Flacăra, ianuarie-martie 1983 (Anul 32, nr. 1-12)

1983-01-07 / nr. 1

Я Nr. 17 ianuarie 1983 ■ ?i*tuist Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a participat la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varşovia In prima jumătate a săptămînii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a participat la Consfătuirea, ţinută la Fraga, a Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varşovia. Conducătorul partidului şi statului nostru a fost însoţit de tovarăşii Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului, Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, general colonel Constantin Olteanu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.U., ministrul apărării naţionale. Lucrările Consfătuirii, la care au luat parte delegaţii la cel mai înalt nivel din Republica Populară Bulgaria, Republica Socialistă Cehoslovacă, Republica Democrată Germană, Republica Populară Polonă, Republica Socialistă România, Republica Populară Ungară, Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste, au fost prezidate succesiv de Wojciech Jaruzelski, prim-secretar al C.C. al P.M.U.P., preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Polone, Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, I.V. Andropov, secretar general al C.C. al P.C.U.S. Participanţii la Consfătuire au examinat situaţia din Europa şi au efectuat un schimb de păreri cu privire la alte probleme internaţionale. în acest context, au fost luate în discuţie direcţiile principale ale luptei, în etapa actuală, pentru prevenirea pericolului unui război nuclear, pentru menţinerea şi consolidarea destinderii internaţionale, pentru întărirea securităţii şi dezvoltării colaborării pe continentul european. Concluziile şi considerentele participanţilor la Consfătuire au fost prezentate în Declaraţia politică a statelor participante la Tratatul de la Varşovia. Potrivit celor convenite, Republica Socialistă Cehoslovacă, în calitate de ţară gazdă a Consfătuirii, va asigura difuzarea "Declaraţiei politice ca document oficial" al Organizaţiei Naţiunilor Unite şi o va aduce la cunoştinţa tuturor statelor participante la Conferinţa pentru securitate şi cooperare în Europa. Atenţia va fi atrăsă, cu această ocazie, asupra noii propuneri majore de pace, de a se încheia intre statele participante la Tratatul de la Varşovia şi statele membre ale Tratatului Atlanticului de Nord, un tratat cu privire ." la nefolosirea reciprocă a forţei militare şi menţinerea de relaţii paşnice, deschise tuturor celorlalte state, în cadrul Consfătuirii, Comitetul Politic Consultativ a ascultat raportul comandan- tului-şef al Forţelor Armate Unite ale statelor participante la Tratatul de la Varşovia privind activitatea practică depusă de Comandamentul Unit. Consfătuirea s-a desfăşurat într-o atmosferă de prietenie şi Înţelegere tovărăşească reciprocă. ION CODRU ■ __________________________- " ■ Flacăra pag. 3 ■