Flacăra, ianuarie-februarie 1954 (Anul 3, nr. 1-4)

1954-01-01 / nr. 1

La secţia de votare Nr. 21, raionul N. Bâlcescu s-a prezentat Dragomir Virgil, salariat P. T. T. împreuna cu soţia şi copilul sâu. Tinerii soţi care vor sâ-i făurească copilului o viaţă fericită, aşa cum ei n’au avut în copilărie, îşi dau cu bucurie votul viitorilor conducători ai treburilor obşteşti. Numeroşi artişti au candidat pe listele F. D. P. Candi data circumscripţiei a 2-a regională, artista Erdos Irma, de la Teatrul Maghiar de Stat, votând la secţia 22-a din Tg. Mureş. ŢARA A E dis de dimineaţă. Oraşul se trezeşte, sprinten şi vesel. Au început să cadă fulgi de zăpadă, care plutesc prin văzduh încet, cu o leneşă graţie. încetul cu încetul trotuarele prind o poleială fină şi străvezie, pe care paşii alunecă iuţi. Paşii! De unde puhoiul acesta de trecători, aşa de zgomotoşi şi aşa de zoriţi? Să-i urmărim puţin, măcar că n’o să fie lucru uşor; la fiecare răspântie câţiva dintre ei se desprind şi pleacă pe alte străzi, şi de la fiecare răspântie apar mereu alţii. Iată un grup, pe Calea Dudeşti. Se îndreaptă spre localul secţiei de vot Nr. 44, aşezat în faţa depoului de tramvaie. înăuntru nu stau prea mult; ies, după scurtă vreme, cu obrajii îmbujoraţi, cu ochii strălucitori. Stau de vorbă două fete: — Ai votat, Nuţi? — Am votat. Dar tu? VOTAT — Şi eu!... Se îmbrăţişează. Una dintre ele e studentă la filologie, cealaltă e funcţionară. E primul lor vot. O tânără gospodină a venit cu amândoi copilaşii la vot. „Cu cine era să-i las acasă? — explică gospodina Toni Croitoru unei vecine. Bărbatul meu s’a sculat şi el de dimineaţă. Ţinea morţiş să voteze printre cei dintâi. Mi-a luat-o el înainte, dar, cum vezi, nici eu nu m’am lăsat!“... Responsabila străzii Unirea are mult de furcă cu un elev. Să vedeţi. Gheorghe Filip este elev în ultima clasă a liceului 9 din Bucureşti şi împlineşte, peste 10 zile, 18 ani. La 18 ani ai dreptul la vot. La 18 ani fără zece zile n’ai însă dreptul. Filip stărueşte, cât poate: „Haide, tovarăşa, zău. Pentru zece zile .“Femeia zâmbeşte îngăduitoare, dar se strădueşte să-l convingă că n'are încotro... Filip pare însă neconsolat, şi tot mai murmură ca pentru sine: „Dar dacă alegerile erau la 30! Dacă eram..“ La secţia 51 din cartierul Herăstrău este un dute-vino necontenit. Electricianul Ion Olteanu de la „Electromagnetica“ iese surâzător din camera de vot. După el câţiva tovarăşi ies din camera de vot cu o urnă specială. Ce s-a întâmplat? Una din alegătoare a anunţat că părinţii ei, Constantin şi Elena Fota — oameni trecuţi de 70 de ani — ar vrea să voteze acasă. „Sunt bătrâni, sunt bolnavi, a explicat fata. Nu s’ar putea?“ „Ba da, se poate“ a fost răspunsul. Şi iată că doi tovarăşi se îndreaptă de zor spre locuinţa bătrânului Fata... •„ Milioane de cetăţeni s’au înfăţişat la 20 Decembrie în faţa urnelor şi şi-au dat votul candidaţilor Frontului Democraţiei Populare. Poporul nostru şi-a arătat astfel încrederea în noii deputaţi ai Sfaturilor Populare, aleşi dintre fiii lui cei mai devotaţi şi mai capabili, şi-a manifestat hotărîrea de a păşi mereu înainte sub îndrumarea partidului, pentru făurirea unei vieţi îndestulate, pentru înflorirea patriei noastre, pentru pace şi socialism, întâiul lor vot. Mândriţi bucuroşi au votat pentru prima oarâ, tinerii elevi ai şcolii profesionale de construcţii S. F. U. Nr. 5, Dobre Dumitru, Alena Georgeta, Alexandru Ilie, Alena Ioana şi Crâuloşu Petre. Adevărate hore ale bucuriei au fost jocurile cetăţenilor din raionul Griviţa Roşie. In cliţeu, aspect de la centrul de votare Nr. 15 din raionul Griviţa Roşie.