Flacăra, iulie-septembrie 1954 (Anul 3, nr. 13-18)

1954-07-01 / nr. 13

CAUZA ÎNTREGULUI POPOR MUNCITOR  intern în pragul recoltării păioaselor. In răstimpul scurt ce-a mai rămas pină la începerea campaniei, în întreaga ţară se desfăşoară munca de punere în stare de funcţionare a întregului parc de tractoare, combine, secerători, batoze, dezmiriştitoare, mijloace de transport etc. Pornind la îndeplinirea sarcinilor trasate de recenta Hotărîre a partidului şi guvernului, multe regiuni ca: Oradea, Timişoara, Regiunea Autonomă Maghiară, au organizat temeinic reparaţiile maşinilor de recoltat, treierat şi dezmiriştit. In unele locuri colectiviştii au şi început secerişul. Astfel, la gospodăria colectivă din comuna Fundulea, raionul Brăneşti, o secerătoare-legătoare trasă de un tractor al S.M.T.-ului din Săruleşti a început seceratul orzului. La G.A.S. ,,Alexandru Sahia“ din comuna Mănăstirea, raionul Olteniţa, muncitorii organizaţi în brigăzi şi echipe au secerat numai în cîteva zile orzul de pe o suprafaţă de 50 de hectare şi au început treierişul. In regiunile Ploeşti, Constanţa, Galaţi, Stalin, Iaşi şi Piteşti, însă, starea de lucruri în acest sector nu e de loc mulţumitoare. Datorită controlului slab exercitat de direcţiile agricole regionale, de secţiile raionale, datorită lipsei de suficient interes manifestată de conducerile S.M.T.-urilor şi G.A.S.-urilor, piesele de schimb necesare reparaţiilor n-au fost procurate la timp, lucrările înaintează prea încet. Unii conducători de S.M.T şi G.A.S. ca, de pildă, cei din G.A.S. Cîmpeni, raionul Balş, şi S.M.T. Tr. Măgurele, socotesc că mai au vreme destulă. Aceştia, precum şi cei ce fac reparaţii de mîntuială, ori care recepţionează lucrările, neglijînd calitatea lor, uită probabil că în perioada campaniei de strîngere a recoltei, fiecare zi întîrziată, fiecare maşină înţepenită pe ogor, înseamnă cantităţi mari de boabe scuturate. Bobul, odată copt, nu aşteaptă ! Organele agricole şi de partid trebuie să lichideze cît mai neîntîrziat rămânerile în urmă, să asigure piesele de schimb trebuincioase, să accelereze reparaţiile. Comisiile de recepţie să verifice amănunţit fiecare maşină reparată, pentru ca să nu scape nici o piesă prost lucrată. Trebuiesc revizuite, amenajate şi curăţite magaziile ; comitetele executive ale sfaturilor populare şi conducerile S. M. T.-urilor trebuie să ia măsuri în vederea electrificării ariilor, pregătirii dispozitivelor pentru cuplarea secerătorilor şi batozelor, să creeze condiţii pentru aplicarea graficului orar la recoltat şi treierat. Să nu precupeţim nici un efort, pentru ca secerişul şi treierişul să ne găsească pregătiţi cu toate cele necesare strîngerii la vreme şi fără pierderi a recoltei. Se reparó botoiele la G.A.S.—Satu-Mare. Stînga , la rampa uzinelor „Semănătoarea* se încarcă o nouă serie de secerători-legatori destinate mecanizării muncilor de recoltare a cerealelor. Elevii şcolilor din întreaga ţară se pregătesc cu sîrguinţa pentru examene, încheierea anului şcolar aduce emoţii şi viitorilor artişti. Elevele de la Şcoala Populară de Arte din Bucureşti dau acum examenulde producţie*. După cum se vede, un examen care cere, pe lîngă cunoştinţe şi tehnică, multă supleţe, graţie, gust... ...E peste măsură de cald. Ce bună ar fi acum o îngheţată ! Nu trebuie să te oboseşti prea mult: tricicletele cu motor transportă îngheţata populară în toate colţurile Capitalei. In foto : Jana Angelescu si Olimpia Grigore, de la T. A. P.-Griviţa Roşie, pleacă de la fabrică cu răcoroasa încărcătură. in