Flacăra Iaşului, ianuarie 2006 (Anul 7, nr. 1598-1621)

2006-01-04 / nr. 1598

/ B.C.U. "M. EMINESCU" IAȘI ^ PECU Anul Ciolanului Deşi a urmat imediat alegerilor generale, 2005 a fost un an neaşteptat de agitat pentru viaţa politică ieşeană. Rivalităţi, frustrări, acte de lăcomie, demisii, acuzaţii, scandaluri, tensiuni, conflicte, aranjamente, alianţe - toate acestea au colorat puternic anul politic 2005... Pagina 2 ... Pagina 8 Biruri tot mai mari Pentru ieşeanul de rând, aderarea la UE înseamnă preţuri mult mai mari decât în prezent, dar şi o povară fiscală greu de suportat, având în vedere că salariile vor rămâne pe loc o bună perioadă de timp. LA FIX Să mai bifăm un an, un ban Băi, nu mai staţi la pomană. Viaţa asta nu este făcută din pomeni... Citiţi în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU 0,5/5000 LEI ANUL V, nr. 1598, 8 PAGINI MIERCURI 4 IANUARIE 2006 Bucureștenii vin să ancheteze cazul Larisa Chelaru Se lasă rău la IJP Iași! 5 • Ofiţerii Direcţiei de Inspecţie Internă a Inspectoratului General al Poliţiei (IGPR) se vor afla astăzi la Iaşi pentru a elucida modul în care a fost condusă ancheta de polițiştii ieșeni ISSN 1584-5664 PE BUNE DOBRE PRIMAR! CRISTIAN SANDACHE Ptiu, drace! aş adăuga acum, ca muşcat de streche şi iată de ce: în 2000 am făcut parte din echipa de campanie a aceluiaşi Traian Dobre, care a rezistat lui Simirad până în turul al doilea, obţinând aproape 43% din voturile ieșenilor. Atunci credeam că Dobre-primar ar putea fi o alternativă infinit mai fericită la modelul Simirad, seducător prin maniera de comunicare, dar lipsit de realizări spectaculoase în planul dezvoltării urbei de pe Bahlui. Vândut ca la târgul de vite de către Ion Solcanu, pe altarul intereselor de ultim moment pesedisto-simiradeşti, bietul Dobre a luptat cu eroism, dorind din suflet să fie noul primar social-democrat al Iaşului. Nu s-a putut, complotul fiind mult prea puternic, iar el mult prea naiv. Am suferit sincer atunci, văzând în Traian Dobre ceea ce şi pare la o primă ochire, un tip aspru, dar energic, cu alură de lider autoritar, care doreşte să-şi concretizeze ambiţiile-i de manager spre binele prostimii. Treptat, am început însă să-l observ mai atent şi părerea mi s-a schimbat: domnul Dobre este un egoist teribil care judecă totul în funcţie de interesele sale. Cinic, fără mamă şi fără tată, de un orgoliu maladiv, bolnav de putere într-o manieră care (cred) este cu mult mai patologică decât "stilul Solcanu". Dorința sre de a fi mereu lăudat şi aprobat, furiile teribile ce-l cuprind ori de câte ori este contrazis ori înfirmat, ar să fac să cred că în ipotetica postură de primar ar reprezenta o nenorocire pentru Iaşi. Nu-i contest energia, dorinţa de afirmare, anumite idei (probabil preluate) privind pomparea untor fonduri la vistieria oraşului. Cred însă că e, un personaj imprevizibil şi VREMEA mult prea orbit de cultul propriei sale personalităţi pentru a fi şi un bun primar, îl prefer aşadar pe vicleanul ochelarist Gheorghe Nichita, mai tânăr şi mai puţin influenţat de tezele ideologice specifice Comisiei de Control Muncitoresc din anii 80', acolo unde taica Dobre a combătut cu patos revoluţionar în vremea lui nea Ceaşcă. Nu-l pot uita pe acelaşi domn (extovarăş) Dobre, cum se lăuda pe holurile Palatului Parlamentului cu rolul său esenţial de lobbyst european în favoarea intereselor româneşti. Odată ne-a povestit câtorva colegi cum dăduse domnia sa o serie de interviuri unor televiziuni străine, și chiar am crezut povestea, pentru ca ulterior să aflăm că totul fusese o gogoașă. Era convins că e un adevărat talent în sfera politicii externe, după cum, și în sfera economică nu obosea niciodată, precizând că domnia sa este "doctor" în economie şi autor de cărţi... Te apucă bîţul... Aflând sussemnatul despre dorinţă d-lui Dobre de a ne ferici pe noi, ieşenii, cu o nouă candidatură la Primăria Iaşului, mă declar din start primul care nu-l voi vota, dacă vom fi sănătoşi şi vom ajunge s-o vedem şi pe asta. PNL Iaşi ar face o mare greşeală acceptând ca sub flamura liberalismului să candideze un personaj care se făcea preş la picioarele lui Johnny Cioc şi care nu avea niciodată curajul să-l contrazică fie şi formal, deşi îl detesta sincer... Mai bine s-ar gândi PRM Iaşi să-l antreneze pe bine hrănitul, dar infinit mai umanul Ioan Haraga pentru acest post (oricum, n-ar avea nici o şansă), dar respectivul şi-a trecut în cont un superb gest de omenie ce nu poate fi decât aplaudat: acela de a înfia un biet copilaş abandonat câineşte pe un câmp. Ori, din câte ştiu, domnul Dobre a izgonit o biată femeie din perimetrul COMAT-ului. (Asta dacă nu cumva, un anumit ziar din care am aflat acest lucru, nu a minţit. Dar, nu prea cred s-o fi făcut...) In jumătatea de sud a ţării ceml va fi noros, temporar vor fi precipitaţii predominant sub formă de ploaie, iar izolat cantităţile de apă acumulate vor fi însemnate. La munte, la altitudini mai mari de 1500 m, va predomina ninsoarea. Vântul va sufla slab până la moderat, cu unele intensificări în sud-est. (www.tvr.ro) • •• Ziua -4°C 10°C Pagina 4 ... învăţământul preuniversitar a depăşit un an reuşit . “Educaţia trebuie să fie traseul principal al devenirii şi formării cetăţeanului, dar şi un spaţiu al cunoaşterii spre care acesta se poate întoarce oricând”. Acesta a fost principiul după care conducerea Inspectoratului Şcolar s-a ghidat în 2005, astfel încât să realizeze o bună coordonare a învățământului preuniversitar ieșean. Naşteri şoc la 59 Maternitatea “Cuza-Vodă” Două serii de tripleţi, o pereche de siameze, cele mai multe naşteri din ultimii cinci ani, cazuri deosebite, dar şi multe abandonuri. Iată doar câteva dintre cele mai importante evenimente care au “marcat” activitatea medicală din anul 2005 la Maternitatea “Cuza-Vodă”. Anul trecut a debutat cu un caz extrem de deosebit, care a șocat toate cadrele medicale... Pagina 6 ... Poli Timişoara vrea un “careu de asi” 9 de la Dinamo Bomba noului an, dinamoviştii Dănciulescu, Pleşan, Moţi şi Vlad Munteanu la Poli Timişoara, a fost dezamorsată de patronul bănăţenilor, Marian Iancu, care a afirmat că în mandatul lui Hagi pe Bega nu va mai CURS VALUTAR fi loc de “bisericuţe”. Transferul celor patru jucători, la pachet, este negat şi de Giovani Becali. Cel mult Pleşan ar putea ajunge pe Bega. Pagina 7 ... ________________________________________________________________ 1 EURO 1 USD 10 AUR 3,6765 lei 3,0930 lei 51,7693 lei Bombă cu foste doamne Gângurici ticăie la prifectură O altă moşmandă bărboasă ne-a agiuns la cercei pe când ne pregăteam toaletele pentru masa de Revelion. La pomana făcută suratelor den presă la cambodza den centru a chelnerului Costică Henţa, prifectul mardei Răducu Ţeparu s-a destăinuit pe el despre o bombă cu neutroni care le ticăie sumpt buci leberalilor. La mijloc ar fi vorba despre o mişcare ticăloşită pre care premarele Gigi Robinet şi viţăpremarele sensei Prostel Acăscăliţei o pun la cale de mai multă vreme. Cică în răzbelul dintre Prefectură şi Palatu Roznovan vor fi scoase la bătaie fostele neveste ale finului de Felator, pe nume Valică Ducăpăstru’ zis şi Gângurici. Adică, Gigel şi Prostel încearcă s-o convingă pe una din fostele doamne Gângurici să deguşeze în presă mardelile care le încasa de la Valică. Iar ca sumpliment de viteză, să dzică şi despre şpăgile şi mânărelile pe care Ducăpăstru le-a pus la cale la Sanlubriz. Cum pe cum se bucura prifectu' am înţăles că deodată fosta doamnă Gângurici n-a pus botu' la propunerea lu' Gigel şi Prostel. Da' cum foncţia şi lovelele de la Cyta Dyn nu sânt de lepădat, n-ar fi de mirare să aflăm noi enformaţii despre Ducăpăstru. Laurence Lache şi-a tras gipan. Da' nu mai are lovele de donaţii . Dom'le, taman când încercam să ne revenim din mahmureală dum pe sărbătoarea de Revelion, am premit pe firul scurt câteva veşti cu stropi dinspre cambudza pedemuistă den târg. Cică, de pe urma afacerilor gheboase şi cu miros de petrol făcute cu mafia pesedistă, pedemuistul Laurence Lache şi-a schimbat motorizarea, de la o vreme plinbându-şi fesele într-un gipan nou de vreo cinj'de mii de coco. Nunta că lovele den lovele făcute de când dimocraţii marinelului Basexu se egzistă la putere, Lache a uitat să plătească taxa de protecţie la partidei. Nunta că s-a făcut de tăt râşu taman în ajun de sărbători, pe când dimocraţii eşeni se pregăteau de o colectă pentru sinistraţi. Mai precis, Lache n-a făcut o donaţie de cinci sute de mii de lei, motivând că s-o uitat portofelu' acasă. Acuma, că o fi rămas calbec dum pe ce şi-o tras gipan ori n-o fi vrut de frică că o pleca eminenţa magraonică Costică Sultan cu ei acasă nu ştim. Dacă o fost trecut pe o listă neagră am premit deja confirmarea... 507000 lei pe lună