Flacăra, iulie-septembrie 1982 (Anul 31, nr. 26-38)

1982-08-13 / nr. 32

■ Flacăra pag. 8 ■ FLACĂRA LA DISPOZIȚIA DUMNEAVOASTRĂ ■ Nr. 32 - 13 august 1982 ■ ! ” ". Scrisoare comentata Viaţa şi dicţionar In spaţiul ocrotit de lege, de dincolo de pragul casei unei familii, acolo unde nu are dreptul să pătrundă nimeni, credem că nu este bine să calce nici măcar cuvintele. Vom trece, de aceea, peste Întâmplările pe care Mihaela Demetrescu-Vulcan le Înfăţişează, intr-un memoriu adresat redacţiei, cu privire la neînţelegerile izbucnite între ea şi soţul ei şi vom reţine numai ceea ce s-a petrecut dincoace de pragul casei lor din cartierul Drumul Taberei. Dincoace fiind noi toţi, şi printre noi şi familia Demetrescu Vulcan, atunci tind, ca să zicem aşa. Încuie uşa casei şi pleacă la plimbare. Chiar in felul acesta petrecindu-se lucrurile in împrejurarea — singură — asupra căreia vom stărui, nu pentru a comenta cum se desprinde ea din apa sălcie a banalităţilor vieţii, ci pentru a arăta că prin urmările ei a alungat liniştea cîtorva oameni şi le-a cam pus inima pe jăratic. După certuri şi împăcări repetate, pornite din motive pe care nu le ştim şi nici nu interesează pentru că nu este rostul nostru să le limpezim aici, autoarea scrisorii adresate redacţiei picată de acasă împreunăcu soţul ei, Alexandru, şi împreună cu cele două fetiţe ale lor şi pornind cu maşina către Ploieşti dau in aparenţă imaginea unei familii unite şi fericite. Pe la Pucheni, vălul aparenţelor este sfîşiat din nou, răizbucneşte cearta, femeia este dată jos din maşină iar bărbatul îşi continuă drumul împreună cu copiii, Cristina, de 4 ani, şi Roxana, de 2 ani. Femeia se întoarce în Bucureşti şi cum încercările ei de a alia unde-i sunt copiii rămîn, după mai bine de o săptămînă, neizbutite, cum zilele încep să fie, în aşteptare, grele ca pietrele de moară, trimite redacţiei o scrisoare deznădăjduită in care nu cere decît să fie ajutată să afle unde îi sint copiii ei şi dacă sint sănătoşi. Atit doar. Pentru ceea ce dă de înţeles că are de gînd să facă in continuare există instanţe judecătoreşti care vor hotărî cum e mai bine. Deocamdată, un singur cuvînt, la telefon, din partea lui Alexandru Demetrescu ar fi destul pentru a-şi linişti soţia şi pentru a-i face şi pe părinţii acesteia să nu mai tremure de grijă. Multe lucruri încap între oameni, şi bune şi rele, şi n-ar fi nefolositor, iată, să ne reamintim uneori că pină şi peste o neînţelegere se poate trece cu fruntea sus, lăsînd loc şi altora să treacă astfel. Este, aşanumita civilitate, un cuvînt mai greu de găsit în dicţionar ? DUMITRU ELIADE » ____________________,________________________________/ ■ Simion Ilainca — Năruja, Vrancea : Pe 28 august se împlineşte jumătate de secol de cinci la Năruja s-a dezvelit şi sărbătorit monumentul pe care scrie „Celor ce au luptat pentru scoaterea Vrancei din boieresc : Iconom Şerban Bălan, Toader Tîrdea-Spineşti şi Constantin Tafta-Negrileşti. Recunoştinţă din partea vrîncenilor“. ■ Consiliul popular al sectorului 6 . I.C.R.A.L. Giuleşti a terminat lucrările restante la blocul aflat pe str. Compozitorilor nr. 26. Petentul Cojocaru Gheorghe s-a declarat mulţumit. ■ Sabo Iosif, Bd. Republicii, bloc 4, scara 4, apartamentul 31, etaj 8, Reşiţa, Caraş-Severin : Cu scrisoarea de trăsură nr. 963 890 am expediat pe 25 mai frigiderul PRAM către staţia Adjud, Vrancea. Pe 17 iulie zice-se că era undeva pe la Lugoj. Credeţi c-ajurge vara viitoare ? ■ Militia sectorului agricol Ilfov : A început urmărirea penală împotriva lui Cristache Gheorghe, şeful secţiei tinichigerie de la C.A.P. Bragadiru. Petentului Bercioiu Alexandru i s-a întocmit un deviz nou. ■ Combinatul minier Valea Jiului : Muncitoarele au avut dreptate. Predescu Ion a fost schimbat din funcţia de gestionar al cantinei minerilor din Petrila. ■ Ministerul Justiţiei : In legătură cu articolul apărut in nr. 27 al revistei Flacăra, avocatei Rotaru Gherghina din Galati i s-a majorat sancţiunea de la 10 la 12 luni transferare disciplinară in alt judeţ. N. red. Ce măsuri s-au luat împotriva locţiitorului de director al B.C.A.J. Galaţi ? ■ Traiul Victoria, str. Brazda lui Novac, bloc I7, scara I, apartament 17, Craiova . Fotografia reprezintă tavanul camerei mele, după ce a fost atacat de ana care a perforat terasa blocului. Tencuiala exterioară a căzut din acelaşi motiv. Cerere pentru reparaţie avem din 1980, dar tov. Păun de la ICRAL ne-a spus că dacă nu cumpărăm fiecare cite 60 litri de motorină ii programează tocmai in ’83, că n-au cu ce-i repara. ■ Hirschi Elisabeta, Arad, str. Kogălniceanu nr. 49 . In octombrie 1981, pe motiv că mi-a curăţat-o, Centrul de colectare al exploatării de industrie mică şi prestaţii Arad mi-a înapoiat blana din care lipseau mai multe bucăţi de 100—250 centimetri pătraţi. N-am vrut s-o primesc. Iarna trecută am petrecut-o în pardesiu. Blana se află şi acum la curăţătorie. ■ Sectorul agricol Ilfov : întreprinderea de prestări servicii şi producţie Bucureşti a terminat confecţiile metalice comandate de petentul Cornescu Costea. Şeful de unitate Pascu şi maistrul Manolovici au fost sancţionaţi pentru intirzierea produsă. ■ Vobra Marian din Doiceşti, Dîmboviţa : Sunt absolvent promoţia 1982 al secţiei instrumente (fagot) din Conservatorul Ciprian Porumbescu. Cu dispoziţia guvernamentală 259653 am fost repartizat la Filarmonica din Oradea. Acolo mi s-a spus că n-au locuri. Ce să fac ? ■ Ministerul Educaţiei şi învăţămintului : începînd cu 1 septembrie 1982 petenta Curian Victoria va funcţiona ca învăţătoare la Şcoala nr. 1 din Şotînga, unde a cerut. ■ Orzaru Aurica, comuna Jilavele,Ialomiţa . Cimpul C.A.P. 8 Martie este plin de bălării şi de locuri sterpe. N. red. Credeţi că poate fi fertilizat cu scrisori ? ■ Elena Ionescu Pletea, str. Pitar Moş 23, Bucureşti : Intersecţia Bd. Gheorghi Dimitrov cu Şos. Pantelimon este cea mai poluată sonor din Capitală. Nu s-ar putea devia traficul rutier şi pe alte căi ? ■ Consiliul popular al sectorului 3 pentru Mănăilă Aurica din str. Labirint nr. 5 . S-au luat măsuri legale pentru respectarea igienei şi nu părţile de folosinţă comună ale curţii. ■ Ionestu Ginit, str. împăratul Traian 95, Bucureşti ! Propun să se concentreze într-un mare institut, chiar dintre cele existente, toţi descoperitorii şi inventatorii prezentaţi publicului de Flacăra, pentru ca indiferent de formaţia lor să-şi unească eforturile şi cunoştinţele în tratarea cancerului. ■ Matei Ileana, str. Carul Mic nr. 7, Bucureşti, sectorul 5 , In decembrie 1981 ara cumpărat de la FAVORIT din Drumul Taberei o maşină de gătit cu gaze şi un cuptor IGNIŞ. Toate erau ambalate, n-am văzut ce e înăuntru. Acasă am descoperit că din cuptor lipsesc tăvile şi grătarul. Le caut şi acum. ■ Grupul întreprinderilor de gospodărire comunală Bucureşti . G.I.G.C. nu este proprietarul coşului de fum despre care s-a scris în articolul Arde în altă parte focul. Coşul face parte integrantă din blocul M 5 — Şos. Alexandriei. Pentru repararea blocului trebuie contactat I.P.B. ■ Arhiepiscopia Bucureştilor. Sectorul exachat , PASECINIC ECATERINA a primit înapoi toate lucrurile pe care le-a reclamat şi pe care ea însăşi le oferise „în dar“ mînăstirii Pasărea. Pentru că nu poate fi primită la acea mănăstire ca vieţuitoare, reclamanta adresează calomnii gratuite la adresa stareţei. Noi am hotărît ca scrisorile numitei Pasecinic să nu mai fie luate în consideraţie. ■ Bănescu Maria, comuna Valea Nucarilor, judeţul Tulcea : Şi eu şi soţul lucrăm în agricultură şi nu ştiam de existenţa la Brăila a parcărilor automate. Am aflat cu prilejul celor 500 de lei amendă. De ce nu se plantează plăcuţe avertizoare la aceste parcări ? ■ Casa de Economii şi Consemnaţiuni, Bucureşti, Calea Victoriei 13, pentru Melinte Neculai din Iaşi, str. Trotus 20, bloc H 8, apartament 18 . Prezentaţi-vă la Sucursala C.E.C. Galaţi şi veţi primi cei 7 500 de lei reclamaţi. ■ Bonca Petru, comuna Grateş, sat Lorău, judeţ Bihor . Aflîndu-mă in Gara de Nord din Bucureşti, mi-a căzut din întimplare un corp străin în ochi. Am rugat-o să mi-l scoată pe o doamnă frumoasă de la postul de prim-ajutor de pe peron. M-a trimis la policlinica de ochi. I-am zis : ..da’ dv. nu puteţi ?“ „Nu“. Ce n-au putut dumnealor a reuşit un vînzător de la aprozarul de vizavi. ■ I.T.A. Suceava pentru Anuşca Veronica din satul Feteşti, comuna Adincata , începînd cu 6 iulie pe ruta Suceava — Feteşti au fost repuse în circulaţie trei perechi de curse pentru navetişti. ■ Suciu Floarea, str . Mai nr. 94 Dej, Judeţul Cluj : Fostul meu soţ refuză să mi-o aducă acasă pe Cristina, fiica noastră, care mi-a fost încredinţată prin hotărîre judecătorească definitivă. Am solicitat concursul miliţiei din Dej şi chiar Procuraturii din Cluj-Napoca, unde locuieşte fostul soţ. Nimeni nu mă ajută ? ■ Inspectoratul municipiului Bucureşti — Miliţie : Iacob Maria din comuna Jilava împreună cu Gheorghe Marin, concubinul ei, organizau dese petreceri şi tulburau liniştea vecinilor. După ce au fost avertizaţi de mai multe ori să se potolească, pe 9 iulie au fost sancţionaţi contravenţional. ■ Georgescu Nicolae, Şos. Pantelimon 241, bloc 61, scara II, apartament 52, sector 2, telefon 2717 19 Bucureşti : „Este regretabil că după atîtea insistenţe n-am reuşit să vorbesc cu tovarăşul inspector general şcolar al municipiului Bucureşti“. N. red. Perseveraţi, chiar şi domnia-sa are ore de audienţă. ■ Regionala C.F. Bucureşti pentru Olteanu Gheorghe din Breaza, Prahova. Aţi fost avizat că vi se va imputa contravaloarea uniformei, este adevărat, dar s-a revenit asupra măsurii şi s-a renunţat la imputare. ■ Dumitru Păpuşoiu din Tîrgu Frumos ne scrie că la PLAFAR-ul din localitate au fost prelucrate şi depozitate pînă acum peste 10 000 kilograme de plante medicinale. Meritul este atît al pădurarilor Pintilie Ioan şi Prisecaru Gheorghe cit şi al elevilor şi şoimilor patriei din zonă. ■ Comitetul de partid Construcţii-montaj, Bucureşti, pentru grupul de locatari din blocurile botezate „O" construite în Militari . Proiectele tip nou elaborate la Proiect Bucureşti sunt dotate cu scări luminate şi ventilate natural. N. red. Cu ce-i satisface asta pe cei din ,..“-urile sus-zise ? Mai ales că dacă doresc să iasă în balcoane trebuie să încalece tot pervazul ferestrelor. Proiect neprevăzînd fireştile uşi ! Aceasta era de fapt problema. ■ Mihai Popescu, str. Zorilor nr. 63 A, sector 5 Bucureşti : Sunt pensionar. Cu bonul 259918 din 25 mai ’32 am achitat cota de cărbuni pe care am fost programat să-i ridic pe 21 iunie, de la depozitul nr. 501. M-am prezentat la data fixată. Inutil. Ara bătut zilnic drumul depozitului. Inutil. Abia pe 26 iulie, după ce am fost pus să plătesc din nou o diferență de preţ, mi s-au livrat 2 000 de kilograme de „cărbuni“ din care 700—800 kilograme sunt piatră, restul gunoi. ■ Popescu Alexandru, str. Gimalău nr. 38 A, sectorul 2, Bucureşti : Am 72 de ani şi confecţionez umeraşe de lemn pentru haine, pe care le vînd de 40 de ani în Piaţa Unirii. Am plătit toate taxele, dar acum sectorul 3 mi-a interzis să mai vînd în Piaţa Unirii pe motiv că n-aş locui in respectivul sector. ■ Baza de aprovizionare tehnico-materială a municipiului Bucureşti pentru Marin Aureliu, str. Pollvrăci nr. 24, sectorul 2 , începînd cu 12 iulie, cu chitanţa nr. 1424211 vi s-a virat în cont personal rata cuvenită. ■ Inimoşii ciclişti gorjeni, elevii Valentin Popa, Dan Popescu, Dan Pecingină, Marius Emlescu, fraţii Ştefan şi Gabriel Albulescu, mecanici la Sadu, ing. Ion Popescu din Tismana şi instructorul voluntar Gheorghe Adam, strungar la Tg. Jiu, ne-au vizitat la redacţie ca prieteni ai Cenaclului Flacăra şi ca participanţi ai celei de a V-a ediţii a Turului ciclist „Sportivii României doresc pacea“. Traseul, interesant — Tg. Jiu — Petroşani — Deva — Alba Iulia — Blaj — Mediaş — Tuşnad — Sf. Gheorghe — Braşov — Bucureşti — Alexandria — Caracal — Roşiori — va însemna pentru cei tineri descoperirea frumuseţilor patriei, va lega prietenii. ■ Mircea Gr. Tudor, Satu- Nou, Gîrbovi, Ialomiţa : Am fost cojocar şi de la 16 iulie 1967 am cotizat la CASCOM. Cu recipisa nr. 100/20 mai a.c. am cerut pensia care mi se cuvine la UCECOM, Calea Plevnei nr. 46 Bucureşti. N-am primit nici pensie nici răspuns. ■ Cuişmaru Marcel, str. Fizicienilor 9, bloc D4A, scara I, Bucureşti . Pe 23 februarie, cu chitanţa 0835359 am achitat la Of. PTTR nr. 19 suma de 40,65 lei pentru un abonament la Programul Radio-Tv, pe perioada 11/3—31/12.1932. In iunie 1982 am fost chemat la oficiu pentru a achita încă 26 de lei. Am plătit cu chitanţa 0682464/14 iunie. Aritmetica zice însă că 40 (săptămîni) X 0,50 (lei) — 20 lei. Ce reprezintă cei şase lei luaţi in plus ? ■ Consiliul popular al judeţului Hunedoara pentru Boantă Livius din Bretea Română, satul Ruşi . Reclamaţiile sunt juste. S-a dispus Autobazei Haţeg să prelucreze acest caz cu tot personalul precum şi sancţionarea lui Marian Vaieriu pentru cuvintele murdare folosite in conversaţia cu dr. ■ Ilie Adela, str. Izvoarelor 32, Fieni, Dîmboviţa . La „Menaj“-ul din localitate am cumpărat o formă de prăjituri contra a 40 de lei. Concomitent am primit şi o reţetă „orientativă“ in domeniul culinar. Am avut nefericirea să aplic indicaţiile întreprinderii I.P.B.U.L.G. Satu Mare. Pusă pe foc, jumătate din formă s-a topit. ■ Conicliu Teodorescu. Şos. Căţelu 33, bloc 21, scara 4, etaj 8, apartament 156, Bucureşti . Din zece foste carcase ale unor tuburi de televizor am făcut zece ghivece. Le-am umplut cu pămînt, le-am gunoit şi le-am urcat în balcon. In şase am plantat cite un răsad de roşii. în alte două am plantat cîte două răsaduri, iar în cele rămase am pus ardei şi pătrunjel. Toate au crescut pină sus, căţărate pe sfori. Ardeii iuţi au dat rod abundent. Pătrunjel am pentru toate gospodinele de pe scara mea, iar roşiile au făcut cite şase rînduri de ciorchini. Am numărat 420 de fructe. Fotografia mi-e martor. ■ Time Dumitru, Bd. Gării Obor nr. 23, Bucureşti : Pe 10 iunie am fost programat să-mi ridic lemnele de la depozitul de care aparţin. Totul era plătit (chitanţa 287130). Nu mi s-au dat atunci pe motiv că sunt în restanţă (ei). După aceea preţul lemnelor s-a reaşezat şi mi se pretinde diferenţa ? De ce mie ? S-o plătească cei care aucreat restanţa. ■ Angelescu M. Constantin din Oarja, judeţul Argeş : Consiliul popular judeţean mi-a răspuns prin adresa nr. 36 din 13 februarie 1981 că începînd cu 1 ianuarie 1982, pentru taurul predat în greutate de 481 kilograme, voi primi porumb de la Industria cărnii Argeş. Aştept şi azi. Alde Maria Marin, Chiriţă A. Floarea, Chiriţă C. Marin, Argeşanu Floarea, Stanciu Marin, Ion G. Alexandru şi Nedelca Petre — au primit. Eu de ce nu ? ■ Tirlă Gheorghe, str. 23 August nr. 1, oraş Dr. Petru Groza, Bihor : Sînt muncitor la cîntar la Exploatarea minieră Bihor. La 1 martie 1982 m-am adresat cu o reclamaţie Comisiei de judecată, dar nici pînă azi n-a fost soluţionată. ■ Weisz Cornel, Calea Griviţei 62, apartament 1, Bucureşti . Sînt responsabil cu cartea de imobil a celor 26 de familii care locuiesc aici. Blocul este grav avariat, după cutremur. ICRAL Pajura ne duce cu vorba de 4 ani. Zidul bucătăriei mele şi balconul s-au deplasat, se pot prăbuşi oricînd. Pagină realizată de MIRCEA BUNEA ■ Poşta redacţiei ■ Emilia Ghimpu — Roman : In timpul anului se acordă un avans de pînă la 80 la Sută conf. retribuirii cooperatorilor şi personalului încadrat cu contract de muncă de C.A.P. Intrucit ferma la care lucraţi nu şi-a realizat indicatorii de plan şi avansul din retribuire se acordă proporţional cu realizarea acestora ■ Maria Boglea — Brad : 1) Puteţi veni, cînd doriţi, lasecţia de scrisori, probleme cetăţeneşti ; 2) Acţionaţi-o in judecată ■ Nelullabliac — Suceava : Cererile de transfer se depun la decanatul facultăţii, care urmează să primească studentul, numai după încheierea situaţiei şcolare a anului de studii in care a fost înscris, cel mai tîrziu cu zece zile înainte de începerea anului universitar ■ Ion Istrate — Bucureşti . Conf. legislaţiei în vigoare, fac parte din familie : soţii, copiii, precum şi părinţii soţilor întreţinuţi de aceştia. Ginerele, nepoţii au drepturi locative fără să fie luaţi în considerare la calculul chiriei ■ Constantin Balade — Bruşteiu (Suceava) : Nemulţumirea pe care o aveţi o puteţi formula printr-un memoriu pe care să-l adresaţi procuraturii judeţene ■ Ion Băcanu — Deva : Reveniţi. Nu reiese clar pentru cine ne solicitaţi, pentru dv. sau pentru părinţi ? ■ Victor Olaru — Bîrlad : De la Federaţia de rugby am primit pentru dv. o broşură cu instrucţiunile cerute. Cînd veniţi în Bucureşti, treceţi şi pe la redacţie ■ Eliza Traşcă — Cujmir (Mehedinţi) . Interesaţi-vă la inspectoratul şcolar judeţean ■ Ion Colea — Scutelnici (Buzău) . Din scrisoare rezultă că aveţi peste 10 ani lucraţi în C.A.P., cu normele îndeplinite şi vîrsta de 65 ani. In acest caz, puteţi să vă adresaţi celor două C.A.P. in care aţi lucrat să vă întocmească dosarul de pensionare ■ Vlad Ion — Satu-Mare : Transferarea de la o unitate şcolară la alta se face numai in perioada legală, pe posturi publicate vacante care vor fi publicate în revista Tribuna şcolii ■ Virgil Stoenescu — Craiova : Cereţi sprijinul C.O.M. al întreprinderii la care sînteţi încadrat ■ Alexandru Beloiu — Bucureşti : Se poate aproba schimbarea domiciliului din alte localităţi în oraşele declarate, potrivit legii, oraşe mari, celor care au fost încadraţi în muncă cu contract de durată nedeterminată, înainte de 1 ianuarie 1975, la unităţile socialiste din aceste localtăţi, dacă cei în cauză au domiciliul în localităţi de unde nu au posibilitatea de a face navetă şi numai dacă unităţile socialiste la care sînt încadraţi le asigură condiţii de locuit corespunzătoare ori aceştia au locuinţă asigurată. * MARGA NEDEIEA » 9 „FLACĂRA“ nu ia în considerare scrisorile anonime şi nu primeşte acte originale. Scrieţi-ne cit mai concis. Şi nu uitaţi să vă iscăliţi. Precizaţi eventual telefonul unde vă putem găsi.