Flacăra Iaşului, august 2008 (Anul 8, nr. 2373-2398)

2008-08-01 / nr. 2373

. Acelaşi nume, un alt ziar!  YVINERI, 1 august 2008 Nr. 2373 Anul VIII col B Z I o * £ ■ www.flacarais.ro PECU 90 BANI 16 pagini LACARA LAŞULUI Modernizarea Gării Iaşi va întârzia cel puţin o lună PAGUBELE INUNDAŢIILOR SUNT ÎN CREŞTERE DE LA O ZI LA ALTA Corina Cârlescu va lupta în gala "Tari ca piatra" Tel: 0332414400 TMoeO332/MS00 Tel: Tel/fax: Mobil: Ajutaţi-vâ semenii loviţi de furia apelor! • dezastrul produs în judeţul Iaşi de apele dezlănţuite a generat un val de solidaritate fără precedent • câteva mii de locuitori ai judeţului continuă să trăiască sub ameninţarea apelor • prefectul Marius Bodea a prezentat ieri un nou raport în legătură cu pagubele inundaţiilor din ultimele zile • până ieri, în cele 11 localităţi afectate de râul Siret erau 563 de locuinţe afectate, iar 39 case distruse, 780 de anexe gospodăreşti, 14.000 de hectare de teren agricol inundate, 435 de kilometri de drum judeţean şi comunal şi 347 de poduri şi podeţe deteriorate • pericolul se menţine pe Prut, hidrologii extinzând avertizarea cod roşu până astăzi, la ora 16.00 • Primăria Municipiului Iaşi, Prefectura, Consiliul Judeţean, Arhiepiscopia Iaşilor, medicii, avocaţii, studenţii, diversele organizaţii neguvernamentale şi, bineînţeles, partidele politice - toate organizează campanii de strângere de ajutoare pentru victimele inundaţiilor din zona Moldovei , aflaţi unde şi cum puteţi ajuta miile de oameni care suferă după ce au fost loviţi de furia apelor în pagina 3 şi pe www.flacarais.ro Legea electorală ar putea afecta acuratețea rezultatului votului • Traian Băsescu a spus că nimeni nu va dori ca această lege să mai intre în discuția Parlamentului, "pentru că dacă intră, mai mult ca sigur nu mai iese de acolo votul uninominal" Președintele Traian Băsescu a declarat, joi, la Roma, la întâlnirea cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Italia, că, probabil, actuala lege electorală din România va genera "probleme în acurateţea rezultatului votului", dar este un pas înainte în clarificarea clasei politice. Reprezentanţii comunităţii româneşti din Italia prezenţi la întâlnirea de la Ambasada României de la Roma i-au spus şefului statului că sunt foarte nemulţumiţi de faptul că, potrivit reglementărilor stabilite de actuala lege electorală din România, ei nu vor putea vota la alegerile parlamentare. PAGINA Basescu a menţionat câ, statistic, în ziua votului, peste 1 .200.000 de români nu se află în oraşele în care au domiciliul, menţionând câ, astfel, la alegerile parlamentare aceştia nu vor putea vota. DE CITIT LOCAL Proiectele Primăriei, locurile 25 şi 26 din... 26! ! Municipalitatea ieșeană riscă să nu primească finanţare pentru cele două proiecte de refacere a infrastructurii. Proiectele vizau străzile de pe axa Est- Vest şi străzile din zona istorică a oraşului. RELIGIE Postul Adormirii Maicii Domnului Pagina 2 începând de astăzi, creştinii ortodocşi intră în Postul Sfintei Marii, post care durează până la sărbătoarea Adormirea Maicii Domnului, pe 15 august. Această perioadă este rânduită de Biserica Ortodoxă pentru întoarcerea la pocăinţă şi smerenie, la dragostea pentru Maica Domnului şi pentru se-menii noştri. SOCIAL Pagina 5 Dan Gâlea a trecut în nefiinţă Fostul prefect şi decan al Facultăţii de Automatică şi Calculatoare a fost răpus de boală cu zece zile înainte să împlinească 60 de ani. Dan Gâlea va fi înmormântat mâine, la ora 11.00, la cimitirul Eternitatea. Pagina 6 SĂNĂTATE Centru de excelență la Spitalul de Recuperare începând din această săptămână, persoanele diagnosticate cu boli reumatismale din întreaga zonă a Moldovei au primit o nouă şansă la tratamente mai bune.’Cu ajutorul unui sponsor din sectorul privat, la Spi--talul de Recuperare Iași a fost înființat Centrul de Excelență pentru terapia biologică în bolile reumatologice. Pagina 7 189 de ani de la naşterea lui * Herman Melville 1714 - Dimitrie Cantemir a fost ales membru al Academiei din Berlin; a fost cel dintâi român care a devenit membru al unui înalt for ştiinţific internaţional. 1893 - A intrat în vigoare, pentru prima dată în lume, sistemul metric. 1819 - S-a născut prozatorul și poetul american Herman Melville ("Moby Dick sau balena albă", "Timoleon", (m 28.09.1891). 1862 - Constituirea Ministerului Afacerilor Străine al României. 1874 - A intrat în exploatare calea ferată Iaşi-Ungheni, făcându-se astfel joncţiunea cu căile ferate rusești. 1914 - Au început operațiunile militare ale Primului Război Mondial. 1930 - S-a născut francezul Pierre Bourdieu, unul dintre cei mai importand filosofi și sociologi contemporani (nr. 23/24.01.2002).