Flacăra Iaşului, iulie 2008 (Anul 8, nr. 2346-2372)

2008-07-01 / nr. 2346

MARTI, 1 iulie 2008 PE SCURT... începe "pensionareadară a biletelor RATP Pensionarii care au trecut de 1 de ani, dar şi cei sub această vârstă cu venituri mai mici de 500 de lei, sunt aşteptaţi, începând de mâine, la tonetele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) pentru a-şi viza legitimaţiile gratuite de călătorie. Pe lângă cei 20 de mii de pensionari care au în prezent abonamente gratuite, alţi 5 mii de bătrâni sunt aşteptaţi să îşi ia legitimaţiile de transport. Bătrânii vor avea la dispoziţie 20 de zile pentru a-şi viza abonamentele gratuite pentru lunile iulie, august şi septembrie, timp în care vor călători tot gratuit. "Cei 5.000 de pensionari care nu au obţinut, dintr-un motiv sau altul, legitimaţia de călătorie vor merge la sediul DAC cu o poză şi cuponul de pensie pentru a o obţine. Le recomandăm să vină dimineaţă şi seara la tonete, pentru a evita căldura şi cozile de aşteptare", a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. (I.M.) Simirad vrea RATP în toată Zona Metropolitană Constantin Simirad, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, doreşte ca traseele de transport judeţean dintre Iaşi şi comunele care fac parte din Zona Metropolitană să fie administrate de către Regia Autonomă de Transport Public (RATP). "Este inadmisibil ca din Ciurea şi până la Iaşi să plăteşti 6 lei. Dacă ai doi copii, trebuie să dai 12 lei zilnic. Aceşti prestatori privaţi execută acest serviciu doar când este aglomerat traseul. Când nu e aglomerat, nu mai vin. Trebuie să evităm această lăcomie ieşită din comun. Vom da această sarcină Primăriei Iaşi pentru a asigura traseele care leagă Iaşul de satele din Zona Metropolitană. Trebuie să fie o posibilitate pentru a nu practica preţuri exagerate şi a nu face transport doar când sunt mulţi clienţi. Nu am nimic cu proprietatea privată, dar goana după bani trebuie stopată. Cred că hotărârea de a da traseele unor asemenea operatori a fost luată în pripă, pe ultima sută de metri", a declarat ieri Simirad, făcând referire la licitaţia privind atribuirea traseelor judeţene. Această licitaţie a fost organizată de Ministerul Internelor și Reformei Administrative,pe 30 mai, atunci când președinte al CJ era Lucian Flaişer. (M.P.) Preşedintele CJ le-a împărţit sarcinile celor doi vicepreşedinţi Constantin Simirad, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, le-a împărţit ieri sarcinile celor doi vicepreşedinţi. Astfel, responsabilităţile pe care le-a avut fostul vicepreşedinte Lucian Profir vor fi preluate de către Constantin Adăscăliţei. "Voi avea Direcţia Tehnică, Direcţia de Urbanism, dar şi o parte din regiile şi societăţile aflate în subordinea CJ Iaşi. Mă refer aici în mod deosebit la Aeroport, la Lucrări Drumuri şi Poduri, la instituţiile spitaliceşti şi la şcolile din judeţul Iaşi”, a declarat Constantin Adăscăliţei. Celălalt vicepreşedinte, liberalul Victor Chirilă, va răspunde de atribuţiile pe care le-a avut Iovu Brezureanu, Direcţia Economică, Zona Metropolitană, Parcul "Tehnopolis" şi Complexul Expoziţional "Moldova". (M.P.) www.flacarais.ro FLACARA LAȘULUI 2 Curtea de Apel a decis anularea deciziei RECegerile la Voineşti ar putea fi reluate • Curtea de Apel Iaşi a decis ieri anularea deciziei Biroului Electoral Central privind validarea în funcţia de primar al comunei Voineşti a liberalului Gheorghe Dobreanu, precum şi organizarea de noi alegeri • liberalii ieşeni au anuntat ca vor contesta decizia Curţii de Apel Curtea de Apel Iaşi a decis ieri anularea deciziei Biroului Electoral Central (BEC) privind validarea în funcţia de primar al comunei Voineşti a liberalului Gheorghe Dobreanu şi organizarea de noi alegeri. Decizia a fost luată în urma unei contestaţii depusă de PSD Iaşi. "Magistraţii de la secţia contencios-administrativ a Curţii de Apel Iaşi au admis în parte acţiunea PSI Iaşi în contradictoriu cu BEC şi Biroul Electoral de Circumscripţie Electorală Iaşi, în sensul că s-a decis anularea hotărârii 206 din 16 iunie 2008 a BEC prin care s-a decis validarea candidatului liberal ca şi primar al comunei Voineşti. Această decizie nu este definitivă şi irevocabilă, putând fi atacată cu recurs în termen de 15 zile. Dacă înalta Curte de Casaţie şi Justiţie va respinge recursul sau nu se va face recurs, se vor reface practic alegerile pentru primăria de la Voineşti", a declarat judecătorul Traian Sfabu, purtătorul de cuvânt al Curţii de Apel Iaşi. Valerian Sălăvăstru, membru în conducerea filialei judeţene a PNL Iaşi, a declarat că "mai mult ca sigur, se va căuta posibilitatea atacării la instanţa superioară a deciziei Curţii de Apel". "Dacă se va decide repetarea alegerilor nu e nicio problemă. Intrăm cu seninătate în noul scrutin, iar PNL va merge tot cu Gheorghe Dobreanu la primăria Voineşti şi sunt sigur că vom câştiga", a spus Valerian Sălăvăstru. ’ A decedat chiar în ziua alegerilor Neculai Ivaşcu (PSD), primarul care a condus comuna Voineşti timp de 18 ani, a murit chiar în ziua celui de-al doilea tur de scrutin al alegerilor locale. Deşi alegătorii au ştiut de moartea sa, localnicii l-au votat pe tot parcursul zilei, reuşind să câştige cu un avans de 23 de voturi,faţă de contracandidatul său, liberalul Gheorghe Dobreanu. Ulterior, BEC l-a validat pe Dobreanu în funcţia de primar. De la decizia BEC, în centrul localităţii au avut loc mai multe mitinguri de protest, la care participanţii au solicitat noi alegeri pentru desemnarea primarului comunei Voineşti, Marius PÂRCIU "Revoluţie" marca Simirad în CJ • Constantin Simirad a stabilit noi reguli pentru angajaţii din Consiliul Judeţean • toţi şefii din instituţie trebuie să vorbească "reverenţios" cu angajaţii din subordine • de asemenea, nimeni nu mai are voie să fumeze în CJ, cei prinşi urmând a fi sancţionaţi financiar şi chiar retrogradaţi Constantin Simirad (foto), preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, a stabilit noi reguli pentru angajaţii instituţiei. Acesta este nemulţumit de modul în care sunt rezolvate solicitările cetăţenilor. "Azi (ieri - n.r.) am avut o întâlnire cu salariaţii din CJ. Le-am punctat câteva lucruri referitoare la ceea ce solicit din partea domniilor lor. Nu toate solicitările cetăţenilor trebuie rezolvate în 30 de zile, ci mai repede. De exemplu, un certificat de urbanism poate fi eliberat imediat, în schimb, dosarele care nu sunt complete vor fi respinse. De luni se va ţine evidenţa tuturor actelor din instituţie. Totodată, toţi angajaţii care au probleme personale se pot adresa direct la mine, nu printrun şef, a afirmat ieri Constantin Simirad. Acesta a adăugat că, începând de anul următor, toţi angajaţii vor pleca în concediu numai în luna august. "Va fi un control riguros asupra personalului. Vom menţine doar personalul care va întreţine focul continuu. Am impus nişte reguli şi în privinţa comportamentului.„ Şefii serviciilor trebuie să fie respectuoşi cu toţi angajaţii. Nu are nimeni voie să se adreseze unui salariat irevenţios. Cine nu respectă aceste reguli va fi penalizat", a mai declarat Constantin Simirad. Şi fumatul este interzis în CJ. Cei care vor fi prinşi fumând vor avea o penalizare de 10 la sută din salariu timp de trei luni, iar pentru recidivă riscă retrogradarea. Angajaţii CJ, numerotaţi precum deţinuţii doar 5 milioane. Vom vedea dacă Simirad s-a declarat revoltat şi se poate rezilia contractul cu din cauza salariului mic al fe-y acea firmă", a mai spus Simirad, meilor de serviciu. "Serviciul de Un alt anunţ făcut de preşedincurăţenie este externalizat şi atele CJ este că,începând din luna fost preluat de o firmă din Bacău, iulie, toţi angajaţii vor primi câte Nu e normal ca aceasta să un număr de identificare. "Voi plătească femeile de serviciu cu numerota personalul pentru dispoziţii. Numărul 1 va fi al unui vice, numărul 2 la fel, numărul 3 pentru secretar, numărul 4 pentru un şef de serviciu şi tot aşa. Voi face acest lucru printr-o dispoziţie. Acest lucru l-am făcut şi în Primărie", a adăugat preşedintele CJ. Marius PÂRCIU Şeful CJ îşi aduce "moldovenii" la judeţ • Grigore Tescu, şeful Serviciului de Transport Judeţean (STJ) Iaşi, a fost transferat la Direcţia Tehnică a Consiliului Judeţean pentru a face loc lui Petru Focşa, şeful Serviciului Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Iaşi, unul dintre fidelii lui Constantin Simirad După ce şi-a impus "moldovenii" la Primăria Iaşi, Constantin Simirad îşi mută echipa la Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi. Petru Focşa, şeful Serviciului Asociaţii de Proprietari, unul dintre foştii membri ai Partidului Moldovenilor, a fost întotdeauna unul dintre "soldaţii fideli" lui Constantin Simirad, fostul preşedinte al acestei grupări politice. Fidelitatea sa i-a fost recompensată chiar în aceste zile. Focşa a fost mutat de la Serviciului Asociaţii de Proprietari al Primăriei pe postul de şef al Serviciului de Transport Judeţean (STJ)’, în locul lui Grigore Tescu. Acesta din urmă va fi transferat la Direcţia Tehnică a CJ, întrebat ieri de jurnalişti despre acest "transfer", Simirad a dat din colţ în colţ. "Domnul Focşa s-a transferat la CJ, Creci ca la Serviciul de Transporturi, întrebaţi la Resurse Umane, ei ştiu", a spus ieri Constantin Simirad. Grigore Tescu era numit oficial în funcţie de Lucian Flaişer, fostul şef de la CJ Iaşi, încă de la începutul anului. Mai mult, Tescui, care este şi inventator, a absolvit duminică cu nota 10 un master în managementul administraţiei publice, în luna august urmând să susţină doctoratul. "Nu vreau să comentez" - acestea au fost singurele cuvinte rostite ieri de acesta. De partea cealaltă, Petru Focşa abia aşteaptă să se mute de la postul din Primărie. "La cererea mea am fost transferat. Normal era să fiu mutat tot pe un post de şef de serviciu. Sunt masterand în managementul public european. Cred că voi face faţă. E la fel ca la spitale. E un post, practic, de management. E mai simplu de administrat decât Serviciul Asociaţii de Proprietari. Un post de acel gen îţi uzează nervii şi chiar sănătatea mintală", a declarat Petru Focşa, de profesie sociolog. De astăzi, acesta îşi va începe munca în noul post de la CJ. Marius PÂRCIU