Flacăra Sibiului, 1960 (Anul 17, nr. 2292-3094)

1960-07-27 / nr. 3049

o nouă (Urmare din pag. la) cadre tinere care au pregătirea necesară şi au obţinut bune rezultate în muncă. Tinerii noştri au datoria de a învăţa cu perseverenţă, de a cuceri fortăreaţa ştiinţei şi tehnicii, pentru a deveni constructori pricepuţi ai socialismului şi comunismului. Partidul a luat în ultimii ani o serie de măsur pentru sporirea continuă a veniturilor tuturor categoriilor de oameni ai muncii. In 1959, salariul real a crescut cu 33%, faţă de 1955. Recenta Hotărîre a partidului şi guvernului prevede majorarea în medie cu 20%, începînd de la 1 august 1960, a salariilor inginerilor, maiştrilor, tehnicienilor, cadrelor economice de conducere tehnică şi economică, precum şi ale celor de cercetare ştiinţifică şi de proiectare. Totodată se stabileşte majorarea cu 50% a fondului de premiere a personalului tehnic şi administrativ din unităţile economice şi a personalului de cercetare din institutele de cercetări ştiinţifice şi alte măsuri stimulatorii. Ca urmare a acestor măsuri, sporul veniturilor din salarii şi premieri, obţinute în baza prevederilor acestei Hotărîri, va fi de aproape un miliard lei anual, în vederea intensificării luptei pentru creşterea producţiei agricole vegetale şi animale, a îndeplinirii planurilor de livrări şi reducerii costurilor. Hotărîrea prevede ca în G.A.S. şi în alte unităţi agricole de stat productive (ferme, îngrăşătorii etc.) să fie introdusă salarizarea proporţională cu realizarea şi depăşirea planului de producţie-marfă. Aceasta va permite creşterea salariului specialiştilor din agricultură, fără plafonare, în funcţie de procentul de depăşire a planului de producţiemarfă. Noile măsuri luate de partid şi de guvern sunt o urmare a dezvoltării economiei naţionale, a creşterii productivităţii muncii şi a venitului naţional. Ele răspund prevederilor Congresului privind perfecţionarea în continuare a sistemului expresie • • • • a grijii de salarizare pe baza aplicării principiului leninist de cointeresare materială. Hotărîrea a fost primită cu satisfacţie şi interes de către ingineri, tehnicieni, maiştri, economişti şi cercetători. Entuziasmaţi de cîmpul larg de activitate deschis şi de măsurile privitoare la ridicarea nivelului de trai, ei s-au angajat să traducă în viaţă cuvîntul partidului, în scopul aplicării în cele mai bune condiţiuni a prevederilor Hotărârii, organele şi organizaţiile de partid, conducerile administrative ale întreprinderilor, comitetele executive ale sfaturilor populare, sindicatele, au datoria să se ocupe cu simţ de răspundere de: încadrarea în posturi de al conducere tehnice şi economice a cadrelor cu studii; folosirea mai judicioasă a cadrelor tehnice şi economice existente; aplicarea întocmai a măsurilor de îmbunătăţire a salarizării. Traducerea în viaţă a prevederilor Hotărîrii constituie un puternic îndemn pentru specialişti care, împreună cu toţi oamenii muncii, vor contribui cu şi mai multă însufleţire la înfăptuirea sarcinilor trasate de Congres, privitoare la introducerea progresului tehnic, dezvoltarea producţiei şi creşterii productivităţii muncii, reducerea cheltuielile materiale de producţie — bază sigură a ridicării necontenite a nivelului de trai material şi cultural al întregului popor. Să primim în partid pe cei mai faini dintre cei faini (Urmare din pag. 3-a) către biroul Comitetului orăşenesc de partid. Au fost cazuri cînd slaba muncă educativă desfăşurată în timpul stagiului de candidatură a dus la retragerea calităţii unor candidaţi de partid. O altă lipsă ce ne caracterizează în muncă este şi aceea că ne-am preocupat în prea mică măsură de acei candidaţi din categoria I-a care îndeplineau toate condiţiile de reducere a stagiului. In acest an, la un singur candidat i-a fost redus stagiul. Ţinînd cont de lipsurile ce le mai avem, de sarcinile puse în faţa noastră de cel de-al IlI-lea Congres al partidului, comitetul de partid va acorda o atenţie şi mai mare primirii în partid a acelor elemente care corespund întru totul criteriilor de a face parte din rîndul comuniştilor. Acordînd calitatea de membru al partidului numai celor mai buni dintre cei mai buni oameni ai muncii, contribuim la întărirea compoziţiei sociale a partidului, la creşterea rolului de conducător al organizaţiilor noastre, la mobilizarea celor ce muncesc pentru înfăptuirea Directivelor Congresului al IlI-lea al partidului, la desăvîrșirea construcției socialiste. Măsuri pentru dezvoltarea fotbalului sibian Este cunoscut faptul că de sportul de performanţă se ocupă cluburile, iar de sportul de masă asociaţiile care funcţionează pe unităţi sau grupe de unităţi. încă în toamna anului trecut în oraşul nostru a luat fiinţă Clubul sportiv muncitoresc Sibiu, în cadrul căruia funcţionează mai multe secţii pe ramură de sport. Ca sport de performanţă fotbalul nu era reprezentat în cadrul clubului. Ţinîndu-se seama de dorinţa miilor de iubitori ai jocului cu balonul rotund, de necesitatea de a se preocupa de sporturile de performanţă, organele locale de partid şi de stat, împreună cu consiliul de conducere al clubului au luat hotărîrea ca în locul echipei A.S.A. din categoria B să activeze în viitor formaţia de fotbal a C.S.M.S. Organele superioare au aprobat trecerea echipei A.S.A. la club, respectiv de a funcţiona în campionatul viitor de fotbal al categoriei B., formaţia C.S.M.S. Cu cîteva zile în urmă, odată cu aprobarea trecerii formaţiei divizionare la club, a avut loc o şedinţă lărgită a consiliului de conducere a C.S.M.S. în cadrul şedinţei respective s-au luat hotărîri care să ducă la ridicarea pe o treaptă superioară a fotbalului în oraşul nostru. Printre acestea amintim: stabilirea ca antrenori a tov. Ghiling Iosif, şi Răşinaru Gheorghe, primul pentru echipa I-a, iar al doilea pentru juniori şi tineret; formarea lotului din jucătorii ambelor echipe (atît de la A.S.A., cît şi de la C.S.M.S.); îndeplinirea formelor de transferare a unor jucători sibieni care activează în prezent la alte cluburi sau asociaţii sportive şi care şi-au exprimat dorinţa de a juca în viitor în cadrul clubului nostru; întocmirea vizelor licenţelor pentru toţi jucătorii, stabilirea termenului de începere a pregătirilor, programul de antrenament şi altele. Prin aceasta, există toate condiţiile pentru ca fotbalul sibian să se dezvolte continuu şi să satisfacă într-o mai mare măsură cerinţele înflăcăraţilor susţinători şi iubitori ai acestui sport din oraşul nostru. „Se cidicăm cu cel puţin* 10 la suta indicii de uUlicare extensivă a maşinilor şi utaje foc faţă de media anului trecut!" (Urmare din pag. 2-a) asigurat decalajul necesar de timp între el şi atelierele prelucrătoare. Aceasta, deoarece o serie de materiale au intrat în fabrică la 16 iulie, în loc să intre la 1 ale aceleiaşi luni, în atelierul de strungărie, observi că în schimbul I, o serie de strunguri şi freze nu lucrează. Ni s-a motivat că unele sînt în reparaţie (fără să ni se indice de cînd, pînă cînd) şi că pentru altele nu s-a putut acoperi necesarul de forţe de muncă. Tov, inginer Crăciun Dionisie, şeful sectorului prelucrări mecanice, Stănese Ilie, şeful atelierului, Cilievici Liviu, maistru de schimb, trebuie să acorde o mai mare atenţie în primul rînd asigurării acoperirii cu forţe de muncă a maşinilor, în toate schimburile. Legat de aceasta, socotim că nu le poate fi indiferent nici faptul că, din 54 de strunguri, de exemplu, numai 2 sunt în categoria a şaptea şi 5 în categoria a şasea, în timp ce restul sunt în categorii inferioare. Faptul că aici nu s-a organizat un curs de minim tehnic se resimte deci din plin. Credem de asemenea că, dacă evoluţia indicilor de utilizare extensivă se va urmări şi pe ateliere, nu numai pe fabrică, se va stimula interesul fiecărui atelier în parte. Gazetele de perete, centrală şi din ateliere, trebuie să contribuie şi ele la viabilitatea iniţiativei, popularizînd cu operativitate şi competenţă rezultatele, luînd atitudine faţă de cazurile de delăsare şi nepăsare. La fabrica „Balanţa“ rezultatele pe linia creşterii indicilor de utilizare extensivă pot fi şi mai bune, deoarece aici există încă suficiente posibilităţi pentru aceasta. De la sine însă, posibilităţile nu se vor transforma în realităţi, respectiv în noi măsuri tehnico-organizatorice. De aceea se impune ca, sub conducerea organizaţiei de partid, organizaţia U.T.M. şi comitetul sindicatului, să intensifice munca de educare a cadrelor tehnice în spiritul îmbrăţişării noului în tehnică, să fie antrenat colectivul de muncă la descoperirea şi valorificarea tuturor rezervelor interne, care pot duce la creşterea în continuare a indicilor de utilizare extensivă. Circul de stat al R.P. Polone în turneu la Sibiu Intre 28 iulie si 2 august, Ansamblul artiştilor de circ din R. P. Polonă, aflat în turneu în țara noastră, va prezenta la Sibiu spectacolul „O seară la Varşovia“. In program menţionăm ca puncte principale: dresuri mixte de animale si păsări ale maestrului Truscovsky, celebrul cuplu Glovotsky, trio Lidu, acrobaţii muzicale prezentate de cei cinci Kostovsky, trio Marek şi trupa de liliputane muzicale „Anitas“. Circul este amplasat în Piaţa „6 Martie11". Spectacolele vor avea loc zilnic, la ora 20:30. Sîmbătă şi duminică matineu ora 16,30. ŞTIRI ŞI REZULTATE . FOTBAL. In cadrul turneului de calificare în campionatul regional, formaţia sibiană Metalul I.I.O.S. a întrecut campioana raionului Agnita (Progresul) cu 7—0 (3—0) prin punctele înscrise de Armeneanu (4 ), Kraus (2) şi Boaru. In cel de-al IlI-lea joc susţinut în cadrul turneului de baraj în faţa reprezentantei Oraşului Stalin, Strungul, formaţia textiliştilor din Tălmaci a suferit înfrîngerea la limită, 1—0 (1—0). 0 ATLETISM. Participînd la faza finală a campionatului R.P.R. pentru juniori, reprezentanta A. S. Voinţa, Gabel Renate, a reușit ca în proba de 100 m plat să ocupe locul I cu 12”6 și totodată titlul de campioană, 0 HANDBAL IN 7. Pe terenul „Luceafărul“ a avut loc, timp de 3 zile, turneul de baraj la handbal în 7 între echipele feminine C.S.M. Reşiţa, Record Mediaş şi C.S.M. Sibiu. Dreptul de a participa în prima categorie a ţării a revenit pe merit formaţiilor C.S.M. Sibiu şi Record Mediaş care s-au clasat pe primele două locuri C.S.M. Sibiu s-a dovedit cea mai bună echipă învingînd pe Record Mediaş cu 11—4 (4—3) prin punctele înscrise de Dobre 6, Walzer 2, Theil, Schenker, Kiltsch şi terminînd la egalitate 5—5 cu C.S.M. Reşiţa, prin golurile marcate de Dobre 3, Walzer, Kiltsch. Record Mediaş — C.S.M. Reşiţa 10—9 (3—7). In deschiderea jocurilor de baraj a avut loc „Cupa eliberării“ organizată de C.S.M.S. cu participarea Voinţei Sibiu, C.S.M.S. si Textila Cisnădie. Intilnirile au dat rezultatele: Voința — C.S.M.S. 29—14, iar Voința — Textila 9—9. Ultimul joc, C.S.M.S. — Textila, a fost amînat din cauza timpului nefavorabil. C. PITARIU, coresp. AAAWW ^AA^AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA^AAAAAAA^AA^AAAAAA -= PUBLICITATE =?fMX^it „Httpubtica" Sibiu aduce la cunoştinţă că primeşte cereri de înscrieri pentru examenul de admitere la cursurile de zi şi fără frecvenţă, pentru anul şcolar 1960/61, la Facultatea de industrializare a lemnului Dr. Stalin. Solicitanţii vor trebui să aibă examenul de maturitate. Cererile vor fi înaintate pînă la data de 30 iulie 1960. Relaţii suplimentare se vor lua de la serviciul de cadre al întreprinderii, din strada Rîului nr. 19. RUBRICA TURISTULUI Agenţia O.N.T. „Carpaţi“ oragnizează următoarele excursii: în zilele de 30 şi 30 iulie, o excursie cu autobuzul la Păltiniş. Plecarea va avea loc sîmbătă 30 iulie ora 15, iar înapoierea duminică, ora 20. Costul excursiei este de 35 lei, în care se cuprind transportul şi o noapte cazare. Duminică 31 iulie, ora 6, se organizează o excursie cu autobuzul la Băile Geoagiu. înapoierea va avea loc în aceeaşi zi la orele 21. Costul excursiei este de 40 lei. O altă excursie se organizează cu autocarul la Bucureşti, pentru vizitarea oraşului şi a noilor construcţii. Plecarea va avea loc în ziua de 30 iulie ora 13, iar înapoierea în ziua de 1 august ora 21. Costul excursiei este de 100 lei, în care se cuprind transportul şi cazarea. Începînd cu data de 1 august se organizează excursii de 7 zile la mare, cu autocarul. Cu această ocazie se va vizita oraşul Bucureşti, Muzeul Peleş (Sinaia) şi toate staţiunile de pe litoral, unde se va sta efectiv 4 zile. Costul excursiei este de 360 lei în care se cuprind transportul, masa şi cazarea. REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA: Sibiu, Str. Octombrie Roşu nr. 2. Telefon nr. 2810 şi 1822 — ABONAMENTELE: lei 5,25 pe trei luni, se fac la oficiile poştale, factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi şi instituţii. — Tiparul: ÎNTREPRINDEREA POLIGRAFICA SIBIU.