Flacăra Sibiului, 1960 (Anul 17, nr. 2292-3094)

1960-01-09 / nr. 2992

Conferinţă ştiinţifică consacrată problemelor mişcării corpurilor cosmice MOSCOVA (7 Agerpres). TASS anunţă La Moscova şi-a încheiat lucrările o conferinţă ştiinţifică consacrată problemelor mişcării corpurilor cosmice. La conferinţă prof. Ivan Jongolovici a comunicat că din observaţiile asupra mişcării sateliţilor artificiali ai Pămîntului a fost dedusă mărimea turum globului pămîntesc şi totodată a fost determinat graduol lui de asimetrie în raport cu ecuatorul. S-a constatat, a adăugat prof. Jongolovici, că emisfera boreală este puţin mai alungită decit cea australă. Metodele de rezolvare numerică a problemelor legate de mişcarea corpurilor cereşti artificiale, metode expuse în unele referate prezentate la conferinţă, vor permite să se reducă considerabil timpul necesar rezolvării ecuaţiilor complexe de mişcare şi să se asigure o precizie şi mai mare la plasarea corpurilor cereşti artificiale pe orbite dinainte stabilite. lui nou act de samavolnicie al militarilor americani în Coreea de sud SEUL 7 (Agerpres) unte cu forţa într-o tabără Opinia publică sud-co- militară americană unde, coreeană este profund indignată de un nou act de samavolnicie al militarilor americani în Coreea de Sud. După cum transmite agenţia France Presse, două femei sud-coreene au fost tormare a ordinului unui căpitan american, mai mulţi soldaţi le-au ras părul din cap. In încercarea de a muşamaliza acest act de barbarie, autorităţile militare americane au prezentat pe cele două femei drept „prostituate“. Intr-un comunicat dat publicităţii de cartierul general al armatei a 8-a americane se precizează că atît căpitanul cît şi cei doi sergenţi implicaţi în această afacere au fost deferiţi pentru anchetare comandantului diviziei a 7-a din care fac parte. Agenţia precizează că in ultima vreme soldaţii americani din Coreea de Sud au dat dovadă în repetate rînduri de „excese de zel“Sub această formulă autorităţile americane încearcă să camufleze nenumăratele acte de samavolnicie la care s-au dedat militarii americani în Coreea de Sud. Cît priveşte ultimul scandal, potrivit agenţiei France Presse, „incidentul riscă să capete proporţii considerabile. Presa sud-coreeană s-a sezisat şi afirmă că întreaga ţară este profund afectată de acest caz“. Ştiri sportive ALPINISM. In vederea participării cu cit mai bune rezultate la „Alpiniada de iarnă“, alpiniştii asociaţiei Energia îşi încep, la sfîrşitul acestei săptămîni, antrenamentele. Prima tură de condiţie fizică se va efectua pe traseul Fîntînele-Păltiniş prin Cheile Cibinului. * VOLEI. Mîine dimineaţă începînd de la orele 8,30, în sala C.S.M.S. continuă întrecerile fazei orăşeneşti a campionatului de calificare, după următorul program: C.S. Voinţa (II) - Dinamo şi A.S.A. (I) - Libertatea (masculin). Programul zilei se va încheia cu focul amical disputat între C.S. Voinţa (categoria B) şi A.S. Pompierul. Echipa feminină de volei care activează în prima categorie a ţării, C.S. Voinţa Sibiu, clasată la sfîrşitul turului pe locul 9, şi-a reluat antrenamentele sub conducerea antrenorului Nicolae Rotaru. Mîine la orele 12 în sala C.S.M.S., într-un foc de verificare, formaţia feminină va întîlni echipa masculină Electrica. * HANDBAL. Astăzi şi mîine, în sala „Tractorul“ din Oraşul Stalin, se vor disputa ultimele întreceri din cadrul campionatului regional de handbal în 7. Formaţia sibiană feminină C.S.M.S. va întîlni, în prima zi Luceafărul Or. Stalin, iar a doua zi echipa Gloria Sighişoara. C.S. Voinţa Sibiu (masculin) va înfrunta pe Tractorul Or. Stalin şi respectiv pe Chimia Făgăraş. Întrecerile în cadrul competiţiei „Cupa Sportul popular“ la handbal în 7 pentru juniori, continuă duminică 10 ianuarie a.c. în sala C.S.M.S. din oraşul nostru, cu disputarea unei noi etape. începînd de la orele 14 au loc jocurile: Păltiniş Răşinari - C.S.M.S. II (F); Şc. sportivă elevi I - Voinţa I (M); Energia II - Textila Cisnădie (M); Avîntul tineresc II - Energia II (M); Avîntul tineresc I - Şc. sportivă elevi II (M); Progres şcolar - Ştiinţa (M) şi Voinţa II - Înainte (M). M. Vlădoianu şi C. Pitariu, coresp. SCHI• Complexul de cabane din staţiunea Păltiniş găzduieşte o tabără organizată de secţiunea de innvăţămînt şi cultură a Sfatului popular al oraşului Sibiu, la care iau parte 2 dB elevi printre care 60 de pionieri. Zilnic, sub supravegherea profesorilor de educaţie fizică, pe „Bătrina“ şi ,,Gânjoaia“ unde zăpada este abundentă, se fac antrenamente de schi. De asemenea, la cabana„’rerba“ se găsesc la pregătire schiorii Şcolii sportive de elevi din Sibiu. Şi schiorii asociaţiei Energia din oraşul nostru se antrenează la Păltiniş. Concursul de schi programat a se desfăşura la Păltiniş în zilele de 9 şi 10 ianuarie a.c, din motive tehnice, s-a amînat pină în zilele de 15 şi 16 ianuarie, pe același traseu. ^wwwwwwv»wvw»w>ww»»w»ywvw»wwvwvyvyww»> INFORMAŢII Fabrica de geamuri Mediaş angajează imediat 2 ingineri chimişti şi 2 ingineri mecanici cu practică de cel puţin un an de zile. O.C.L. Produse industriale Sibiu anunţă publicul consumator că vînzarea mărfurilor în rate continuă SPECTACOLE Cinematografe: Pacea (9— 10 ianuarie) „Marile familii", (11—17 ianuarie) „Nu aștepta luna mai"; Victoria (9—11 ianuarie) „Primăvara“ (12—17 ianuarie) „Evadare din umbră"; Tineretului (9—10 ianuarie) „Sombrero" (11—17 ianuarie) „Unchiul meu Jacinto"; Arta (9—10 ianuarie) „Fata căpitanului", (11 —17 ianuarie) „Cerul infernului"; 7 Noiembrie (9—10 ianuarie) „Oleko Dundici", (14—17 ianuarie) „Edes Anna"; Independența (9—10 ianuarie) „Arriigo", (11—12 ianuarie) „Dreptul la dragoste", (ÎS— 19 ianuarie) „Vizita lui N. S. Hruşciov în S. U. A." şi „S.O.S. în cosmos“. Teatrul de stat din Sibiu prezintă azi, 9 ianuarie şi luni 11 ianuarie orele 20, „Sălbaticii"; mîine, aceeaşi oră „Suflete tari"; marţi, 12 ianuarie, tot la ora 20, 30 Robinson (r. germană). Ansamblul de estradă al Palatului cultural „Ştefan Gheorghiu" prezintă sîmbătă, 9 ianuarie ora 20, în sala căminului cultural din Tălmaci, spectacolul „File din viaţa noastră", revistă muzicală în 2 acte şi 20 de tablouri, de Cicerone Alexandrescu. Acelaşi spectacol va fi prezentat duminică 10 ianuarie, ora 16, în sala Teatrului de stat din Sibiu. Declaraţiile primului ministru al Libanului (Ager MOSCOVA pres) „Cred că contactele şi schimbul de vizite între diferitele persoane cu funcţii de răspundere vor duce la lichidarea crizei şi la instaurarea unei atmosfere de linişte şi stabilitate“, a declarat Rasid Karami, primul ministru al Republicii Liban, unul corespondent al postului de radio Moscova. Declaraţia a fost publicată de ziarul „Izvestia“. „Sunt convins de asemenea, a spus în continuare Rasid Karami, că vizita premierului Hruşciov în America a insuflat multe speranţe de pace şi într-un viitor luminos. Simt rezultatele acestei vizite, toţi îşi dau seama că încordarea a început să slăbească. Am dori ca aceasta să ducă la întărirea relaţiilor dintre toate statele în numele păcii trainice“. Primul ministru al Republicii Liban a subliniat că slăbirea încordării între marile puteri a adus foloase tuturor ţărilor lumii. „Noi, libanezii şi celelalte ţări din lumea arabă, a spus Rasid Karami, am avut de cîştigat de pe urma slăbirii acestei încordări care timp îndelungat a făcut ca în ţara noastră să existe crize de pe urma cărora avem şi astăzi de suferit. Dorim înfăptuirea slăbirii încordării internaţionale întrucît aceasta va face ca situaţia să se stabilizeze şi ca persoanele cu funcţii de răspundere şi poporul să se poată ocupa de rezolvarea problemelor lor într-o atmosferă senină şi de linişte, ceea ce la rîndul său va contribui la creşterea nivelului de trai al cetăţenilor de oriunde într-o atmosferă de securitate, libertate şi prosperitate“ a declarat primul ministru. Amînarea vizitei preşedintelui Italiei Giovanni Gronchi în U.R.S.S. MOSCOVA 7 (Agerpres). TASS anunţă S-a anunţat oficial amînarea vizitei pe care preşedintele Republicii Italia, Giovanni Gronchi, urma s-o facă în Uniunea Sovietică la 8 ianuarie. Luca Pietromarchi, ambasadorul Italiei în U.R.S.S., a transmis guvernului sovietic rugămintea președintelui Gronchi de a fi de acord cu amînarea vizitei sale, urmînd ca ea să aibă loc într-un viitor apropiat. Noua dată a vizitei lui Gronchi în U.R.S.S., va fi fixată de comun acord ulterior. SCURTE ŞTIRI EXTERNE PEKIN. La Ciandjou, în China de sud-est a fost pusă în funcţiune cu două luni înainte de termenul prevăzut iniţial o mare rafinărie de zahăr. Rafinăria poate prelucra zilnic 2.000 tone sfeclă de zahăr şi face parte dintr-un combinat care, atunci cînd va fi terminat în întregime va avea o capacitate dublă. Tot în acest combinat se va fabrica zilnic, din reziduri, 100 tone de hîrtie de calitate superioară, precum şi alcool şi furfurol. * MOSCOVA. La Moscova a încetat din viaţă, în vîrstă de 54 de ani, cunoscutul astronom sovietic Pavel Parengo, membru corespondent al Academiei de Ştiinţe a U.R.S.S. * KHARTUM. Intre 1 şi 6 ianuarie 1960 împăratul Etiopiei, Haile Selassie, a făcut o vizită în Sudan unde a purtat mai multe discuţii cu primul ministru al Sudanului, Ibrahim Abbud. După cum anunţă agenţia France Presse, în comunicatul comun publicat la 6 ianuarie se arată că Haile Selassie şi Abbad au salutat crearea de noi state independente în Africa şi au discutat unele probleme ale lumii arabe. Au fost încheiate un acord comercial şi un acord cultural între Etiopia şi Sudan. ÎNTOCMIREA DĂRILOR DE SEAMA IN G.A.C. (Urmare din pag. l a) de asemenea s-au înregistrat unele deficienţe în realizarea planului la lapte. In aceste gospodării nu s-au realizat decît 1.267 litri şi respectiv 1.482 litri pe cap de vacă furajată, faţă de 2.000 litri cit a fost planificat. Darea de seamă va trebui să reliefeze cauzele care au determinat aceste slabe realizări în sectorul zootehnic propunînd totodată măsuri în vederea lichidării lor. Un loc important în darea de seamă trebuie să-l ocupe problema participării la muncă a colectiviștilor și numărul de zile-muncă efectuat pe culturi şi pe sectoare. Dezbaterea acestor aspecte ale activităţii vor duce la concluzii practice pentru anul 1960. Este adevărat că în urma aplicării sistemului retribuţiei suplimentare chestiunea participării la muncă a fost rezolvată. Se pune însă problema cum s-a folosit numărul de zile planificat pe fiecare cultură, dacă acest număr a fost depăşit în mod nejustificat, dacă s-a respectat întocmai sistemul retribuţiei suplimentare şi s-a dat colectiviştilor plusul de recoltă cuvenit. De asemenea, darea de seamă trebuie să trateze pe larg executarea bugetului de venituri şi cheltuieli. Este necesar ca fiecare colectivist să cunoască de unde au provenit veniturile şi cum s-au cheltuit. Din lipsurile manifestate în cursul anului 1959 trebuie să se tragă maximum de învăţăminte. Dacă darea de seamă va avea un accentuat caracter critic şi autocritic se va crea o bază serioasă de discuţii, se vor face propuneri preţioase care vor înlătura deficienţele ce au existat în anul 1959. Este deosebit de important ca în aceste zile cînd se întocmesc dările de seamă, organizaţiile de bază, prin agitatorii lor, să desfăşoare o muncă politică vie, popularizînd succesele înregistrate de gospodăria agricolă colectivă, în aşa fel încît ţăranii cu gospodărie individuală, acolo unde mai sînt, să fie atraşi pe făgaşul muncii în comun. Adunările de dări de seamă trebuie să constituie o adevărată sărbătoare, un triumf al muncii unite pe ogoare întinse, un triumf al agriculturii mecanizate socialiste. Redacţia: Sibiu, Str. Octombrie Roşu nr. 2. Telefon nr. 2810, 1822 — Administraţia: Str. Octombrie Roşu nr. 2. Telefon nr. 2810, — Tiparul întreprinderii Poligrafice Sibiu. Taxa poştală plătită în numerar conform aprobării Direcţiunii Generale P.T.T. nr. 1/1945. — Cont B.R.P.R. nr. 070.413 — Abonamente: lei 5.25 pe trei luni.