Flacăra, ianuarie-martie 1985 (Anul 34, nr. 1-13)

1985-01-04 / nr. 1

MESAJUL adresat de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul care a trecut cu rezultate remarcabile în dezvoltarea patriei noastre socialiste. In anul 1984, poporul român a sărbătorit împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, care a deschis o nouă eră de transformări revoluţionare, de edificare a orînduirii socialiste în România. Tot în acest an — în luna noiembrie — a avut loc Congresul al XIII-lea al partidului, care a adoptat hotărâri de însemnătate istorică pentru dezvoltarea economico-socială a ţării in cel de-al 8-lea cincinal şi, in perspectivă, pînă în anul 2000, pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea neabătută a României spre comunism. In anul pe care-l încheiem, în industrie s-a realizat un ritm de creştere de circa 7 la sută, iar în agricultură s-a obţinut cea mai mare producţie de cereale din istoria ţării, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat in folosinţă Canalul Dunăre — Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a geniului creator al minunatului nostru popor. Am obţinut, de asemenea, progrese însemnate in dezvoltarea învăţămintului, ştiinţei şi culturii. Pe baza creşterii avuţiei naţionale şi a venitului naţional s-a asigurat majorarea cu 6 la sută a retribuţiei reale şi a pensiilor ; au sporit, în continuare, veniturile ţărănimii, ale tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest an demonstrează, incă o dată, forţa economiei noastre naţionale, superioritatea orînduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăţi şi de a asigura — acţionind unit, sub conducerea partidului — mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării şi civilizaţiei. Pentru toate aceste realizări, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal, adresez acum, la încheierea anului, clasei noastre muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu urarea de noi şi tot mai mari victorii în activitatea viitoare. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, Intrăm in noul an 1985 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actualului cincinal, asigurind astfel realizarea în bune condiţii a întregului plan cincinal 1981—1985 şi ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale socialiste. Acordăm, în continuare, o importanţă deosebită lărgirii bazei energetice şi de materii prime, înfăptuirii programelor speciale privind ridicarea nivelului tehnic şi al calităţii producţiei, creşterea productivităţii muncii, reducerea consumurilor materiale şi energetice, aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti, sporirea mai puternică a eficienţei întregii activităţi. Va continua, de asemenea, procesul de dezvoltare şi modernizare a agriculturii, de înfăptuire a noii revoluţii agrare in România, de transformare a modului de muncă, de viaţă şi de gindire al ţărănimii. Se va acţiona cu toată hotărîrea în vederea îndeplinirii planului in domeniul investiţiilor, precum şi in celelalte sectoare de activitate. Un accent deosebit se va pune pe dezvoltarea ştiinţei, invăţămîntului şi culturii — factori de cea mai mare importanţă pentru desfăşurarea cu succes a întregii opere de construcţie socialistă din patria noastră. Se va intensifica activitatea politico-educativă pentru lărgirea orizontului de cunoştinţe al oamenilor muncii, de formare a omului nou, cu o conştiinţă patriotică revoluţionară, înaintată. Toate acestea ne cer să acţionăm neabătut pentru perfecţionarea continuă a întregii activităţi, pentru lărgirea democraţiei muncitoreşti revoluţionare, pentru a pune in valoare iniţiativa şi capacitatea creatoare a oamenilor muncii, pentru introducerea unui înalt spirit de ordine, disciplină şi responsabilitate în toate domeniile vieţii economice şi sociale. Să facem totul ca anul 1985 să asigure realizarea in cele mai bune condiţii a prevederilor cincinalului actual, să marcheze noi şi tot mai mari progrese în înfăptuirea Programului partidului, în ridicarea nivelului general de viaţă al poporului român, în întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste ! Dragi tovarăşi şi prieteni, Anul 1984 s-a caracterizat printr-o încordare deosebit de gravă a situaţiei internaţionale, prin intensificarea cursei înarmărilor — îndeosebi a celor nucleare — ceea ce a dus la creşterea pericolului unui nou război mondial, care s-ar transforma, inevitabil, într-o catastrofă nucleară ce ar putea distruge întreaga viaţă şi civilizaţie de pe planeta noastră. Iată de ce problema fundamentală a epocii noastre este oprirea cursei înarmărilor nucleare şi trecerea la dezarmare, înlăturarea primejdiei de război şi apărarea păcii. Intrind în anul 1985 este necesar să facem astfel incit să fie oprită evoluţia periculoasă a evenimentelor spre agravarea încordării, să asigurăm reluarea politicii de destindere şi soluţionarea paşnică a tuturor problemelor, apărarea dreptului suprem al popoarelor, al oamenilor , la existenţă, la libertate şi independenţă, la viaţă, la pace! Salutăm negocierile ce urmează să aibă loc, la începutul acestui an, între Uniunea Sovietică şi Statele Unite — şi dorim ca ele să răspundă aşteptărilor popoarelor de a deschide calea unor înţelegeri corespunzătoare în problema armamentelor nucleare şi a neutilizării Cosmosului în scopuri militare. Dat fiind că problema rachetelor priveşte nemijlocit viaţa şi existenţa popoarelor europene, considerăm că toate ţările continentului nostru — şi in primul rînd cele din N.A.T.O. şi Tratatul de la Varşovia — trebuie să participe nemijlocit, într-o formă sau alta, la realizarea unor înţelegeri corespunzătoare, care să ducă la înlăturarea rachetelor cu rază medie de acţiune şi, apoi, a oricăror arme nucleare din Europa şi din întreaga lume. Popoarele europene — care în 1985 vor aniversa împlinirea a patru decenii de la încheierea celui de-al doilea război mondial şi de la înfringerea fascismului — vor trebui să ţină seama de învăţămintele istoriei şi să conlucreze activ pentru a realiza — pe deasupra oricăror deosebiri de orînduire socială — o Europă unită, a păcii şi colaborării, fără arme şi fără războaie. Ca şi pînă acum, România va milita cu toată hotărîrea pentru dezarmare, pentru securitate, colaborare şi pace în Europa şi in lume. O atenţie deosebită vom acorda dezvoltării colaborării în Balcani, transformării acestei regiuni într-o zonă a păcii şi conlucrării rodnice, fără arme nucleare şi baze militare străine. In întreaga noastră activitate internaţională vom promova, in modul cel mai ferm, principiile deplinei egalităţi în drepturi, independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne şi avantajului reciproc, ale respectării dreptului fiecărui popor de a-şi hotărî singur destinele, fără nici un amestec din afară. Suntem hotărîţi ca, şi în viitor, să ne aducem contribuţia activă la soluţionarea paşnică, prin tratative, a problemelor litigioase dintre state, la lichidarea subdezvoltării şi instaurarea noii ordini economice mondiale bazate pe deplină egalitate şi echitate in relaţiile dintre state. Consecventă politicii sale de pace şi colaborare, România va întări continuu conlucrarea cu ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare şi nealiniate, cu statele capitaliste dezvoltate, cu toate popoarele lumii, fără deosebire de orînduire socială, pentru soluţionarea constructivă a marilor şi complexelor probleme ce confruntă epoca noastră. Intrăm în noul an avînd convingerea că popoarele, mişcările pentru pace şi dezarmare de pretutindeni — cărora poporul român li se alătură cu toată forţa — au capacitatea de a-şi impune voinţa şi de a da un nou curs evenimentelor, de a asigura triumful politicii de colaborare şi pace, de independenţă, de afirmare liberă şi suverană a tuturor naţiunilor într-o lume mai bună şi mai dreaptă. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Fie ca anul 1985 să aducă poporului nostru noi victorii în activitatea sa de construcţie paşnică, in realizarea actualului cincinal şi trecerea cu succes la înfăptuirea noului plan de cinci ani, a istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII-lea al partidului! Fie ca anul 1985 să marcheze un moment important in lupta pentru pace, destindere, securitate şi înţelegere între toate naţiunile lumii, pentru o largă şi rodnică colaborare internaţională! Vă urez, dragi compatrioţi, un An nou fericit, plin de satisfacţii şi bucurii, realizări tot mai mari in muncă şi în viaţă, îndeplinirea tuturor dorinţelor de mai bine, multă sănătate şi fericire! „LA MULŢI ANI !“. Felicitările adresate de şefii misiunilor diplomatice Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România, a primit, sîmbătă, 29 decembrie, pe şefii misiunilor diplomatice, pe reprezentanţii unor organizaţii acreditaţi în ţara noastră, care au prezentat felicitări cu prilejul celei de a 37-a aniversări a proclamării Republicii şi al Anului Nou. Ca în fiecare an, diplomaţii au transmis tovarăşului Nicolae Ceauşescu din partea şefilor de state şi guverne, a conducătorilor organizaţiilor pe care le reprezintă, calde felicitări, urări de sănătate şi fericire, de noi succese în bogata şi rodnica activitate ce o desfăşoară in fruntea statului român, spre fericirea şi prosperitatea poporului, pentru prietenie, înţelegere şi colaborare între toate naţiunile, pentru securitate şi pace în lume. La primire au participat tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Ion Dincă, Manea Mănescu, Gheorghe Oprea, ştefan Andrei, Petru Enache, Nicolae Giosan, Ion Stoian, Aurel Duma, ministru secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe. In cuvîntul său adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, preşedintele României, in numele corpului diplomatic de la Bucureşti, decanul ad-interim al corpului diplomatic, ambasadorul Republicii Filipine, Mario C. Belisario, a relevat evenimentele istorice majore trăite de poporul român în anul care s-a încheiat : sărbătorirea a 40 de ani de la aniversareaeliberării României, eveniment prin care s-a comemorat lupta eroică a poporului român pentru libertate, precum şi contribuţia lui nepreţuită la victoria aliaţilor împotriva fascismului, Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român, prilej cu care au fost subliniate rezultatele remarcabile ale României şi au fost trasate direcţiile şi obiectivele principale care vor călăuzi ţara noastră pină în pragul secolului următor şi încheierea construcţiei Canalului Dunăre-Marea Neagră, realizare inginerească măreaţă, care constituie o mărturie a progresului tehnic înregistrat de România, o reflectare elocventă a viziunii de conducător a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Cu acest prilej, în numele corpului diplomatic acreditat la Bucureşti, domnul Mario C. Belisariu a reînnoit felicitările adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu ocazia realegerii sale în fruntea partidului, precum şi urările de deplin succes în activitatea pe care o desfăşoară la cîrma României. In cuvîntul său, decanul ad-interim al corpului diplomatic a subliniat că strădaniile preşedintelui României pentru realizarea securităţii globale, pentru apărarea idealului de pace, pentru dezarmare şi destindere au început să dea roade, astăzi mişcarea pentru pace devenind o forţă politică majoră în Europa şi în întreaga lume. In încheierea cuvîntului rostit cu acest prilej, domnul Mario C. Belisario a mulţumit tovarăşului Nicolae Ceauşescu, membrilor guvernului român pentru spiritul de cooperare şi sprijinul pe care l-au primit in cursul anului care s-a încheiat, a transmis tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Ellena Ceauşescu cele mai calde urări cu ocazia Anului Nou iar poporului român speranţa ca anul 1985 să-i rezerve noi înfăptuiri, fericire şi prosperitate. Mulţumind pentru felicitările şi urările adresate, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu care a adresat, cu prilejul Anului Nou, diplomaţilor, conducătorilor de state şi guverne, popoarelor pe care le reprezintă cele mai bune gînduri şi urări de succese în dezvoltarea economico-socială a fiecărei naţiuni, de pace. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi-a exprimat speranţa ca, prin lupta tuturor popoarelor, în lume să fie pace, să se dezvolte colaborarea internaţională, astfel încît poporul român, toate popoarele lumii să-şi poată realiza dorinţele lor de dezvoltare economico-socială, de independenţă, de bunăstare şi fericire. „Noi vom face totul, şi în viitor, pentru respectarea neabătută, în relaţiile dintre state, a principiilor deplinei egalităţi în drepturi, neamestecului in treburile interne, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, ale avantajului reciproc“, a spus tovarăşul Nicolae Ceauşescu. La încheierea cuvintării, urmărită cu atenţie şi interes, subliniată cu vii aplauze, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a ridicat o cupă de şampanie în sănătatea diplomaţilor prezenţi, urîndu-le multă fericire, sănătate, succese în activitatea lor precum şi tradiţionalul „La mulţi ani !“, OPREA GEORGESCU ■