Flacăra Iaşului, septembrie 2008 (Anul 8, nr. 2399-2424)

2008-09-01 / nr. 2399

3FLACARA LAȘULUI LUNI, 1 septembrie 2008 Eveniment Local Festivitatea de deschidere oficială a noului an școlar va avea loc, în acest an, la Colegiul "Mihai Eminescu. "Pentru deschiderea anului școlar, de pe 15 septembrie, am propus Colegiul «Mihai Eminescu», o școală cu un renume incontestabil, cu rezultate foarte bune atât în trecut, cât şi în prezent. Unitatea a fost, recent, prin sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean şi prin ordinul ministrului Educaţiei, transformată din liceu teoretic în colegiu. Am făcut demersurile necesare pentru a primi această titulatură şi, în plus, în ultimii doi ani s-au investit aproximativ 40.000 lei de la Primăria Iaşi şi încă aproximativ 50.000 lei de la Ministerul Educaţiei. Instituţia a fost refăcută în totalitate, s-au pus termopane şi s-a înlocuit tâmplăria interioara. Are un patrimoniu important şi are mulţi elevi foarte valoroşi", a declarat viceprimarul Camelia Gavrilă (foto). Pe lângă primarul Gheorghe Nichita, viceprimarul Camelia Gavrilă şi o serie de politicieni ieşeni, la manifestări este aşteptat să participe şi ministrul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Cristian Adomniţei, în municipiul Iaşi există, în prezent, nouă colegii: Naţional, "Emil Racoviţă", "Costache Negruzzi", de Artă,"Octav Băncilă", Tehnic "I. C. Ştefănescu", Tehnic de Electronica şi Telecomunicaţii, Energetic "Dr. Leonida", Tehnic "Gheorghe Asachi" şi, în fine, "Mihai Eminescu". Fără probleme deosebite în municipiu în altă ordine de idei, pentru refacerea tuturor şcolilor din municipiu în vederea începerii în bune condiţii a noului an şcolar an • I Au mai rămas două săptămâni Deschiderea oficială a şcolii, la Colegiul "Mihai Eminescu" • ceremonia de deschidere oficială a noului an şcolar va avea loc la Colegiul "Mihai Eminescu" • pe lângă primarul Gheorghe Nichita şi viceprimarul Camelia Gavrilă, la festivitate este aşteptat şi ministrul Cristian Adomniţei • viceprimarul Camelia Gavrilă susţine că, cu câteva excepţii minore, unităţile de învăţământ din municipiu sunt pregătite ca, pe 15 septembrie, să îi primească pe copii cum se cuvine fost alocaţi 175.000 lei. "Am făcut unele verificări pentru a vedea care sunt problemele înainte de începerea şcolii şi am constatat că pe teritoriul municipiului nu sunt probleme deosebite. O problemă ar putea viza, totuşi, câteva grădiniţe care sunt în abs de construcţie, cum ar fi grădiniţa cu program normal nr. 13. O altă problemă priveşte grădiniţa cu program normal nr. 6 din Cantemir, acolo unde copiii vor studia în primul semestru în spaţiile Grupului Şcolar CFR. O altă unitate şcolară care necesită o alocare suplimentară de fonduri este Şcoala nr. 24, din b-dul Primăverii. Acolo se fac reparaţii capitale şi am obţinut o promisiune din partea Ministerului Educaţiei că până la sfârşitul lunii octombrie va fi alocată suma necesară finalizării lucrărilor", a mai declarat Camelia Gavrilă. m Cârlan: "Oajdea nu a fost sancţionat, însă am avut cu el o discuţie bărbătească" » Preşedintele PD-L Iaşi, senatorul Dan Cârlan, a declarat că Daniel Oajdea, consilier local democrat-liberal şi unul dintre autorii documentului critic la adresa sa, nu a fost sancţionat în cadrul Biroului Permanent Judeţean (BPJ) al filialei, cei doi având o discuţie "bărbătească". "Ne-am întâlnit şi am discutat timp de o oră. A fost o discuţie bărbătească, purtată cu cărţile pe masă, în cadrul şedinţei BPJ nu sa pus problema acordării de sancţiuni", a declarat Dan Cârlan. Acesta a mai afirmat că, înaintea alegerilor generale, ar fi o greşeală să porneşti bătălii în interiorul organizaţiei. "Adversarii sunt în altă parte", a subliniat Cârlan. Pe de altă parte, apariţia în presa locală a documentului critic la adresa şefului PD-L Iaşi a determinat amânarea finalizării listelor parlamentare cu o săptămână. Astfel, Cârlan a mai declarat că listele candidaţilor democratliberalilor ieșeni pentru Parlament urmau să fie finalizate în acest week-end, însă BPJ a decis amânarea luării unei decizii, "în condiţiile în care documentul formulat de unii colegi de partid a fost trimis la centru, e normal să ascultăm şi punctul de vedere al conducerii centrale a partidului. Asta mai ales că printre reproşurile la adresa mea se numără şi cel referitor la întocmirea listelor", a mai spus Dan Cârlan. Senatorul a declarat că, în cursul acestei zile, "lucrurile vor fi tranşate la Bucureşti", urmând ca, la sfârşitul săptămânii viitoare, listele pentru Parlament să fie definitivate în cadrul BPJ al PDL Iaşi. Liderul PD-L Iaşi a fost atacat dur într-un document care circulă printre membrii democratliberali ieșeni şi care a fost înaintat conducerii centrale a partidului, şeful PD-L Iaşi fiind acuzat că gestionează prost treburile filialei. Documentul, care a ajuns, vineri, în posesia presei locale şi care conţine şapte pagini, a fost asumat de către consilierul local al PD-L Daniel Oajdea, care a adăugat că şi alţi membri PD-L Iaşi sunt de acord cu materialul respectiv. Descoperă linia eleganței Viano Mercedes-Benz te invită la un test-drive cum n-ai mai văzut. CASA AUTO IAŞI - Centru Autorizat de Vânzări şi Service Mercedes-Benz Şos. Păcurari nr. 175-177, Iaşi, Tel.: 0232/272 333,0729 292 316, Fax 0232/271 313, www.casaautoiasi.mercedes-benz.ro wwwlacarais.ro E elegant şi se poartă cu mare clasă. E mai mult decât o maşină, e o nouă ţinută a străzii. Şi acum poate fi în mâinile tale. Să vezi cum se simte, să vezi cum ţi se potriveşte. Vino între 1 şi 7 septembrie la centrul autorizat de vânzări şi service Casa Auto Iaşi şi participă de luni până sâmbătă, între orele 9-17, şi duminică, între orele 9-12 la un test-drive organizat special pentru iubitorii bunului gust. Ţinută de stradă obligatorie. încă un pas spre democraţie ! Asociaţia Pro Democraţia (APD) a încheiat, ieri, proiectul intitulat "Democraţia în comunităţile mici", derulat începând cu luna septembrie 2007 şi finanţat de către Trust for Civil Society for Central and Eastern Europe. Potrivit unui comunicat de presă emis ieri de coordonatorul proiectului, Sorin Bocancea (foto), membru al APD Clubul Iaşi, scopul acestuia a fost educarea cetăţenilor din comunităţile mici din România în spiritul participării la luarea deciziilor cu caracter public şi al cunoaşterii drepturilor pe care le au. Pentru îndeplinirea acestuia, s-au creat şi dezvoltat grupuri de iniţiativă cetăţenească (GIC) în 20 de comunităţi pilot, s-a sprijinit fiecare GIC în identificarea şi rezolvarea a cel puţin o problemă locală prin colaborarea cetăţenilor cu autorităţile publice şi s-a urmărit multiplicarea acestor iniţiative prin diseminarea informaţiei, a metodologiei şi a experienţei câştigate în timpul derulării proiectului. Dintre cele 20 de localităţi pilot, două au fost din judeţul Iaşi. Este vorba de comunele Ion Neculce şi Răducăneni, aplicarea proiectului în acestea fiind realizată de către Clubul Iaşi al APD. în cele două comune au fost create grupuri de iniţiativă cetăţenească, compuse din reprezentanţi ai autorităţilor locale şi cetăţeni care au dorit să participe la dialogul structurat din cadrul acestora. "Ideea care a stat la baza constituirii acestor GIC este aceea că democraţia nu se reduce la participarea la alegeri o dată la patru ani, ci constă în participarea constantă a fiecărui cetăţean la activităţile de interes public. Activitatea fiecărui GIC a constat în şedinţe lunare desfăşurate în satele din componenţa fiecărei comune, în cadrul cărora cetăţenii au identificat probleme ale comunităţii şi le-au adus la cunoştinţa autorităţilor publice locale", a precizat Sorin Bocancea, în comunicatul menţionat. O realizare importantă a grupurilor din cele două comune constă în solicitarea înfiinţării a două publicaţii ale autorităţilor publice locale: "Cronicarul", în comuna Ion Neculce, şi "Informaţia Răducănenilor", în comuna Răducăneni. (D.P.)