Flacăra Iaşului, iunie 2006 (Anul 7, nr. 1724-1749)

2006-06-29 / nr. 1748

Fotbal, Cupa Mondială Generaţia lui Zidane nu încă ultimul cuvânt ✓ Spania - Franţa 1-3 (1-1) Marcatori: David Villa (28 - penalty), respectiv, Frank Ribery (41), Patrick Vieira (83), Zinedine Zidane (90+2). Hanovra, “AWD Arena”: 43.000 spectatori; 17 grade Celsius. Arbitri: Roberto Rosetti, la centru; Cristiano Copelli, Alessandro Stagnoli, arbitri asistenţi (toţi din Italia). Statistica oficială FIFA: şuturi: 7-9 (pe poartă: 2-5); faulturi: 29-23; camere: 8-5; offf-side-uri: 2-8; posesia mingii: 61%-39%. Omul meciului: Patrick Vieira (Franţa), Franţa şi Spania au jucat marţi seară un meci frumos în optimile de finală ale Cupei Mondiale, în “sferturi” merg francezii, care au revenit de la un gol dezavantaj şi au câştigat cu 3-1, bomboana pe tort fiind pusă în final de Zidane. Spania a deschis scorul prin David Villa (28 - penalty), dar Franţa a egalat înainte de pauză, prin Frank Ribery (41), despinzându-se pe Final, graţie reuşitelor lui Patrick Vieira (83) şi Zinedine Zidane (90+2). Prima fază de gol a meciului aparţine spaniolilor, dar lovitura liberă a lui Pemia, de la circa 30 de metri, trece puţin pe lângă vinciul porţii lui Barthez (30). Henry (12) răspunde cu un şut, din afara careului, fără probleme pentru Casilllas. Franţa ratează o dublă ocazie de gol în min. 22, când Ribery şi Vieira nu ajung la mingea centrată de Henry. Spania deschide scorul dintr-un penalty scos de fundaşul Pablo (faultat de Thuram) şi transformat de David Villa: 1-0 (28). Ibericii au o posesie mai bună, dar primesc gol când apărarea greşeşte pasul la off-side, iar Ribery, lansat de Vieira, scapă singur şi înscrie după ce îl driblează şi pe Casillas: 1-1 (41). La reluare, Spania continuă să exceleze la capitolul posesie, dar francezii rămân periculoşi, iar Malouda scapă singur (pasă Zidane) şi încearcă săîl lobeze pe Casillas, însă portarul lui Real Madrid salvează golul (52). Acţiunile spaniolilor se opresc constant în barajul apărării franceze, în timp ce “Les Bleus” par mai periculoşi, prin tactica lor de aşteptare. Norocoasă, Franţa dă lovitura în min. 83 prin Vieira, care reia cu capul la colţul scurt, după centrarea lui Zidane, deviată nefericit de Xabi Alonso: 1-2. Victoria naţionalei lui Domenech este parafată în ultimele secunde ale întâlnirii de Zidane, la capătul unui contraatac: 1-3 (90+2). Astfel, Spania nu reuşeşte nici la ediţia din acest an a CM să facă o performanţă, deşi începuse excelent turneul din Germania, cu un 4-0 în faţa Ucrainei. Ibericii lăsaseră impresia că vor câştiga întâlnirea fără probleme, dar apoi au lăsat garda jos, iar francezii au profitat. Franţa a făcut poate cel mai bun de până acum la CM 2006, dar fără a juca spectaculos sau a se ridica la nivelul formaţiei care cucerea titlul mondial în 1998 şi cel european din 2000, în sferturile de finală, Franţa va întâlni Brazilia, într-o reeditare a finalei CM 1998, când selecţionata din şi-a spus Hexagon învingea cu un neverosimil 3-0. Meciul de la Hanovra a fost o aniversare tristă pentru Raul, care a împlinit 29 de ani în ziua meciului. Campioana mondială are noroc de Ronaldo Brazilia - Ghana 3-0 (2-0) Marcatori: Ronaldo (5), Adriano (45+1), Ze Roberto (84). Dortmund, “Westfalenstadion”: 65.000 spectatori; 16 grade Celsius. Arbitri: Lubos Michel, la centru; Roman Slysko, Martin Balko, arbitri asistenţi (toţi din Slovacia). Cartonaş roşu: Gyan (81). Statistica oficială FIFA: şuturi: 11-18 (pe poartă: 10-7); faulturi: 18-24; camere: 3-4; off-side-uri: 5-4; posesia mingii: 48%- 52%. Omul meciului: Ze Roberto (Brazilia). Brazilia nu s-a întrebuinţat prea mult marţi cu Ghana, scor 3-0, chiar dacă formaţia africană şi-a depăşit condiţia şi a arătat un fotbal bun şi spectaculos. Mai un arbitru, mai un Ronaldo, şi a ieşit o calificare în sferturile de finala. Campioană mondială en titre, Brazilia, la fel ca şi o altă favorită a acestui turneu final, Italia, a beneficiat de un arbitraj european “ca la carte”, mai mult decât favorabil, cel de-al doilea gol al sudamericanilor fiind marcat după un off-side extrem de clar... Doar cinci minute au fost necesare pentru deschiderea scorului de către Brazilia: lansare superbă a lui Kaka pentru Ronaldo, atacantul lui Real Madrid evita pasul la off-side, scapă singur spre poartă, trece printr-o “bicicletă” de goalkeeper-ul Kingson, şi înscrie: 1-0 (5). Prima fază de poartă finalizată a africanilor este consemnată în min. 19, când Draman trage de la mare distanţă, iar Dida respinge peste poartă, cu lejeritate. Ghana are o perioadă bună de joc, iar Amoah trage puţin pe lângă poartă de la 15 metri (24), la o nesincronizare a apărării braziliene. Acelaşi Amoah trage din careu, fără o forţă deosebită, iar Dida reţine (29). Ronaldinho trage prin surprindere la colţul scurt, după un corner, iar portarul Kingson respinge (30). Gyan, talonat de Emerson, trimite peste poartă, din colţul careului mic (35). Ghana are o şansă uriaşă de gol, prin Mensah, liber la câţiva metri, dar lovitura sa de cap trimite minge în piciorul portarului Dida (42). Cu toate că Ghana a dominat prima repriză, Brazilia este cea care înscrie, la capătul unui contraatac, prin Adriano, care a reluat în poartă din poziţie de off-side centrarea lui Cafu: 2-0 (45+1). în prima parte a meciului, Brazilia s-a mulţumit cu un joc de aşteptare, speculativ, acceptând dominarea africanilor, iar pe contre a fost letală. Ghana domină şi începutul reprizei secunde, dar prima ocazie clară de gol aparţine Selecao, când Ronaldinho îl găseşte excelent pe Roberto Carlos în careul ghanez, iar jucătorul lui Real Madrid trage în portar (57). După eliminarea lui Gyan (pentru simulare), Ze Roberto înscrie și al treilea gol al Braziliei, asemănător cu primele două, pas dejucat la offside: 3-0 (84). Finalul este mai palpitant, iar Ronaldo este aproape de a realiza dubla (88), dar se opune portarul Kingson. Dida e şi el la post la şuturile lui Tachie-Mensah (88) şi Pantsil (89). Cafu, în poziţie de offside nesemnalizată, trage în Kingson (90), care salvează şi în faţa lui Juan (90+3). O calificare normală, obţinută la pas, fără a forţa, dar campioana mondială a rămas din nou datoare la capitolul spectacol. Ghana are meritul că nu a cedat nici un moment, a atacat tot timpul, a dominat teritorial Brazilia, și-a creat câteva ocazii de gol, dar a dat dovadă de naivitate, atât în apărare, cât și în atac.