Flacăra Iaşului, februarie 2005 (Anul 6, nr. 1315-1339)

2005-02-01 / nr. 1315

runt vi/*} j Pagina 7 ■PWWWWWWUti! WSMMMWIUIU B.O.U. „M. ÉMINEZS ÚU” IAŞI Criminalul de la CUB, aproape de sentinţă Primul termen în judecarea lui Ionuţ Ceobanu, de 23 de ani, acuzat că şi-a violat şi ucis sora, pe Ana Maria Ceobanu, de 16 ani, a anunţat ieri un proces de scurtă durată. Ionuţ Ceobanu şi-a recunoscut fapta atât în faţa procurorilor, cât şi în faţa magistraţilor de la Tribunalul Iaşi, iar comisia de expertiză psihitriacă l-a găsit cu discernământ. Deşi ieri magistraţii trebuiau să audieze şi martorii propuşi în acest caz, acest lucru nu sa mai OMU’ CU TEXTU Pe pielea mea se pot fierbe crenvurşti CĂTĂLIN MIHULEAC Deţin o constituţie robustă, astfel încât pot rezista la tot felul de încercări vitrege, prin care viaţa mă testează periodic. De aceea, nu m-am pierdut cu firea când, în miez de iarnă, blocul în care sălăşluiesc a fost debranşat de la încălzirea centrală. Dimpotrivă, în ciuda acestui neajuns, continuu să-mi văd fluierând de treburi, făcând abstracţie de pereţii cu năravuri de aisberg. Doar noaptea, câteodată, îmi vin în minte unele versuri de Bacovia, dar ce e rău în asta, aşa îşi face omul o brumă de cultură. Aşadar, am privit cu maturitate istorică această nouă încercare a vieţii, bucurându-mă că nu-i încă foamete, sifilis în masă ori ciumă bubonică. Ce importanţă are că eroismul mi-este punctat de unele efuziuni de febră, caremi permit să fierb crenvurşti pe epiderma mea? Şi, fiindcă febra se remarcă prin altruism, ea este acompaniată de o tuse planetară, care urcă parcă din stomacul ulceros al vulcanului Vezuviu. Am motive să cred că aici îşi are sorgintea adevărata solidaritate de bloc. Adică, dacă anumiţi vecini nu-şi achită întreţinerea, intrăm de-a valma în spital, şi ăia care plătesc, şi ăia care nu, mai puţin cei care nu. La un moment dat, e cazul să-mi descarc sufletul, nu ştiam câte zile o so mai duc, fiindcă mă simţeam în garsonieră ca-ntr-un iglu. Urechile îmi îngheţaseră, sângele îşi pierduse căldura, înjurăturile mi-erau bocnă, atârnându-mi de buze ca nişte mărgele, însă acum, mă descurc de minune. Ca să îmblânzesc gerul, îmi fac zilnic un foc zdravăn, de tabără, în centrul spaţiului locativ. Este atâta de frumos, chiar romantic, încât puteţi veni şi dumneavoastră, cu soţia sau prietena. Ca să întreţin focul, mai azvârl câte ceva m el. Bunăoară, astăzi mam aruncat în flăcări pe însuşi administratorul de bloc, om de o mare valoare sufletească şi calorică. A ars frumos, neaşteptat de frumos pentru un administrator, şi nu ştiu eu ce se hrănise, pentru că strălucea ca aurul din dantura unui biznismen. Atâta doar, că scotea în permanenţă un sfârâit care mă zgâria teribil la ureche. Dar ce contează o zgârietură, faţă de imensitatea Universului? Vremea va fi rece în cea mai mare parte a ţării, deşi temperatura aerului va creşte uşor în sud-vest și sud. Cerul va fi HHHHHHMMII mai mult botos și pe alocuri va ninge slab. Vântul va sufla ■ere 2°c slab pana la moderat. Pagina 2 Cât costă încălzirea pe ianuarie? Facturile la încălzire pe luna ianuarie vor fi aproximativ egale ,cu cele din luna decembrie a anului trecut. Asta deoarece numărul de gigacalorii produse şi vândute de Centrala Electro-Termică populaţiei a crescut doar cu 1 la sută. "Dacă în luna decembrie a anului 2004 am vândut 100.100 gigacalorii, pentru luna ianuarie 2005 cifra se ridică la 101.000 Gcal", a precizat Ovidiu Mihăiuc, purtătorul de cuvânt al CET Iași. Evaziune fiscală la Protaxi Firma de taximetrie Protaxi dă din nou bătăi de cap inspectorilor ITM Pentru a treia oară în ultimele luni, societatea este acuzată de evaziune fiscală și totuși organele fiscale competente nu au luat nici o măsură. Pagina 4 Viscolul dă peste cap programul lui Poli Deşi antrenorul principal al lui Poli- Unirea, Ionuţ Popa, ar fi dorit ca elevii săi să joace în fiecare zi a acestei săptămâni câte un meci amical, vremea imposibilă CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 1 TAUR din vestul ţării se pare că va zădărnici aceste planuri. SUPLIMENT SPORT 37 516 lei 28 855 lei 393 665 lei Regionala Romtelecom se mută la Bacău Pagina 3 Patru alarme cu bombe în câteva ore Pagina 7 Cresc salariile directorilor şcolari Pagina 4 Patru drumuri naţionale sunt blocate Pagina 6 Unul din zeci ieșeni are 9 ■ .ru probleme cu inima Statisticile realizate de Direcţia de Sănătate Publică Iaşi arată că, în primele 9 luni ale anului 2004, în judeţul Iaşi trăiau peste 63 de mii de hipertensivi şi aproape 25 de mii de persoane cu cardiopatie ischemică. Per total, numărul de bolnavi reprezintă 10,7 la sută din populaţia judeţului Iaşi. Faţă de aceeaşi perioadă a anului 2003, numărul de pacienți a crescut cu peste 15 mii. Pagina 6 , ■vii 5000 LEI ANUL V, rar. 1315. 16. PAGINI MARȚI 1 FEBRUARIE 2005 ISSN1584-5664 Asigurări dubioase la SNFP ..• * . ____ • Uniunea Naţională a Funcţionarilor Publici oferă bonuri valorice de câte 200 de mii de lei tuturor membrilor care încheie contracte de asigurare cu firma Astra • această operaţiune se practică încă de anul trecut, fără a se organiza vreo licitaţie în acest sens • la Iaşi, operaţiunea este dirijată de Elena Ciubotaru, lider de sindicat la DGFPJ • potrivit acesteia, sindicatul nu percepe decât comisionul unui dealer de asigurare, sumă care este distribuită ulterior tuturor salariaţilor Cel mai ieftin IjQ QQQ abonament! Sechestru generalizat Procesul de privatizare prin care au trecut marile unităţi comerciale ieșene s-a dovedit a fi un adevărat dezastru. Aproape toate fabricile din zona industrială sunt la această oră în pragul falimentului, cu datorii uriaşe în contul bugetului centralizat al statului, dar şi către fondul contribuțiilor sociale. Pagina 5 CUTIA CU MAIMUŢE Moşmande peremuiste cu Bouleanu la cotitură Den surse bărboase şi cu mare priză la un dipotat şăf peste peremuişti, care-a fost ceva şi chiar mai mult decât atât, adică patron la Fundaţia Icologistă cu Găoaze (FIG! - n.b.) am aflat de nişte moşmande ce se pregătesc acuma, la o schimbare de cadre tăricene în şpăgi. La mijloc ar fi o schimbare ambuscată de nume a unei fundaţii şcolare ca să se fac verde peste noapte, destul cât nevasta dipotatului Arhanghel Stanici să-şi vâre coada în ceva fonfeţi iuropeni, mânaţi strategic de la Bucureşti. Este vorba de o intervenţie decisivă contra unor favoruri scăpate, ca den greşală, unui ciumeg portocaliu den gaşca premierului Călin Tâmpescu Mârliceanu, adică nişte voturi favorabile în comisia de învăţământ. Din această cauză, am mai auzit că pe dipotatu Stanici îl mai paşte o revoltă internă, pe motiv că lui Iovu Bouleanu i s-a urcat la cap nişte strâncăremi în palmă ca să se facă el prehident de cambudză peremuistă. Rămâne de văzut dacă Stanici s-o mai bucura de şmenul den Bucale... Priapu Terentei umblă cu coţcării Den surse dâmboviţene, PUR şi simplu ticăloşite, am aflat o samă de noutăţi zemoase despre cum îşi face bozonaru rângă un limbist alcoolic, ajuns peste noapte sinator de Bahlui. Este vorba de amanta lui Nuşa Păpuşa (cea cu fofeaza cât uşa! - nb., adică sinatoru curîtar la chefereu, Răducu Terentel, zis şi Priapu cordit. N-o spunem noi, o spun altele care a început să stringă lovele pentru cotizat, cum că Priapu Terentel cere taxe de înscăunare, pe un mercurial de el stabilit, dumpe cum e accesu’ unor foncţii la şpăgi bărboase, lăudându-se că are giru’ presidentului cu ochi albaştri, Dan Boiculescu. Numa că giru’ cu care se laudă Terentel că-l are e o mare guşă. Altfel, am mai aflat că Priapu nostru cordit pregăteşte o coţcăreală cu banii de la Senat, pentru chirie, ca să stea moca la fra-su, iară lovelele să le topească, cum altfel, decât pe rachiu şi cordoabe de lux...