Flacăra Sibiului, 1957 (Anul 14, nr. 2681-2782)

1957-10-23 / nr. 2763

Declaraţia Ministerului Afacerilor Externe al R. D. Germane în legătură cu ruperea relaţiilor diplomatice între guvernul de la Bonn şi Iugoslavia BERLIN 21 (Agerpres). — ADN anunţă: Ministerul Afacerilor Externe al RD Germane a dat publicităţii o declaraţie în legătură cu hotărirea luată de guvernul RF Germane de a rupe relaţiile diplomatice cu RPF Iugoslavia. In declaraţie se subliniază că guvernul RD Germane este convins că stabilirea de relaţii diplomatice intre RD Germană şi Republica Populară Federativă Iugoslavia serveşte strîngerii relaţiilor prieteneşti dintre cele două popoare, destinderii încordării în relaţiile internaţionale, colaborării între toate popoarele europene, precum şi soluţionării problemei federaţiei europene. In legătură cu faptul că guvernul RF Germane a considerat stabilirea de relaţii diplomatice între RD Germană şi RPF Iugoslavia drept un motiv pentru a rupe relaţiile diplomatice cu Iugoslavia, declaraţia precizează că această măsură contravine principiilor dreptului internaţional, obligatorii pentru toate statele, şi anume respectul suveranităţii altor state, al drepturilor egale şi al neamestecului în treburile interne ale altor state. Măsura luată de guvernul RF Germane vine în contradicţie cu principiul că un stat nu se poate amesteca în politica externă a unui alt stat. Hotărirea guvernului RF Germane nu poate fi considerată altceva decît un mijloc de presiune şi şantaj îndreptat împotriva tuturor ţărilor care doresc să extindă colaborarea internaţională şi sprijină coexistenţa paşnică între toate statele. Amestecul brutal al imperialiştilor germani în treburile interne ale Iugoslaviei constituie o asemănare izbitoare cu politica externă dusă de Wilhelm al H-lea şi de Hitler, politică ce se caracterizează prin ideea de dominaţie asupra intregii lumi şi care în relaţiile internaţionale întrebuinţa aceleaşi metode de şantaj. In încheiere, declaraţia subliniază că hotărirea guvernului Republicii Federale Germane nu schimbă absolut nimic în raportul de forţe dintre imperialism şi anti-imperialism in Europa şi în întreagă lume şi că, fără îndoială, această hotărire se va întoarce ca o lovitură de bumerang împotriva Republicii Federale Germane. iogEisH„Doctrina Eisenhower s-a întors împotriva S.U.A. asemeni unui bumerang“ — Comentarii ale presei americane in legătură cu situaţia din Orientul Mijlociu — New York 21 (Agerpres). Comentînd situaţia periculoasă pentru cauza păcii In Orientul Apropiat, situaţie creată prin politica dusă de S.U.A. în această regiune, o parte din presa americană este nevoită să recunoască eșecul „doctrinei Dulles— Eisenhower“. Ziarul „NewYork Post“, de pildă, caracterizează această „doctrină“ ca „inadecvată, sterilă și instigatoare“. Subliniind caracterul militar al „doctrinei“, ziarul declară că ea „irită mai mult decît linişteşte“ ţările cărora le este destinată. Corespondentul din Washington al ziarului „New York Times“, Schmidt, este nevoit să constate faptul că acestei „doctrine“ aţîţătoare îi opun rezistenţă pînă şi acele ţări din Orientul arab care urmează linia generală a politicii americane. Cînd Statele Unite au făcut aluzie că vor folosi, probabil, doctrina împotriva Siriei —scrie ziarul „New York Times“ — celelalte state şi-au strîns rîndurile pentru a apăra guvernul sirian şi „asemenea unui bumerang doctrina s-a întors împotriva Statelor Unite“. Guvernul Libanului, scrie cu întristare corespondentul, trebuie să facă faţă cererii tot mai intense de a respinge doctrina Eisenhower. „Guvernul irakian evită cu grijă orice menţionare a legăturii sale cu această doctrină. Regele Arabiei Saudite a dat publicităţii comunicate în care contestă că ar fi aprobat cîndva această doctrină“, iar guvernul Iordaniei rupe legăturile cu doctrina Eisenhower. Recunoscînd eşecul doctrinei Eisenhower şi faptul că pînă şi ţările dependente din punct de vedere economic faţă de S.U.A. resping această doctrină, ziarul „New York Post“ lasă să se înţeleagă că în ultimele săptămîni S.U.A. nu au stat cu braţele încrucişate, ci au luat măsuri în „problema siriană“. Ziarul reproşează cercurilor oficiale americane că ele „au dat în mod stîngaci guvernului sirian dovezi pentru colaborarea S.U.A. cu complotiştii reacţionari sirieni“, care se află astăzi pe teritoriul Turciei“. DE PESTE Lupta ţărănimii italiene pentru reforma agrară Roma 21 (Agerpres). — TASS anunţă: Cele mai mari organizaţii progresiste ale ţăranilor italieni — Uniunea Naţională a ţăranilor, Confederaţia naţională a muncitorilor agricoli — au aprobat proiectul de reformă agrară, care va fi prezentat într-un viitor apropiat parlamentului în numele miilor de alegători italieni. Acest proiect de lege, elaborat de Uniunea naţională a ţăranilor şi de Confederaţia Naţională a muncitorilor agricoli, cu participarea activă a unor membri ai parlamentului, a membrilor aleşi în organele conducerii locale şi a ţăranilor înşişi cere stabilirea unei limite a proprietăţii latifundiare la 100 hectare. In Italia pe lîngă sutele de mii de ţărani care posedă cîte un petec de pămlnt sau nimic, există şi moşieri care stăpînesc loturi de pămînt de 1.000 hectare şi mai mult. Proiectul de lege prevede predarea către ţărani a 5.750.000 hectare de pămînt, care se află în proprietatea moşierilor. Fruntaşi politici vest-germani condamnă hotărirea guvernului de la Bonn de a rupe relaţiile diplomatice cu Iugoslavia După cum anunţă agenţia DPA, Mende, preşedintele fracţiunii „Partidului liberaldemocrat“, din Bundestag, şi-a exprimat regretul în legătură cu ruperea relaţiilor cu Iugoslavia. „Prin aceasta — a declarat el — Republica Federală a ajuns singură la un impas din care nu va putea ieşi“. După părerea sa, această măsură aguvernului RFG este o „autoblocadă în problema unificării“. Agenţia DPA anunţă că Ollenhauer, preşedintele PSDG, a făcut la 19 octombrie o declaraţie la Strassburg în legătură cu hotârîrea guvernului RFG cu privire la ruperea relaţiilor diplomatice cu Iugoslavia. Ollenhauer şi-a exprimat regretul faţă de stabilirea relaţiilor diplomatice între Iugoslavia şi RD Germană. In acelaşi timp el a condamnat însă măsurile guvernului RFG în legătură cu Iugoslavia. Dacă ruperea relaţiilor diplomatice va deveni o regulă, a declarat Ollenhauer, guvernul federal va ajunge la un impas. SPORT UN JOC MULŢUMITOR Progresul Sibiu — Locomotiva Arad 3:0 (1:0) Duminică pe teren propriu, Progresul Sibiu în compania echipei Locomotiva Arad a făcut un joc mulţumitor. Spun mulţumitor pentru că partida de duminică nu s-a ridicat la o înaltă valoare tehnică aşa cum de altfel am fi dorit s-o vedem şi nici scorul nu a fost cel scontat. Dacă întreaga echipă ar fi muncit cu mai mult elan şi în prima repriză, scorul ar fi putut fi incontestabil mai mare şi aceasta cu atit mai mult cu cit Locomotiva Arad nu a constituit un adversar periculos. Cum se explică totuşi faptul că în cea mai mare parte a primei reprize, cu tot punctul marcat de Văcaru in minutul 19, Progresul Sibiu a fost îngrămădit in jumătatea de teren și nu de rare ori în careul de 16 metri? Care o fi cauza că în cele mai multe meciuri din acest campionat, în primele 15—20 minute de joc, Progresul Sibiu nu se regăseşte pe teren? Care o fi cauza că jucătorii noştri nu se înţeleg între ei şi de multe ori, în loc să trimită mingile cu adresă precisă, ele ajung la adversar? La toate aceste întrebări există şi răspunsuri. In primul rind lipsa unui antrenament calificat creează, aşa cum s-a putut vedea şi duminică pe teren, momente de nesiguranţă în şuturi şi pase. Explicaţia în această direcţie e faptul că Energia „Independenţa“ nu dă uneori terenul pentru antrenamente şi acestea se fac cîteodată în parcul Sub Arini, spre ruşinea conducerii colectivului „Progresul“, care nu plăteşte baremul pentru teren. Cum se pot oare face exerciţii şi trageri la poartă, de pase precise, între tufele şi boschetele de flori din parc? Pe de altă parte o cauză destul de serioasă, o constituie şi faptul că formaţia echipei Progresul se schimbă de la meci la meci. Jucătorii noştri nu se obişnuiesc bine într-un post şi ei sunt schimbaţi în alte posturi. Lacuna acestui procedeu greşit a ieşit in evidenţă şi duminică. In prima repriză, Sandu Moldovan jucind în postul de inter stingă nu a dat randamentul aşteptat, aşa cum nici Geamănu nu a fost in plenitudinea lui în postul de half stingă. De-abia în repriza a II-a, cînd aceşti jucători şi-au schimbat posturile, s-a putut vedea că jocul lor este altul, adică mai bun. Oamenii şi-au regăsit cadenţa, au lucrat mai bine şi cu mai multă tactică, aşa cum de altfel erau obişnuiţi şi înainte. Putem spune că odată cu efectuarea acestor schimbări însăşi jocul, în ansamblul lui, a luat o întorsătură. Sibienii au început să pună stăpînire pe joc, legăturile intre compartimente au funcţionat mai bine şi asaltul spre poarta adversarului a fost tot mai insistent. Acest lucru este dovedit nu numai de cele două puncte înscrise în repriza a II-a, Dragoman, minutul 59 dintr-o acţiune proprie şi Văcaru, minutul 80, ci şi de raportul de cornete (5:2) în favoarea Progresului. In general în repriza secundă toată echipa Progresului a jucat bine. Pînă şi Frunzescu, care în prima repriză a făcut o serie de greşeli la apărare şi-a revenit treptat şi în repriza a doua a jucat bine salvînd chiar anumite situaţii critice de la poarta noastră. Duminică, la Reşiţa, pe Progresul Sibiu îl aşteaptă un meci greu şi asta cu atît mai mult cu cit reşiţenii vor lupta din toate puterile pentru victorie, cunoscînd valoarea echipei noastre. O surpriză plăcută la Reşiţa, identică cu cea de la Reghin, nu ar fi imposibilă din partea echipei Progresul. Pentru reuşita acesteia însă ar fi bine dacă s-ar insista mai mult asupra unor antrenamente de calitate şi asupra disciplinei în cadrul echipei. De asemenea, n-ar fi rău dacă în meciul de la Reşiţa ar fi folosită formaţia întrebuinţată la Reghin. P. BUD DIVERSE ŞTIRI HANDBAL Flamura roşie Sibiu— Progresul Dr. Stalin 6-2 (4-0) Reintrarea în formaţie a e4 sportului, nu a putut salva chipei oaspete a cunoscute echipa lor de la o înfrîntor jucătoare Stark şi Moragere. Windt, maestre emerite ale Flamura roşie Sibiu a ob ţinut o victorie pe deplin meritată deşi a jucat bine numai o repriză cind jucătoarele au marcat 4 goluri. In repriza a doua jucătoarele au dovedit lipsă de condiţie fizică. Pentru „Flamura roşie“ au marcat Hoffman 1, Gross 3, Cazacu 1 şi Walper I. Energia „Independenţa“ Sibiu a realizat un frumos succes dispunînd la Codlea de Energia cu scorul de 2—1 (1—1) prin punctele înscrise de Manea şi Berea. Alte rezultate: Energia 21— Ştiinţa Oraşul Stalin 3—1; Progresul I.A.S. Dr. Stalin— Tehnometal Timişoara Voinţa Sibiu 129 Voinţa Sibiu, a pierdut in deplasare, fiind învinsă de timişoreni cu scorul de 12:9- Flamura roşie Cisnădie Ştiinţa Iaşi 14-13 După un joc viu disputat, textiliştii din Cisnădie au învins cu greu pe studenţii ieşeni cu scorul de 14:13. VOLEI Voinţa Sibiu-Progresul C.P.C.S. Bucureşti 3-0 (17:15-15:5-18:16) Sala Flamura roşie a găzduit duminică o partidă foarte disputată de volei. In primul set, bucureştencele reuşesc să conducă cu 10:2, dar jucătoarele de la Voinţa nu se descurajează ci luptă cu ardoare, reuşind să egaleze şi apoi să cîştige cu 17:15. Setul al II-lea este cîştigat cu uşurinţă de gazde. In setul al II-lea, Voinţa conduce cu 8:0, apoi 9:1 lăsind imVoinţa Tîrnăveni 2—0; Energia Zărneşti—Energia Săcele 1—0; Vitrometan Mediaş— Energia 8 1—1; Flamura roşie „8 mai“ Mediaş—Flamura roşie „Vasia Vasilescu“ Mediaş 1—0; Energia 132—Locomotiva Sighişoara 6—1,presia că va ciştiga cu uşurinţă. Oaspetele au o revenire puternică şi egalează la 12, după care jocul se dispută aprig şi setul este ciştigat cu greu de sibience. Voleibalistele din Sibiu au arătat că ştiu să lupte în momentele decisive şi au ciştigat partida pe merit. S-a remarcat întreagă echipă in special Eugenia Bojiţă, Lizia Pop şi Elena Roman. Cupa ,,7 Noiembrie“ la handbal. Din iniţiativa U.C. F.S. Sibiu şi a colectivului „Flamura roşie“, la Cisnădie s-a desfăşurat în deschidere la jocul divizionar o interesantă competiţie de handbal feminin „fulger“ dotată cu Cupa „7 Noiembrie“. Au luat parte 4 echipe, trei din Sibiu şi una din Cisnădie. Mai bine pregătită, Flamura roşie Sibiu a întrecut în finală Flamura roşie Cisnădie cu 5:0 (3:0). La fel de bine s-au prezentat şi echipele Dinamo Sibiu şi Flamura roşie II Sibiu care au ocupat locurile III şi IV. Energia „Balanţa" Sibiu Recolta Varias 19-10 (12-4) Sibienii au obţinut o victori care au urmărit partida, torie pe deplin meritată şi De fapt oaspeţii nu au realijocul a fost frumos, a plăzat nici o victorie de la început celor 1.000 de specia putui campionatului. CLASAMENT Clasamentele sunt alcă-Energia Zărneşti—Energiauite cu rezultate din ul-211—1.Ultima își dispută tima etapă neomtoogate. Sunt incluse de asemenea rejocurile înainte, deoarece zultatele Ştiinţa Dr. Stalin— urmează să plece în turneu Vitrometan 0—2 (restanță) în Bulgaria) Campionatul regional de fotbal 1.Energia 219 5 40 21:8 14 2.Energia 88 4 40 11:2 12 3.Energia 1328 4 31 19:6 11 4.Energia Sibiu8 4 31 21:9 11 5.„8 mai“ Mediaș8 3 41 14:7 10 6.Vitrometan8 4 22 10:7 10 7.Progresul I.A.S.8 2 51 7:69 8.Energia Codlea8 4 04 14:118 9.„V. Vasilescu“ Mediaş8 3 14 10:117 10.Voinţa Tîrnăveni8 3 14 10:157 11.Locomotiva Sighişoara8 2 24 11:206 12.Energia Săcele8 1 16 7:203 13.Energia Zărneşti9 1 17 7:263 14.Ştiinţa Oraşul Stalin8 1 16 4:183 Semnarea acordului comercial între Iugoslavia şi R. D. Germană BELGRAD 21 (Agerpres) — TANJUG anunţă: A fost semnat la Belgrad acordul comercial şi de plăţi între Iugoslavia şi RD Germană pe anul 1958. Din partea guvernului iugoslav, acordul a fost semnat de Ivica Gretici, subsecretar de stat al Comitetului pentru comerţ exterior, iar în numele RD Germane, de Else Steimner, ministru adjunct al Comerţului Exterior şi intergerman. Redacția: Sibiu, Str. Octombrie Roșu nr. 2, Telefon nr. 2810, 2156. — Administrația: Str. Octombrie Roșu nr. 2, Telefon nr. 2810. — Tiparul: ÎNTREPRINDEREA POLIGRAFICA SIBIU Taxa poştală plătită în numerar conform aprobării Direcțiunii Generale P.T.T. nr. 1/1945. — Cont: B.R.P . nr 071.005. — Abonamente: lei 5.25 pe trei luni.