Flacăra, iulie-septembrie 1986 (Anul 35, nr. 27-39)

1986-07-11 / nr. 28

Flacăra. Redacţia: Bucureşti, Piaţa Scînteii 1, căsuţa poştală 3 31?, cod 71 341. Telefoane : 17 60 10, 17 60 10. Tiparul executat la Combinatul poligrafic „Casa Scînteii". Cititorii din străinătate se pot abona prin „ROMPRESFILATELIA" — sectorul export-import presă P.O. Box 12201, telex 10876, profir Bucureşti, Calea Griviţei nr. 64-66. P.revistei: 3 lei Natură cu vişine Culesul vişinelor e pe sfirşite. Dar strădaniile pomicultorilor continuă. Corelarea cercetării cu producţia îşi găseşte aici un domeniu de afirmare deplină. Rezultatele o confirmă şi se măsoară in procedee, tehnologii, soiuri noi, dar şi in tone de fructe. Despre noutăţile de la Staţiunea de cercetări şi producţie pomicolă Băneasa, un reportaj în pagina 13, intitulat : Bucureşti, oraş între livezi Tractoare uşoare Colectivul Institutului de cercetări ştiinţifice şi inginerie tehnologică pentru tractoare din Braşov a realizat o nouă gamă de tractoare uşoare (echipate cu motoare între 26 şi 34 CP), cu gabarite reduse, destinate lucrărilor pe suprafeţe mici, în grădini, sere, solarii. • Au fost finalizate lucrările de dublare a căii ferate electrificate pe distanţa Puiu Baru, în judeţul Hunedoara. • Cel de-al doilea cargou de 7 500 tdw construit de navaliştii tulceni, „Moldoviţa“, a trecut cu succes probele de mare. Al 54-lea „da“ In Simeria — cunoscut ca oraş al ceferiştilor , numărul familiilor a crescut de la începutul acestui an cu 54. Ultimii au spus ,,da“ mecanicul de locomotivă Lucian Părău şi lucrătoarea la revizia de vagoane Manuela Rusu. De pe litoral Aflăm că odată cu începerea noului sezon estival a fost inaugurat la Constanţa noul hotel „Tomis“ cu o capacitate de cazare de 120 de locuri şi avind un elegant restaurant cu 500 de locuri. Bază de tratament A fost inaugurată în judeţul Neamţ, la Bălţăteşti, baza de tratament stomatologic complex (declarată bază pilot a O.M.S.), printre puţinele de acest gen din Europa şi din lume. Să adăugăm că o aten- „De la Luchian la Ciucurencu“ O interesantă expoziţie a fost deschisă în sălile Muzeului de artă din Rîmnicu Vîlcea. Organizată în colaborare cu Muzeul de artă al R.S.R., ea oferă iubitorilor de artă vîlceni posibilitatea de a admira o panoramă a picturii româneşti „De la Luchian la Ciucurencu“, aşa cum şi este de altfel intitulată expoziţia. Medicamente Specialiştii Centrului de cercetări pentru antibiotice din Iaşi au pus la punct, în ultima vreme, tehnologiile de obţinere a două noi produse farmaceutice. Primul, denumit Keprimum, este un medicament bazat pe ingrediente indigene.. El se recomandă atît adulţilor cit şi copiilor în afecţiuni autoimune, cum ar fi cele cunoscute sub numele de purpură şi trombocitopenie, precum şi în alte cazuri nevindecate prin administrarea prelungită de cortizon. De menţionat este că Reprimun nu duce la obişnuinţă şi nu modifică in nici un fel metabolismul de funcţionare a unor organe vitale. Deocamdată noul medicament este realizat sub formă de capsule în staţia pilot a centrului ieșean de cercetări, urmînd a intra în fabricaţie de Corigenţi la limba română Iată două mostre, întîlnite de confraţii de la „Flamura Prahovei“, ale modului cum sunt scrise uneori numele unor străzi. Prima este din Ploieşti. Pe o tăbliţă, scrisă probabil de locatarii unui imobil, poţi citi: „Str. Alecsandru Vlahuţă nr. 11“ (să-l fi confundat pe Vlahuţă cu Alecsandri?). O altă tăbliţă, de această dată din Cimpina, iţi precizează că te găseşti pe „Str. M. Cogalniceanu“. Faptul că, la vremea potrivită, respectivii „scriitori de tăbliţe“ au lipsit de la orele de limba română nu este o problemă care să-i privească doar pe ei. Propunem, aşadar, ca asemenea „lecţii“ să fie întrerupte urgent. • Iubitorii înotului din Piatra Neamţ au la dispoziţie in această vară un bazin de dimensiuni olimpice, inaugurat nu cu mult timp în urmă, în imediata vecinătate a hotelului „Central“. Tot aici există o saună uscată cu 30 de locuri, precum şi o sală de gimnastică modernă. • Bine de ştiut nu numai de către brăileni. A apărut „Cartea de telefoane“ ediţia 1986, cuprinzînd abonaţii telefonici (particulari şi unităţi, economico-sociale) din județul Brăila. ţie aparte se va acorda aici tratamentului paradontopatiei.. Tandem original Am mai citit despre Wnzarea in, „tandem ” a unor obiecte, o carte cu bărcuţă, un televizor cu o lustră (la Polovragi, judeţul Gorj) dar cazul întilnit de colegii clujeni depăşeşte, credem, orice imaginaţie. La magazinele Auto-motivele din Cluj-Napoca, dacă vrei să cumperi o pompă de bicicletă afli că o poţi procura numai cu condiţia să cumperi şi o... bicicletă. Bună, nu ? Vînătorească Buni ochitori trebuie să fie vânătorii din Alba Iulia. Doi dintre ei, Achim Tătaru şi Nicolae Oneţiu, s-au întors de la Expoziţia mondială de vînătoare, organizată recent în R.F.G., cu 10 medalii de aur, 2 de argint şi 2 de bronz. Complex turistic Dacă treceţi prin Vălenii de Munte, puteţi face un plăcut popas la noul complex turistic „Ciucaş“, inaugurat cu puţine zile in urmă. Construit intr-o linie arhitectonică specifică zonei, „Ciucaşul“ dispune de 108 locuri de cazare în hotel şi are resaurant, cramă, braserie, cofetărie şi bar de zi. • Primim din nou veşti din ţară despre introducerea Maxi- Taxi-ului. Eficientul mijloc de transport în comun şi-a făcut apariţia şi pe străzile Sibiului şi Brăilei. Simpozion La Staţiunea de cercetare şi producţie pomicolă Târgu Jiu a avut loc recent „Simpozionul nucului“, la care au participat specialişti ai Institutului de profil din Mărăcineni-Piteşti şi din întreaga ţară. Să precizăm că nu întâmplător a fost aleasă drept gazdă a simpozionului staţiunea din Tîrgu Jiu; aici au fost create mai multe soiuri noi de nuc între care amintim : „Şuşiţa“, „Novaci“, „Peştişani“ şi „Victoria“, care au drept caracteristici principale o productivitate mare, calitate superioară a fructelor şi rezistenţă bună la boli. 111?" - ultima ora serie la întreprinderea de antibiotice din localitate. Cel de-al doilea produs poartă numele IUavat șieste un antibiotic de semisinteză (se prezintă tot sub formă de capsule), comportindu-se ca un valoros citostatic in terapia unor leucemii, în chimioterapia adjuvantă după eliminarea prin intervenţie chirurgicală a tumorilor bronhopulmonare etc. • La atelierul mecanic al IAS Panciu a fost conceput şi realizat un dispozitiv pentru încărcarea finului în remorcă direct de la maşina de recoltat. Şi încă un amănunt. Prin folosirea lui se obţine o economie de 1 400 de lei pe oră. • Mare afluenţă de vizitatori la Retrospectiva Nicolae Grigorescu găzduită de sălile Colecţiilor de artă din Roman. Numărul romaşcanilor care au admirat-o în primele zile a depăşit 25 000. Pentru ţăranii cooperatori In staţiunea arădeană Moneasa a fost dat recent in folosinţă un nou complex sanatorial pentru ţăranii cooperatori. Amplasat într-o zonă pitorească, el dispune de o modernă bază de tratament, de un bazin acoperit şi are o capacitate de cazare de peste 200 de locuri. Vagoane Sporeşte gama produselor executate de cunoscuta Întreprindere de vagoane din Arad. Ultima realizare a colectivului de aici este vagonul-platformă agabaritic, pe 8 osii, destinat Combinatului siderurgic din Galaţi. Cu acest tip de vagon pot fi transportate 80 de tone de tablă de mari dimensiuni şi, amănunt important, el are bascularea prin acţionare electrohidraulică. Pescărească In judeţul Caraş Severin apele au fost repopulate cu 5 000 kg de crap şi caras, 200 de mii de puiet de şalău, 5 milioane de puiet de clean, 200 de mii de puiet de păstrăv. Au fost de asemenea amenajate noi bălţi pentru pescuit: Şoşdea II şi Sacu. Din judeţul Iaşi aflăm Cu puţine zile in urmă a fost aleasă cîştigătoarea fazei pe municipiul Bucureşti a concursului „Muncă, tinereţe, frumuseţe“, concurs organizat de C.C. al U.T.C.. Se numeşte Luminiţa Postăvaru şi este vînzătoare la magazinul Cocorul. O rog să ne răspundă la cîteva Întrebări Înainte de plecarea la Gostineşti, unde se va desfăşura faza finală a concursului. — Mă aşteptam să intîlnesc o fată frumoasă şi nu m-am inşelat, Luminiţa Postăvaru. Crezi că acesta a fost principalul tău atu în concurs ? — Sper că nu. Mai ales câ au participat fete, cel puțin așa le-am văzut eu, mai frumoase ca mine. Oricum, în cele trei faze pe care le-am depășit pînă acum a trebuit să trec prin mai multe probe. — Adică ? — Intîi, fiecare concurentă trebuia, fie să recite, fie să evite. Eu am recitat ..O, râmii“ de Mihai Eminescu şi alte două poezii. îmi place poezia. Cumpăr multe volume de versuri. Am trecut apoi o probă de pantomimă şi una de dans modern şi popular. A urmat parada modei. Deşi, poate e lit propriu spus parada modei . Pentru că nu modelele de rochii contau, ci era notată mai ales eleganţa mişcării. — Emoţii ? — Fireşte că am avut. Toate fazele s-au desfăşurat în faţa unor săli pline cu spectatori. Pagină realizată de ALEXANDRU ŞERBAN ■ Edilitară Pe perioada verii, la Brăila au fost puse în circulaţie tramvaie cu remorci deschise pe toate laturile. O idee apreciată, sîntem siguri, de călători, mai ales in zilele caniculare, că pescarii îşi pot încerca norocul, in afara locurilor cunoscute de mai mulţi ani, şi in salba de lacuri de pe Valea Ciricului, precum și la acumularea de la Podu Iloaiei. După cum se vede deschiderea sezonului de pescuit a adus pescarilor mai multe surprize plăcute. 41505