Flacăra Iaşului, noiembrie 2007 (Anul 8, nr. 2157-2174)

2007-11-02 / nr. 2158

EVENIMENT S-a schimbat macazul la CFR Călători Anchidin revine în locul lui Axinia • începând de ieri, la conducerea regionalei CFR de Călători a revenit Dumitru Anchidin • Constantin Axinia, cel care a fost schimbat, susţine că acesta este trocul dintre PNL şi PSD în urma votului împotriva moţiunii de cenzură a senatorului Ion Solcanu In cursul zile de ieri, directorul CFR Călători, Constantin Axinia, membru PD, a fost înlocuit cu fostul membru PSD şi fost director pe vremea guvernării Năstase, Dumitru Anchidin. Pe data de 23 octombrie, Dumitru Anchidin a trimis o adresă Directorului General al SNTFC Călători în care spunea "Subsemnatul Anchidin Dumitru, salariat Sucursala Regională CFR Iaşi, în cadrul diviziei Trafic, Serviciul Reglementări Acces Infrastructură, funcţia Şef Serviciu, cu o vechime la CFR de 18 ani, rog a binevoi să-mi aprobaţi angajarea la SNTFC CFR Călători pe un post confonn pregătirii". Cererea lui Anchidin a fost făcută în perioada în care Constantin Axinia intrase în concediu medical, deoarece are probleme de sănătate. Pe data de 31 noiembrie, Anchidin Dumitru a revenit cu o cerere la adresa directorului general. " ...rog a binevoi să aprobaţi (în confomiitate cu decizia forurilor superioare) detaşarea mea în baza art.45,46 şi 47 din Codul Muncii începând cu data de 01.11.2007 la SNTFC CFR Călători SA, regionala Transport Feroviar de Călători Iaşi în funcţia de Director Regional, cât timp titularul postului se află în incapacitate temporară de muncă, umând ca numirea mea pe postul de Director Regional să se realizeze la data când titularul postului iese din incapacitate temporară de muncă", cerea Anchidin, Directomlui General, înlocuirea lui Axinia a fost făcută în condiţiile în care acesta se afla în concediu medical, având probleme de sănătate. Axinia nu renuţă foarte uşor Constantin Axinia a aflat vestea că scaunul său a fost preluat de Dumitru Anchidin în timpul dezbaterii strategiei de dezvoltare a Iaşului. Cuhnea ironiei, când în calitate de consilier local a luat cuvântul pentru a discuta pe marginea strategiei, preşedintele de şedinţă, Vasile Dumitriu i s-a adresat democratului Axinia "aveţi cuvântul domnule director". Numai că Axinia tocmai fusese anunţat telefonic cu câteva minute înainte că nu mai este director. Constantin Axinia susţine că aceasta este plata făcută de PNL pentru PSD în urma votului împotriva moţiunii de cenzură a senatorului Ion Solcanu. "Am fost sunat astăzi şi mi s-a adus la cunoştinţă că atribuţiile mele au fost preluate de domnul Anchidin. Am să rămân în concediu medical pentru a-mi rezolva problemele de sănătate după care mă voi întoarce la birou pe funcţia mea pentru că nu pot să accept să mă întorc ca un simplu angajat al CFR. Faptul că l-au numit pe Anchidin în locul meu demonstrează trocul făcut între PNL şi PSD. Senatoml Solcanu a votat împotriva moţiunii de cenzură pentm a mai câştiga nişte instituţii şi una dintre ele este aceasta pe care o conduc eu. Iată că s-a ajuns ca liberalii să pună la conducere un individ care a fost dat afară tot de ei", a declarat ieri Constantin Axinia. "Şi ce dacă am revenit la conducerea CFR Călători" Dumitru Anchidin a fost membru PSD Iaşi. Din cauza indisciplinei de partid acesta a fost exclus din partid. Surse din cadrul PSD susţin că Dumitru Anchidin este acum mebu PSD Bacău. Dumitru Anchidin nu a negat că ar face parte din cadrul altei filiale numai că refuză să facă public, deoarece se află în proces cu președintele PSD Iași, Gheorghe Nichita. Acesta l-a dat afară din partid, însă Anchidin vrea să revină în Consiliul Local Iași. Până atunci, a revenit în fotoliul de la CFR Călători. "Am făcut cerere pentru că pregătirea mea este pentm acest post. Am mai fost la conducerea CFR Călători şi nu văd care e problema dacă o conduc din nou. Nu înţeleg de ce se tot pune accent pe faptul că a fost făcută o înţelegere între senatorl Solcanu. Am făcut cerere şi mi s-a aprobat", a declarat iritat, Dumitru Anchidin. Surse neoficiale din cadrul ministerului Transportului susţin că Ludovic Orban îl regretă pe Axinia, dar a trebuit să facă schimbarea cu Anchidin deoarece a promis acest lucru. „ Reamintim că democratul Constantin Axinia a ocupat funcţia de Director General al Companiei Naţionale de Căi Ferate Române din august 2006 până în aprilie 2007, când a fost schimbat din funcţie de ministrul Transporturilor Ludovic Orban, care susţinea la acea vreme că prestaţia lui Axinia a fost bună, dar este nomal să îşi aducă oamenii din echipa sa. Acum, în 2007, s-a ajuns ca după ce liberalii l-au schimbat pe Anchidin Dumitru din funcţia de director la CFR Călători, tot liberalii să îl numească în această funcţie. După schimbarea macazului de la Călători Iaşi urmează să apară luminiţa de la capătul tunelului şi la Inspectoratul Şcolar Judeţean, tot pentru un fost membru PSD, exclus din partid. Loredana POPOVICI O viaţă pierdută, două salvate două persoane au primit câte un rinichi nou în urma ultimei prelevări de organe realizate la Iaşi în cursul serii de miercuri Medicii specialişti au reuşit din nou să dea speranţe unor oameni încercaţi de o grea suferinţă. Moartea prematură a unei femei, de 54 de ani, s-a transfomnat în viaţă pentru alte două persoane. Femeia a intrat în moarte cerebrală în cursul serii de marţi, iar familia ei şi-a dat acordul pentru prelevarea de organe, înţelegând importanţa vitală a acestui gest. Miercuri dupăamiază, o echipă de opt medici ieşeni şi bucureşteni au realizat o nouă prelevare la Clinica a IlI-a Chirurgie de la Spitalul "Sf. Spiridon". Iniţial, specialiştii sperau să poată utiliza ficatul şi rinichii donatoarei. Cordul nu putea fi transplantat din cauza vârstei celei aflate în moarte cerebrală. "Analizele de laborator au evidenţiat modificări histologice ale ficatului, astfel încât acesta nu a putut fi transplantat. Un rinichi a fost transportat la Spitalul "C.I. Parhon" Iaşi, în timp ce al doilea a fost trimis la Bucureşti, la Institutul Fundeni", a precizat dr. Diana Cimpoeşu, purtător de cuvânt la Spitalul "Sf. Spiridon". La Spitalul "C.I. Parhon", o fată de 17 ani a primit astfel o nouă şansă la viaţă. Adolescenta depindea de mai mulţi ani de dializă pentru a rămâne în viaţă şi a fost compatibilă cu donatoarea. Transplantul a fost realizat la scurt timp de la prelevare, iar intervenţia a decurs fără probleme majore. (S.C.) GONMSTAL executa lucrări de construcţii şi amenajări interioare Ieși contact: 0740330W EURO GROUP str. RAMPEI 9A la tel/fax: 0232.259.790 învelitori, şarpant tamplane C confecţii mi Vínerí 2 NoiEMbiíiE 2007 Ca-n Evul Mediu Chirurgie fără anestezie • la Spitalul "Sf. Spiridon", Clinica de Oftalmologie nu are aparat de anestezie pentru efectuarea unor intervenţii chirurgicale complexe • alte două clinici deţin aparate vechi de peste 25 de ani Intr-un sistem sanitar care se vrea european, unele spitale de top se confruntă cu probleme de necrezut. Este cazul Spitalului "Sf. Spiridon" din Iași, care are nevoie de câteva aparate medicale indispensabile pentru buna desfăşurare a actului medical. De exemplu, la Clinica de Oftalmologie a unităţii sanitare nu există niciun aparat de anestezie. Folosit în intervenţiile chirurgicale complexe, acesta dozează anestezicele pentm a le pennite medicilor să opereze fără probleme. "Nu am întâmpinat dificultăţi majore, pentm că, de obicei, ne bazăm pe anestezia locală. Totuşi, am avea nevoie de un asemenea aparat pentm intervenţii în cazul copiilor sau pentm intervenţii complexe", a explicat dr. Camelia Bogdănici, medic în cadrul Clinicii de Oftalmologie şi director medical al spitalului. La Clinica ORL şi la Clinica de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială, în schimb, chiar dacă există aparate de anestezie, acestea sunt vechi de peste 25 de ani. "Nu este vorba că nu ar fi bune. Totuşi, având în vedere vechimea lor, se strică mai des şi sunt mai nesigure. Am trimis adrese la Ministerul Sănătăţii pentm a rezolva aceste probleme şi am fost anunţaţi că, pentm moment, vom primi un aparat de anestezie nou doarpentm Clinica de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială, iar asta până la sfârşitul acestui an", a precizat Ioan Bârliba, managerul Spitalului "Sf. Spiridon". Un aparat de anestezie costă între 25 şi 30 de mii de euro. (S.C.) Bulibăşeală pe 25 noiembrie Votul în secţii diferite ridică probleme la Iaşi Preşedintele României a aprobat, pe 24 octombrie, decretul pentm organizarea unui referendum naţional pe 25 noiembrie pentm consultarea populaţiei în privinţa introducerii votului uninominal pentm alegerea membrilor Parlamentului României. Guvernul a adoptat miercuri cinci acte nonnative prin care se reglementează detaliile tehnice de organizare a referendumului. In temmen de trei zile de la intrarea în vigoare a prezentului act nonnativ se va stabili comisia tehnică județeană, ce va fi reglementată prin ordin al prefectului Nicuşor Păduraru. Ministerul Internelor şi Reforiei Administrative va tipări buletinele de vot şi le va distribui Prefecturii pe baza datelor oferite de Evidenţa Populaţiei. Membrii birourilor electorale de circumscripţie judeţene, şi ale secţiilor de votare beneficiază de o indemnizaţie de 50 de lei pe zi, iar statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participă la efectuarea operaţiunilor generate de desfăşurarea referendumului, pe lângă aceste birouri primesc o indemnizaţie de 35 de lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate. * Probleme cu personalul pentru secţiile de votare La Iaşi, peste 660 de mii de ieșeni au drept de vot. Listele vor fi finalizate pe 10 noiembrie. Faptul că se vor desfăşura două rânduri de semtin va ridica la Iaşi, pentm că se pune serios problema forţelorde ordine. "Aşteptăm o notificare de la Guvern, dar va fi o problemă cu forţele de ordine şi cu personalul pentru secţiile de votare. Aşteptăm dispoziţiile Guvernului cu privire la organizarea referendumului, pentm a vedea cum ne organizăm", a declarat Emanoi Arhip, purtătorul de cuvânt al Prefecturii. (L.P.) Un nou Mozart... al şpriţului Beat criţă la cinci ani Un băieţel de cinci ani, din Trifeşti, a fost adus la spital în stare de ebrietate. Profitând de lipsa de interes a părinţilor, copilaşul a băut destul de mult vin pentm vârsta sa. Când au văzut că se comportă ciudat şi că a început să i se facă rău, părinţii au decis să îl aducă la spital. Nu mică le-a fost mirarea medicilor de la Spitalul de Copii "Sf. Maria" atunci când au văzut că analizele indicau că băieţelul avea o alcoolemie de 1,66 grame de alcool la litru. "Pentm că avea glicemia foarte mică, i S-a administrat imediat glucoză, iar starea lui s-a ameliorat rapid. Totuşi, având în vedere vârsta şi posibilitatea apariţiei unor complicaţii, va rămâne internat pentm supraveghere", a precizat dr. Cătălina Ionescu, purtător de cuvânt la Spitalul de Copii "Sf. Maria" Iaşi. (S.C.) IACA POZA