Flacăra, iulie-septembrie 1981 (Anul 30, nr. 27-39)

1981-07-02 / nr. 27

■ Flacăra pag. 2 ■ ■ Nr. 272 iulie 1981 ■ LUCRĂRILE SESIUNII MARII ADUNĂRI NAȚIONALE Avînd pe ordinea de zi, alături de alte puncte, dezbaterea și aprobarea proiectului de Lege pentru adoptarea Planului unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România în perioada 1981—1985, precum și a proiectului de Lege pentru adoptarea Planului de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare în perioada 1981—1985 — acte normative de o deosebită importanţă pentru transpunerea în viaţă a hotăririlor Congresului al XII-lea al partidului — sesiunea а Ш а a celei de-a VIII-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale, ale cărei lucrări au fost reluate în plen cu două zile in urmă, se înscrie ca un eveniment politic de seamă, cu implicaţii adinei în construcţia socialistă a ţării. După cum se subliniază in expunerea la proiect făcută de primul ministru al guvernului, cel de-al şaptelea cincinal, elaborat pe baza orientărilor şi sarcinilor stabilite de Congresul al XII-lea, sub directa conducere şi îndrumare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele României, asigură continuarea creşterii dinamice şi echilibrate a economiei naţionale, marcând intrarea ţării într-o etapă nouă, superioară, a procesului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a României in perioada 1981—1985 poate fi caracterizat drept creaţie colectivă a tuturor celor chemaţi să-l înfăptuiască, datorită participării directe a maselor de oameni ai muncii la stabilirea măsurilor care asigură dezvoltare armonioasă a economiei României. Este cunoscut că prevederile planului au fost supuse unei largi dezbateri în unităţile economice şi sociale, la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, la Congresul consiliilor populare şi Congresul ţărănimii, la Consiliul Naţional al F.D.U.S., iar săptămîna trecută a fost amplu analizat şi adoptat de Congresul consiliilor oamenilor muncii — forumul suprem al democraţiei muncitoreşti din ţara noastră. Proiectul noului cincinal a fost, de asemenea, examinat şi aprobat de plenara Comitetului Central al partidului şi de Consiliul Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale. Obiectivele planificate pentru anii următori au la bază, fireşte, succesele remarcabile de pînă acum. In acest sens, noul plan cincinal se întemeiază pe rezultatele de seamă obţinute in cincinalul trecut de poporul nostru, sub conducerea Partidului Comunist Român, reflectînd prenant dezvoltarea puternică a bazei tehnico-materiale, modernizarea forţelor de producţie. Astfel, în perioada 1976— 1980 a fost pusă în funcţiune o treime din totalul fondurilor fixe existente astăzi in diferite ramuri ale economiei ; in aceeaşi perioadă s-a amplificat procesul de omogenizare economică sub aspect teritorial, au fost diversificate şi lărgite relaţiile internaţionale, a crescut eficienţa economică, a sporit venitul naţional şi, pe această bază, s-a ridicat bunăstarea materială şi spirituală a oamenilor munrii. Actualul cincinal are drept caracteristici creşterea rolului factorilor intensivi, în condiţiile continuării de o treaptă superioară a industrializării ţării, dezvoltarea în ritm înalt a ramurilor de vîrf ale industriei, accentuarea procesului de restructurare a acestor ramuri, valorificarea superioară a materiilor prime, precum şi realizarea de produse competitive pe piaţa internaţională. In acest context, realizarea unei eficienţe economice cât mai mari dobindeşte o importanţă deosebită. Fundamentînd căile de asigurare a eficienţei economice, prevederile de plan vizează creşterea mai accentuată a productivităţii muncii sociale, astfel incit pe această cale să se obţină partea cea mai mare din venitul naţional, gospodărirea cu mnare spirit de răspundere a avuţiei naţionale, în condiţiile aplicării ferme şi consecvente a noului mecanism economico-financiar, bazat pe autoconducere muncitorească, autogestiune, autofinanţare. In acelaşi timp, pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite de Congresul al XII-lea al partidului privind creşterea nivelului de trai, planul cincinal prevede dezvoltarea, în ritmuri corespunzătoare, a industriei uşoare, creşterea rapidă a producţiei de bunuri de consum de folosinţă îndelungată, a industriei alimentare şi, mai ales, îmbunătăţirea substanţială a structurii sortimentelor şi ridicarea calităţii bunurilor de consum la nivelul realizărilor obţinute in ţările dezvoltate. Elaborat şi fundamentat, ca şi planul cincinal, sub conducerea şi cu sprijinul direct al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, Planul de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare în perioada 1981—1985 are la bază Programul Partidului Comunist Român, obiectivele şi sarcinile stabilite de Congresul al XII-lea al partidului, prevederile programelor adoptate in domeniile de bază ale agriculturii şi industriei alimentare de cel de-al II-lea Congres al ţărănimii, precum şi concluziile reieşite din lucrările celui de-al II-lea Congres al consiliilor oamenilor muncii. Planul este menit să aducă o contribuţie însemnată la înfăptuirea revoluţiei agrare, care porneşte de la necesitatea de prim ordin, determinată de însăşi substanţa construcţiei societăţii socialiste, de a se asigura dezvoltarea pe un plan superior a agriculturii, creşterea rolului acesteia în cadrul economiei naţionale, astfel încât să dobîndească noi dimensiuni în ansamblul producţiei şi să-şi amplifice aportul la creşterea venitului naţional. Prin elaborarea în mod distinct a unui plan de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare pe o perioadă de cinci ani, se marchează momentul unei reconsiderări de vastă perspectivă a activităţii agricole, care primeşte noi valenţe şi atribute, cu rolul de a o transforma intr-o adevărată industrie a pămîntului. Adoptarea de către Marea Adunare Naţională a Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a României in perioada 1981—1985 şi a Planului de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare pe aceeaşi perioadă, menită să le confere putere de lege, constituie pentru toţi oamenii muncii din ţara noastră un imbold şi un temei pentru a-şi mobiliza şi concentra şi mai mult toate forţele spre înfăptuirea întocmai a prevederilor celor două planuri, pentru ridicarea României pe noi culmi de dezvoltare, de progres, de bunăstare şi civilizaţie. ION D. GOIA ■ Sub semnul unităţii în jurul partidului şi al secretarului său general, al profundei democraţii a societăţii noastre socialiste Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, au avut loc lucrările plenarei Consiliului National al F.D.U.S. Plenara a dezbătut si aprobat proiectul Planului national unic de dezvoltare economico-socială a României in cincinalul 1981—1985, în lumina expunerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Congresul al II-lea al consiliilor oamenilor muncii. „Ceea ce am înfăptuit pînă acum, cu toate greutăţile şi lipsurile, demonstrează cu putere forţa clasei noastre muncitoare, a poporului nostru, reprezintă garanţia că nimic nu ne va împiedica să înfăptuim programul de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvolate în România“. Aceste cuvinte rostite de tovarăşul Nicolae Ceauşescu de la tribuna plenarei sunt reflexul emoţionant al adeziunii tuturor celor care au participat la lucrări faţă de prevederile proiectului Planului naţional unic de dezvoltare a ţării în , viitorii cinci ani, hotărîrea de a transputta în practică indicaţiile cuprinse in excepţionala expunere a secretarului general al partidului la recentul forum al clasei muncitoare. Participanţii la dezbateri au arătat că acest document materializează concepţia strategică a conducătorului partidului şi statului nostru privind asigurarea dezvoltării dinamice si echilibrate, în continuare, a economiei nationale, in condiţiile sporirii eficientei întregii activităţi şi ale realizării programului de ridicare a bunăstării generale a întregului nostru popor. Dezbătând şi aprobind viitorul plan de dezvoltare a României, participanţii la dezbateri au subliniat că insusi acest fapt reprezintă expresia celei mai largi democraţii. ..Aici sunt uniţi, scotea in evidenţă tovarăşul Nicolae Ceauşescu, într-o simbioză puternică, şi comunişti şi necomunişti, oameni cu diferite concepţii filozofice, dar cu o singură convingere : aceea de a servi poporul, de a servi patria, socialismul şi comunismul“. In unanimitate, plenara a dat glas bucuriei si satisfacţiei deosebite pentru realegerea tovarăşului Nicolae Ceausescu in funcţia de preşedinte al Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii, cu convingerea fertilă mS^acesT'act de^cTccizie muncitorească stă la temelia independentei si suveranităţii naţionale, a înfloririi României socialiste. De asemenea, plenara a adoptat o hotărire privind orientarea activităţii F.D.U.S., a organizaţiilor de masă şi obşteşti componente in vederea desfăşurării muncii politice şi cultural-educative, a înfăptuirii sarcinilor ce le revin în actualul cincinal. Tot în cursul zilei de luni, s-a desfăşurat şi Plenara Comitetului Central al Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste, cu următoarea ordine de zi : — Raport privind participarea organizaţiilor democraţiei şi unităţii socialiste la colectarea materialelor refolosibile, efectuarea unor lucrări de interes obştesc in agricultură, de bună gospodărire si înfrumuseţare a localităţilor ; — Informare cu privire la organizarea şi desfăşurarea învâţămîntului politicoideologic de masă 1980—1981 ; — Raport cu privire la efectivul:: Organizaţiei Democraţiei si Unităţii Socialiste. In spiritul orientărilor şi indicaţiilor cuprinse in expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la Iotlujul clasei noastre muncitoare, participanţii’ la erezbateri au analizat sarcinile ce revin organizaţiilor democraţiei şi unităţii socialiste. în încheiere, intr-o atmosferă de puternică însufleţire participanţii au adoptat textul unei telegrame adresate secretarului general al partidului in care, printre altele, in numele milioanelor de membri ai organizaţiei, este adus un omagiu fierbinte si cele mai cordiale felicitări tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu prilejul realegerii in fruntea Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi a conferirii înaltei distincţii „Om al anului 1980 — pentru pace“. „Vă încredinţăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, se spune in telegramă, că şi in viitor Organizaţia Democraţiei si Unităţii Socialiste va face totul pentru a-şi indeplini misiunea cu care a fost chemată în viaţa societăţii noastre, întrucît ceea ce o călăuzeşte în muncă şi-i insuflă mereu forţe noi este unitatea de nezdruncinat a tuturor cetăţenilor ţării — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi d in jurul Partidului Comunist Român, în jurul dumneavoastră, care întruchipaţi vrerea si năzuinţele întru desâvirşirea pe calea socialismului si comunismului ale întregului popor român“. RAZVAN BARBULESCU :