Flacăra Iaşului, noiembrie 2005 (Anul 6, nr. 1549-1574)

2005-11-01 / nr. 1549

Nouă procese pentru o. . . carieră politică în urma scandalurilor financiare legate de activitatea sa de la Salubris SA, şefit de cabinet al prefectului, Valerian Sălăvăstru, a intentat nu mai puţin de nouă procese celor pe care îi consideră responsabili de terfelirea imaginii sale. Pagina 2 ... Pagina 4 ... Bătaie pentru Salubris Funcţia de director executiv al SC Salubris SA a atras trei candidaţi, pe lângă Ioan Apostol, aflat în interimat, înscriindu-se alţi doi ieşeni: Eugen Benea şi Sorin Mihăilă. “Se ştie deja cine va ocupa funcţia de director”, a acuzat indignat Mihăilă, după concurs. 10 plângeri penale împotriva fostului rector de la UMF Carol Stanciu, anchetat de procurori -^=— r-. grp r-yr'-4 • Ilegalităţile comise de profesorul Carol Stanciu în timpul celor două mandate de rector au intrat deja în atenţia Parchetului de pe lângă Judecătoria Iași PE BUNE Natură moartă c-un Relu şi-o Dudă, zice-se “princiar” CRISTIAN SANDACHE Incontestabil, Palatul Culturii are nevoie urgentă de reparaţii capitale, altfel riscând să se prăbuşească la primul cutremur mai serios. Cât timp a fost ministrul culturii (2000-2004), Razvan Theodorescu-Kojak n-a acut nimic pentru acest edificiu simbolic al orașului nostru, în ciuda meseriei sale de bază care e aceea de istoric al artelor. Theodorescu a căutat în schimb să se împroprietărească la greu, primind teren după teren, ceea ce l-a transformat finalmente într-un latifundiar. Acum, organizarea de evenimente mondene cu grad ridicat de vizibilitate pare să fi devenit preferinţa actualei Puteri. Grăbit (ca întotdeauna) să se plaseze în prim-plan, pentru a mai fi văzut de public, guşterul Relu de la Iaşi l-a pus la treabă pe Răducu-mamii cel voinic şi cu mult tamtam au organizat Balul de Caritate menit a ridica fosta capitală a Moldovei pe noi culmi de progres şi civilizaţie. Zis şi făcut. Strălucire, echipaje somptuoase, femei elegante, slăbime de la Bucureşti, ba, chiar şi cuplul politico-pesedist Cioc-Dorneanu care nu putea lipsi de la aşa ceva. Maestru ceremonii a fost (nimeni altul) decât rafinatul Dudă, aşa-zisul prinţ de Hohenzolem-Wehringen, despre care am auzit însă că nu prea ar fi recunoscut ca titulatură de către unii dintre şefii dinastiei. Dudă (îl vom numi aşa) e un fost actor mediocru, care a devenit peste noapte prinţ şi mare spirit reflexiv preocupat (printre altele) şi de scris. în marea lui înţelepciune, Adrian Năstase i-a conferit princiarei dude funcţia de mesager itinerant prin Europa, chipurile tru a susţine cauza României pe lângă ele cancelarii. Duda a primit din partea tatului român o consistentă sumă de bani fvrată lunar, justificată de nevoile sale protocolare şi de reprezentare, şi ilustrul personaj şi-a luat rolul în serios. Priviţi-l cu atenţie, simte că s-a născut a doua oară şi de când s-a născut a apărut în lume cu însennele regalităţii pictate pe ambele urechi. E relaxat, foarte zâmbitor şi mândru de uniforma-i militară de o curăţenie orbitoare. Bravo Dudă! La ce bătălii ai participat şi ce pregătire ostăşească ai, pentru a avea dreptul de a purta uniformă militară? Oi fi vreun veteran de război după ce s-a tratat în secret cu gerovitalul Anei Aslan? Sau, te consideri spiritul lui Carol cel Mare adăpostit în trupul unui cabotin? (pardon- am vrut să spun actor). Propagandiștii actualei puteri se vor bate multă vreme cu pumnii în piepturi arătând că la marele Bal s-au strâns câteva miliarde de lei, iar Relu va mai creşte în înălţime cu vreo trei centimetri, având deja certitudinea că prin venele sale curge sângele albastru al aristocraţilor. Reprezentaţia s-a încheiat. Vor urma probabil altele, cu aceleaşi tam-tamuri, risipă de bani, bucate exotice inaccesibile oamenilor obişnuiţi, creindu-se sentimentul general al sfidării sărăciei celor mai mulţi dintre români. Nu prin pomeni publice anunţate la televizor va fi salvat Palatul Culturii ci prin acţiuni inteligente, concrete şi mai ales discrete... în acest timp, profesorii sunt trimişi la plimbare de către cutare sau cutare guşat din echipa liberală care se crede buricul pământului doar pentru că îşi odihneşte momentan bucile pe un fotoliu parlamentar sau guvernamental. Bogdan Olteanu(cheful de serviciu al lui Tăriceanu-nepotul fostei mari activiste staliniste Ghizela Vass, participant şi el la marele bal) şi-a permis să atragă atenţia nemulţumiţilor din învăţământ să se astâmpăre, în vreme ce cuierul biped al lui Belu- micul Cristi găseşte rezolvarea problemelor din învăţământ în concedieri... la autoconcediați-vă și voi din Parlament, puișorilor! ■.. tvr.ro) Sernea se va menţine rece. Va ploua izolat în va şi Muntenia. Temperaturile minime vor fi rnse între -4 şi 4 grade. Temperaturile maxime vor ninse între 5 şi 15 grade, mai ridicate în vestul ţării. 4°C 15°C Corpul de Control al Guvernului ia la puricat CJ Săptămâna trecută, câţiva inspectori ai Corpului de Control al Guvernului au luat la întrebări conducerea administraţiei publice judeţene ieşene în legătură cu contractele încheiate, pentru derularea programului guvernamental "Laptele și Cornul", între CJ și firma Doma. Cardiologul George Georgescu a trecut AN • A din nefiinţa Ieri dimineaţă, în jurul orei 6, inima prof. dr. George Georgescu, directorul Centrului de Cardiologie din Iaşi, a încetat să mai bată. Steaua nu mai există, a apărut Steaua Creştină Gigi Becali a cesionat ieri palmaresul, istoria şi emblema Stelei către vechea societate a lui Viorel Păunescu. Becali va face un nou club, numit Steaua Creştină, iar teoretic Păunescu sau o altă societate pot reîncepe cu vechea Steaua, dacă au banii. Becali are acum o echipă oarecare, înfiinţată în 2005, cu palmares egal cu zero. El nu pierde locul în Divizia A, care îi rămâne. Becali a făcut acest gest la sfatul avocaţilor săi, pentru a fi sigur că nu îi vor mai fi ceruţi bani de la Fisc pentru datoriile vechii societăţi. SUPLIMENT SPORT CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 1 TAUR 3,6503 Iei 3,0259 lei 46,0027 lei LA FIX Sărbătoare și 9 priveghi Tichie de mărgăritar îi mai lipsea chelboasei noastre urbe... Citiţi în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU FMI a rupt acordul stand-by cu România Pagina 8 CUTIA CU MAIMUŢE Sfântu’ Gângurici şi spălarea păcatelor Ne bate un gând la cap ca să ne călugărim! Am trecut la bănăni de post, am început să ne gândem numa’ la moşmande sfinte şi ne-am lăsat şi bărbile mai bărboase ca de obecei. Dar toate astea, dumpe ce am vădzut cu monoadele noastre o menune menonată: în Căsoiu’ cu Capu’ Pătrat s-a născut un sfânt! E vorba de un dom’ cam galbeior la cap şi la carnetu’ de parted, roşu în bocile obrajilor, da’ focioriu în ceriu’ gorii, carele, adus pe dipotatul Felator pe post de pechenez, se joacă pren Prifectură de-a piticulu’ şi sare la varecile premarilor partidoiului den judeţ. Egzact, de dereftorul prifectural Vali Cucăpăstru e vorba, carele aşa o mentamorfoză ce-a suferit în ultima vreme că-l dipăşeşte pân’ şi pe dipotatul Mobre, cân’ se face den albastre oranj şi envers. Dom’le, pre cât era de rău Cucăpstre înaente, de tremora premarii ca coada cânelui prens de Sarmalubris numa’ la gându’ lui, pre atâta de bon la suflet e acum! Numa’ că mentamorfoza asta n-a apărat chear aşa, den senin, ci la rivelaţia la nescaiva clenchete de câtuşi, carele a început a suna dumpeneşte dosăruri de la Sarmalubris. Şi, mai ales, cân’ Cucăpăstru a început a aronca cu proţese şi plângere în dreapta şi în stânga, doar doar o pita boborel de şmemurile cu gonoaie. Dar de aici pân’ la sfenţenie n-a mai fost decât un pas, fen’că, în lepsă de fonfeţi pentru advocatul care-i face proţesele, Cucăpăstru a început a merge pre la premari şi pre la alţi cleenţi cu bube-n capuri den târg, la care, arătându-le nescaiva dosăruri, le dzice: “T-t-te că-că-căeşti? C-c-cam de c-c-câţi fo-fo-fonfeţi te că-că-căeşti’? Bibi-bine, e-e-ertate-ţi fie pă-pă-păcatele!”. Ear dosărurile despare ca pren menune! Drept pen’ care, de acizi înaente, noi o să- l reconoaştem ca sfânt, o să-i aprendem o lumănare şi o să-l trecem şi în calendar, cu următorul nume: Sfântu’ Gângurici... .Ce smen învârte Bombănescu cu Gioni Ţopa? încă una scurtă dispre un smen encepeent între jupânul fotbalietarilor den pre stadeonu’ den Popou, mustăciosul Gioni Ţopa, şi tartorul fiarelor ruginite, senonim la freza de sumpt nas, Costică Bombănescu de la Cur-Beton. Dom’le, acu’ vreo doo dzile, pre la chioşcu’ de petroluri OM-Videa den Păcurari, aşa ce se mai trăgea de şereturi şi se pupa pe mustăţi Ţopa cu Bombănescu, de-am dzis c-aşa un amor ghebos nu poate ca să se fondeze dicât pre o potrevire de caracter şi de fonfeţi. Da’ mai videm...