Flacăra, octombrie-decembrie 1961 (Anul 10, nr. 40-52)

1961-10-07 / nr. 40

Al III-lea Pavilion de mostre începînd din 1959, Ministerul Comerţului împreună cu ministerele producătoare şi-au făcut bunul obicei ca, organizînd în fiecare toamnă Pavilionul de mostre, să întrebe publicul consumator prin intermediul acestuia: cum vă plac noile produse ale industriei noastre socialiste? Ce părere aveţi despre noile tipuri de frigidere, de aparate de radio, de mobilă? Vă place noua linie a model la costume, paltoane, rochii, încălţăminte? Aveţi vreo obiecţie? Vă rugăm, comunicaţi-o întreprinderii producătoare. Tehnicienii vă stau la dispoziţie chiar în incinta Pavilionului de mostre, pentru a vă da explicaţii şi a nota părerile dv. Găsiţi aici formulare-chestionare pe care sînteţi invitat să le completaţi, exprimîndu-vă astfel preferinţele, observaţiile şi sugestiile cu privire la calitate, sortiment, mod de prezentare, finisaj, la caracteristicile mărfurilor expuse. Dacă sînteţi foarte grăbit, luaţi cu dv. un chestionar. II veţi completa la domiciliu şi-l veţi expedia pe adresa pavilionului, fără a fi necesar să-l francaţi. Pavilionul de mostre nu este o expoziţie obişnuită, deşi este atît de frumos şi atrăgător; el nu este doar o oglindă a succeselor şi a priceperii muncitorilor care făuresc bunuri de consum, ci locul în care industria bunurilor de consum dă examenul de admitere pentru anul 1962 în faţa maselor largi, este locul în care lucrătorii din comerţ, chiar cei mai buni specialişti, se transformă pentru cîtva timp în învăţăcei, în ucenici, avînd ca sever profesor Marele Public Consumator. Toţi sîntem încîntaţi de frumuseţea ţesăturilor din lînă, mătase, bumbac, relon; toţi privim cu mîndrie şi admiraţie aparatele de radio romîneşti „Enescu“, „Opera“, „Rîndunica“, „Turist“, „Modern“ (cu 7+2 lămpi), „Orfeu“, „Mioriţa“. Ne oprim îndelung în faţa standurilor în care sunt expuse cravatele din mătase naturală realizate la întreprinderea „Ilie Pintilie“, sau pantofii executaţi artistic la fabrica „Ianos Herbak“, ori bogatul sortiment de produse alimentare (salam cu caşcaval, salam aperitiv, carne de porc presată, biscuiţi „Favorit“, „Steluţa“, „Extra“ etc.), ţesăturile din telon pentru rochii şi cămăşi bărbăteşti... Vizitatorii vor întîlni la cel de-al III-lea Pavilion de mostre mii şi mii de sortimente (multe dintre ele noi), realizate de fabricile şi uzinele patriei noastre. Fabricile „Donca Simo“-Bucureşti, „Bumbacul“-Timişoara, „Mătasea populară“-Bucureşti şi altele ne prezintă o seamă de exponate noi. Gospodinele vor face de data aceasta cunoştinţă cu noua maşină de spălat rufe „AlbaLux“, cu noile tipuri de maşini aragaz, cu frigiderul „Fram“ îmbunătăţit, cu aspiratorul de praf A.P.6 realizat de întreprinderea timişoreană „Electromotor“, cu peste 600 de articole din porţelan, faianţă şi sticlărie, cu peste 900 exponate ale fabricilor de mase plastice etc. etc. Deci, în 1962, cind intrînd într-un magazin veţi fi întîmpinat cu obişnuitul ,,cu ce vă putem servi?“, puteţi fi siguri că dorinţele dv. vor putea fi satisfăcute în condiţii cu mult mai bune decit în anii precedenţi. La aceasta, o contribuţie o va aduce şi cel de-al III-lea Pavilion de mostre organizat în Capitală, pe şoseaua Kiseleff nr. 24. ■T Standul în care fabricile „Balanţa'-Sibiu, .1 Septembrie'-Satu Mare şiElectromotor'-Timişoara au expus cele mai noi tipuri de maşini aragaz, aspiratoare, balanţe etc. Realizate în mii şi mii de culori şi desene, ţesăturile de tot felul încîntă privirea. Noi produse ali- 4- mentare. Admirale sunt şi articolele din faianţă şi porţelan, realizate laPorţelanul"Cluj şiFaianţa" - Sighl♦- şoara. lată cîteva atrăgătoare produse din masă plastică , pentru uz casnic.