Flacăra Iaşului, ianuarie 2004 (Anul 5, nr. 984-1007)

2004-01-05 / nr. 984

V Pagina 7 Consiliul Local a făcut un cadou de un miliard de lei Societatea ieșeană Tepro a fost scutită de 1,026 miliarde, bani datoraţi bugetulu toca! pagina 2 Grav accident aviatic în Egipt Autoritățile egiptene resping posibilitatea unui act terorist în noaptea dintre ani Pompierii au scos tava cu friptură din cuptor în primele minute ale anului 2004, Serviciul de Pompieri a primit un apel de urgenţă din partea locatarilor unui bloc din zona Zimbru. Aceştia solicitau intervenţia pompierilor pentru a interveni deoarece au văzut că din apartamentul unui vecin ieşea foarte mult fum. Deşi pare cel puţin ciudat, mare a fost surpriza echipajului de intervenţie atunci când şi-au dat seama că trebuie să intervină în cazul unei tăvi cu friptură uitată în cuptor. “Oamenii au văzut că iese fum de la vecinul lor şi au crezut că a izbucnit un incendiu. Când am ajuns la locul incidentului a trebuit să spargem ușa deoarece nu era nimeni acasă. După o scurtă cercetare am descoperit că sursa de fum era cuptorul aragazului unde ardea o tavă cu friptură ce se făcuse scrum. Am închis gazul și am trecut la manevrele standard pentru aceste situaţii”, a declarat ofiţeml de serviciu a Serviciului de Pompieri. Din păcate gazda nu ştie prin ce tragedie a fost nevoită să treacă friptura deoarece nici măcar până ieri nu şi-a făcut apariţia acasă după o bună bucată de timp. “Am înţeles că a plecat să facă Revelionul la nişte prieteni şi a uitat tava în cuptor. Nici până astăzi (n.r. 4 ianuarie) nu a venit să-şi ia actele de la noi”, a menţionat ofiţerul de serviciu a Serviciului de Pompieri. (A.E.) Loto 6/49 cat.I-a REPORT 51.782.425.600 lei cat.II-a 20 variante 680.700.800 lei cat.III-a 1.446 variante 13.180.928 lei Total fond de câștiguri: 84.456.064.000 lei . V. Cronica neagră a Revelionului Deşi ieşenii au consumat cel puţin la fel de mult alcool ca de Crăciun, aceştia au fost mai cumpătaţi de Anul Nou pagina 3 243.161 Şoseaua Națională nr. 43, parter Nr. 984 - Luni 5 ianuarie 2004 Revelionul, o ocazie pentru a fura din buzunarul clienţilor Jar la drumul , mulţi taximetrişti au ignorat complet fluturaţii de pe maşinile lor cu înscrisul "Pentru reclamaţii sunaţi la ..." şi au cerut dublul sumei indicată de aparatul de taxat, chiar dacă pentru acest lucru nu au nici un fel de acoperire legală Cu toate că legea interzice taximetriştilor să solicite altă sumă faţă de cea indicată de aparatul de taxat, aceştia au adoptat în noaptea de Revelion aceeaşi tactică folosită şi de colegii lor din Bucureşti. Astfel, cumpăna dintre ani s-a dovedit cât se poate de profitabilă atât pentru şoferii de taxi cu maşina înscrisă pe firmă, cât şi pentru cei având maşina în proprietate personală. Cât se poate de practici, după ce au onorat comanda, o parte dintre ei au cerut clienţilor încă o dată suma indicată, în prima dimineaţă a noului an, nu mică le-a fost mirarea ieșenilor când cu aburi de alcool, ghiftuiţi şi cu bani puţini rămaşi de la petrecerile la care au fost, s-au trezit că pentru a purta melancolia lui 2003 din Păcurari şi până în cartierul Tudor Vladimirescu au trebuit să plătească între 80.000 lei şi 90.000 lei, în condiţiile în care aparatul de taxat nu indica mai mult de 45.000 lei. De asemenea, o cursă Podu Roş - Universitate (Copou) a ajuns la 60.000 lei când în mod normal această distanţă parcursă cu un taxi presupune în jur de 30.000 lei, iar o cursă care să fi necesitat traversarea întregului oraş probabil că a dat mai multe dureri de cap decât o ţâfhoasă mahmureală. “Am petrecut Revelionul la un prieten avocat care locuieşte în cartierul Păcurari. După o noapte de chef şi voie bună a venit rândul indispoziţiei. Şi asta atunci când taximetristul mi-a cerut dublul sumei indicate de aparat. Din această cauză am avut un schimb de replici mai dure, dar în cele din urmă am fost nevoit să scot banii din buzunar şi să plătesc suma cerută. Ăsta e jaf la drumul mare, nu taximetrie”, ne-a declarat Doru Muşat, unul dintre clienţii ţepuiţi. Din nefericire, astfel de cazuri se întâmplă din ce în ce mai des în preajma sărbătorilor. Taximetriştii speculează preţul în funcţie de buna dispoziţie a clienţilor şi, mai ales dacă se află în compania urei alte persoane. Precizăm că nu există nici o lege care să permită şoferilor de taxi dublarea tarifului în diverse ocazii, iar pentru a combate acest lucru, clientului nu-i rămâne decât să sesizeze Protecţia Consumatorului sau firma de care aparţine maşina. ac.) Britney Spears s-a măritat! Britney Spears s-a măritat! Evenimentul s-a petrecut, susţine presa, în La Vegas, iar alesul solistei pop este un prieten din copilărie, de aceeaşi vârstă cu ea. Diva de 22 de ani a devenit soţia lui Jason Allen Alexander, în cursul unei ceremonii secrete, desfăşurată într-o capelă din Las Vegas. Alesul lui Britney este din Kentwood, Louisiana. Agenţia de presă Associated Press a reuşit să obţină o copie după certificatul de căsătorie al celor doi. Britney Spears a înregistrat în noiembrie cel de-al 4-lea album al său. Solista va începe un turneu pe 2 martie, la San Diego. Viaţa amoroasă complicată a cântăreţei Jennifer Lopez a determinat pariorii să evalueze atât şansele căsătoriei cât şi cele ale divorţului ei de Ben Affleck în 2004 la 7 la 1. Oamenii au pariat de asemenea în raport de 2 la 1 că Justin Timberlake va căsători cu Cameron Diaz în cursul anului următor, în timp ce rata pariurilor pe căsătoria lui Demi Moore cu Ashton Kutcher este de 1 la 3. Şansele ca Rod Stewart să-şi oficializeze relaţia cu manechinul Penny Lancaster sunt de 5 la 4, iar acelea ca grupul Atomic Kitten să se dizolve de 8 la 1. Speculaţiile constante ale presei privind neînţelegerile dintre Beckham şi Victoria au făcut ca oamenii să parieze pe divorţul lor în proporţie de 25 la 1. în ceea ce priveşte Oscarul, britanicii pariază pe “Seabiscuit”, un film despre cursele de cai, cu Tobey Maguire şi Chris Cooper în rolurile principale. Şansele filmului de a câştiga Oscarul sunt egale cu acelea ca Beckham să divorţeze 25 la 1. Pariu pe viaţa amoroasă a vedetelor înapoi la şcoală Astăzi, 5 ianuarie, elevii şi studenţii se întorc la cursuri. Aproximativ 3,3 milioane de elevi încep de azi semestrul al II-lea din anul şcolar 2003/2004. Până pe 18 iunie 2004, când vor lua vacanţa de vară, elevii vor avea 22 de săptămâni de cursuri, întrerupte între 3 şi 18 aprilie de vacanţa de Paşti. Şi pentru studenţi ia sfârşit vacanţa de iarnă, aceştia urmând să intre peste aproximativ două săptămâni în sesiunea de examene de iarnă. Singurii care se vor mai bucura încă o săptămână de vacanţă sunt studenţii Academiei de Studii Economice din Bucureşti, unde cursurile vor fi reluate pe 12 ianuarie 2004. Am ajuns pe Marte Un robot mobil, extrem de sofisticat, a ajuns, după şapte luni de la lansare, pe solul marţian. Aparatul a fost trimis de NASA cu scopul de a explora solul planetei Roşii. Robotul se numeşte “Spirit” şi de îndată ce a aterizat pe Marte a trimis un semnal de confirmare la sol, la Agenţia spaţială americană, Nasa. Un inginer de la NASA a declarat că semnalul primit a fost foarte puternic. Misiunea robotului este de a cerceta dacă în istoria planetei au existat rezerve de apă şi semne de viaţă. "Spirit” a fost lansat în apropierea unui crater unde se crede că a fost cândva un lac. Pledoarie pe muzică Un hoţ a fost condamnat la 12 ani de închisoare de un tribunal american, deşi şi-a pledat cauza cântând în faţa juriului. James Reid, de 20 de ani, a recunoscut că a jefuit un restaurant, la doar patru liuni de când ieşise din puşcărie. El a început să cânte un imn gospel pe care l-a compus singur, când i s-a dat cuvântul la tribunal, încercând astfel să obţină o pedeapsă mai mică. Pe autostradă în sens invers celui de trafic ! O nemţoaică uşor pilită, în vârstă de 60 de ani, a reuşit să parcurgă 20 de kilometri de autostradă în sens invers celui de trafic. Şoferiţa depăşise intrarea pe drumul de care avea nevoie, spre oraşul Pag, însă nu şi-a făcut prea mari probleme. Ea a trecut imediat pe sensul celălalt de drum şi a mers aşa, până a fost oprită de poliţie, îmbrăcaţi* la celofan Doi studenţi canadieni s-au distrat înfăşurându-se pe rând în celofan, din cap până în picioare şi stând prinşi astfel de un stâlp de telefon, mai multe minute s-au filmat unul pe celălalt. Cei doi excentrici, Asem al Masari şi Lukasz Gieranczyk, din Vancouver, British Columbia, au explicat trecătorilor curioşi că sunt studenţi la Academia de Artă şi că gestul lor face parte dintr-un proiect video, mai amplu. ,Mmi 1