Flacăra Iaşului, iunie 2008 (Anul 8, nr. 2321-2345)

2008-06-02 / nr. 2321

FLACARA IASULUI ■H Ieșenii şi-au împărţit voturile Oprea şi Nichita, în turul II Ieșenii se vor prezenta din nou la urne, peste două săptămâni, pentru a- l alege pe cel care va conduce oraşul în următorii patru ani. Potrivit estimărilor INSOMAR, valabile pentru ora 19.00, primarul în funcţie, candidatul PSD Gheorghe Nichita, a obţinut 42,8% din voturi, urmat îndeaproape de candidatul PD-L, Dumitru Oprea, cu 42% din opţiuni. Deşi este posibil ca rezultatele care vor reieşi în urma finalizării numărării voturilor să difere de cele făcute publice de INSOMAR, este sigur că lupta pentru Primăria municipiului Iaşi se va duce în turul al ll-lea, în Consiliul Local, PD-L ar putea avea o fragilă majoritate, estimările INSOMAR indicând un scor de 39% pentru această formaţiune politică, în timp ce PSD a obţinut 38,4%, astfel încât PNL, cu 12,3%, va decide de care parte se va înclina balanţa. La Consiliul Judeţean, în schimb, candidatul PSD, Constantin Simirad, pare ca s-a detaşat deja în câştigător, datele INSOMAR creditându-l cu 34,5% din opţiunile locuitorilor judeţului. El va avea de partea sa şi majoritatea consilierilor, PSD înregistrând 33,6% din opţiuni, în timp ce opoziţia va fi formată din PD-L, cu 28,8% din voturi, PNL fiind prezent şi aici pe locul al lll-lea, cu o cotă de 24,5%. Potrivit datelor care reies din sondajul INSOMAR, Consiliul Judeţean ar putea fi format din 15 social democraţi, 12 democrat-liberali şi 10 liberali. în funcţie de mai multe variabile, la Consiliul Local PD-L ar putea avea 12 sau 13 consilieri, PSD 11 sau 12 consilieri, iar PNL 2 consilieri. La închiderea secţiilor, prezenţa la urne în judeţul Iaşi ajunsese la 47,48%, în mediul urban votaseră 39,18% dintre ieşeni, iar în cel rural 56,19%. Judeţul Iaşi nmpn i^niu înt^un top naţional al prezenţei la urne. „ c *t mm eminescu" iaşi Ora 20.30. La sediul de campanie al PD-L se fac ultimele aranjamente în aşteptarea rezultatelor parţiale ale alegerilor. Cu 10 minute înaintea orei 21.00 îşi fac apariţia Constantin Axinia, Dan Cârlan, Mihaela Popa, Dumitru Oprea, Gabriel Surdu. Se aranjează fularele, iar rumoarea din sală capătă brusc volum de moment festiv. Se discută despre acel procent aducător de speranţă de 42% înregistrat de PD-L la orele 19.00. Primele orale cu iz concret izbucnesc în sală după 10 minute PD-L-istul Vasile Blaga a obţinut 31,7%, cu un procent în plus,faţă de independentul Sorin Oprescu, pentru fotoliul de primar general al Bucureştiului. Capitala merge în turul doi. Un alt câştig al PD-L este câştigarea Consiliului General al Capitalei cu ,36,5%. între timp îşi fac apariţia deputatul Petrica Movilă şi Irina Schrotter. O altă victorie repurtată de colegii lor de la Bucureşti îi ridică pe pedeliştii ieşeni de pe scaune PD-L-iştiul Liviu Negoiţă a câştigat sectorul III. Se apropie momentul cel mare, în care urmează să se dea rezultatele locale, pentru Primăria Iaşi, Consiliul Judeţean şi Consiliul Local, în momentul în care se anunţă că Oprea a obţinut un procent de 42%, iar Nichita 42,8, sediul de campanie al PD-L erupe. Bucuria de pe chipurile posesorilor de fulare portocalii este nemărginită. Iaşul merge la fel ca şi capitala în turul doi, pentru conducerea Primăriei. Rezultatele ulterioare anunţă un procent dominant de 39% pentru PD-L la Consiliul Local. înainte de declaraţiile de presă, Oprea şi Cârlan nu îşi mai pot lua ochii de pe monitorul care mai păstrează graficul procentelor. "Măi Gheorghiţă, măi...", abia reuşeşte să murmure Oprea de bucurie. "Partidul este extraordinar de sus. Mulţumesc în primul rând ieşenilor care au votat cu încredere ca laşul să fie deschis. laşul este european, Europa este în momentul de faţă orientată spre zona centrudreapta. Iată că Iaşul, de data asta, face unul dintre cele mai frumoase gesturi. Mă aşteptam ca ieşenii să fie alături de mine, pentru că mulţi dintre ei mă cunosc şi ştiu câte proiecte extraordinare am avut în spate, dar din păcate mai puţin cunoscute. Sincer să fiu, mă aşteptam la acest rezultat, ca ieşenii să fie alături de mine şi să voteze lucid. Totul s-a concretizat în aceste patru săptămâni, iar ieșenii au făcut alegerea corectă, în turul doi cred că va fi o campanie elegantă, aşa cum vor ieșenii. Sunt sigur că vom răsturna scorul pe care l-am obţinut acum", a declarat Dumitru Oprea, candidatul PD-L pentru Primăria Iaşi. Nelu PĂUNESCU Euforie la PD-L Tristeţe la Partidul Naţional Liberal Peste 40 de membri şi susţinători ai Partidului Naţional Liberal au aşteptat cu înfrigurare rezultatele exit-poll-ului. Dacă înainte de afişarea rezultatelor pentru Iaşi atmosfera era cât de cât destinsă, feţele liberalilor s-au schimbat imediat după ce au aflat scorul obţinut de candidatul la Primărie, Cristian Adomniţei, 9,8%, cu 2,5 procente mai puţin decât media partidului la nivel de municipiu. Actualul ministru al Educaţiei a preluat cu calm înfrângerea şi a spus că se va alia cu cei care vor susţine proiectele PNL la nivelul Iaşului. "Este un vot care mă onorează şi vreau să le mulţumesc celor care mi-au acordat încrederea. îi felicit pe cei doi finalişti şi oricare va câştiga, să lupte corect, îmi voi continua munca până la sfârşitul mandatului meu de ministru, continuând proiectele începute la Iaşi. Voi sprijini în turul doi pe cei care vor arăta disponibilitate de a continua proiectele începute de PNL la Iaşi. Nu voi sprijini în niciun caz grupurile de interese oculte", a declarat Cristian Adomniţei. Acelaşi lucru l-a afirmat şi preşedintele filialei, Relu Fenechiu. Acesta a susţinut că PNL este al doilea partid pe judeţ, având mai mult decât 24,5 la sută, conform estimărilor date de INSOMAR. "Eu pot să vă garantez că la Iaşi, pe municipiu, PNL a obţinut cel puţin 20%, iar la judeţ simtem al doilea partid. Vom discuta în această săptămână problema alianţelor şi vom alege partidul care susţine proiectele PNL. Dacă nu-l vom găsi, vom opta pentru opoziţie. Ceea ce am văzut astăzi simt doar rezultatele unui sondaj, cele adevărate le vom vedea în jurul dimineţii", a declarat Relu Fenechiu, preşedintele filialei Judeţene a PNL". Traian Dobre: "Am cel puţin 35%" Procentul de 24% indicat de sondajul INSOMAR l-a nemulţumit şi pe candidatul PNL la şefia Consiliului Judeţean, Traian Dobre. Acesta crede că este peste candidatul PSD, Constantin Simirad, cotat cu 34,5%, şi că după numărarea voturilor va obţine cel puţin 35%. "îmi pare râu de aceste rezultate, dacă acestea sunt cele adevărate, pentru că eu ştiam altele. Cred că am cel puţin 35%. Dacă însă rezultatele sondajului INSOMAR vor fi confirmate după numărarea voturilor, atunci cred că ieșenii au făcut o alegere greşită. Şi consecinţele se vor vedea. Scorul de 24% de la judeţ aparţine echipei cu care am muncit împreună, atât la judeţ, cât şi la municipiu. Dar diferenţa mare dintre rezultatele de la judeţ şi municipiu mă face să cred ca nu acestea sunt adevăratele rezultate. Una peste alta, a fost o luptă murdară şi-mi pare rău de cetăţenii judeţului, pentru că nu vor avea parte de o dezvoltare meritată în următorii ani", a declarat vizibil afectat Traian Dobre. Rezultatul de ieri s-a lăsat şi cu un eveniment mai puţin plăcut în rândurile celor prezenţi la sediul de campanie. Un membru al staffului de campanie pentru comuna Lungani a leşinat în incinta partidului după aflarea rezultatelor. Acesta a stat întins minute bune, el având nevoie de ajutorul medicilor de la Ambulanţă, chemaţi de urgenţă la sediul partidului. (I.M.) 3arais.ro LUNI, 2 iunie 2008 "La Primărie urmează repriza a doua" "Nu putem comenta decât nişte rezultate parţiale. Am experienţa anului 2004 când exit-pollurile mă dădeau câştigător cu aproximativ 53%, iar până la urmă am intrat în turul II. Este sigur că am câştigat preşedinţia Consiliului Judeţean. Am câştigat şi alegerile în judeţ, suntem cu 5% în faţa PD-L. Sunt’ convins că voi câştiga în turul II, îl felicit pe domnul Simirad. Tandemul pe care îl fac cu el începe să-şi arate rezultatele, într-adevăr, mâ aşteptam să fie un scor mai mare’. Aştept însă ca în turul II să discutăm despre proiectele laşului. Sper să nu discutăm doar de acuze şi injurii. Referitor la cei care au votat celelalte partide, sper să voteze cu proiectele laşului. Oricum, ei vor decide cum vor dori. Sunt surprins de scorul lui Cristian Adomniţei. Cred că şi el este". Aceasta a fost declaraţia lui Gheorghe Nichita, candidatul PSD la Primăria Municipiului Iaşi, la aflarea rezultatelor exit-poll-ului. "Am convingerea că primarul Nichita va câştiga" Cel care a câştigat şefia Consiliului Judeţean (CJ), social democratul Constantin Simirad, a afirmat că este nemulţumit de campania electorală pe care a avut-o senatorul Dan Cârlan, candidatul PD-L la aceeaşi funcţie. "Mă surprinde scorul bun al lui Dan Cârlan. Cărţile poştale şi calomniile au prins. Voi continua procesul pentru calomnie pe care o am cu el, chiar dacă va dura doi ani. La Primărie a fost prima repriză. Urmează repriza a doua. Am convingerea că primarul Nichita va câştiga. Sigur că ne aşteptam la rezultate mai bune în ambele părţi. Sper ca această victorie să mă scutească de lucruri urâte", a spus aseară Constantin Simirad. Acesta a adăugat că este foarte posibil ca unul dintre cei doi vicepreşedinţi care vor fi în subordinea sa sa fie chiar viceprimarul Iaşului Constantin Adăscăliţei. Marius PÂRCIU