statelor Unite, Laura Buşu este Regina de cupă, iar consilierul pentru securitate naţională al preşedintelui american, Condoleezza Rice, damă de caro. Pachetul ruşilor conţine 36 de cărţi de joc cu un text care descrie personajul din imagine. Alături de imaginea doamnei Bush este scris: "Soţia preşedintelui Bush junior. Ea l-a făeut pe soţul ei să se lase de băut”. Cărţile de cupă sunt denumite familia şi îl întruchipează pe liderul de la Casa Albă şi apropiaţii săi. Cu balonul peste Atlantic Aventurierul britanic David Hempleman-Adams a revenit teafăr acasă, după ce a traversat solitar Oceanul Atlantic, latr-un balon. Temerarul a devenit, astfel, deţinătorul primului record de acest fel. Adams, care are 46 de ani, a fost şi explorator la Polul Nord. El a reuşit performanţa traversării Oceanului, după 3 încercări nereuşite. Aterizarea a avut loc la oraşul britanic Hambleton, de lângă Blackpool. Aventurierul a recunoscut că s-a temut pentru viaţa lui şi că s-a gândit de multe ori pe parcursul călătoriei cu balonul, că nu va mai ajunge niciodată acasă. Mexicanii au împrumutat lupta cu taurii ♦ Urmând tradiţia spaniolă a luptei cu taurii, plecata din celebra localitate Pamplona, mexicani au organizat şi ei un festival sângeros. Bărbaţii ifin San Miguel au ieşit cu miile pe străzile oraşului, pentru a se întrece cu puternicele animale. Pentru unii dintre ei, participarea la festival s-a dovedit o provocare periculoasă. Da chiar prima zi a manifestării, au apărut înfrânţii la lupta. Ghinionistul a fost un bărbat de 57 de ani, rănit destul de serios. Tradiţional, întrecerea cu taurii purta numele de Pamplonada. Localnicii dia San Miguel l-au numit însă, recent, San Miguelada, pentru că numele oraşului să se regăsească şi el cumva la reclama la festival. Salma face fîţe la cumpărături Salma Hayek este foarte pretenţioasă când vine vorba de pantofii ei. Aflata latr-un magazin, Salma a fost foarte încântata de o pereche de pantofi semnata Manolo Blahnik, unul dintre cei mai renumiți designeri de pantofi din America, însă atunci când a văzut că pe încălțări este trecut numele artistului, a refuzat să le mai cumpere. Degeaba a încercat vânzătorul să o convingă că valoarea acestor pantofi este dată tocmai de numele renumitului designer. Salma s-a uitat la el și i-a zis: "Nu vreau ca toata lumea să știe ce încălțăminte port eu. Vreau o pereche pe care să nu se vadă numele artistului." Și a scos 550 de dolari din buzunar pentru o pereche de pantofi obişnuiţi. Pe limba bebeluşilor Cercetătorii japonezi încearcă să descifreze misterul gânguritului bebeluşilor. în acest scop, anual la Tokyo se organizează un concurs pentu a fi desemnat sugarul care urlă cel mai tare. Concursul, considerat drept unul amuzant, are totuşi motive serioase, căci japonezii sunt de părere că forţa urletului este dovada sănătăţii micuţilor. Cu aceasta ocazie sunt chemaţi luptători summo care se strâmbă la bebeluşi ca sâ-i facă să ţipe. Fiecare sunet scos de sugari este înregistrat cu grijă la cadrul unui proiect de cercetare la care sunt implicate Japonia, Spania şi Franţa, în timp ce micuţii strigă, sunt analizaţi şi cu aparatură medicală.