Flacăra, iunie-august 1952 (Anul 1, nr. 2-4)

1952-06-01 / nr. 2

1 MAI LA MOSCOVA In această dimineaţă aurită de primele raze ale soarelui de primăvară, privirile pline de dragoste şi recunoştinţă ale poporului nostru şi ale popoarelor din celelalte ţări de democraţie populară, privirile pline de nădejde ale popoarelor din lumea întreagă, dornice de pace şi libertate, se îndreaptă spre Moscova. Capitala Ţării Sovietice arată deosebit ,de frumoasă şi de măreaţă , de pe toate clădirile bogat împodobite fâlf de nenumărate steaguri, străzile şi parcurile sunt străbătute de sunetele orchestrelor, iar oamenii , muncii în haine de sărbătoare, se îndreaptă în coloane impunătoare spre bătrâna şi veşnic tânăra Piaţă Roşie. Acolo, la 1 Mai, ziua solidarităţii oamenilor muncii din lumea întreagă, poporul sovietic se întâlneşte cu iubitul său conducător şi învăţător, tovarăşul Stalin, cu conducătorii partidului şi guvernului, în faţa cărora raportează noile succese obţinute în munca paşnică creatoare, exprimându-şi devotamentul şi încrederea in politica de pace a marii sale Patrii. Piaţa Roşie e străbătută de ovaţii entuziaste şi aplauze nesfârşite la apariţia în tribuna mausoleului, a tovarășului Stalin, a tovarășilor V. M. Molotov, G. M. Malenkov, L. P. Beria, K. E. Voroșilov, A. I. Mikoian, N. A. Bulganin, L. M. S.iganovici, A. A. Andreev, N. S. Hrusciov, A. V. Kosâghin, N. M. Svemnik, M. A. Suslov, A. K. Ponomarenko, M. F. Skiriatov. După trecerea în revistă a trupelor garnizoanei Moscova, Mareşalul Uniunii Sovietice L. A. Govorov rosteşte o cuvântare, felicitând ostaşii, ofiţerii şi generalii cu prilejul măreţei sărbători. Prin faţa tribunelor trec apoi eroicele unităţi ale Armatei Sovietice. Participanţii întâmpină cu aplauze puternice armata invincibilă care stă de strajă muncii paşnice creatoare a poporului sovietic, de strajă păcii în întreaga lume. După parada militară, Piaţa este străbătută de coloane de oameni ai muncii, pionieri, sportivi, care, prin zecile de mii de lozinci şi placarde, raportează asupra victoriilor repurtate în muncă. Constructori activi ai comunismului în ţara lor, ei îşi manifestă totodată dragostea şi solidaritatea cu oamenii muncii din lumea întreagă, salută cu căldură toate popoarele luptătoare pentru pace, înfierează pe aţâţătorii imperialişti la un nou război. Deosebit de emoţionant este momentul când pe treptele mausoleului se urcă Vera Kondakova, elevă în clasa întâia a şcolii No. 612 şi înmânează tovarăşului Stalin un buchet de flori, exprimând prin aceasta dragostea şi recunoştinţa faţă de marele şi înţeleptul apărător al copiilor, al viitorului întregii omeniri. Parada şi demonstraţia de 1 Mai dela Moscova s’au întipărit în conştiinţa oamenilor muncii din toate ţările ca o strălucită manifestare a hotărîrii poporului sovietic de a lupta cu fermitate în fruntea lagărului păcii, condus de tovarăşul Stalin, pentru o pace trainică în întreaga lume. Aspect de la măreaţa paradă militară din Piaţa Roşie, care a demonstrat odată mai mult forţa nvincibilă a Armatei Sovietice, apărătoarea păcii intreaga lume. Pe tribuna Mausoleului, în ziua demonstraţiei de 1 Mai 1952. Vera Kondakova, elevă în clasa I-a de la şcoala Nr.612 din Moscova, il îmbrăţişează cu căldură pe Iosif Vissarionovici Stalin, după ce i-a înmânat un buchet de flori. In foto: G. M. Malenkov, I. V. Stalin, Vera Kondakova şi N. A. Bulganin. I * Pace lumii», proclama fericiţii , părinţi şi copii sovietici, oamenii Ţârii Socialismului victorios.