Flacăra, ianuarie-martie 1982 (Anul 31, nr. 1-12)

1982-01-07 / nr. 1

Un exemplu cu rădăcini adinei in tradiţiile revoluţionare al naţiunii La Început de an nou, ziuade naştere a tovarăşei Elena Ceauşescu deschide şiragul sărbătorilor unui nou calendar şi omagiul ce i-1 adresăm cu acest prilej cuprinde in el recunoştinţa fierbinte pentru neodihna aşezată in slujba întregii naţiuni, pentru veghea prin care contribuie la propăşirea necontenită a ştiinţei româneşti, pentru nobilul exemplu de abnegaţie şi dăruire oferit, zi de zi, tuturor. Un exemplu cu rădăcini adinei în tradiţiile revoluţionare ale naţiunii noastre, în aspiraţiile de pace şi prosperitate ale poporului român. Prin gîndirea şi faptele sale, tovarăşa de viaţă a celui mai iubit fiu al patriei sădeşte în cugetul tuturor femeilor ţării un ideal luminos şi, in acelaşi timp, o încredere neţărmurită în puterea de împlinire a acestui ideal. Noi, femeile, sîntem conştiente că datorăm partidului, secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, viaţa nouă şi demnă pe care o trăim astăzi, condiţiile minunate de pregătire şi participare a femeilor la viaţa politică, economică şi socială a ţării, de afirmare în conducerea întregii societăţi. Prin ataşamentul său la cauza slujirii ţelurilor celor mai înalte ale orînduirii socialiste, între care distingem şi perfecţionarea statutului de reală demnitate al femeilor din ţara noastră, întreaga sa viaţă reprezintă un model valoros la care ne raportăm permanent. Chipul tovarăşei Elena Ceauşescu, astăzi, pentru toţi cei ce o urmează, pentru toţi cei care se desăvîrşesc moral şi profesional prin însăşi hotărîrea de a nu se abate de la drumul ales, se constituie într-o efigie revelatoare. Dedicată în egală măsură activităţilor de largă audienţă socială, in planul cărora se ilustrează eminent om politic şi de stat, dedicată progresului unei ştiinţe de avangardă * veacului nostru, spiritul 0)- 3(S ?" (Continuare în pag. 12—13) MARIA BOBU, vicepreşedinte al Consiliului Naţional al Femeilor Grîu la vară, Bine-n ţară, fa Pace la hotară! De la lumina acestui suris, de la privirea scrutătoare şi vizionara a acestor ochi, de la această imagine simbol începe România Anul Nou 1982, an pe care toţi fiii ei şi-l doresc rodnic, bun, liniştit şi luminos! Şi nu şi-l doresc oricum, ci prin munca lor, prin iscusința miinilor lor, prin cutezanța minților lor. Semne încurajatoare pentru noul an economic A demarat bine activitatea economică în cel de-al doilea an al actualului cincinal. Veştile, de la o zi la alta mai numeroase, anunţă chiar unele depăşiri ale sarcinilor de plan în sectoare de primă însemnătate ale economiei naţionale , în combinate chimice şi metalurgice, în unităţi producătoare de materiale de construcţii, în centrale electrice, în schele de extracţie şi foraj. Iată că vasta activitate organizatorică şi politică desfăşurată în ultimele luni ale anului de curînd încheiat, la toate verigile întregului nostru complex economic, îşi află, în aceste rezultate, primele roade. Și chiar dacă pînă la finele anului mai este mult, aceste prime rezultate ilustrează intr-un fel hotărîrea celor ce muncesc de a încheia cel de-al Il-lea an al cincinalului cu rezultate cit mai bune. Ne-am pus speranţe mari în acest an economic, deşi ştim de pe acum că nu vom fi feriţi de dificultăţi. Pe plan extern asistăm la accentuarea crizei economice, îndeosebi a crizei energetice care a cuprins toate statele. Niciodată prognozele economice n-au fost mai pesimiste. „Perspective sumbre pentru economia americană“, „Perioadă de stagnare în C.E.E.“, „A venit şi rîndul Germaniei să fie confruntată cu problema şomajului“, „Perspectivele economice pentru 20 de ţări africane sunt dezastruoase“, iată numai cîteva din titlurile care ocupă manşetele principalelor publicaţii ale lumii. Departe de a fi doar rodul inspiraţiei unor gazetari inventivi, aceste titluri reflectă, din păcate, o realitate crudă : în viaţa internaţională, in economia mondială au loc grave perturbări. „Criza economică — arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta Plenară a Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale (Continuare în pag. 4) VASILE BARACU Săptămînal editat de Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste întoarcere la ţărmul dorului. Firescul ce pare uneori ciudat {pag. 4]; Să fiţi sănătoşi şi să umblaţi fără supărare (pag. 7); Reportajul onor redescoperiri redescoperite (pag. 9) ; „BALTAGUL"— DESTIN * ÎN POSTERITATE (pag. 16-17); Muitea tînără IU ora bilanţurilor (pag. 21)