Flacăra, octombrie-decembrie 1985 (Anul 34, nr. 40-52)

1985-10-04 / nr. 40

I cara anul XXXIV Mg . A (1581) 40 • . ViNERI ' 4 OCTOMBRIE I V r - “în -ffv 1985 săptamînal editat de frontul democraţiei şi coitdlii socialiste Sub zodia civilizaţiei socialiste NEHOIU, n comună ca un oraş1 paginile —13 Neostenită grijă de gospodar pentru plinea ţării Luni hotărîtoare a mai rămas o bucată scurtă din drumul ce ne desparte de încheierea celui de-al 20-lea trimestru al acestui cincinal. Moment de bilanţ, de farsă retrospectivă istorică, de confruntare cu noi înşine, dar în primul rîhd de amplă și idei elt» prospectare a zilei de mîine, a ceea ce va trebui să însemne şi pe mai departe un viitor făurit în mod conştient prin armele raţiunii şi practiciisociale. Nu va fi o cursă contra cronometru şi nici o alergare istovitoare pe ultima surtă de metri. Va fi doar o perioadă densă, marcată de cea mai de preţ investiţie , inteligenţa creatoare. Un răstimp notărilor pentru întregul an, pentru întregul cincinal, dar la întrebările căruia — aşa cum a ţinut, să arate tovarăşul Nicolae Ceauşescu — omul vrednic şi harnic a găsit răspunsuri corecte cu cel puţin n) luni înainte. Un sfîrşit ce anunţă un început într-o nouă etapă a devenirii noastre istorice, mai bogată şi cuprinzătoare în înfăptuiri, pe măsura marilor năzuinţe ale poporului nostru, dar şi în acord cu exigenţele şicuceririle civilizaţiei contemporane. Un singur imperativ la ordinea zilei : finalizarea marilor obiective economice cu termene scadente, pregătirea temeinică, riguros ,ştiinţifică a productiei anului ce vine, a viitoarei etape din planul unic de dezvoltare a României socialiste. Intre obiectivele prioritare, la loc de frunte, realizarea produselor prevăzute pentru export, diversificarea ofertei româneşti pe piaţainternaţională,tcoperirea întregului plan de export cu contracte pe termene lungi şi cu comenzi ferne. O îndatorire re-şi revendică importanţa capitală prin însuşi conceptul axiomatic al relaţiilor economice interumane , nu poţi cumpara dacă toi vinzi pentru a-ţi crea mijloacele necesare, cumpărării. După cum bine se ştie, încă de la Plenara comună din iunie aici, preşedintele României a indicat ca pregătirea producţiei anului vitor — primul din cincinalul 1986 -1990 — să fie făcută în aşa fel, incit să asigure o creştere de cel puţin 8 la sută faţă de 1985. In acestsens au fost luate toate măsurile pentru încheierea contractelor prevăzute, noua rundă aadunărilor generale ale oamenilor muncii urmînd să detalieze, programele de acţiune în vederea lansării în producţie a produselor cu termene de livrare în primele luni ale anului viitor, pentru stabilirea măsurilor tehnice, tehnologice şi organizatorice, pentru ridicarea calităţii şi mai chibzuita gospodărire a energiei şi materiilor prime. Dar azi, mai mult ca oricînd, ne putem cunoaşte în egală măsură trecutul şi viitorul. Ştim în primul rînd că totul depinde de noi, de priceperea şi hărnicia noastră, de spiritul gospodăresc şi de economie, de energia noastră revoluţionară a cărei combustie fierbinte, nu poate fi decit dragostea neţărmurită pentru patria socialistă, România. Steaua si Universitatea Craiova in etapa a II-a a cupelor europene pagina 20 URE $ N ou-Mures