Flacăra, ianuarie-martie 1958 (Anul 7, nr. 1-13)

1958-01-04 / nr. 1

Pag. 4-5 - .Achizitor, prieten, sfătuitor' - fotoreportaj. Pag. 6-7 — .Colecţionari şi colecţii' - fotoreportaj. Pag. 8-9 — .Insula-dina mită' - de D. Baboian. — .Insula Cipru' — poezie de timos Rendis. Pag. 10-11-12 - .Ospitalita tea lordului Redstone' — de I. M. Ştefan. — Notăm I Pag. 13 - .Expoziţia Interregională de artă plastică — Bucureşti" — de M. Deac. Pag. 14 - .Dacii au cunoscut scrisul’ de acad. prof. C. Daicoviciu. — .Un iniţiator al invitămîntului medical românesc — Nicolae Kretzulescu"— de dr. S. Izsák Pag. 15 - Scritori şi cărji: — .Steaua macilor" — recenzie de Traian Stoica. — .Consemnări literare". — .Rugul" — poezie de Mihu Dragomir. Pag. 16-17 - .în împărăția morţii galbene" — de Götz K. Richter. — .Te văd, te vădi' Pag. 18 - . De 10.000 de ori .Jaj cica Ireportaj de V. Savin. Pag. 19 — .Ciudatul castel' — de Cristian Şerbu. Pag. 20-21 .Dispariţia dosarului cenuţiu', Cap. XV — de George Voinescu. — Pofta redacţiei; sfaturi practice. Pag. 22 - Sport. Pag. 23 —în jurul globului'. Pag. 24 — .Revelion — Sputnik'. PENTRU PACE. 27-29 decembrie 1957. Ajunul zilei în care se aniversează 10 ani de la proclamarea republicii noastre populare i-a aflat pe membrii marelui sfat al țării în sesiunea — obișnui la fiecare sfîrșit de an, deosebită însă de totcelelalte tocmai prin marea sărbătoare p care țara se pregătea s-o prăznuiască. Cu chibzuiala și spiritul de răspundere ce nu pot izvorî decît dintr-o neţărmurită dragoste pentru patrie şi poporul muncitor, din nestrămutata hotărîre de a asigura victori socialismului, membrii Marii Adunări Naţionale au discutat raportul la proiectul bugetului de stat şi au votat legile ce le-au fost supuse spre examinare, discutare şi aprobare. Iar discuţiile purtate, răspunsul pe care Marea Adunare Naţională a R.P.R. l-a dat cu privire la Chemarea Sovietului Suprem al U.R.S.S. din 6 noiembrie 1957 şi la Manifestul Păcii, precum şi răspunsul cu privire la Declaraţia comună a Prezidiilor Reprezntanţelor Populare Supreme ale R.P. Polone, R.D. Germane şi R. Cehoslovace au venit să arate încă o dată cît de mare este dragostea pentru pace a poporului nostru. Unul după altul, zeci şi zeci de deputaţi au luat cuvintul, aducind la cunoştinţa Adunării realizările din circumscripţiile lor, criticind lipsuri, facind propuneri constructive. lata citiva dintre deputaţii care au luat cuvintul in discutiile asupra bugetului (in stingă, de sus in jos) : acad. Şt. Mileu (Roman, reg. Bacău) ; Ion Barna (Lupeni, reg. Hunedoara) ; Maria Petrila (Arad) ; Dumitru Gheorghiu (Codăeşti, reg. Iaşi). In rândul al doilea, sus : Bugyi Pál (Sindominic, R.A.M.) şi Mihai Schuster (Dumbrăveni, reg. Stalin). Jos: Octavian Pop (Ulmeni, reg. Baia Mare). In paginile de faţă dăm cîteva imagi de la lucrările acestei sesiuni a Marii Eduni Naţionale.