Flacăra Iaşului, mai 2008 (Anul 8, nr. 2297-2320)

2008-05-10 / nr. 2302

SÂMBĂTĂ, 10 mai 2008 PR*********** încă un bazin la Ştrandul Municipal Municipalitatea ieșeană a organizat ieri o licitaţie in vederea extinderii Ştrandului Municipal prin construirea unui alt bazin. Pentru construirea bazinului, care va avea o lungime de 75 de metri şi o lăţime de 25 de metri, au ofertat firmele Moldoconstruct, care a cerut 3,5 milioane lei, şi Impex Amicii, în consorţiu cu Expres Construcţii, care a solicitat 2,8 milioane lei. "Una dintre cele două firme a avut o ofertă mai mare decât prevederea noastră bugetară, de 3,3 milioane lei, drept pentru care se va trece la verificarea ofertelor tehnice ale celeilalte firme, pentru a vedea dacă acestea corespund prevederilor caietului de sarcini, în vederea adjudecării licitației", a declarat Andrei Trofor, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași. Noul bazin va fi construit între terenurile de tenis şi clădirea administrativă din complexul Ştrandului Municipal din zona Cicoarei. (N.P.) Autobuze RATP până la Ciurea De luni, locuitorii comunei Ciurea şi Lunca Cetăţuii vor avea legături directe de transport până în Copou, Dacia şi Tătăraşi. Regia Autonomă de Transport Public (RATP) şi Unistil SRL pun astfel în aplicare o Hotărâre a Consiliului Local din luna martie, privind prelungirea traseelor 41, 44 şi 27 până la blocurile din Lunca Cetăţuii. Călătorii vor putea ajunge la Iaşi cu 1,5 lei pe toate cele trei trasee de autobuz, în schimb, abonamentele RATP nu vor fi valabile decât până la ieşirea din oraş, respectiv staţia de la CUG II. Locuitorii din Ciurea vor avea la dispoziţie 4 autobuze pe oră din partea RATP pentru traseul 41, iar din partea Unistil vor circula câte 2 mijloace de transport pe rutele 44 şi 27. Pe traseele 44 şi 27 puse la dispoziţie de Unistil SRL se va circula doar cu bilete valabile pe rutele Ciurea-CUG II-Dacia, respectiv Ciurea-CUG II-Tătăraşi. (I.M.) E.ON condamnă afişajul electoral Compania E.ON Moldova Distribuţie s-a declarat împotriva lipirii afişelor electorale pe elementele instalaţiilor sale. Reprezentanţii companiei susţin că acoperirea indicatoarelor de avertizare de pe stâlpi, firide de branşament sau posturile de transformare duc la pericole iminente pentru cetăţeni. De asemenea, lipirea afişelor creează probleme şi instalatorilor atunci când se produce o întrerupere, pentru că, pe lângă indicatoarele de avertizare sunt inscripţionate şi elemente de identificare, precum tipul instalaţiei, sursa din care este alimentată şi tensiunea la care funcţionează. "Solicităm instituţiilor care răspund de respectarea regulilor privind afişajul electoral să ia măsurile legale prevăzute de lege pentru stoparea afişajului pe instalaţiile electrice şi pentru îndepărtarea afişelor deja amplasate în mod ilegal. Deşi, în cazul producerii unor accidente, responsabilitatea revine celor care au dispus lipirea afişelor, E.ON Moldova Distribuţie atrage atenţia celor implicaţi în campania electorală că trebuie să respectăm dreptul cetăţenilor la informare în scopul prevenirii accidentelor ce se pot produce", se arată într-un comunicat de presă al E.ON Moldova Distribuţie. (I.M.) www.flacarais.ro FLACĂRA LAȘULUI 2 Trei mari evenimente la Iaşi Săptămâna Direcţiei de Cultură • săptămâna viitoare, la Iaşi se vor desfăşura trei mari evenimente culturale: Congresul Internaţional de Bizantinologie, Congresul Naţional de Heraldică şi Genealogie şi Sesiunea Anuală de Rapoarte Arheologice La Iaşi, săptămâna viitoare va sta sub semnul culturii. Direcţiei Judeţeană pentru Cultura, Culte şi Patrimoniul Cultural Naţional (DJCCPCN) Iaşi va sprijini organizarea a trei mari evenimente din acest domeniu: Sesiunea Anuală de Rapoarte Arheologice, Congresul Naţional de Heraldică şi Genealogie şi, nu în ultimul rând, CongresulInternaţional de Bizantinologie. "Sunt trei mari acţiuni la care noi suntem parteneri şi participăm financiar şi logistic. Sunt evenimente extrem de importante. Cred că putem spune că săptămâna viitoare stă sub semnul Direcţiei de Cultură", a declarat Vasile Munteanu (foto), directorul DJCCPCN Iaşi. Mai precis, Sesiunea Anuala de Rapoarte Arheologice va avea loc în perioada 13-17 mai şi se va desfăşura la Palatul Culturii. La eveniment sunt aşteptaţi să participe 250-300 de arheologi din întreaga ţară. Congresul Naţional de Heraldică şi Genealogie va avea loc în perioada 15-17 mai şi va avea ca tematică cele două mari aniversări ale Iaşului: 600 de ani de atestare documentară a localităţii şi 90 de ani de la Unirea cea Mare. Organizatori sunt Institutul Român de Genealogie şi Heraldică "Sever Zotta" şi Facultatea de Istorie Iaşi. Congresul Internaţional de Bizantinologie va aduna, între 13 şi 15 mai, specialişti din România, dar şi din Germania, Finlanda, Austria, Rusia sau Ucraina. Printre temele congresului se va număra şi situaţia patrimoniului vechi bisericesc. Ultimele două evenimente se vor desfăşura la Muzeul Unirii. „ Direcţia de Cultură va ajuta monumentele istorice în altă ordine de idei, deşi nu este ordonator de credite. DJCCPCN Iaşi va finanţa parţial reabilitarea mai multor monumente istorice care au fost date uitării. "Am strâns cureaua foarte tare, am colectat bani de peste tot. Atribuţiile direcţiei nu sunt de a acorda finanţare, dar nu pot sta cu mâinile în sân când văd cum se distrug monumentele. Am obţinut o derogare specială de la Ministerul Culturii. «Monumentele-vedetă», cum sunt Palatul Culturii, Teatrul Naţional, Palatul Copiilor sau Spitalul Militar, au primit finanţare. Sunt unele monumente, însă, care au fost uitate, împreună cu mai mulţi specialişti din domeniu, am ales câteva obiective lipsite de şansa de a fi reabilitate. Pe măsură ce vom mai strânge bani, vom finanţa şi alte monumente", a declarat Vasile Munteanu. Pe lista monumentelor istorice care vor beneficia de sprijinul direcţiei se află şi Biserica Nicoliţă, Biserica Sf. Atanasie şi Chirila şi Biserica Banu. Marius PÂRCUJ Movilă critică predarea târzie a locuinţelor ANL • deputatul PD-L Petru Movilă susţine că apartamentele au fost finalizate în urmă cu multe luni, dar reprezentanţii ASP Iaşi au aşteptat campania electorală pentru predarea acestora Deputatul PD-L Petru Movilă a susţinut ieri că Autoritatea de Sănătate Publică (ASP) Iaşi ar fi întârziat în mod deliberat predarea locuinţelor ANL către medicii rezidenţi. Acesta a spus că apartamentele au fost finalizate în urmă cu multe luni, dar reprezentanţii ASP au aşteptat campania electorală pentru predarea acestora. "în ianuarie spuneam că sunt convins că blocurile ANL din Bucium vor fi date în folosinţă în perioada campaniei electorale. Nu este normal să ţii atât timp peste 100 de locuințe la cheie. Din păcate, participăm la fiecare patru ani la tăierea de panglici. Sper ca ieșenii să țină cont la vot de aceste tertipuri şi să-i sancţioneze pe liberali, pentru că ei au condus Ministerul Sănătăţii şi IASP", a declarat ieri Petru Movilă. Deputatul a salutat înfiinţarea de către Ministerul de Interne şi Reformei Administrative a Unităţii Speciale de Aviaţie Iaşi. "Este un proiect important pentru Iași, decis de ministrul Vasile Blaga (secretarul general al PD-L - n.r.) în anul 2006. Pentru acest proiect s-a muncit mult în echipa parlamentară formată din subsemnatul şi senatorul Dan Cârlan. în această lună vor sosi primele elicoptere la Iași care vor avea misiune multipla, de patrulare, intervenţii speciale şi misiuni umanitare. Până la achiziţionarea unui nou elicopter cu destinaţie specială sanitară se vor putea face intervenţii de urgenţă medicală cu aceste elicoptere", a mai declarat Movilă. Marius PÂRCIU Recunoştinţă eroilor din cel de-al doilea război mondial Ieri au avut loc mai multe manifestări prilejuite de aniversarea Zilei Independenţei de Stat a României şi Zilei Victoriei Coaliţiei Naţiunilor Unite în cel de-al doilea război mondial. "Acum sărbătorim trei momente importante: 131 de ani de la Independenţa de Stat a României, 63 de ani de la capitularea Germaniei în cel de-al doilea război mondial şi, practic, sfârşitul acestuia, dar şi o altă zi importantă, Ziua Europei. Ne-am despărţit violent de trecut, fapt ce a dus la un recul o periodă de timp. România e plină de monumente închinate eroilor pe câmpul de luptă şi ar trebui să fim mândri", a declarat prefectul Marius Bodea. Acesta a participat la manifestările din Piaţa Independentei, după care a depus o coroana de flori la Monumentul Eroilor Români din cel de-al doilea război mondial. Transportul în comun a fost dat ieri peste cap după ce bulevardul Independenţei a fost blocat pe perioada manifestărilor. Autobuzele şi microbuzele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au fost deviate pe Sărărie şi pe Cuza Vodă, decizia creând întârzieri în staţii şi aglomeraţii în mijloacele de transport. (M.P., I.M.) Constantin Simirad - prietenul nostru -Preşedinte al Consiliului Judeţean Iaşi - alesul nostru -