Flamura, ianuarie-iunie 1987 (Anul 39, nr. 3608-3633)

1987-06-30 / nr. 3633

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE. INITI-A! ANUL XXXIX. NR. 3633# REȘIȚA, MARȚI, 30 IUNIE 1987 • 8 PAGINI — I LEU Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, a avut loc PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN . Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a avut loc, miercuri,4 iunie, Plenara Comitetului Central al P.C.R. Plenara a avut următoarea ordine de zi: 1. Convocarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român. 2. Probleme organizatorice. La primul punct al ordinii de zi a plenarei, Comitetul Central a stabilit convocarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român în zilele de 2—4 decembrie 1987. Conferința Națională va avea următoarea ordine de zi : 1. Stadiul dezvoltării forțelor de producție, al societății socialiste în general, al relațiilor de producție și sociale, al democrației muncitorești-revoluționare, al perfecționării conducerii, pe baza principiilor autoconducerii și autogestiunii, al perfecționării și continuării procesului revoluționar in noua etapă de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare a României spre comunism. 2. Cu privire la înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea și a Programului partidului de dezvoltare economico-socială a României, a programelor de perfecționarea organizării și modernizarea proceselor de producție, aplicarea normativelor economico-financiare și creșterea eficienței economice în toate sectoarele de activitate. 3. Cu privire la dezvoltarea economică și socială echilibrată și proporțională a tuturor zonelor țării, înfăptuirea programului de sistematizare a teritoriului, înflorirea necontenită a localităților patriei , ridicarea nivelului de trai ,material și spiritual al întregului popor. Au fost aprobate, de asemenea, normele de reprezentare la Conferința Națională a partidului, care va fi precedată de conferințele extraordinare ale organizațiilor județene de Partid și a municipiului București. Plenara a apreciat că pregătirea Conferinței Naționale a partidului, organizarea și desfășurarea adunărilor organizațiilor de partid și ale activului de partid, care vor avea loc în această perioadă, constituie un nou prilej de manifestare a coeziunii și unității de nezdruncinat a intregului nostru popor în jurul Partidului Comunist Român, al secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, precum a hotărîrii ferme de a înfăptui, în cele mai bușine condiții, planurile și programele de dezvoltare economico-socială a patriei, prevederile actualului cincinal, obiectivele stabilite de Congresul al XIII-lea al P.C.R. de a transpune neabătut în viață Programul de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare a României spre comunism. La punctul doi al ordinii de zi a plenarei a fost aprobată eliberarea tovarășei Maria Ghițulică din funcția de secretar al C.C. al P.C.R., în legătură cu trecerea sa in altă muncă. în încheierea lucrărilor plenarei, secetarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și-a exprimat convingerea că membrii Comitetului Central, organele și organizațiile de partid, comuniștii, toți oamenii muncii vor acționa cu dăruire și abnegație, cu înaltă responsabilitate, în spirit revoluționar, pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan în industrie, agricultură, construcții, în celelalte sectoare, întîmpinînd cu noi și tot mai mari succese Conferința Națională a partidului, eveniment de deosebită însemnătate în viața partidului și a țării. În aceste zile pe ogoare, în prim plan se află SECERIȘUL ORZULUI Prioritatea priorităților în calendarul campaniei agricole o constituie acum secerișul orzului. în consiliile unice agroindustriale din sudul județului, orzul a ajuns la stadiul de coacere ce permite recoltarea. Și, de fapt, multe unități agricole au declanșat această importantă lucrare încă de la sfîrșitul săptămînii trecute, cînd, ,beneficiind de timpul prielnic, combinele au intrat în lanurile aurii care anunță un rod bogat. Dar pentru ca secerișul orzului să se încheie în cel mai scurt timp, esențială este acum organizarea ireproșabilă a fluxului de lucru, de la recoltare pînâ la transportul în bazele de recepție, astfel incit nimic din recoltă să nu se piardă. Aceasta impune funcționarea perfectă a combinelor, asigurarea peste tot a capacităților de transport necesare, preluarea operativă a întregii cantități de orz. In același timp, pe suprafețele recoltate trebuie să se acționeze pentru eliberarea terenurilorde paie, depozitarea acestora în cămara zootehniei și pregătirea terenului pentru însămînțarea în cel mai scurt timp a culturilor duble. Numai cînd toate lucrările enumerate au fost oamenii muncii deja efectuate, sate pot spune că au încheiat această primă și importantă acțiune din campania agricolă de vară. Activitatea din agricultură se desfășoară însă pe multiple planuri. Astfel că și în continuare în centrul atenției trebuie să se afle întreținerea culturilor prăsitoare și a legumelor, încheierea prașilei mecanice și manuale la porumb, floarea soarelui și legume trebuie să mobilizeze forțe ale satelor ce nu sunt largi antrenate la seceriș. Totodată, în unitățile agricole, în toate fermele zootehnice, pe primul plan trebuie să se afle recoltarea și depozitarea furajelor, asigurarea întregii cantități de fînuri pentru perioada de stabulație. Aceasta impune acțiuni hotărîtoare pentru recoltarea tuturor fînețelor din cooperativele agricole și asociațiile pomicole, astfel încît de pe aceste suprafețe să poată fi luată și coasa a doua. O altă acțiune importantă a acestei prioade este recoltarea legumelor și fructelor. Și pe mai departe strîngerea, preluarea legumelor și livrarea și fructelor depinde de buna organizare a activității din ferme, de asigurarea ambalajelor și preluarea operativă a întregii cantități recoltate. • ÎN PAGINILE 4-5 : Relatări despre primele zile de seceriș la orz, acțiuni de recoltare a furajelor și pregătirea campaniei griului. Orientările, tezele și indicațiile tovarășului Nicolae Ceaușescu STRATEGIC ȘTIINȚIFICA PENTRU DEZVOLTAREA ROMÂNIEI Evenimente politice de excepțională însemnătate pentru dezvoltarea în ritm susținut a patriei, pentru înfăptuirea exemplară a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului, au marcat, săptămîna trecută, în mod strălucit viața politică internă. Prin atmosfera de angajantă responsabilitate muncitorească, de totală adeziune la politica partidului, de dragoste și recunoștință față de conducătorul înțelept și clarvăzător al destinelor României socialiste, tovarășul Nicolae Ceaușescu, aceste evenimente constituie o nouă dovadă a profundului democratism al orînduirii noastre socialiste, un model de analiză temeinică, realistă, concretizat în programe, măsuri și orientări stabilite judicios, clar, în consens deplin cu obiectivele și necesitățile dezvoltării patriei. Adoptînd hotărîrea ca, în zilele de 2—4 decembrie a.c., să aibă loc Conferința Națională a partidului, Plenara C.C. al P.C.R., și-a exprimat încrederea că, în perioada premergătoare acestui eveniment, organele și organizațiile de partid, comuniștii, toți oamenii muncii vor acționa cu dăruire și abnegație, cu înaltă responsabilitate, în spirit revoluționar, pentru realizarea exemplară a sarcinilor în toate domeniile de activitate, pentru îndeplinirea planului pe acest an și pregătirea temeinică a Planului național unic pe 1988, în spiritul acestor comandamente majore, într-un cadru de largă și responsabilă participare democratică, s-au desfășurat lucrările comune a Consiliului Plenarei Național al Oamenilor Muncii și Consiliului Suprem al dezvoltării Economice și Sociale. Au fost dezbătute probleme de maximă importanță privind realizarea planului în profil teritorial, fiind stabilite măsuri concrete pentru înfăptuirea programelor de perfecționare a organizării și modernizării proceselor de producție, creșterea eficienței economice în toate sectoarele de activitate. De asemenea, au fost dezbătute și aprobate, în unanimitate, Proiectul Planului național unic de dezvoltare economico-socială României pe anul 1988 și Programul privind recuperarea și valorificarea materialelor refolosibile, recondiționarea și refolosirea pieselor și subansamblelor, pe anul 1988. Totodată, prin modificările și (Continuare in pag. 4-5) in ediția de azil . De Ziua învățătorului A Vacanța vă așteaptă te. Viața de partid la Răcășdia ® Consiliile de educație politică cultură socialistă A înaltă antigajare muncitorească ® încheierea recoltării orzului în 3—4 zile ® Poluarea — o problemă de nerezolvat ?• Sport. Cronica întrecerii . EFICIENȚA. Colectivele de muncă din cadrul Combinatului minier „Banat" Anina, răspunzînd chemărilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, de a spori extracția de cărbune cocsificabil și energetic, au depus în acest sens eforturi stăruitoare pentru îndeplinirea producției fizice planificate. Sporurile înregistrate lună de lună le-au permis să raporteze depășirea sarcinilor ce le-au revenit de la începutul anului la huilă netă cu 62,4 la sută, în paralel cu livrarea a peste 5 000 tone cărbune pentru termocentrale, în același context de preocupări menționăm că cheltuielile la 1000 de lei ducție marfă au fost reduse procu 40 lei, iar consumurile cu doi la sută. • REZULTATE DEOSEBITE raportează în aceste zile și colectivele de muncă din I.F.E.T. Caransebeș. Prin cadrul zile luate în parchetele de măstiexploatare, la depozitele finale, ei au reușit să livreze suplimentar prevederilor de plan pe luna iunie 671 mc cherestea. Drum bun, călătorule ! Și nu uita ••• Depoului de cale ferată Caransebeș i s-a conferit, prin Decret Prezidențial, Muncii’ clasa a II-a „Ordinul pentru rezultatele deosebite din anul 1986 și locul II obținut in întrecerea dintre unitățile de transporturi și telecomunicații din întreaga țară. Bucuria acordării acestei distincții a fost primită cu calmul cu care mecanicul de locomotivă își pregătește, sigur de sine, următoarea manevră sau poate cu înțelepciunea cu care un colectiv modest știe să-și trăiască o mare împlinire. Da, totul este la locul său. Ca la C.F.R.... Din 1968—, an care aduce prima confirmare la nivel național a depoului, locul 1 în întrecerea pe ramură, și care a rămas vin nu numai in memoria lui Dumitru Călina, pe atunci secretarul organizației de tineret —, pînă astăzi, detașamentul ceferiștilor caransebeșeni, a mai trăit asemenea momente. Astăzi, in loc de orice apreciere sentimentală, în loc de orice explozie a trăirii, ni se oferă date certe. Pentru ei limbajul matematic pare să fie cel mai expresiv . — Știți care este indicatorul nostru principal ?... Sute toneremarcate. In 1986, l-am depășit cu două milioane sute toneremorcate, în condițiile in care am economisit 28 tone de motorină, 1840 kWh energie electrică, am redus prețul de cost cu patru la sută și am depășit productivitatea muncii cu 6,2 la sută. Este important să vă spunem că — și tovarășul Teodor Kaitin se înțelege din priviri cu reprezentanta depoului; confirmarea vine repede, și continuă — au fost depășite parcursele medii zilnice cu 5.2 la sută la trenurile de călători și cu 1.6 la sută la trenurile de marfă. — Pregătirea profesională este hotărîtoare in obținerea acestor rezultate. Noi avem o școală a personalului aim puține sunt in cadrul Regionalei. Toate dotările care asigură Dorina SGAVERDIA (Continuare in paga S-a) Depoul C.F.R. Caransebeș : pregătire pentru drum,