Flacăra, aprilie-iunie 1959 (Anul 8, nr. 14-26)

1959-04-04 / nr. 14

FOTOCRONICA FLĂCĂRII • FOTOCRONICA - Prezidiul Ilarii Adunări Naţionale a Republicii Populare Române a emis un Decret pentru lichidarea rămăşiţelor oricăror forme de exploatare a omului de către om în agriculturi, în scopul ridicării continue a nivelului de trai material şi cultural al ţărănimii muncitoare şi al dezvoltării construcţiei socialiste. In fotografia 1, un grup de ţărani muncitori din comuna Pogoanele, regiunea Ploeşti, citind Decretul, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Romín şi Consiliul de Miniştri al R.P.Romíne au elaborat o hotărîre cu privire la unele măsuri pentru îmbunătăţirea conducerii şi controlului de partid şi a activităţii economice în gospodăriile agricole de stat. „Filaturii Române de Bumbac"i s-a decernat Steagul Roşu de întreprindere fruntaşă pe ramură pentru rezultatele deosebite obţinute în cel de-al doilea semestru al anului 1958. Delegaţia economică franceză condusă de dl.Jean Depiry, din Ministerul Afacerilor Externe al Franţei, a părăsit sîmbăta trecută Capitala (fotografia 2). Duminică a fost inaugurată în comuna Dărăşti-Ilfov prima gospodărie colectivă cu specific legumicol din raionul Vidra. Colectivul uzinelor de tractoare "Ernst Thälmann" din Oraşul Stalin a construit, de la începutul anului şi pînă în prezent, cu 6oo tractoare mai mult decît în aceeaşi perioadă a anului trecut. In Capitală se desfăşoară cel de-al III-lea concurs al formaţiilor artistice studenţeşti de amatori, din centrul universitar Bucureşti. Concursul se va încheia la 18 aprilie. Fotografia 3 reprezintă un aspect de la acest concurs. Nenumăraţi cetăţeni participă cu entuziasm la acţiunea de înfrumuseţare a Capitalei. In fotografia 4, un aspect din timpul muncii voluntare pe şantierul şcolii elementare ce se construieşte în cartierul C.F.R.-Triaj. In zona Luciu-Giurgeni, regiunea Galaţi, s-a terminat executarea unui complex de instalaţii energetice necesare efectuării unor desecări şi altor lucrări de ameliorare, care cuprind peste 2o.ooo la terenuri. Săptămîna trecută s-au obţinut noi succese pe tărîmul transformării socialiste a agriculturii. Printre ele se numără şi cooperativizarea în întregime a agriculturii în raioanele Turnu Măgurele din regiunea Bucureşti şi Gherla din regiunea Cluj. La Şantierul Naval din Galaţi a fost lansată la apă cea de-a patra motonavă de 2.ooo tone. Fabricile producătoare de bunuri de larg consum din ţară pregătesc noi produse destinate consumului populaţiei muncitoare. Cu acest prilej,fabrica de confecţii "Gheorghe Gheorghiu-Dej" din Capitala a organizat săptămîna trecută o prezentare de noi modele de confecţiuni de primăvară şi vară (fotografia 5). In universităţi şi institutele de învăţămînt superior au avut loc, în ultimele zile, mai multe sesiuni ale cercurilor ştiinţifice studenţeşti. Numai la Universitatea "C.I.Parhon" au fost prezentate peste loc de lucrări ştiinţifice. FOTOCRONICA FLĂCĂRII • FOTOCRONICA