Flacăra Iaşului, septembrie 2004 (Anul 5, nr. 1188-1213)

2004-09-01 / nr. 1188

Evaziune fiscală şi export de bani la Unirea S.A. Cotidianul Flacăra Iaşului a prezentat opiniei publice mai multe informaţii despre ilegalităţile şi neregulile comise la fabrica ieşeană de ulei Unirea SA. Prin aceste acţiuni aflate în afara legii, Unirea a prejudiciat statul român cu mai multe miliarde de lei. Reporterii Flacăra Iaşului au descoperit la această societate operaţiuni financiar contabile, prin care sute sau poate chiar milioane de euro au luat drumul străinătăţii, umplând buzunarele fostului acţionar majoritar. Cordunenii au fost deferiţi justiţiei !- L* Şcoli devastate de furtună ISAT»!!! Duelul mardoilor din Podu Iloaiei Puncte-amendă pentru şoferi Pagina 8 SECUNDA DE ENERVARE Cât costă pixurile guvernanţilor? LEONARD RELEA Motto: Legea nr.544/2001 îţi dă dreptul să obţii informaţii de interes public, să afli ce fac autorităţile cu/pe banii tăi. Pe tine nu te costă nimic. Două probleme dezbătute în ultimele zile în paginile gazetelor care nu sunt subordonate megapartidului şi guvernului mă fac să abordez clarificarea câtorva chestiuni legate de legea 544 din 2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public. Am să amintesc mai întâi reacţia preşedintelui Casei Naţinale a Asigurărilor de Sănătate, Cristian Celea, atunci când a fost întrebat despre lista stimulentelor primite de cei din CNAS: “Salariile (şi stimulentele fac parte din aceeaşi categorie) au caracter confidenţial, prin lege.” Domnia sa are dreptate, dar aceste prevederi nu se pot aplica în cazul unei instituţii publice, care funcţionează pe bani publici, adică din dările populaţiei. Excepţiile prevăzute de lege sunt în general următoarele: informaţii clasificate privind siguranţa naţională, activităţile comerciale, dacă publicarea lor aduc atingere concurenţei loiale, datele personale sau proceduri judiciare. Un al doilea scandal se referă la bâlbâială Guvernului Năstase de a oferi explicaţii referitoare la contractul semnat cu grupul european EADS (European Aeronautic Defence and Space Company), privind realizarea (până în 2009) a unui sistem integrat de securizare a graniţelor României. La semnare, au participat Adrian Năstase, Gerhard Schroeder, cancelarul Germaniei, Zaharia Toma, celebrul secretar de stat din MAI, şi Rainer Hertrich, director executiv al EADS. Partea germană a dat de înţeles că valoarea contractului este de peste 1 miliard de euro. Până aici, nimic suspect. Dar, când apare vorba de bani, partea română începe să tremure. Iniţial, oamenii din guvern au spus că este vorba de fonduri europene şi fonduri de la buget. Nici asta n-ar fi o problemă, în schimb, delegaţia Comisiei Uniunii Europene a dezminţit categoric acest lucru, mai mult, ameninţând şi cu blocarea negocierilor pentru programul PHARE 2004-2006. Prinşi cu minciuna, oficialii din Ministerul Administraţiei şi Internelor, tot felul de chestori şi chestori-şefi, au dat-o cotită și au spus că ar fi vorba de împrumuturi guvernamentale garantate de Ministerul de Finanțe”. Urmare în pag. 3 Vremea va deveni în general instabilă şi se va răci în majoritatea c. Cerni, variabil la început, va înnora treptat în vest, nord şi centru, tinde local vor cădea averse de ploaie, insolite de dee.âi n Ince. Temperaturile maxime vor 20°C 28°C fi cuprinse iritre 20 şi . - h . Pagina 4 MTS LEASING GmbH pătrunde pe piaţa imobiliară ieşeană Omul de afaceri sirian Ahmad Al-Deiri investeşte în leasingul imobiliar. Facilităţile oferite vor ajuta atât persoanele fizice, în special tinerii, cât şi persoanele juridice. Baronul universitar face valuri, în gol Niculescu îşi face de lucru cu poliţia română, utilizând abuziv ştampila Universităţii “Petre Andrei” Pagina 5 Macedonenii ne privesc de sus Selecţionerul Dragan Kanatlarovski a declarat că reprezentativa Macedoniei va produce o surpriză, în meciul cu România, de sâmbătă, la Craiova, de la ora 20.30, în grupa 1 de calificare la Cupa Mondială din 2006. “Putem scoate un rezultat bun. Ştim că România are câteva probleme de efectiv. Vom analiza meciul României cu Finlanda și cred că avem şanse bune în partida de sâmbătă. Macedonia va face o surpriză la Craiova. SUPLIMENT SPORT CURS VALUTAR 40 977 lei 33 900 lei 445 072 lei 1 EURO 1 USD 1 L AUR CUTIA CU MAIMUŢE Mişu Bubaciu se duce dumpe cum o cotizat, în Kîrkizdanu mă-sii Doar o vorbă să vă mai spunem, despre cum unii sinatori îşi face de lucru cu ilectorii ca să-i facă vedete, precum şi cu unii dipotatzi care-şi trădează marinarii, ca să se facă diplometzi. Aşa ne-a parvenit o veste dinspre pretenu nostru, cu bozonar de popă, sacou maro şi cioc înmulit la butoiu cu şpăgi al tranzitziei. Cică sinatoru cu cioc o promis dipotatului Mişu Bubaciu (că altă poreclă nu i-am găsit!) un locşor cald şi cu bombe subt cur, ca diplomet în Kîrkizdanu mă-sii, că e parlamentar cu esperentză, rusofon convins şi sovetic den tantă-n frate (pe la spate!). Că de, Mişu n-o avut ruble den alea cu dinţi de aur, ca să cotizeze la bozonaru de popă, şatuncea sinatoru cu cioc o trebuit să facă loc pe lista cu imunităţzi la catindatzii cu potentză. Altfel, bozonaru de popă și-a găsit fratzi în campania electorală și la scopuri de altă culoare. Mocofanu și cu Brâncă știu deja ceva mai mult ca altzii... Marinată cu Putac 9 şi damigeană în sânge Dinspre Bucinexu, unde se fabrică o gometă cu cioc şi gustă ca la strategu Capulski ne parvine o veste despre căpraru călare pe damigeană, pe nume Tony Puţac. Cică, în ultima vreme, pretenii care ştie di ce, l-ar poricli Ardealu, pe motiv că şi-a păstrat ficatu proaspăt, ca la mama lui, marinat în rachiu. Acuma, că Puţac al nostru şi-o perdut echilibru de pe damigeană (c-o muncit, vă datzi sama!) nu ne-o mirat foarte tare, da’ nu prea am înţăles ce-o fost cu polutzia aia cu maşina lu Hodrobeţ, de-o facuto vedetă, însă, că veni vorba de mașini, nu ne-am dat mai apoi sama di ce melitzia i-o luat camera de conducere: ori o fi sângele din rachiu, ori hemoglobina den alcool? Adivăru s-a dovedit undeva la mijloc. Adică rachiul den damigeană s-a evaporat la casa cu parcheturi den stejar, sub stricta supraveghere a unei coarde penale, pe nume Evelina.