Flacăra Iaşului, august 2004 (Anul 5, nr. 1163-1187)

2004-08-02 / nr. 1163

n LA ORDINEA ZILEI. Cooperativa senatorului Solcanu continuare din pagina 1 în acest fel, cercul s-a închis. Nimeni nu intră fără recomandare, nimeni nu iese decât cu şuturi în cur. Cine mişcă în front mişcă astfel împotriva propriilor interese. Odată aruncat în afara “cooperativei”, un dizident nu mai are nici o şansă de supravieţuire ca om de afaceri, mai ales dacă are vreo relaţie economică cu statul român. Pentru ca imaginea liderului actualei filiale judeţene a PSD Iaşi să fie completă ar mai trebui făcută o prezentare, fie ea şi sumară, a celor care l-au cocoţat în vârful piramidei. Aşa că-i vom lua la puricat, pe rudă şi sămânţă, dar nu acum, ci într-un număr viitor, într-un serial pe care-l vom intitula “Oamenii senatorului”. Preotul smintit • preotul Mircea Stoleriu de la biserica nouă din Galata incită credincioşii împotriva ziariştilor Preotul paroh de la biserica nouă din Galata s-a smintit. Ieri dimineaţă, după slujbă, a instigat zeci de credincioşi la fapte de mare ruşine pentru o faţă bisericească. “Dacă îi veţi întâlni pe ziarişti, scuipaţi-i, batjocoriţi-i, pentru că asta merită. Ei scriu numai lucruri murdare, iar de mine s-au legat de vreo douăzeci de ori, de parcă ar avea ceva împotriva construirii bisericilor. Cât voi fi eu pe-aici, voi ţine sabia sus, şi vom construi această biserică”, a răcnit preotul Mircea Stoleriu. După cum se vede, popa din Galata a luat-o razna şi se face culpabil penal de instigare publică, faptă prevăzută în articolul 324 Cod Penal, care se predepseşte cu închisoarea de la trei luni la trei ani. în acest context, se impune un punct de vedere oficial din partea: IPS Daniel (foto), mitropolitul Moldovei şi Bucovinei. (EI.) Tâlhărită de soţ Lipsa veniturilor şi consumul exagerat de alcool au făcut ca o femeie din Iaşi să ajungă în stare gravă la Spitalul de Neurochirurgie, după ce a fost bătută zdravăn de soţ. Ana F., în vârstă de 46 de ani, îşi vedea de treburile ei sâmbătă seara, când i-a sosit acasă bărbatul, într-o stare avansată de ebrietate. Acesta i-a cerut bani, iar ea l-a refuzat. “Atunci, ma luat la bătaie cu pumnii și picioarele până am căzut jos, dar nu s-a lăsat până nu i-am spus unde sunt banii. După ce ia luat, a plecat”, a declarat victima. Femeia a fost transportată la Spital de un echipaj al Serviciului de Ambulanţă, anunţat de nişte rude care au venit ulterior în vizită. După ce va fi externată, femeia intenţionează să depună plângere împotriva soţului violent. (C.S.) I-a închis gura şi toporul O femeie din comuna Comarna şi-a ucis mama cu toporul, după ce s-a săturat de reproşurile pe care aceasta i le aducea în fiecare zi. La sfârşitul săptămânii trecute, Maricica Bounegru, de 36 ani, a fost deferită justiţiei de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi, pentru săvârşirea infracţiunii de omor calificat, în urmă cu patru ani, din cauza neînţelegerilor pe care le avea cu soţul său, femeia a decis să dea divorţ şi a plecat de acasă. De atunci, a început să locuiască în comuna Andrieşeni, împreună cu Fănică Ungureanu, concubinul ei. Prea mult nu a stat nici aici. Mare consumatoare de rachiu, Maricica Bounegru obişnuia să stea mai toată ziua în faţa sticlei, neglijându-şi iubitul. Astfel, în februarie 2004, femeia şi-a făcut bagajele şi a plecat în comuna Comarna, la mama sa, Ileana Atudosei. Cele două eşecuri în dragoste nu au determinat-o pe Maricica să-şi schimbe năravul. Deşi nu avea nici o ocupaţie, femeia consuma băuturi alcoolice de dimineaţa până seara, fiind certată mai tot timpul de mama sa. Cicălelile zilnice au făcut-o pe Maricica să aibă cele mai negre gânduri. Aşa cum au stabilit anchetatorii, în dimineaţa de 17 martie 2004, individa s-a trezit, ca de obicei, mahmură şi cu mare chef de dres. Aşa se face că, în momentul în care mama sa a intrat în bucătărie, Maricica abia mai putea ţine sticla cu rachiu în mână." Cu inima neagră de supărare, bătrâna a început să-şi certe fiica şi să-i reproşeze acesteia că nu face nimic, după care a ieşit în curte. Fără să scoată un cuvânt, Maricica a urmat-o pe Ileana Atudorei, a pus mâna pe un topor şi i l-a înfipt acesteia în moalele capului. Bătrâna a decedat câteva minute mai târziu, în brațele unei vecine care a asistat la întreaga scenă, întrebată de anchetatori ce anume a îndemnat-o să recurgă la acest gest, Maricica Bounegru a declarat că se săturase de cicălelile mamei sale. Marius HALCIUG DIRECTOR: RAREŞ NEAMŢU COLECTIVUL REDACŢIONAL DeP*r“me““1 . ———— ’ Marketing, Publicitate: Redactor-şef: Flori ANTOHI 0740/519.454 S.G.R. Leonard RELEA. Infracţional: Director: Economic: Anca TELEOJAN___________Cristina POPA Ramona LEONTI George COJOCARU Consilieri: Crăiţa POPA Marius HALCIUG________Vica ALEXANDRU Administraţie: Sport: Paginare: Marius CONSTANTIN Daniel TEODORESCU BRAşQVIANU învăţământ: Fapt divers: Grafică-Alice SAVA Svetlana NEDELCU * Ionuţ POPESCU Sănătate: Fotoreporter: Relaţii cu publicul:---------Claudia STINGU Cătălin POGOR Mădălina COZMA Anchete şi investigaţii. Colaboratori: Tel.: 0232/243161 0788/244855 r k^muriT . Email: flacaraiasi@yahoo.com Gabi COHUȚ Iulian MOFTEESCU ^actie(lacarasi.ro _______________Dan TOMA_______________Cristi POPA stiri@flacaraiasi.ro Șos. Națională nr. 43, parter (T) lemn sunt considerate ___________— Ai fi trucaje sau colaje foto Mincinosul de la Ambulanţă • directorul Serviciului de Ambulanţă tolerează nesimţirea angajaţilor lui • deşi a recu-9 noscut că, în data de 23 iulie 2004, Serviciul de Ambulanţă a primit apeluri din partea cotidianului Flacăra Iaşului, Florin Agapi nu a putut justifica neimplicarea subalternilor • pentru a-şi justifica lipsa de profesionalism, asistenta Simion caută pacienţi închipuiţi Directorul Serviciului de Ambulanţă este ori un mincinos ordinar, ori un inamic declarat al presei, care, în loc săşi verifice subalternii, preferă să le acopere incompetenţa. Confirmarea acestei stări de fapt ne-a oferit-o chiar Agapi. Deşi, iniţial, purtătorul de cuvânt al Ambulanţei, Constantin Calistru, a negat că, pe 23 iulie 2004, s-ar fi înregistrat vreun apel din partea redactorilor cotidianului Flacăra Iaşului, directorul Agapi a descoperit, în cele din urmă, acele apeluri înregistrate pe banda magnetică; în plus, mai spune că, pe 23 iulie 2004, Staţia de Salvare a primit şi înregistrat 114 apeluri. Conform afirmaţiilor lui Agapi, s-a dat curs la toate cele 114 apeluri, excepţia făcând-o însă doar cele de la Flacăra laşului, nu mai puţin de cinci apeluri succesive. Asistentă cu pretenţii de medic Cu tot precedentul din 23 iulie, angajaţii Serviciului de Ambulanţă au recidivat. Luni, 26 iulie 2004, unui redactor Flacăra laşului i s-a făcut rău, acesta acuzând dificultăţi de respiraţie şi prezentând stare de leşin. Colegii au chemat imediat o maşină a Serviciului de Ambulanţă. Incompetenţa asistentei ajunsă la faţa locului s-a observat din prima clipă până când redactorul în cauză a ajuns la spital. Angajată Serviciului de Ambulanţă nu a luat pulsul (gest considerat elementar), ci a impus ca pacientul să meargă singur, deşi acesta nu era în stare şi a uitat, îni cele din urmă, că este asistenta pacientului, urcând în dreapta şoferului. Din cauza stării în care se afla, pacientul a leşinat. Incompetenţa asistentei Simion Conform afirmaţiilor şefului adjunct al Direcţiei de Sănătate Publică, Eugen Popescu, asistentul medical de pe Ambulanţă are obligaţia de a sta cu pacientul, pentru că “acesta nu este asistentul şoferlui, ci al pacientului”. Pentru a se justifica, asistenta Simion a preferat să declare directorului, în faţa unui reporter Flacăra Iaşului, că redactorul a simulat leşinul. “Pacienta nu avea nimic. S-a prefăcut că îi e rău şi că a leşinat. Cazuri din astea am mai întâlnit până acum. Nu e prima dată”, a spus asistenta Simion, în loc să facă o anchetă la faţa locului, pentru a verifica vinovăţia subalternei sale şi să ia măsuri drastice pentru ca asemenea cazuri să nu se mai repete. Florin Agapi nu a făcut altceva decât să o mângâie pe creştet, mustrând-o verbal pe vinovată. “Obligaţia ta este de a sta în spatele maşinii, împreună cu pacientul. Dacă se mai întâmplă o dată, vei fi sancţionată”, a declarat superiorul. Directorul de la Ambulanţă nu a putut justifica în nici un fel lipsa de reacţie a unora dintre angajaţii care au datoria de a interveni imediat pentru acordarea primului ajutor. Se impune în aceste condiţii o întrebare: trebuie neapărat să moară un om pentru ca angajaţii Ambulanţei să-şi facă datoria? Gabi COHUŢ Claudia STÂNGU Cine îl susţine pe Agapi? • o bună parte dintre salariaţii Serviciului de Ambulanţă sunt revoltaţi de atitudinea dictatorială a directorului Florin Agapi • aceştia spun că Agapi are “spate politic” Conform informaţiilor pe care le deţinem, poziţia lui Florin Agapi la conducerea Serviciului de Ambulanţă este asigurată de sprijinul politic de care dispune. Unul dintre reprezentanţii salariaţilor revoltaţi de atitudinea dictatorială a directorului Agapi spune că acesta a beneficiat din plin de ajutorul prietenilor săi politici. Datorită mai multor sesizări primite în legătură cu harababura de la Ambulanţă, dr.Ştefan Georgescu intenţionase să-l demită pe Agapi, dar în cele din urmă l-a menţinut pe post. “Ştiu că, la acea vreme, după ce l-a ameninţat cu demiterea, Ştefan Georgescu a primit un telefon de la fostul vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, Gabriel Mihai Popescu, şi de la preşedintele CJ, Lucian Flaişer. Aceştia l-au făcut să nu mai ia măsura radicală”, a declarat salariatul. Maşina de acasă Poate că ajutoml politic de care a beneficiat l-a făcut pe directorul Florin Agapi să-şi ridice casa de pe strada Călăraşi nr.24. Mai mult decât atât, şoferii de la Ambulanţă sunt nemulţumiţi că foloseşte maşina instituţiei în scopuri personale. “Maşina cu numărul de înmatriculare IS-99-CJA ar trebui să fie parcată în permanenţă în curtea instituţiei. Dar ea stă de fapt în curtea casei directorului. Deşi regulamentul prevede că autoturismul trebuie să fie condus de un şofer special angajat pentru acest post, directorul se deplasează cu ea peste tot, atât în oraş, cât şi în delegaţiile pe care le efectuează”, a declarat unul din reprezentanţii salariaţilor, care susţine că singura lămurire pe care Agapi binevoieşte să o acorde este aceea că este director şi că poate fi chemat la ordin oricând de superiori. Gabi COHUŢ Str Sergent Grigore loan nr 7 Tel: 241.000; Fax 240.699 e-mailcomatista/nail. dntis. ro ♦♦♦ P/uoAuw J.$. f. twifed* P$f DISCOUNT pentru plata cash si la 15 zile ❖ ECHIPAMENT DE LUCIU ♦ WS0M/SE VAI CAUCIUC V