Flacăra - Flacăra Libertătii, octombrie-decembrie 1989 (Anul 38, nr. 40-50 - Anul 1, nr. 1)

1989-10-06 / nr. 40

2 Patria, cabinetul de lucru al preşedintelui Mereu în insufle find energiile creatoare Tovarăşul Nicolas Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu ir . în unităţi agricole şi industriale din Ialomiţa ■ şi In atmosfera de puternică efervescenţă politică generată de dezbaterea în întregul partid şi cu întregul popor a documentelor programatice pentru Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român, de intensă muncă creatoare şi fermă angajare patriotică, revoluţionară pentru înfăptuirea programelor de dezvoltare a tuturor sectoarelor de activitate, pentru realizarea exemplară a planului pe trimestrul IV, pe acest an şi pe întregul cincinal, muncă ce caracterizează perioada premergătoare marelui forum al comuniştilor români, au avut loc in ultima sâptămîna vizite de lucru ale secretarului general al partidului, preşedintele republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in unităţi agricole şi industriale din judeţul Ialomiţa, în unităţi ale industriei alimentare din Capitală. Componentă importantă a stilului de lucru al conducătorului partidului şi statului, dialogul cu făuritorii de bunuri materiale şi spirituale a marcat de fiecare dată momente de seamă inactivitatea colectivelor unităţilor vizitate, în viaţa politică a ţârii, Intîmpinîndu-l pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu sentimente de stimă şi preţuire, oamenii muncii din unităţile recent vizitate au reafirmat, alături de întregul popor, deplina aprobare faţă de propunerea de realegere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la cel de-al XIV-lea Congres, în suprema funcţie de secretar general al partidului. Producţii tot mai mari în agricultură Din aprecierile făcute de secretarul general al partidului în timpul vizitelor la Cooperativa Agricolă de Producţie Gheorghe Doja din judeţul Ialomiţa, la Institutul de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Maşini şi Utilaje Agricole, precum şi la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., se desprind sarcini de mare importanţă pentru oamenii muncii din agricultură în ceea ce priveşte termenele şi condiţiile de calitate în care trebuie executate recoltarea culturilor de toamnă şi însămînţarea cerealelor păioase, în general pregătirea recoltelor de anul viitor, sarcinile în domeniul mecanizării. Lucrările cele mai urgente sînt stringerea şi punerea la adăpost a întregii recolte, însămînţarea neîntîrziată a griului, a celorlalte culturi ce sînt cuprinse în programul acestei campanii. In acest scop, se cere folosită fiecare oră bună de lucru în cîmp, se cer utilizate cu randament maxim mijloacele mecanice din dotare, astfel încît pînă la 10 octombrie însămînţările să fie încheiate pe întreaga suprafaţă de 3,5 milioane de hectare, iar recoltarea culturilor de toamnă, în primul rînd a porumbului, ricinului, cartofilor şi orezului să se termine în cîteva zile. Apreciind experienţa C.A.P.-ului vizitat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut extinderea anul viitor a cultivării porumbului în rînduri dese, a irigării în brazdă. S-a indicat să se asigure intr-un timp cît mai scurt mijloacele mecanice de recoltare a porumbului cu densitate mai mare, astfel încît cel puţin 80 la sută din suprafeţe, pe ansamblul ţării, să fie recoltate mecanizat. Secretarul general al partidului a arătat că, in ceea ce priveşte griul şi porumbul, obiectivul este obţinerea a 15 000 de kilograme de grîu la hectar şi a 50 000 de kilograme de porumb ştiuleţi la hectar. Dezvoltarea şi modernizarea industriei alimentare ■In realizarea programelor privind ridicarea continuă a nivelului de trai, a calităţii vieţii întregului nostru popor, un rol de cea mai mare importanţă ii revine dezvoltării şi modernizării industriei alimentare. lată de ce probleme legate de activitatea acestei importante ramuri a economiei naţionale, de progresul ei necontenit au fost dezbătute în timpul vizitelor făcute de conducătorul partidului şi statului la întreprinderea de Ulei din Slobozia, la întreprinderea de Industrializare a Sfeclei de Zahăr şi la Fabrica de Ulei din Ţăndărei, la întreprinderea de Produse Zaharoase şi la întreprinderea de Sucuri şi Băuturi Răcoritoare din Capitală. In cadrul analizei s-a pus accentul pe creşterea şi diversificarea producţiei in domeniul industriei alimentare, pe îmbunătăţirea permanentă a calităţii produselor, care trebuie să Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a intîlnit cu oameni ai muncii din unităţi bucureştene ale industriei alimentare, prilej de rodnică analiză a activităţii din acest domeniu Flacăra — anul XXXVIII — Nr. 40 (1789) — 6 octombrie 1989