Flacăra Iaşului, noiembrie 2004 (Anul 5, nr. 1240-1265)

2004-11-08 / nr. 1246

LňNí 8 N NOIEMbRIE 2004 Baschet, Divizia Naţională Au pierdut pe mâna arbitrilor • sâmbătă, Universitatea “Petre Andrei” a cedat pe teren propriu, cu 86-103 (25-25,20-19,23-22,18-37), în faţa lui CSU “Bere Trei Stejari” Sibiu • arbitrul Hălmăgeanu s-a dat în spectacol şi are promisă o suspendare serioasă din partea observatorului partidei Atunci când, de regulă, antrenorii de baschet sunt tentaţi să dea vina pe arbitri, când vorbesc de eşecurile echipelor pe care le antrenează, mulţi îi privesc cu compasiune, gândinduse că, în lipsă de altceva, e bună şi această scuză. Aşa au procedat probabil de multe ori, în ultimii ani, fanii ieșenilor, mai ales că Petre Măgurean, de exemplu, găsea mereu în arbitri un ţap ispăşitor. Sâmbătă, în Polivalenţă, suporterii UPA s-au lămurit că nu e vorba doar de folclor în aceste luări de poziţie împotriva arbitrajului ale tehnicienilor ieșeni, ci de o realitate crudă: spectacolul nu e al sportivilor, ci al celor ce poartă, nu ştim pe ce bază, un fluier la gât. Dragan Petricevic îi atenţiona pe cei de la UPA, săptămâna trecută, că jucătorii cei mai buni ai sibienilor sunt... cei doi arbitri (fostul tehnician ieşean s-a convins pe pielea lui, pierzând pe malurile Cibinului cu 67-64), iar acum, ne-am convins ce dreptate avea. Cei doi “fluieraşi” au condus jocul într-un singur sens, pregătind reprezentaţia finală, care avea să se producă atunci când mai erau 16 secunde de joc. în acel moment, la scorul de 86-91, după ce tot meciul fusese dominat de ieșeni, un suporter a aruncat cu o brichetă, care l-a lovit pe arbitrul Mihai Hălmăgeanu. Acesta a căzut ca fulgerat, oferind un spectacol patetic și de prost gust, cu zvârcoleli pe parchet, de parcă primise un glonte în cap şi agoniza... Non-combat total, timp de 16 secunde Meciul s-a întrerupt, dar, la reluare, ieșenii nu au mai vrut să joace, cedându-le mereu mingea adversarilor. Sibienii au profitat din plin de acest cadou şi au înscris coş după coş, în cele 16 secunde, având timp să-şi treacă în cont 12 puncte... Așa a pierdut UPA un meci pe care l-a avut mult timp în mână, dar, când joci 5 contra 7, nu ai ce face... Poate doar observatorul partidei ar putea face ceva, Emil Nicolescu promițând după meci că va întocmi astăzi un raport împotriva brigăzii de arbitri, care a condus “tendenţios şi cu multe greşeli împotriva Iaşului”. Oricum, e tardiv, pentru că punctele s-au dus pe... apa Cibinului. Punctele ieşenilor din acest meci au fost reuşite de: Colesnicov - 23, Murgoci - 16, Andruş - 15, Domescu - 10, Nănescu -9, Anghel - 6, Nicolae - 5, Hyacint - 2. De la oaspeţi, s-a remarcat americanul Clavon, care a înscris nu mai puţin de 50 de puncte. Etapa viitoare, sâmbătă, 13 noiembrie, ieşenii vor evolua în deplasare, la Bucureşti, cu Rapid Isover (aceasta a câştigat surprinzător, sâmbătă, la Cluj, cu 98-89...). George MIREA Radio Iaşi emite şi pe ultrascurte Ieşenii şi cei care locuiesc în preajma judeţului Iaşi pot asculta programele Studioului Teritorial de Radio Iaşi şi în FM, mai precis pe 96,3 Mhz. - Iaşi, şi 90,8 Mhz pentru judeţele Neamţ şi Suceava între orele 6:00 - 22:00. Continuându-şi cu consecvenţă eforturile de modernizare a lanţului de relee locale, aflat în adminstrarea sa şi utilizat de Radiodifuziunea Română, Societatea Naţională de Radiocomunicaţii a pus la dispoziţia Radio Iaşi un emiţător de 10 Kw, prin intermediul căruia emisiunile noastre pot fi recepţionate de locuitorii municipiului Iaşi şi din împrejurimi. Facem precizarea că ascultătorii Radio Iaşi din celelalte zone ale Moldovei pot recepţiona, în continuare, emisiunile pe cunoscuta frecvenţă 1053 Khz - unde medii. Deviza noastră este “lin radio al fiecăruia, un radio al tuturor”. MOZAIK ”Z”, de la zero barat Când a apărut pe firmamentul handbalului feminin românesc, gruparea “Z” a reaprins speranţa în sufletul microbistului ieşean, care încă mai trăia cu amintirea marilor echipe Terom sau, continuarea ei în variantă “pascală”, Aura. Ieşenii au crezut că vor vedea din nou handbal de calitate, deși se mai păcăliseră o dată, atunci când acest sport renăscuse sub oblăduirea Romtelecom-ului. Chiar dacă numele lui Florin Zamfir nu spunea nimic iubitorilor sportului cu mingea mică, faptul că un om de afaceri s-a gândit să facă din nou să vibreze această coardă sensibilă a suporterului ieşean l-a determinat pe acesta să uite că, între Pană, Svedineac sau Enea şi Covaliuc, Cozma sau Avădanei, e o distanţă de la cer la pământ. Doar Florin Zamfir, managerul, antrenorul, doctorul şi psihologul echipei, a crezut în steaua lui “Z” şi a obţinut de la Terom şi de la Federaţie dreptul de a prelua palmaresul fostei mari echipe a Iaşului. Era la începutul sezonului, când “Z” obţinuse două victorii mari în faţa unor... echipe de juniori şi mulţi au trecut cu vederea, dacă ne este permis, această blasfemie, între timp, elevele lui Zamfir şi-au... revenit şi au pierdut meci după meci, unele la diferenţe astronomice. Normal, pentru că, dacă ai în teren nişte curci bete, iar pe antrenoarea Ana Grigoraş-Duceac ai trimis-o la plimbare, nu puteai spera la mai mult. Aşa se face că Zamfir a hotărât să-şi ia jucăriile şi să plece, lăsând Iaşul din nou fără echipă de handbal şi datorii de 50 de milioane la hotelul “Sport”. Mai mult, “mister Z” a mai păcălit o dată publicul, anunţând că echipa sa va reintra pe teren în ultima etapă, cu liderul HC Dunărea Brăila, întâlnirea cu pricina fiind introdusă şi în programul Direcţiei pentru Sport. Numai că, sâmbătă, Zamfir s-a sucit şi meciul nu a mai avut loc. Paradoxal, patronul ieşean chiar şi-a exprimat nedumerirea în legătură cu faptul că presa a anunţat că acest meci se va disputa, cum, la începutul sezonului, se arăta deranjat că presa încearcă să obţină informaţii despre această echipă... Fapt pentru care ne exprimăm satisfacţia că “Z” nu mai există şi sperăm ca, pe viitor, handbalul feminin ieşean, dacă va mai reînvia, să intre pe mâna unor oameni serioşi. Tradiţia şi palmaresul Terom-ului o cer... George MIREA