Flacăra, ianuarie-martie 1987 (Anul 36, nr. 1-13)

1987-01-06 / 1-nr. 2

no An de vrednicie, an de rodnicie Am încheiat un an şi am păşit intr-altul cu bucuria matură a contemplării unui rodnic bilanţ de muncă şi viaţă, vast cit şi timpul celor 365 de zile, vast cit şi ţara, şi a „semnelor bune“ cese vestesc la orizontul noii trepte a timpului şi a ţării. Noi, oamenii de la Dunăre şi Carpaţi, am crezut, de cînd ne ştim, în astfel de semne, oricum ar fi fost timpul sau anul. Credeam în ele măcar o dată pe an. Acestea ne-au fost neamul şi credinţa, am trăit prin încredere, am existat prin încredere. Încrederea aceasta, astăzi, la noi, nu mai ţine de clipă, e a tuturor clipelor, nu mai ţine de semne, ţine de vii şi tefere certitudini. Ţine de certitudinea, fruct al noii noastre istorii, că tot ce mişcă în ţara asta, fiul, rarrul, oraşul, satul, timpul cu densa şi impetuoasa sa curgere către mîine se aşază sub semnul — sau sensul — continuei înnobilări a peisajului şi a vieţii noastre, răsplătindu-ne tot mai din plin eforturile, zbuciumul, căutările. Cu acest sentiment am sărbătorit Revelionul '87, cu acest sentiment ne-am despărţit de un an ca să urcăm intr-altul. Ca totdeauna în ceasurile deschizătoare de cicluri noi ale existenţei noastre şi ale istoriei, poporul şi ţara şi-au ascultat conducătorul. Am ascultat Mesajul de Anul Nou adresat naţiunii de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, mesaj care, din însăşi clipa rostirii sale, sărbătoreşte mărci.ini cumpăna dintre ani, a devenit platforma naţională — marea platformă naţională — de muncă şi de creaţie a întregului nostru popor, in acest ceas înalt al devenirii sale. Un mesaj în care, ca în toate cuvintele conducătorului, ne recunoaştem cu tot ce gîndim, simţim, plănuim, încercăm, rîvnim. Un mesaj-program de muncă şi de construcţie naţională precis definit, dar exprimat, fără amăgitoare miraje, arătindu-ne drumul spre viitor nu mai senin şi mai lin decit este, dezvăluindu-ni-l cu tot ce-i al lui, cu împliniri şi cu încordări, cu noile şi grandioasele altitudini ale progresului şi civilizaţiei, dar şi cu aprigele eforturi cerute de ele, statornicindu-l pe o direcţie profund realistă, ştiinţific fundamentată, in consonanţă deplină cu posibilităţile şi resursele ţării, cu nevoile ei, cu stringenţele dezvoltării ei. Un mesaj precedat, în ultima lună a lui 1986, de cuprinzătoare analize ale zilei noastre de azi (Continuare in pag. 11) Muncă şi Pace Macara SĂPTĂMINAL EDITAT DE FRONTUL DEMOCRAŢIEI $URITATII SOCIALISTE Acestea sunt direcţiile de esenţă ale programului construcţiei naţionale definite în primul document politic românesc al anului 1987-------Mesajul tovarăşului Niculae Ceauşescu adresat cu prilejul Anului Nou In pagina 2 „Pluguşorul“ la Palatul Republicii ,, Vă adresăm în ceas de sărbătoare Profund respect şi tînără urare“ Comentariul in pagina 3