Flacăra, octombrie-decembrie 1982 (Anul 31, nr. 39-52)

1982-10-01 / nr. 39

■ Nr. 39-1 octombrie 1982 ■ PATRIA, CABINETUL DE LUCRU AL PREȘEDINTELUI ■ Flacăra pag. 3 ■ ÎN JUDEŢELE VASLUI, IAŞI ŞI COVASNA aceasta, a fost pusă cu putere în evidenţă necesitatea de a se acţiona cu toate forţele pentru realizarea în bune condiţii a producţiei pentru export, pentru realizarea exportului. „Realizarea unei producţii de export de bună calitate — a spus tovarăşul Nicolae Ceauşescu , de o valoare superioară, realizarea exportului în general, trebuie să constituie o preocupare permanentă, de zi cu zi, a tuturor oamenilor muncii, a consiliilor de conducere, a organizaţiilor de partid. Aceasta constituie dovada că activitatea se desfăşoară cu rezultate bune — şi trebuie să facem totul în această direcţie“. Vizitele in judeţele menţionate au cuprins şi numeroase obiective şi probleme din domeniul agriculturii. Au fost remarcate recoltele bune obţinute, fapt care va determina, fără îndoială, o îmbunătăţire a aprovizionării populaţiei cu produse agroalimentare, în spiritul programului alimentar elaborat de partid. Secretarul general al partidului a arătat că este esenţial să se strîngă rapid recolta, fără nici o pierdere, să se asigure depozitarea ei în bune condiţiuni. în acelaşi timp, s-a insistat asupra necesităţii de: a se acţiona cu toată hotărîrea pentru efectuarea la timp şi de bună calitate a arăturilor şi însămînţărilor de toamnă, cu scopul de a pune o bază solidă recoltelor de anul viitor, de a obţine în anul viitor producţii mai mari decît în acest an, întîlnirile secretarului general al partidului cu oamenii muncii din cele trei judeţe au constituit, de asemenea, prilejuri pentru reafirmarea poziţiei României in cele mai importante probleme care preocupă omenirea in momentul de faţă. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că România, captură socialistă în curs de dezvoltare, desfăşoară o largă activitate în vederea soluţionării problemei subdezvoltării, a instaurării unei noi ordini economice internaţionale. în acest cadru, este necesar să se facă totul pentru a se pune capăt stării de subdezvoltare în care se găsesc două treimi din omenire, pentru lichidarea decalajelor tot mai mari dintre ţările bogate şi cele sărace, intrucît numai astfel se vor crea condiţii pentru "dezvoltarea economico-socială a Întregii omeniri şi, prin aceasta, se vor putea asigura pacea, independenţa şi colaborarea internaţională. Arătînd că ţara noastră acordă o mare însemnătate dezvoltării continue a relaţiilor cu toate statele socialiste, că, in acelaşi timp, dezvoltă larg relaţii cu ţările în curs de dezvoltare, precum şi cu ţările capitaliste dezvoltate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că numai punînd totdeauna la baza relaţiilor cu toate statele principiile egalităţii, respectării, independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne şi avantajului reciproc, se asigură participarea la rezolvarea problemelor a tuturor statelor, indiferent de orânduire sau de mărime. Ţara noastră doreşte să fie create condiţii cît mai bune ca tarile mici şi mijlocii, tarile în curs de dezvoltare, ţările nealiniate să participe activ la soluţionarea problemelor pe plan internaţional. Efectuate în atmosfera de emulaţie generată de apropiata Conferinţă Naţională a partidului, noile vizite ale conducătorului partidului şi statului nostru în judeţele Vaslui, Iaşi şi Covasna sînt menite, prin analiza făcută la faţa locului, prin măsurile eficiente stabilite, să contribuie la realizarea cu succes a sarcinilor acestor judeţe pe anul în curs şi pe întregul cincinal, la ridicarea pe un plan calitativ superior a activităţii în toate domeniile, în concordanţă cu cerinţele actualei etape de dezvoltare a României socialiste. ION D. GOIA ■ In timpul vizitei la întreprinderea de încălţăminte „Huşana“. Hora frăiei in municipiul Sfîntu Gheorghe. la marea adunare populară din Sfintu Gheorghe.