Flacăra, aprilie-iunie 1982 (Anul 31, nr. 13-25)

1982-04-02 / nr. 13

Trâiascâ-n sănătate cîrmaciul ţarii noastre Conducător de fără, conducător de oaste - Trăiască omul ţării, eroul ei viteaz Că-n grija lui se află poporul nostru, azi El omului de miine ii este temelia Trăiască libertatea, trăiască România Trăiască Ceauşescu, Partidul şi Poporul Trăiască România, trăiască tricolorul ! Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român % Şi* preşedinţia tovarăşului Nicolae I4vuşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, miercuri, il1 martie, a avut loc Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Roman. Plenara a adoptat, in unanimitate, următoarea ordine de îi : 1. Raportul privind situaţia economico- financiară pe ansamblul economiei naţionale, rezultată pe bază de bilanţ, in anul ШЦ. ' . 2. Raportul privind realizarea programului de producere a energiei In cincinalul MUSI85 şi dezvoltarea bazei energetice aţârii pină in 1990. 8. Raportul privind rezultatele recensământului animalelor domestice, de la 1 februarie 1982, şi unele măsuri pentru realizarea programului de întărire a autoconducerii şi autoaprovizionării teritoriale, precum şi asigurarea aprovizionării in bune condiţii a populaţiei. 1 Raportul cu privire la efectivul, compoziţia şi structura organizatorică a partidului la 3l decembrie 198l. 3. Raportul cu privire la activitatea desfăşurată in anul 19481 de către organele de partid, de stat şi organizaţiile de masă pentru înfăptuirea politicii de cadre a partidului. 6. Raportul privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii in 1981. 7. Raportul privind activitatea internaţională a partidului şi statului în 1981 şi principalele orientări in politica externă din anul 1982. La plenară au participat, ca invitaţi, prim-secretari ai comitetelor judeţene de partid, cadre de conducere din ministere, instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, redactori şefi ai presei centrale care nu sunt membri ai C.C. al F.C.R. In cadrul dezbaterilor au luat cuvîntul tovarăşii : Iavel Aron, Ion Sîrbu, Alexandrina Găinuşe, Vasile Sechel, Ferdinand Nagu, Constantin Crişan, Miu Dobrescu, Dan Surulescu, Ioan Avram, Lina Ciobanu, Ion Lăzârescu, Trandafir Cocârlă, Gheorghe Vlad, Ion Teşu, Paraschiv Benescu. 1. In cadrul plenarei a fost examinat şi aprobat In unanimitate Raportul privind situaţia economico-financiară pe ansamblul economiei naţionale, rezultată pe bază de bilanţ, în anul 1931. Comitetul Central al Partidului Comunist Român a apreciat că în anul 1981 au fost obţinute rezultate importante in dezvoltarea economică şi social-culturala a ţării, in creşterea potenţialului productiv şi tehnico-ştiinţific al economiei naţionale, In lărgirea şi modernizarea forţelor de producţie.. In ridicarea eficienţei economice şi perfecţionarea conducerii economico-sociale, in sporirea avuţiei naţionale şi, ca urmare, s-a asigurat înfăptuirea Programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai material şi spiritual al tuturor cetăţenilor. Realizarea de către unităţile economice a unei creşteri cu 12,3 la sută a beneficiului net, a unui excedent de peste 8,3 miliarde lei la bugetul Statului, precum şi a unui excedent de peste 300 milioane dolari la balanţa comercială a României constituie succese importante in măsură să asigure Înfăptuirea in continuare a Programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai material şi spiritual al poporului. Rezultatele Înregistrate confirmă realismul şi justeţea politicii partidului, care aplică in mod creator adevărurile sfenoiale, legităţile socialismului, la condiţiile istorice concrete ale României şi la a cărei fundamentare un rol important il are secretarul general al partidului, preşedintele republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Plenara a evidenţiat că succesele obţinute ilustrează elanul şi abnegaţia cu care oamenii muncii de la oraşe şi sate — românii maghiari, germani şi de alte naţionalităţi —. Întregul popor au acţionat in strinsă imitate, sub conducerea partidului, a secretarului său general, pentru înfăptuirea sarcinilor actualului plan cincinal, a obiectivelor stabilite de Congresul al XH-lea al P.C.R. Dind o înaltă apreciere succeselor deosebite obţinute, Comitetul Central a apreciat că in anul 1981 se puteau obţine rezultate şi mai bune in toate domeniile de (Continuare Sa pag- 3) — 4M...—1.1 1Т»ЧИ»1«^ DIN SUMAR PATRIA IŞI OMAGIAZĂ PREŞEDINTELE (род. 3-5) • Cinci reporteri într-o comună din Bărăgan (pag. 8-9) • Principiul Stânăşila sau o nouă şansă in termodinamică (pag. 10) • Prof. dr. Dumitru Burlui : „Nu sunt decît се-am învăţat să fiu“ (pag. 11) • Fănuş Neagu la 50 de ani (pag. 13) • Dosarul manualelor școlare : limbile străine (pag. 19) • GALA 500 A CENACLULUI „FLACARA“ (род 28-31).