Flacăra, aprilie-iunie 1986 (Anul 35, nr. 14-26)

1986-04-04 / nr. 14

SAPTAMINAL EDITAT DE FRONTUL DEMOCRATIEI $I UNITATII SOCIALISTE Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Cuvîntarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU extrase din acest document de excepţională importanţă — în paginile 2—3 Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, in zilele de 1 şi 2 aprilie s-au desfăşurat lucrările Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La dezbaterile in plen au luat cuvintul tovarăşii Ion Radu, Ilie Matei, Gheorghe Stoica, Ion Bogdan Băluţa, Iosif Szász, Constantin Zanfir, Marin Enache, Florea Gruia, Dumitru Constantin, Niculina Moraru, Mircea Drăgulin şi Gheorghe Oprea. De asemenea în cadrul celor cinci comisii au luat cuvintul 106 tovarăşi. Atit in plen, cit si in comisii au fost examinate problemele înscrise pe ordinea de zi a plenarei, de o deosebită însemnătate pentru activitatea partidului și statului nostru, pentru ridicarea muncii la un nivel calitativ superior in toate domeniile, pentru îndeplinirea integrală a planurilor și programelor de dezvoltare economico-socială in 1986, pentru realizarea exemplară a obiectivelor actualului cincinal, a hotăririlor Congresului al Xlll-lea al P.C.R. Relevînd succesele dobindite în 1985, în întregul cincinal precedent, vorbitorii au analizat cu exigenţă, un spirit critic şi autocritic, realizările obţinute, modul cum se acţionează pentru îndeplinirea, incă din primele luni, a planului pe acest an, pentru mobilizarea tuturor forţelor umane şi materiale, pentru folosirea eficientă şi deplină a potenţialului de care dispune economia noastră, evidenţiind, in acelaşi timp, o serie de neimpliniri, de neajunsuri şi stări negative, cauzele care le-au determinat, măsurile ce se impun pentru lichidarea acestora. Subliniind că lucrările plenarei au loc in perioada premergătoare unui eveniment de mare însemnătate şi cu profunde semnificaţii in viaţa ţârii - împlinirea a şase decenii şi jumătate de glorioasă existenţă a Partidului Comunist Român -, participanţii la dezbateri au adus un fierbinte şi înălţător omagiu tovarăşului Nicolae Ceauşescu, dirz revoluţionar, patriot înflăcărat, care, din cei mai tineri ani ai vieţii, şi-a legat numele de toate marile momente şi bătălii ale partidului, şi-a consacrat întreaga activitate luptei împotriva exploatării şi asupririi, pentru libertate şi dreptate socială, pentru împlinirea nobilelor idealuri de pace, progres şi bunăstare ale poporului nostru, pentru făurirea noului destin al României. Plenara a relevat rolul hotăritor al tovarăşului Nicolae Ceauşescu in perfecţionarea organizării şi conducerii tuturor domeniilor vieţii economico-sociale, fundamentarea şi înfăptuirea marilor obiective ale dezvoltării României, in edificarea cu succes a socialismului şi comunismului pe pămintul patriei. Participanţii la dezbateri au subliniat, totodată, aportul important al tovarăşei Elena Ceauşescu la stabilirea şi transpunerea in viaţă a obiectivelor de dezvoltare economico-socială a ţării, la avintul neîntrerupt al cercetării ştiinţifice şi aplicarea largă in producţie a rezultatelor acesteia, la înflorirea continuă a invâţâmintului şi culturii româneşti, la progresul patriei noastre. In mod unanim, vorbitorii au dat o înaltă apreciere contribuţiei inestimabile a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la soluţionarea constructivă a problemelor complexe ce confruntă omenirea, la instaurarea unui climat de pace, securitate, colaborare şi înţelegere internaţională, la făurirea unei lumi fără arme şi fără războaie, ceea ce a făcut ca numele României şi al preşedintelui său să se bucure pe toate meridianele globului de o profundă stimă, preţuire şi admiraţie. Comitetul Central a aprobat, in unanimitate, documentele supuse dezbaterii şi a adoptat in legătură cu acestea o hotârîre care se va da publicităţii. In încheierea lucrărilor plenarei, tovarăşul NICOLAI CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, a rostit o amplă şi importantă cuvintare, urmărită cu deosebită atenţie, cu deplină satisfacţie şi unanimă aprobare, fiind subliniată, in repetate rinduri, cu vii şi îndelungi aplauze. Intr-o atmosferă de puternică însufleţire şi unitate, de fermă angajare revoluţionară, participanţii au dat expresie voinţei nestrămutate a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii, de a acţiona, strins uniţi in jurul partidului, al secretarului său general, pentru transpunerea in viaţă a hotăririlor plenarei, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor de plan, pentru înflorirea continuă a patriei şi ridicarea ei pe trepte tot mai înalte de civilizaţie şi progres. Lucrările sesiunii Marii Adunări Naţionale La ora la care revista intră in rotativă, au început lucrările Marii Adunări Naţionale, in a treia sesiune a celei de a IX-a legislaturi, lucrări despre care vom relata in numărul nostru viitor 6, 13